ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Een gezonde geest in een gezond lichaam. Het hangt toch allemaal een beetje samen, zoals op de moto. Als je een beetje conditie hebt en een goeie ademhaling ga je minder snel verkrampen, en minder lichamelijke afleiding zorgt voor meer focus op de baan. Ik heb beide gedaan. Karten en motorijden (op circuit). motorijden op circuit is 1000 keer vermoeiender dan karten. Daar heb je WEL conditie voor nodig. Om een uur aan een stuk full pull te gaan met een moto op een circuit mag je al serieus wat fysieke training hebben. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ik ervaar dat toch als min of meer even vermoeiend. Maar dat kan uiteraard aan mijn slechte technieken liggen. Ik vind dat voor motorrijden evenzeer geld dat bepaalde kwalen (bvb polsen) simpel verholpen worden door het veel te doen en een bepaalde spiergroep trainen. Maar daarnaast ging het om de concentratie, die trouwens nog steeds hoger ligt als je een beetje conditie hebt Quote
Daann 4.436 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Zit jij daar dan in met een hartslag van 160+ ofzo?160+ nu niet, maar @@Lotuzzz heeft daar hier ooit eens iets over gepost Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Je hebt geen "conditie" nodig om te indoorkarten, imo. Iemand die elke dag 3 uur fietst zal niet noodzakelijk een koers van 2 uur in een kart uitrijden met de vingers in de neus. Het gaat eigenlijk vooral over het feit dat bepaalde spiergroepen worden aangesproken in die sport, en die beginnen verzuren na een tijdje. Eens die dat gewoon zijn is er geen probleem. Het is nu ook niet dat je buiten adem uit zo een ding komt. Rijd eens buiten met grip, ik wil het je nog eens 2u zien doen Binnen heb je toch wat spieren nodig, conditie idd minder. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Rijd eens buiten met grip, ik wil het je nog eens 2u zien doen Hangt van je definitie van "buiten" af. In Lille zoals vorige keer zie ik daar niet veel verschil in eerlijk gezegd. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ik ervaar dat toch als min of meer even vermoeiend. Maar dat kan uiteraard aan mijn slechte technieken liggen. Dan rijd je ofwel enorm traag met de moto of gigantisch snel met de kart. ik gok het eerste 1 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hangt van je definitie van "buiten" af. In Lille zoals vorige keer zie ik daar niet veel verschil in eerlijk gezegd. Klopt, ik lig al een jaar stil en heb zelfs niets gevoeld. Puur omdat je daar geen grip hebt. Kartje van Jokke op Genk ga je na 5 ronden wel voelen Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Kartje van Jokke op Genk ga je na 5 ronden wel voelen Dat ga ik niet ontkennen Maar het zal nog altijd minder vermoeiend zijn dan met een moto, alleen al door het feit dat je in een stoel zit. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Fuel ik denk dat je 2 takt kart buiten een beetje aan het onderschatten bent, dat is ENORM vermoeiend ! Believe me. Na 20 minuten is het vet van de soep. De grip en krachten dat daar beschikbaar zijn en op je afkomen is toch redelijk indrukwekkend te noemen. Ge kunt met zo een kart op twee wielen door de bocht zonder gripverlies, maar het kost u wel een pak fysieke kracht. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Vergeet het, iedereen onderschat dat echt hoor. Ik was nu geen held op de moto maar karting is lastiger Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Geplaatst: 24 november 2014 Zit jij daar dan in met een hartslag van 160+ ofzo? Herselt, wel een redelijk fysiek circuit. Ter vergelijk: Over 3u goed doorperen met de mountainbike door modder etc zit ik rond 160-165 avg. Rustig naar 't werk fietsen 140-145. Quote
Frekkel 9.309 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Dan rijd je ofwel enorm traag met de moto of gigantisch snel met de kart. ik gok het eerste Ik ben niet snel nee, maar je moet dat ook een beetje in perspectief zien hé. Vrij rijden zijn sessies van 20 minuten. Langste dat ik achtereen heb gereden zijn 40 minuten. En dan spreken we nog niet over het feit dat je staat te zweten van dat pak alleen al in de zomer. Het is een combinatie van factoren die het uiteindelijk vermoeiend maken. Concentratie op een moto ligt misschien iets hoger. Omdat de ruimte voor error nog een tikkeltje kleiner is dan in een kart. En dat helpt ook die vermoeidheid in de hand. Maar louter op fysiek denk ik dat de 2 elkaar niet zoveel ontlopen. Een bijkomende factor zal wellicht ook uw rijstijl zijn. Als je marquezgewijs als een gek uw ellebogen tegen de grond wil rijden, of je ziet de spaarzame bewegingen die die mannen in de endurance doen, daar zal ook wel een verschil opzitten. Het feit dat je zelf zegt dat je wat spieren nodig hebt doet u wellicht ook beseffen dat die spieren zuurstof nodig hebben. En wat geeft uw spieren zuurstof? 1 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Dat ga ik niet ontkennen Maar het zal nog altijd minder vermoeiend zijn dan met een moto, alleen al door het feit dat je in een stoel zit. Fuel ik denk dat je 2 takt kart buiten een beetje aan het onderschatten bent, dat is ENORM vermoeiend ! Believe me. Na 20 minuten is het vet van de soep. De grip en krachten dat daar beschikbaar zijn en op je afkomen is toch redelijk indrukwekkend te noemen. Ge kunt met zo een kart op twee wielen door de bocht zonder gripverlies, maar het kost u wel een pak fysieke kracht. Vergeet het, iedereen onderschat dat echt hoor. Ik was nu geen held op de moto maar karting is lastiger Het is alweer tien jaar geleden... maar die drie keer (drie verschillende dagen dus) 1uur die ik met een 2takt (op nieuwe banden!) gereden heb, en inderdaad op 2 wielen door de bocht ging op mariembourg... waren indrukwekkend. Na een stint van 15minuten moest ik binnenkomen wegens geen kracht meer in mijn armen. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Hartslag ongetraind: +160 Hartslag getraind: 140 Ik ben toch iets trager indoor in de wedstrijden als mijn conditie minder is. Ik heb daar met die lactose problematiek echt fysiek veel minder geweest, de uitslagen waren "navenant". Uw hersenen zijn trouwens heel belangrijk en om die 100% te laten werken tijdens het sporten blijft je hartslag beter ergens ronde 135-140 zitten. Dat is wat ik er van weet en ervaar. 1 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 24 november 2014 Auteur Geplaatst: 24 november 2014 Hartslag ongetraind: +160 Hartslag getraind: 140 Ik ben toch iets trager indoor in de wedstrijden als mijn conditie minder is. Ik heb daar met die lactose problematiek echt fysiek veel minder geweest, de uitslagen waren "navenant". Uw hersenen zijn trouwens heel belangrijk en om die 100% te laten werken tijdens het sporten blijft je hartslag beter ergens ronde 135-140 zitten. Dat is wat ik er van weet en ervaar. Bedoel je met 'getraind' op voorhand gaan verkennen zoals in Rijsel? Nee, grapje. Maar met 'getraind' kan je ook deels bedoelen dat je je techniek bijschaaft zodat je gewoon spaarzamer kan omspringen met inputs. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ge kunt met zo een kart op twee wielen door de bocht zonder gripverlies, maar het kost u wel een pak fysieke kracht. Probleem is wschl dat ge geen gordels hebt om u vast te houden. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Nee, grapje. Maar met 'getraind' kan je ook deels bedoelen dat je je techniek bijschaaft zodat je gewoon spaarzamer kan omspringen met inputs. Ik bedoel vooral dat iemand die regelmatig gaat karten en voor de rest gene zak doet het langer zal volhouden dan iemand die getraind is op lang lopen/fietsen, hoewel die laatste globaal gezien een veel betere conditie zal hebben. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Bedoel je met 'getraind' op voorhand gaan verkennen zoals in Rijsel? Nee, grapje. Maar met 'getraind' kan je ook deels bedoelen dat je je techniek bijschaaft zodat je gewoon spaarzamer kan omspringen met inputs. Als ik kan ga ik altijd verkennen......... deze week is het kartweek. Straks normaal koerske (zonder verkennen, enfin tenzij er nog een stint voor de koers vrij is) in Groot Bijgaarden. Morgen Brussels south En woensdag FKI. Daarna is het weer een week niks (kinder en kinderloze week) Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Daarna is het weer een week niks (kinder en kinderloze week) Ik ging al bijna zeggen dat je verslaafd bent Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ik ging al bijna zeggen dat je verslaafd bent Nee hij begint mijn hete adem in zijne nek te voelen. Toegegeven, het is nog maar een heel klein zuchtje wind, maar dat is al meer dan 6 maand geleden Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Ik kijk voor mij niet achter mij Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Misschien een kart topic maken en dit houden voor af te spreken? Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Er komt toch nooit iemand opdagen 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 24 november 2014 Geplaatst: 24 november 2014 Er komt toch nooit iemand opdagen Das gelijk dikke mensen die willen gaan fitnessen. Eerst wat afvallen. Wat zullen de mensen anders niet denken Ik moet eerst eens wat meer rijden voor ik afkom. Quote
Jokke_vlo 16.910 Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 In Brussels kart kan je beter wegblijven. Ben er gisteren een wedstrijdje gaan rijden. - super saai circuit zonder voorbij steek mogelijkheden - ultra trage (200cc) karts, splinternieuw MAAR met grote verschillen (en 2 sec trager dan hun vorige karts) Absolute afrader. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.