Cash 140 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Leuk dat er wat meer volk naar FKI komt Ik had ook eerst niet door dat het onmiddelijk de start was, ik dacht dat het 1 lap qualif ging zijn.Maar toen ze ons op de grid aan het plaatsen waren had ik het wel door. Ik had kartje 3 geloot. Dus ik had wel wat stres met de start, realistisch gezien hoor ik in dat veld rond P17-20. Bij de start werd ik direct overrompeld, maar ik kon goed stand houden ! Ik wist niet wat me overkwam...dat ging heel goed en ik kon gewoon volgen. Ik had natuurlijk een goed kartje, maar ik was echt wel goed bezig vond ik.Jokke kwam vlàk voor mij uit toen hij zijn shortcut pakte, dat scheelde geen haar Op een bepaald moment haalde er 1 iemand in, en daar heb ik me te veel laten doen, ze zaten met 4 achter elkaar, en alle 4 kwamen ze ervoorbij. Ik kon me er niet terug bijzetten.Uiteindelijk was ik wat plaatsen gezakt, wat normaal is, maar tegen het einde van de race toe wordt ik nog tegen een paal geduwd door iemand, waardoor ik zo'n 7 seconden verlies. Spijtig, want ik had op die moment nog een shortcut te goed, de 3 man voor mij niet ( tot aan Walter) en die had ik normaal gezien dus voorgebleven. Maar kartje #3 was zeker geen slechte! Ik weet niet of de nummers blijven hangen op de karts, anders zeker uitkijken naar de deze volgende week ! 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Gisteren ne goeie Welcome gereden. Ik had pole-position by surprise, in koers iets teruggevallen naar P3 maar super content eigenlijk. Tof parcours, geen fouten gemaakt, enkel wat last van vermoeidheid de laatste 10 min. De Jokke had een klotekart in de Welcome maar heeft weer een fantastische Open gereden en staat mooi 3de in de stand. David had mijn kartje vanuit de Welcome en heeft ook een schoon koers kunnen rijden daarmee. Op naar volgende week 1 Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Ge zijt er precies mee vertrokken Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 De Mich is zeer goed bezig, serieus potentieel aanwezig en toch wel al een stuk consistenter dan de eerste keren he? Mooi mooi mooi ! Mijn verslagje van gisteren: Gisteren de, ondertussen, klassieke FKI avond, met toch wat volk van AM aanwezig. Eerst Welcome, met onze Michel in de hoofdrol. Michke kaapte daar zo eventjes de pole weg tussen al dat pluimvee. Talent komt boven drijven. Tijdens de race werd hij nog wel voorbij gegaan door twee gastjes van ver beneden de 70kg. Wat je ook doet daar is totaal niets tegen te beginnen. Zelf met alle moeite van de wereld een P4 in Quali en deze kon ik houden tijdens de race, echter ik had zo een rot rot rot kart dat ik de rest niet wou ophouden (wat ik zeker had kunnen doen) en gefilterd doorliet, zodat ze niet te snel achter onze Mich zouden hangen Dan maar open, daar reed Karel Coetsiers met mijn kartje 5. Die had ook direct door wat een miserie dat was en heeft reeds in ronde 1 gaan wisselen. Nou dat was dus duidelijk Zelf had ik een "tank" , stevige moteur maar geen stuur. Om een bocht te nemen moest ik de kart (en mezelf, ik voel het trouwens nog) echt plooien. Gelukkig had ik enorm koppel onderin, dus gas lossen voor de bocht, zeker geen gas in de bocht (wat je anders wel doet) en echt wachten tot de wielen recht stonden. Enfin een "vierkante" rijstijl. De ervaring heeft me nog een mooie P6 (op 27) opgeleverd deze keer net na Matts Breckpot (vorige week was het net voor). De gemiddelde tijden lagen ENORM kort bij mekaar, zeker vanaf P5 (zie gemiddelde tijd in bijgevoegde foto). Strategie en consistentie waren alles. Het was trouwens lang geleden dat ik zo vermoeid uit een kart gestapt ben. Eerst liggen klooien (maar dan ook echt klooien) met dat wrak en zonder pauze daarna de open met wederom een moeilijke kart. Heel spijtig dat ik straks door het werk twee races moet missen want ik sta ondertussen op een mooie P3 in het algemeen en Gold klassement. Een plaats of 7 boven mijn normale waarde. Ik wil trouwens van die situatie gebruik maken om te duiden hoeveel geluk je toch ook moet hebben. Het is niet dat ik plots beter ben dan Kris Cools (zeker niet voor alle duidelijkheid), maar hij staat wel op P8. Idem voor Alain Huls. Matts heeft al twee races gemist die gaat dus ook nog zeker komen in het klassement. Dus ja ik geef grif toe dat ik door puur geluk met de redelijke kartjes zo hoog kan staan. Nu goed dat geldt anderzijds voor iedereen, zonder wat geluk raak je (op Matts en Dylan na) niet zomaar in de top 5. Ik vond het wel nu de moment om deze nuance aan te brengen. Als je dat zegt vanop P10 klinkt het als uitvlucht. Op de positie waar ik nu sta als een, toch wel, objectieve nuance. Wel blij met mijn niveau van de laatste tijd. Ondertussen aan het twijfelen om op vraag van een team de 24uur karting van Cordaba (Spanje) te gaan rijden, half november. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Ge zijt er precies mee vertrokken Bwaaahh... ja het is leuk momenteel. Maar het zou stom zijn om mijn klassement NIET te gaan verdedigen hé... heb uitzicht op Top3 notering in de Welcome na afloop van dit trimester... dus voorlopig alle weken present op FKI 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2015 Mijn broers hadden gisteren nog last-minute gereserveerd voor de 'eerste woe van de maand' in Herselt, ook Fille was nog afgekomen. Was fun! Wel verbaasd door mijn ene broer die met echt minimaal kartingritme maar 1 tiende moest toegeven op mij. En ook door zijn pittige rijstijl, zowel defensief als offensief Reken dan Fille die ook maar nog eens 1 tiende sneller was dan ik, en 't was leuk op de baan M'n andere broer moest 4 tienden toegeven maar eigenlijk rijdt die ook verre van slecht. 1 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Gisteren voor mezelf was het een geslaagd avondje op FKI in de Welcome. P5 in qualif in de regen was geen schande. Met de start teruggevallen naar P8, dat regenrijden moest ik nog wat onder de knie krijgen op FKI... eens het ritme te pakken opgerukt naar P5 en foutloos binnengebold op een zuchtje van P4. Werd beloond met snelste ronde in koers, altijd leuk. Sta voorlopig op P2 in het klassement. 3 Quote
Fille 798 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Waren gisteren wel 3 toffe heats in Herselt met @@Lotuzzz ! Eerste heat kon ik men draai niet echt vinden, Lotuzzz reed op 2 plekken steeds na een trage bocht serieus weg van me bij het acceleren. Raar, want ik toch weeg ietsje minder als hij, hij pakte de bocht vele beter. Lesje geleerd voor sessie 2 en 3, en telkens de snelste ronde van ons groepje kunnen neerzetten. Lag allemaal wel kort op elkaar, ook heerlijk duels gezien en meegedaan met Lotuzzz en zijn broer. Was fun ! Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik ga vanavond misschien eens tot daar. Af en toe moet je het zwarte beest eens bezoeken 1 Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2015 Waren gisteren wel 3 toffe heats in Herselt met @@Lotuzzz ! Eerste heat kon ik men draai niet echt vinden, Lotuzzz reed op 2 plekken steeds na een trage bocht serieus weg van me bij het acceleren. Raar, want ik toch weeg ietsje minder als hij, hij pakte de bocht vele beter. Lesje geleerd voor sessie 2 en 3, en telkens de snelste ronde van ons groepje kunnen neerzetten. Lag allemaal wel kort op elkaar, ook heerlijk duels gezien en meegedaan met Lotuzzz en zijn broer. Was fun ! Blijft een heel technisch circuit, getuige de kerel van 50kg die niet meekon. Constant draaien en momentum proberen te houden. Kartjes voelden soms anders aan (vooral de laatste, leek geen toeren te maken op het rechte eind) maar tijden onderling lagen toch dicht bij elkaar (binnen 2 tienden, en als ik niet zo veel in duels had gezeten misschien nog dichter bij elkaar). Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik zit hier nog een uurtje in Brussels kart. Moesten er willen afkomen Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Vandaag het zwarte beest dus gaan opzoeken .... Spijtig genoeg een koude piste en een stintje alleen moeten doen met een matige kart. Daarna een veel betere kart maar wederom geen tegenstand of wat snelle karters om het tempo op te drijven. Wel een mooi traject. Leuker dan voorheen en vooral veel leukere karts...... Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 8 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2015 Vandaag het zwarte beest dus gaan opzoeken .... Spijtig genoeg een koude piste en een stintje alleen moeten doen met een matige kart. Daarna een veel betere kart maar wederom geen tegenstand of wat snelle karters om het tempo op te drijven. Wel een mooi traject. Leuker dan voorheen en vooral veel leukere karts...... Goeie karts he! Had jij met ons al.niet gereden in augustus? Tijden please Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Hahahah idd leukere karts. Goed is iets anders maar wel veel beter. Tijden sorry alleen op een koude poste is geen referentie. Twas niet snel genoeg laat het ons daarop houden. Ik moest telkens de snelle rondjes op het einde zetten als de kart een beetje warm had Quote
ir_fuel 58.288 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Allez allez, anders is hij de eerste om de tijdenbladen te posten, en nu trekt hij zijne kak in Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ja maar bij ons wel zagen om tijden van de funcup 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Man man man ik ben de laatste die me wegsteekt. Ik ga wel eens terug als er een warme baan is en wat goei rijders. Revenge komt nog 2 Quote
Maverick 2.768 Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Ik draaide in Brussel (eerste keer daar) 40.500 geen idee of dat goed zit? Quote
dragonfly 14.974 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Alé Jokke en je was de snelste Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Lol ja dat wil echt veel zeggen..... Quote
Lotuzzz 17.064 Geplaatst: 9 oktober 2015 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2015 Man man man ik ben de laatste die me wegsteekt. Ik ga wel eens terug als er een warme baan is en wat goei rijders. Revenge komt nog Wij hadden zelf geen tijden gepost, dus proficiat, toch even snel en dat op een koude baan Fille had 34.404, ik 34.515. 1 Quote
Jokke_vlo 16.914 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Probleem is dat ik geen referentie rijders had en daar wat alleen lag rond te crossen. Imo heb je concurrentie nodig, niet alleen om de piste warm te krijgen, maar ook om van mekaar dingen te pikken om sneller te worden. Vandaar ook klote gevoel. Je ligt van alles te proberen, ziet de tijden van de andere dagen en komt maar matig in de buurt. Wat ik heel spijtig vind bij die karting is dat ze zelfs voor de wedstrijden hun kartjes niet gekocht hebben met de gewichtbakjes aan de zijkant..... zou het toch allemaal wat interessanter maken. Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 9 oktober 2015 Geplaatst: 9 oktober 2015 Probleem is dat ik geen referentie rijders had en daar wat alleen lag rond te crossen. Imo heb je concurrentie nodig, niet alleen om de piste warm te krijgen, maar ook om van mekaar dingen te pikken om sneller te worden. Vandaar ook klote gevoel. Je ligt van alles te proberen, ziet de tijden van de andere dagen en komt maar matig in de buurt. Wat ik heel spijtig vind bij die karting is dat ze zelfs voor de wedstrijden hun kartjes niet gekocht hebben met de gewichtbakjes aan de zijkant..... zou het toch allemaal wat interessanter maken. Ik zal volgende keer nog eens proberen mee te gaan 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.