Ga naar inhoud

VW Touran of Opel Zafira Tourer of toch eerder een VW Passat Variant of een VW Tiguan


Stephane

Aanbevolen berichten

Ik heb zelfs in mijn 7zit geen enkel probleem om de voituren van de tweeling en van de oudste weg te steken, daar komt dan nog de luiertassen en meestal 2 relaxxen bij en dan is mijn koffer juist niet tot aan de raamlijn gevuld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn collega is ook nogal kort afgedaan en die zweert bij een Touran. Van een Touran is niks slecht te zeggen eigenlijk buiten dat die al 11 jaar meegaat, maar veel opwindend is er ook niet aan natuurlijk. Als een Passat een optie is zou ik daarvoor gaan, dat rijdt toch beter.

 

PS: ik begrijp goed dat je ook bij 1 kind al voor een ruime wagen wil gaan, onze "leukere" A4 avant blijft altijd staan ten nadele van de Touran, binnenkort met 2 kinderstoelen op de achterbank is de A4 nog meer in het nadeel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs in mijn 7zit geen enkel probleem om de voituren van de tweeling en van de oudste weg te steken, daar komt dan nog de luiertassen en meestal 2 relaxxen bij en dan is mijn koffer juist niet tot aan de raamlijn gevuld...

 

reden te meer voor ons om die 5 zits te kiezen, want liever extra opbergruimte dan ooit de mogelijkheid om extra passagiers mee te nemen

 

zoals we er nu voor staan gaan we ook nooit kiezen om zoveel kinderen te maken dat de extra 2 plaatsen nodig zouden worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

reden te meer voor ons om die 5 zits te kiezen, want liever extra opbergruimte dan ooit de mogelijkheid om extra passagiers mee te nemen

 

zoals we er nu voor staan gaan we ook nooit kiezen om zoveel kinderen te maken dat de extra 2 plaatsen nodig zouden worden :)

 

Ik heb in mijn Touran een opbergmodule op de plaats van die extra zitjes en dat is wel heel handig omdat er voordien altijd een hoop rommel los lag in mijn koffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk al uit naar het moment dat er geen bus meer nodig is, het rijgedrag is totaal niet te vergelijken met een sedan of break. Ok, handig en ruim is het wel maar daar stopt het ook. Je zit op de zetel, niet in een zetel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop nooit zo'n topic te moeten openen  :mellow:

 

Eenvoudig, niet voor een gezin kiezen ;)

 

Ik kies voor een gezin en ik ben daar niet beschaamd over of heb daar geen spijt van. In dat opzicht is er veel kans dat mijn volgende een kleine 7-zitter wordt, ook al gaan we het op 2 kinderen houden, nu moeten we vaak met een extra auto rijden als de neefjes of grootouders mee gaan. En eerlijk gezegd, om alle dagen in de file naar Brussel te staan, zou een "liefhebberswagen" mij niet veel meer geven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen 7-zitter meer. Koffer is meestal vrij goed gevuld, als ik de achterste plaatsen nodig heb om taxi te spelen ben ik een half uur bezig met uit- en inladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mogelijks wel afhankelijk van het model, bij een grand scenic dus wel.

 

Van de stoelen vooral is mijn ervaring. Opel levert daar, in groot contrast met de vorige reeksen, heel goede stoelen af tegenwoordig. Ik ben ook voor een Highline gegaan om deftige stoelen te hebben in mijn Touran, standaard was dat echt niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn Touran een opbergmodule op de plaats van die extra zitjes en dat is wel heel handig omdat er voordien altijd een hoop rommel los lag in mijn koffer.

ik ben allergisch aan losse rommel in de auto (thuis is dat iets anders :ninja:) maar ik kan wel tig dingen bedenken die ik netjes weggeborgen in die vakken weg kan krijgen, zeker nu ik vader ga worden.

Ik kijk al uit naar het moment dat er geen bus meer nodig is, het rijgedrag is totaal niet te vergelijken met een sedan of break. Ok, handig en ruim is het wel maar daar stopt het ook. Je zit op de zetel, niet in een zetel...

ik heb dat gevoel dus niet he...

Dit is mogelijks wel afhankelijk van het model, bij een grand scenic dus wel.

ik had dat ook niet toen ik in de wagen zat op het salon, of toen ik met de 1.6 crtdi reed... Touran net hetzelfde, je zit wel hoger, maar ik vind niet dat je op de wagen zit... laatst reed ik een vervangwagen van de leasing weg, een A of een B-klasse, en daar zat ik echt op de wagen zo leek me.

Ik wil geen 7-zitter meer. Koffer is meestal vrij goed gevuld, als ik de achterste plaatsen nodig heb om taxi te spelen ben ik een half uur bezig met uit- en inladen.

Taxi spelen zal ik vanaf nu wel voor mijn gezin doen, de rest kan't zelf wel rooien ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel de Alfa als de Clio van Ann zijn 3 deurs modellen, daar valt allemaal wel met te leven om die kleine daar in te krijgen, maar nog iets extra's meenemen wordt moeilijk zo. Neem daarbij dat Ann een zwakke rug heeft komen we uiteindelijk hierop uit. We vinden beide meestal een break mooier dan een berline. Enige reden waarom Tiguan in de vergelijking zit, is omdat twee jonge gezinnen die ook hebben en daar supercontent van zijn.

 

Dus je wil zeker geen driedeurs meer. Dat begrijp ik. Het is niet handig om de kleine altijd langs de voordeur op de achterbank te plaatsen. Je wilt ook geen lage sportkar om de rug van je vriendin wat te ontlasten. Dat begrijp ik ook. Maar als de stoelen van een wagen goed zijn heb je in principe geen "hogere" wagen nodig.

 

Mijn voorkeur (uit je lijstje) gaat in ieder geval nog steeds uit naar een Volkswagen. Proefritjes maken, da's zoals steeds de beste tip die ik kan geven. Als ik je replies hier lees zie je de Opel precies wel zitten. Ik kijk al uit naar een verslagje van de proefrit (@@caoimhin zal het voorbeeld wel geven, die moet ook nog een verslagje schrijven :D ) en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Dus je wil zeker geen driedeurs meer. Dat begrijp ik. Het is niet handig om de kleine altijd langs de voordeur op de achterbank te plaatsen. Je wilt ook geen lage sportkar om de rug van je vriendin wat te ontlasten. Dat begrijp ik ook. Maar als de stoelen van een wagen goed zijn heb je in principe geen "hogere" wagen nodig.

 

Mijn voorkeur (uit je lijstje) gaat in ieder geval nog steeds uit naar een Volkswagen. Proefritjes maken, da's zoals steeds de beste tip die ik kan geven. Als ik je replies hier lees zie je de Opel precies wel zitten. Ik kijk al uit naar een verslagje van de proefrit (@@caoimhin zal het voorbeeld wel geven, die moet ook nog een verslagje schrijven :D ) en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

 

Ik heb reeds een verslagje geschreven :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat met de nieuwe Sportsvan? Of valt dat al onder Golf7 waar ze geen goede positie kan in vinden?

 

Pas beschikbaar vanaf augustus... Dochter komt tegen half mei...

 

+ je kan er nog niet inzitten, zelfs op salon was'ie afgesloten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenvoudig, niet voor een gezin kiezen ;)

 

Ik kies voor een gezin en ik ben daar niet beschaamd over of heb daar geen spijt van. In dat opzicht is er veel kans dat mijn volgende een kleine 7-zitter wordt, ook al gaan we het op 2 kinderen houden, nu moeten we vaak met een extra auto rijden als de neefjes of grootouders mee gaan. En eerlijk gezegd, om alle dagen in de file naar Brussel te staan, zou een "liefhebberswagen" mij niet veel meer geven ;)

 

In mijn ogen is het perfect mogelijk om met 2 kinderen voor een sportievere break te kiezen dan een busje. Nog altijd kofferruimte genoeg meen ik. Toen ik klein was ( met mijn zus, dus 2 kinderen ) gingen we altijd op stap met een E34 sedan, ook op weekendjes enzo en het is toch ook altijd gelukt  :) Wie van de vorige generaties is niet opgegroeid met een Kever, een Golf, Kadett, ... ?

 

Toen ging het wel en nu moet iedere dertiger die aan kinderen begint opeens een 7-zitter hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je wil zeker geen driedeurs meer. Dat begrijp ik. Het is niet handig om de kleine altijd langs de voordeur op de achterbank te plaatsen. Je wilt ook geen lage sportkar om de rug van je vriendin wat te ontlasten. Dat begrijp ik ook. Maar als de stoelen van een wagen goed zijn heb je in principe geen "hogere" wagen nodig.

 

Mijn voorkeur (uit je lijstje) gaat in ieder geval nog steeds uit naar een Volkswagen. Proefritjes maken, da's zoals steeds de beste tip die ik kan geven. Als ik je replies hier lees zie je de Opel precies wel zitten. Ik kijk al uit naar een verslagje van de proefrit (@@caoimhin zal het voorbeeld wel geven, die moet ook nog een verslagje schrijven :D ) en ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

 

Aangezien ik voor VW werk, kan ik haast niet anders...

maar ik moet steeds kiezen tussen dingen die Ann wilt, dingen die ik wil, en dan nog naar de prijzen zien (zelfs met werknemerskorting)

Bij de Opel hoeven we minder keuzes te maken voor hetzelfde bedrag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen is het perfect mogelijk om met 2 kinderen voor een sportievere break te kiezen dan een busje. Nog altijd kofferruimte genoeg meen ik. Toen ik klein was ( met mijn zus, dus 2 kinderen ) gingen we altijd op stap met een E34 sedan, ook op weekendjes enzo en het is toch ook altijd gelukt  :) Wie van de vorige generaties is niet opgegroeid met een Kever, een Golf, Kadett, ... ?

 

Toen ging het wel en nu moet iedere dertiger die aan kinderen begint opeens een 7-zitter hebben.

 

kan allemaal goed zijn, maar je moet ook de openingspost lezen... Sportieve breaks waren mijn eerste gedacht (Octavia RS, Leon ST FR) jammer genoeg kan Ann (diegene die het meeste met die wagen zal gaan rijden) zichzelf daar geen goeie houding in geven...

Moet ik mijn been dan stijf houden omdat ik echt niet met een bus wil rijden?

Nee toch? Als ik naar een bus moest kijken, waren er maar drie mogelijkheden voor me, Touran, S-Max en Zafira Tourer, had ik verwacht dat die laatste me zo goed ging meevallen, absoluut niet, zijn er minpunten aan, absoluut wel, maar die knallen de Zafira tourer niet meteen uit de vergelijking...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen is het perfect mogelijk om met 2 kinderen voor een sportievere break te kiezen dan een busje. Nog altijd kofferruimte genoeg meen ik. Toen ik klein was ( met mijn zus, dus 2 kinderen ) gingen we altijd op stap met een E34 sedan, ook op weekendjes enzo en het is toch ook altijd gelukt  :) Wie van de vorige generaties is niet opgegroeid met een Kever, een Golf, Kadett, ... ?

 

Toen ging het wel en nu moet iedere dertiger die aan kinderen begint opeens een 7-zitter hebben.

 

Ik zeg toch ook niet dat het anders niet gaat? Maar waarom zou het niet mogen? Waarom kan je als autoliefhebber niet voor je gezin kiezen en dat op de eerste plaats zetten?

 

Ik moet die ruime wagen niet hebben, maar ik wil het wel, meer dan dat ik mijn eigen een pleziertje wil doen. En eigenlijk doe ik mezelf een plezier, want als we de A4 avant inzetten als familiewagen dan bots ik elke keer op de ongemakken tegenover een ruimere wagen ...

 

Moet ik mij daar nu voor schamen? Is die keuze minderwaardig aan iemand die wel voor een leukere wagen kiest? Nee toch?

 

Voor mij is het simpel, ofwel iets leuk, ofwel iets enorm praktisch. Al die compromis dingen die gaan mij na een tijd tegensteken, omdat het leuker kan en omdat het praktischer kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan allemaal goed zijn, maar je moet ook de openingspost lezen... Sportieve breaks waren mijn eerste gedacht (Octavia RS, Leon ST FR) jammer genoeg kan Ann (diegene die het meeste met die wagen zal gaan rijden) zichzelf daar geen goeie houding in geven...

Moet ik mijn been dan stijf houden omdat ik echt niet met een bus wil rijden?

Nee toch? Als ik naar een bus moest kijken, waren er maar drie mogelijkheden voor me, Touran, S-Max en Zafira Tourer, had ik verwacht dat die laatste me zo goed ging meevallen, absoluut niet, zijn er minpunten aan, absoluut wel, maar die knallen de Zafira tourer niet meteen uit de vergelijking...

 

In de openingspost lees ik nergens FR of RS, wel breaks, daar heb ik inderdaad over gelezen. Het is erg jammer dat door de slechte rug van je vrouw al een heel deel leuke wagens wegvallen. Maar ik zou vooral gaan testen dan, zijn de zetels/zitpositie van de door u geliefkoosde Skoda octavia combi ( RS ) of een Seat Leon ST ( FR ) dan echt slechter als een pakweg Zafira/Touran/... ?

 

Ik wil je niets opleggen hé. Uit uw posts lijkt me gewoon dat je nogal snel overschakelt naar een monovolume en de break-optie redelijk snel afgeschreven hebt door de rugklachten, terwijl je die misschien nog niet voldoende getest hebt. 

 

Ik zeg toch ook niet dat het anders niet gaat? Maar waarom zou het niet mogen? Waarom kan je als autoliefhebber niet voor je gezin kiezen en dat op de eerste plaats zetten?

 

Ik moet die ruime wagen niet hebben, maar ik wil het wel, meer dan dat ik mijn eigen een pleziertje wil doen. En eigenlijk doe ik mezelf een plezier, want als we de A4 avant inzetten als familiewagen dan bots ik elke keer op de ongemakken tegenover een ruimere wagen ...

 

Moet ik mij daar nu voor schamen? Is die keuze minderwaardig aan iemand die wel voor een leukere wagen kiest? Nee toch?

 

Voor mij is het simpel, ofwel iets leuk, ofwel iets enorm praktisch. Al die compromis dingen die gaan mij na een tijd tegensteken, omdat het leuker kan en omdat het praktischer kan.

 

Je moet je voor niets schamen als jij ervoor gekozen hebt en jij daar plezier aan beleeft. Maar je spreekt u nu wel tegen, je zegt 'ofwel iets leuk, ofwel enorm praktisch'. Een compromis is een positief woord hé, da's het beste van beide werelden, maar daar kan jij dan weer niet mee leven? Je rijdt dus bewust in een NIET leuke kist, terwijl het wel leuker KAN, dat bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn collega is ook nogal kort afgedaan en die zweert bij een Touran. Van een Touran is niks slecht te zeggen eigenlijk buiten dat die al 11 jaar meegaat, maar veel opwindend is er ook niet aan natuurlijk. Als een Passat een optie is zou ik daarvoor gaan, dat rijdt toch beter.

 

PS: ik begrijp goed dat je ook bij 1 kind al voor een ruime wagen wil gaan, onze "leukere" A4 avant blijft altijd staan ten nadele van de Touran, binnenkort met 2 kinderstoelen op de achterbank is de A4 nog meer in het nadeel ...

ik heb nochtans geen problemen met de A4 en 2 kinderen op de achterbank
Link naar reactie
Delen op andere sites

In de openingspost lees ik nergens FR of RS, wel breaks, daar heb ik inderdaad over gelezen. Het is erg jammer dat door de slechte rug van je vrouw al een heel deel leuke wagens wegvallen. Maar ik zou vooral gaan testen dan, zijn de zetels/zitpositie van de door u geliefkoosde Skoda octavia combi ( RS ) of een Seat Leon ST ( FR ) dan echt slechter als een pakweg Zafira/Touran/... ?

 

Ik wil je niets opleggen hé. Uit uw posts lijkt me gewoon dat je nogal snel overschakelt naar een monovolume en de break-optie redelijk snel afgeschreven hebt door de rugklachten, terwijl je die misschien nog niet voldoende getest hebt.

 

Dit is wat ik schreef:

Spijtig genoeg kan Ann geen goeie zitpositie vinden in de Golf 7 familie omdat ze wegens haar kleinere gestalte kort op het stuur/dashboard moet zitten, waardoor de tunnel van het stuur in de weg zit.

 

het maakt dus ook niet uit of ik die RS of de FR versie neem of een minder sportieve, de stoelen zijn maar een deel van het probleem...

 

je legt me helemaal niets op, je gaat er gewoon van uit dat ik dat nog niet genoeg getest heb... Daarbij komt dat je een zitpositie heel snel getest hebt, daar moet je zelfs nog niet voor met de wagen rijden... zithoogte instellen, rugleuning instellen, stoel tegenover pedalen instellen, stuurhoogte instellen = klaar. Als dan blijkt dat 1 van de 2 bestuurders niet ideaal kan zitten, en dat die persoon ook nog het meeste met de wagen gaat rijden is er maar 1 conclusie spijtig genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid