Ga naar inhoud

VW Touran of Opel Zafira Tourer of toch eerder een VW Passat Variant of een VW Tiguan


Stephane

Aanbevolen berichten

Gast caoimhin

Als dan blijkt dat 1 van de 2 bestuurders niet ideaal kan zitten, en dat die persoon ook nog het meeste met de wagen gaat rijden is er maar 1 conclusie spijtig genoeg...

 

Is het niet wat drastisch om een zwangere vrouw op straat te zetten? :D

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

het maakt dus ook niet uit of ik die RS of de FR versie neem of een minder sportieve, de stoelen zijn maar een deel van het probleem...

 

je legt me helemaal niets op, je gaat er gewoon van uit dat ik dat nog niet genoeg getest heb... Daarbij komt dat je een zitpositie heel snel getest hebt, daar moet je zelfs nog niet voor met de wagen rijden... zithoogte instellen, rugleuning instellen, stoel tegenover pedalen instellen, stuurhoogte instellen = klaar. Als dan blijkt dat 1 van de 2 bestuurders niet ideaal kan zitten, en dat die persoon ook nog het meeste met de wagen gaat rijden is er maar 1 conclusie spijtig genoeg...

 

Ik begrijp je volledig. Dus je hebt de Skoda en Seat ook 'getest'? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt last heeft van haar rug ga dan voor een SUV. Hoge zit en gemakkelijker om de maxi cosie in te zetten.

 

Ja, maar toch veel minder koffer als in een Zafira en consoorten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt last heeft van haar rug ga dan voor een SUV. Hoge zit en gemakkelijker om de maxi cosie in te zetten.

 

Ja, maar toch veel minder koffer als in een Zafira en consoorten?

 

vandaar de Tiguan in het vergelijk, 2 jonge koppels in de vriendenkring waarvan de vrouwen ook Tiguan rijden, en ze zijn er erg over te spreken... enige nadeel: kinderwagen en mand in de koffer = koffer vol... maar daar valt rond te werken, alleen is de prijs voor een leuke versie nogal hoog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaar de Tiguan in het vergelijk, 2 jonge koppels in de vriendenkring waarvan de vrouwen ook Tiguan rijden, en ze zijn er erg over te spreken... enige nadeel: kinderwagen en mand in de koffer = koffer vol... maar daar valt rond te werken, alleen is de prijs voor een leuke versie nogal hoog...

 

Die mand gebruik je maar 3 maanden, dus daar zou ik niet naar zien. Koffer is vol, je hebt maar 1 kind. Die 3 maanden kan er ook perfect een tas of ander gerief op de lege achterbank.

Maar dan nog... zou ik eerder kiezen voor een Passat. Zoveel meer auto... 

 

Als dat niet volstaat, check ook de A3 5 deurs eens. Ik stond er versteld van hoeveel bagageruimte die nog had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't gaat over ocharme 1 baby geen kleuterklas hé.

 

:D

 

 

Die mand gebruik je maar 3 maanden, dus daar zou ik niet naar zien. Koffer is vol, je hebt maar 1 kind. Die 3 maanden kan er ook perfect een tas of ander gerief op de lege achterbank.

Maar dan nog... zou ik eerder kiezen voor een Passat. Zoveel meer auto... 

 

Als dat niet volstaat, check ook de A3 5 deurs eens. Ik stond er versteld van hoeveel bagageruimte die nog had.

 

T'is daarom dat ik ook een break aanraadde, aangezien het maar voor 1 koter is. Maar de topicopener verkiest een wagen met een goede zitpositie voor z'n vrouw. En dus vrees ik dat het weinig zin heeft voor ons om wagens voor te stellen, aangezien we niet weten in welke zijn vrouw goed zou zitten ( met haar klein gestalte en slechte rug ). Met alle respect natuurlijk  ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een passat alltrack lijkt mij een mooi compromis. Wat hoger maar toch nog een passat station.

 

2012-Volkswagen-Passat-Alltrack-Placemen

 

inderdaad, maar deze krijg ik niet in het budget

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een offerte gevraagd? Volgens mij krijg je wel serieus korting op een passat.

 

over welke serieuze korting hebben we het hier... Passat bestellen tijdens de salonactie als particuliere klant = 500€ korting

 

hij krijgt werknemerskorting. Het zou maar erg zijn dat je meer korting krijgt anders.

 

 

Werknemerskorting komt bovenop de normale korting neem ik aan?

 

Werknemerskorting is niet zo heel veel... het is minder dan volle pot, maar verwacht geen wonderen zoals de opel of ford mensen krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

over welke serieuze korting hebben we het hier... Passat bestellen tijdens de salonactie als particuliere klant = 500€ korting

 

Je krijgt altijd korting op een auto he. Ben een half jaar geleden gaan kijken voor een golf 7, was toen nog niet zo lang uit en je kreeg meer dan 10% korting. Een passat ligt moeilijker in de markt door zijn formaat en is ouder, het zou mij niet verbazen dat je daar nog een stuk meer korting op krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt altijd korting op een auto he. Ben een half jaar geleden gaan kijken voor een golf 7, was toen nog niet zo lang uit en je kreeg meer dan 10% korting. Een passat ligt moeilijker in de markt door zijn formaat en is ouder, het zou mij niet verbazen dat je daar nog een stuk meer korting op krijgt.

 

jij spreekt over de marge... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Werknemerskorting komt bovenop de normale korting neem ik aan?

 

Neen, of dat was toch niet toen ik mijn A3 kocht. Bepaalde condities blijven wel van tel natuurlijk, zoals korting op packs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hou diene kleine nog 4j op en koop men allroad over. :D

 

ik zal wel nog een Ray Ban komen halen, Die Allroad mag je houden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de openingspost lees ik nergens FR of RS, wel breaks, daar heb ik inderdaad over gelezen. Het is erg jammer dat door de slechte rug van je vrouw al een heel deel leuke wagens wegvallen. Maar ik zou vooral gaan testen dan, zijn de zetels/zitpositie van de door u geliefkoosde Skoda octavia combi ( RS ) of een Seat Leon ST ( FR ) dan echt slechter als een pakweg Zafira/Touran/... ?

 

Ik wil je niets opleggen hé. Uit uw posts lijkt me gewoon dat je nogal snel overschakelt naar een monovolume en de break-optie redelijk snel afgeschreven hebt door de rugklachten, terwijl je die misschien nog niet voldoende getest hebt. 

 

 

Je moet je voor niets schamen als jij ervoor gekozen hebt en jij daar plezier aan beleeft. Maar je spreekt u nu wel tegen, je zegt 'ofwel iets leuk, ofwel enorm praktisch'. Een compromis is een positief woord hé, da's het beste van beide werelden, maar daar kan jij dan weer niet mee leven? Je rijdt dus bewust in een NIET leuke kist, terwijl het wel leuker KAN, dat bedoel je?

 

Ik bedoel dat binnen een vooropgesteld budget je dingen moet gaan afwegen. En ja voor mij wil dat zeggen dat ik ofwel voor een A3 zou gaan met alles op en aan of voor een Touran. Een A4 Avant valt daar tussen en zegt me niks, want de Touran is praktischer en de A3 is leuker, dus ik zie een compromis niet als iets positief ;) 

 

ik heb nochtans geen problemen met de A4 en 2 kinderen op de achterbank

 

Dat is ook geen probleem, maar wij hebben nu al twee jaar een A4 en een Touran naast elkaar. Voordien hadden we Passat en A3 (3-deurs), toen die moesten vervangen worden dachten we dat de A4 ook in het weekend zou gebruikt worden en de Touran enkel als het "nodig" was. Nu 2 jaar later blijkt dat we nog steeds de meest praktische auto nemen voor al onze gezinsuitstappen, en we hebben momenteel nog maar 1 kind, net zoals het was met de Passat en de A3. Ik moet er wel bijvermelden dat wij nogal een actieve levenstijl hebben, ook voor we kinderen hadden werd er meer met de breaks gereden dan met het "leukere" materiaal.

 

vandaar de Tiguan in het vergelijk, 2 jonge koppels in de vriendenkring waarvan de vrouwen ook Tiguan rijden, en ze zijn er erg over te spreken... enige nadeel: kinderwagen en mand in de koffer = koffer vol... maar daar valt rond te werken, alleen is de prijs voor een leuke versie nogal hoog...

 

De koffer van de Tiguan vind ik een groot nadeel en dan vooral de hoogte. Die drempel is nogal hoog, een simpele buggy (ja simpel in de 21ste eeuw en geen plooibuggytje uit de jaren 80 voor de puristen...) in die koffer steken is toch een opgaven. Wij hebben met onze eenvoudige Quinny Buzz ook zo een kras getrokken in de bumper van onze A3 toen we aan de puzzel bezig waren ;)

 

Die mand gebruik je maar 3 maanden, dus daar zou ik niet naar zien. Koffer is vol, je hebt maar 1 kind. Die 3 maanden kan er ook perfect een tas of ander gerief op de lege achterbank.

Maar dan nog... zou ik eerder kiezen voor een Passat. Zoveel meer auto... 

 

Als dat niet volstaat, check ook de A3 5 deurs eens. Ik stond er versteld van hoeveel bagageruimte die nog had.

Ik zou ook de Passat kiezen, zoals ik al eerder aangaf. Maar die redenering van je hebt maar 1 kind en het is maar voor 3 maand die kan ik toch niet volgen hoor. Ten eerste, een auto kopen nu omdat de vrouw zwanger is en dan bij een volgende zwangerschap een grotere kopen? Ten tweede, de eerste 3 maanden nadat mijn zoon geboren is hadden wij nog een A3 en die koffer is toch echt wel niet zo ruim en handig. Je krijgt dat daar wel in als je wil, maar de vraag is ook hoe vlot dat je dat daar in krijgt. Ten derde, mijn zoon is nu 3 en ligt al lang niet meer in zijn draagmand, maar een wandelbuggy of een draagmand, daar is niet veel verschil in qua ruimte hoor ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta eigenlijk niet de fords afvallen omwille van de slechte zetels en de volkswagens blijven over?

Ik heb standaard fordzetels in de ford en die zitten goed. En wat ik al gelezen heb over de volkswagenzetels is dat het meer banken zijn met stof over.

Mijn eigen ervaring met de volkswagenzetels is van zetels uit 2002, dus niet echt relevant meer (hoop is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid