Ga naar inhoud

VW Touran of Opel Zafira Tourer of toch eerder een VW Passat Variant of een VW Tiguan


Stephane

Aanbevolen berichten

Mag ik vragen hoe groot uw vriendin is? 

 

je mag... ik ga je het antwoord schuldig moeten blijven, heb er nog geen lintmeter naast gehouden tijdens de verbouwing... als ik mag schatten zal't ongeveer 1.60,1.65 zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de relevantie niet, Tom... Wij hebben een schifting gemaakt, waaruit nu een finale keuze moet komen, er moet niet gediscussieerd worden over het hoe en waarom... Bijna niemand heeft hier bijvoordeeld al een voorstel gedaan naar motorisaties...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de relevantie niet, Tom... Wij hebben een schifting gemaakt, waaruit nu een finale keuze moet komen, er moet niet gediscussieerd worden over het hoe en waarom... Bijna niemand heeft hier bijvoordeeld al een voorstel gedaan naar motorisaties...

 

Passat Variant Comfortline 1.4 tsi met DSG7, ideaal voor 20 000 per jaar te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de relevantie niet, Tom... Wij hebben een schifting gemaakt, waaruit nu een finale keuze moet komen, er moet niet gediscussieerd worden over het hoe en waarom... Bijna niemand heeft hier bijvoordeeld al een voorstel gedaan naar motorisaties...

Voor 1 kindje kan je toch nog perfect enkele maanden met je alfa rondkarren? Of ben jij ook een volksverhuizer geworden. Ik heb vrienden die met een nieuwe Ka hun plan trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 1 kindje kan je toch nog perfect enkele maanden met je alfa rondkarren? Of ben jij ook een volksverhuizer geworden. Ik heb vrienden die met een nieuwe Ka hun plan trekken.

 

top voor je vrienden, wij hebben naar onze wensen besloten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Variant Comfortline 1.4 tsi met DSG7, ideaal voor 20 000 per jaar te doen.

 

 

Jos, ik zie dat je zelf 1.6 touran rijdt... hoe handelt die de heuvels van de Ardennen af, komt dat te kort of kan dat mee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos, ik zie dat je zelf 1.6 touran rijdt... hoe handelt die de heuvels van de Ardennen af, komt dat te kort of kan dat mee?

 

Wel, daar heb ik echt geen klagen van. Maar de DSG met 7 versnellingen is daar echt wel een bepalende factor in, vandaar ook dat ik die ook aan de 1.4TSI zou koppelen ;) Wat die "kleine" blokjes nodig hebben om mee te komen is schakelen. Als ik vergelijk met mijn vrouw haar A4 met 2.0tdie en mijn Passat 2.0tdi die ik hiervoor had, dan is dat qua snelheid en dergelijke zeker ok, maar je moet er tegen kunnen dat er meer geschakeld moet worden. Waar ik bang van was is dat ik comfort zou verliezen op de snelweg omdat die kleine blokjes meer toeren zouden draaien, maar aan 129 op mijn teller draait die geen 2400 toeren. Zelfs aan 160 op de teller draait die geen 3000 toeren.

 

Wij zijn met onze 2 wagens vorig jaar op ski-verlof geweest en de Touran is op geen enkel moment in de problemen gekomen tegenover de A4 terwijl de koffer van de Touran tot de nok vol zat en er een grote dakkoffer opstond. De nijdigste snelweghellingen liggen ook niet in de Alpen natuurlijk maar in onze Ardennen :) Maar zelfs op de kleinere bergwegen in de Alpen gaat dat perfect.

 

Pas op, hij schakelt al terug als ik het viaduct in Vilvoorde op rijd, maar met een DSG merk je dat enkel als je naar de toerenteller kijkt dus voor mij is dat geen probleem, in 7de trekt die nog amper dus hij moet altijd terug als je meer vraagt. Mijn Passat kon ook beter om met een aanhanger achter de wagen, hiervoor trapt de 1.6 ook sneller op zijn adem.

 

Ik heb er nu 82000 kilometer mee op iets meer dan 2 jaar en ik zou enkel naar een grotere longinhoud kijken bij een volgende als ik daarbij niks moet inboeten op de rest van mijn opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaar de Tiguan in het vergelijk, 2 jonge koppels in de vriendenkring waarvan de vrouwen ook Tiguan rijden, en ze zijn er erg over te spreken... enige nadeel: kinderwagen en mand in de koffer = koffer vol... maar daar valt rond te werken, alleen is de prijs voor een leuke versie nogal hoog...

 

En de nieuwe Nissan Qashqai? Is naat het schijnt een miljoen keer beter dan zo'n overpriced bejaarde Tiguan...

 

Zijn niet mijn woorden, maar die van Auto Motor und Sport

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de nieuwe Nissan Qashqai? Is naat het schijnt een miljoen keer beter dan zo'n overpriced bejaarde Tiguan...

 

Zijn niet mijn woorden, maar die van Auto Motor und Sport

Sorry, maar stap eens in het interieur van beide en kijk eens naar de kwaliteit van de twee. Echt niet te vergelijken;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar stap eens in het interieur van beide en kijk eens naar de kwaliteit van de twee. Echt niet te vergelijken;

 

 

Nee, inderdaad, de Qashquai is zoveel beter afgewerkt, daar heb je een punt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar stap eens in het interieur van beide en kijk eens naar de kwaliteit van de twee. Echt niet te vergelijken;

Gedaan en afgekeurd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

:fp:

 

Wat? Kan in uw openingspost niets terugvinden over waarom deze wagen niet zou voldoen. En ben niet gek genoeg om 4 pagina's over dergelijke karren door te lezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werknemerskorting is niet zo heel veel... het is minder dan volle pot, maar verwacht geen wonderen zoals de opel of ford mensen krijgen...

Bij Ford is het ook niet echt een verschil meer hoor. Allé het is te zeggen: de Ford korting is nog steeds even veel, maar de gewone kopers krijgen een pak meer korting. Afhankelijk van het model en de acties koop je dan bijna even goedkoop als ford personeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat? Kan in uw openingspost niets terugvinden over waarom deze wagen niet zou voldoen. En ben niet gek genoeg om 4 pagina's over dergelijke karren door te lezen. 

Dergelijke karren? Als't niet uw meug is, moet je toch niet in de dans springen?

Het staat er zo goed als letterlijk in...

Omwille van het aankomende kindje zoeken we naar een ruimere wagen.

Tijdens het salon had ik enkele voorkeuren om te bekijken;

VW Golf VII Variant, Seat Leon ST, Skoda Octavia Combi, VW Passat Variant, Ford Mondeo Clipper, VW Touran, Ford S-Max, Opel Zafira Tourer, VW Tiguan.

 

Spijtig genoeg kan Ann geen goeie zitpositie vinden in de Golf 7 familie omdat ze wegens haar kleinere gestalte kort op het stuur/dashboard moet zitten, waardoor de tunnel van het stuur in de weg zit.

 

De VW Touran, Passat Variant en Tiguan en de Opel Zafira Tourer blijven dus over...

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar stap eens in het interieur van beide en kijk eens naar de kwaliteit van de twee. Echt niet te vergelijken;

 

Gedaan en de nieuwe qashqai scoort op dat vlak een pak beter (in mijn ogen weliswaar)

 

Dat dash van de Tiguan komt ook maar gewoon uit de oude Golf plus hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

beslissingstijd nadert snel...

 

keuze is nu een strijd tussen Touran en Zafira Tourer, elk met hun eigen voordelen... aargh, tweespalt...

 

vanavond rijd ik nog met een Zafira Tourer  2l 165...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid