Ga naar inhoud

VW Touran of Opel Zafira Tourer of toch eerder een VW Passat Variant of een VW Tiguan


Stephane

Aanbevolen berichten

Omwille van het aankomende kindje zoeken we naar een ruimere wagen.
Tijdens het salon had ik enkele voorkeuren om te bekijken;
VW Golf VII Variant, Seat Leon ST, Skoda Octavia Combi, VW Passat Variant, Ford Mondeo Clipper, VW Touran, Ford S-Max, Opel Zafira Tourer, VW Tiguan.

 

Spijtig genoeg kan Ann geen goeie zitpositie vinden in de Golf 7 familie omdat ze wegens haar kleinere gestalte kort op het stuur/dashboard moet zitten, waardoor de tunnel van het stuur in de weg zit. De Fords vielen meteen tegen.

 

De VW Touran, Passat Variant en Tiguan en de Opel Zafira Tourer blijven dus over...

 

Omdat Ann een zwakkere rug heeft gaat de voorkeur uit naar een iets hogere wagen maar de Touran komt nieuw tegenwoordig met minimum 7 plaatsen spijtig genoeg, wat hem in mijn ogen ruimtelijk de mindere maakt van de Zafira tourer, ook al spreek ik hier tegen 'mijn merk'.

 

welke zouden jullie kiezen, budget is momenteel nog niet gekend, hoewel we natuurlijk ook niet moeten overdrijven :)

 

Belangrijker is welke motorisatie jullie zouden verkiezen... vermoedelijke wordt er een 20.000km per jaar met gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe is cool en neem een Zafira Tourer 1.6T 200pk. Vanaf 30k kms valt een diesel pas te verantwoorden, imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol:De langharige @@janvkn gaat wat kort door de bocht maar ik neem aan dat hij iets duidelijk wil maken: je hebt écht geen camionet nodig voor één kleine. Wij moesten voor een grote wagen gaan omdat we drie kinderstoelen op de achterbank moesten krijgen en ik kreeg dat met geen enkele berline/break binnen mijn budget voor elkaar. Anders had ik nooit ofte nimmer een bushok gekozen. Maar goed, ieder zijn eigen keuze.

 

Na mijn Vectra ben ik wat twijfelachtig wat Opel betreft. En toch: de Touran is ondertussen al wel 10 jaar oud, daar zou ik toch ook rekening mee houden. Maar van die zeven stoelen merk je niks hoor. Ik heb dat ook en de achterste rij zit netjes opgeborgen in de vloer.

 

Als het beperkt is tot dit lijstje zou ik voor de Passat gaan, denk ik. En niét de Variant. De Tiguan komt op de tweede plaats.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet trouwens niet vanwaar je bent, maar ge moogt gerust met madam eens een toerke maken met de mijne om het comfort te testen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meten is weten, dat klopt. Maar ik blijf bij mijn punt: als je de breedte van de achterbank niet nodig hebt blijf je weg van de busjes. Pas op, ik bedoel daarmee niet dat mijn Touran slecht is he. Het is alleen in de eerste plaats een "people carrier". Als je het nog niet gedaan hebt lees je mijn topic maar even na.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor 1 kind? Een VW Multivan natuurlijk! :D

 

 

Voor één kleine is een 147 toch groot genoeg?

 

 

:lol:De langharige @@janvkn gaat wat kort door de bocht maar ik neem aan dat hij iets duidelijk wil maken: je hebt écht geen camionet nodig voor één kleine. Wij moesten voor een grote wagen gaan omdat we drie kinderstoelen op de achterbank moesten krijgen en ik kreeg dat met geen enkele berline/break binnen mijn budget voor elkaar. Anders had ik nooit ofte nimmer een bushok gekozen. Maar goed, ieder zijn eigen keuze.

 

Na mijn Vectra ben ik wat twijfelachtig wat Opel betreft. En toch: de Touran is ondertussen al wel 10 jaar oud, daar zou ik toch ook rekening mee houden. Maar van die zeven stoelen merk je niks hoor. Ik heb dat ook en de achterste rij zit netjes opgeborgen in de vloer.

 

Als het beperkt is tot dit lijstje zou ik voor de Passat gaan, denk ik. En niét de Variant. De Tiguan komt op de tweede plaats.

 

Zowel de Alfa als de Clio van Ann zijn 3 deurs modellen, daar valt allemaal wel met te leven om die kleine daar in te krijgen, maar nog iets extra's meenemen wordt moeilijk zo. Neem daarbij dat Ann een zwakke rug heeft komen we uiteindelijk hierop uit. We vinden beide meestal een break mooier dan een berline. Enige reden waarom Tiguan in de vergelijking zit, is omdat twee jonge gezinnen die ook hebben en daar supercontent van zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe is cool en neem een Zafira Tourer 1.6T 200pk. Vanaf 30k kms valt een diesel pas te verantwoorden, imo.

 

 

Ik weet trouwens niet vanwaar je bent, maar ge moogt gerust met madam eens een toerke maken met de mijne om het comfort te testen...

 

ik ben er nog niet uit, hoewel ik naar diesel neig, omdat ik tot 100l de maand gratis kan tanken, dat scheelt wel wat...

 

ik heb niet zo ver van je gewoond voor een anderhalf jaar ofzo... Vlakbij hof de bist...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na mijn Vectra ben ik wat twijfelachtig wat Opel betreft. En toch: de Touran is ondertussen al wel 10 jaar oud, daar zou ik toch ook rekening mee houden. Maar van die zeven stoelen merk je niks hoor. Ik heb dat ook en de achterste rij zit netjes opgeborgen in de vloer.

 

klopt, je hebt ingeklapt geen last van, maar ze leveren ook niets op, extra opbergruimte ben je kwijt, laat staan dat je een thuiskomertje kan meenemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, je hebt ingeklapt geen last van, maar ze leveren ook niets op, extra opbergruimte ben je kwijt, laat staan dat je een thuiskomertje kan meenemen...

 

Is een Zafira ook geen zevenzitter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe Seat Alhambra geen optie?

 

 

En ik zou een jonge B-klasse halen.

 

we blijven in de voorgestelde keuzes normaal gezien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom waren de ford modellen direct afgeschreven?

sally heeft daar heel graag mee gereden (was wel een 2.0tdci), het is een heel ruime wagen en goed voorzien van toeters en bellen.

de s-max idem, het is een busje maar ziet er tenminste sportiever uit. @@Dragon heeft/had zo ééntje je kan altijd aan hem vragen of hij tevreden was.

 

hetgeen mij bv met een passat steeds stoort t is die harde plastiek op de zijkant van de stoel waar de verstelling staat. het is vreemd maar telkens ik daar uitstap voel ik die snijden. en het is niet dat ik 100kilo weeg en daardoor die stoel helemaal doorzakt. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom waren de ford modellen direct afgeschreven?

sally heeft daar heel graag mee gereden (was wel een 2.0tdci), het is een heel ruime wagen en goed voorzien van toeters en bellen.

de s-max idem, het is een busje maar ziet er tenminste sportiever uit. @@Dragon heeft/had zo ééntje je kan altijd aan hem vragen of hij tevreden was.

 

hetgeen mij bv met een passat steeds stoort t is die harde plastiek op de zijkant van de stoel waar de verstelling staat. het is vreemd maar telkens ik daar uitstap voel ik die snijden. en het is niet dat ik 100kilo weeg en daardoor die stoel helemaal doorzakt. :D

 

we zijn op het salon gaan kijken, maar het sloeg ons tegen, qua exterieur blijven het knappe wagens, hoewel de leeftijd wel duidelijk aan het worden is, maar binnenin was het meteen een verloren zaak, looks en feel, zitpositie voor Ann... we waren er snel uit dat Ford niet bood wat we zoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet een bangelijke laadruimte zijn zonder die klapstoeltjes eronder :D

 

Zafira tourer 5 zit? ja, inderdaad redelijk veel weg te steken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid