Ga naar inhoud

VW Touran of Opel Zafira Tourer of toch eerder een VW Passat Variant of een VW Tiguan


Stephane

Aanbevolen berichten

Ik versta eigenlijk niet de fords afvallen omwille van de slechte zetels en de volkswagens blijven over?

Ik heb standaard fordzetels in de ford en die zitten goed. En wat ik al gelezen heb over de volkswagenzetels is dat het meer banken zijn met stof over.

Mijn eigen ervaring met de volkswagenzetels is van zetels uit 2002, dus niet echt relevant meer (hoop is)

Bij VW moet je de comfortline/ highline zetels hebben, basis is idd. maar zozo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij VW moet je de comfortline/ highline zetels hebben, basis is idd. maar zozo.

 

Als zitcomfort en (dus) afstellingsmogelijkheden belangrijk zijn, altijd sport/comfortzetels aankruisen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier eveneens voor de Passat gaan: loyaal tegenover de werkgever, een perfecte cruisebak, goeie zetels en ruim...

 

Heeft @@Riskitalltowin niet een passat die net ingereden is?

 

Bij VW moet je de comfortline/ highline zetels hebben, basis is idd. maar zozo.

 

ahzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik versta eigenlijk niet de fords afvallen omwille van de slechte zetels en de volkswagens blijven over?

Ik heb standaard fordzetels in de ford en die zitten goed. En wat ik al gelezen heb over de volkswagenzetels is dat het meer banken zijn met stof over.

Mijn eigen ervaring met de volkswagenzetels is van zetels uit 2002, dus niet echt relevant meer (hoop is)

 

't was niet alleen dat bij Ford hoor... als ik een wagen MY2014 koopt heb ik niet graag een dashboard dat redelijk MY2000 eruit ziet (onze opinie hé) Ik had echt wel een goed gevoel over een S-max omdat Ford echt goeie onderstellen kan maken... en toen we erin gingen zitten viel alles ons tegen... toegegeven, ik ben VW ondertussen gewoon, maar zelfs Ann vond het hele concept maar niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zitcomfort en (dus) afstellingsmogelijkheden belangrijk zijn, altijd sport/comfortzetels aankruisen.

 

Yep, zeker bij VW, maar eigenlijk in die prijsklasse bij alle merken. Zo heeft onze A4 zeer weinig afstelmogelijkheden, geen lendensteunregeling bijvoorbeeld en ze de zit is ook nogal vlak. De armsteun valt ook niet zo goed af te regelen in alle richtingen, dat is voor mij toch ook een serieus nadeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't was niet alleen dat bij Ford hoor... als ik een wagen MY2014 koopt heb ik niet graag een dashboard dat redelijk MY2000 eruit ziet (onze opinie hé) Ik had echt wel een goed gevoel over een S-max omdat Ford echt goeie onderstellen kan maken... en toen we erin gingen zitten viel alles ons tegen... toegegeven, ik ben VW ondertussen gewoon, maar zelfs Ann vond het hele concept maar niets.

 

over dat dashboard geef ik je gelijk. Is een lelijke flap plastiek. En druk, al die knoppen.

Ik rij er nu al meer dan 2jaar in, maar het blijft wennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, ik heb ook een paar maanden Touran geleden, en een van de positieve dingen die ik er over kan zeggen is dat de zetels best in orde waren.

Geen idee of ze standaard waren, maar 't was deze variant:

 

Was 't een Touran of een Variant? Make your mind up 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch geen Touran of Passat, zijn modellen die in basis 11 en 9 jaar oud zijn... Zelfs de Tiguan is al 7 jaar. 

In dit geval zonder twijfel de Zafira. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch geen Touran of Passat, zijn modellen die in basis 11 en 9 jaar oud zijn... Zelfs de Tiguan is al 7 jaar. 

In dit geval zonder twijfel de Zafira. 

 

Waarom niet? omdat dat een 'oude' wagen is? Langs de andere kant is de techniek ondertussen al 'foutloos'...

Zafira heeft mogelijk nog steeds kinderziektes... zeker nu ze nieuwe motoren implementeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is persoonlijk, maar ik vind het op gebied van design 3 ongelofelijk duffe en verouderde auto's. Karakter is 0. Pure eenheidsworst-wagens. Daarmee zeg ik niet dat het slechte auto's zijn, want het zijn ongetwijfeld betrouwbare en zuinige karren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heeft Ann hier bij ons nog eens in een Tiguan gezeten, deze was een manuele, vermoedelijk die op het salon een automaat... de iets andere houding van het linkerbeen doet de Tiguan ook afvallen

 

de naald gaat steeds meer richting Zafira Tourer... in vergelijkbare prijs zoveel meer mogelijk dan in beide VW's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is persoonlijk, maar ik vind het op gebied van design 3 ongelofelijk duffe en verouderde auto's. Karakter is 0. Pure eenheidsworst-wagens. Daarmee zeg ik niet dat het slechte auto's zijn, want het zijn ongetwijfeld betrouwbare en zuinige karren...

 

Voor de Tiguan en de Passat vind ik dat nog meevallen, in die zin dat het allemaal qua design niet er bovenuit springt maar het geheel klopt wel. De Touran die is er erger aan toe, ook omdat die gewoon minder goed in elkaar zit qua afwerking. VW's verouderen over het algemeen wel goed, als je naar hun concurrenten gaat kijken uit die tijd zoals een Vectra of Mondeo, die zijn nu al hopeloos achterhaald.

 

Zeker een Passat zou ik nu nog durven kopen, ik heb zelfs gekeken om mijn Passat te vervangen door een Passat en dat doe ik in principe nooit. Zet een Insignia of Mondeo naast die Passat, want dat zijn toch de concurrenten, en dan doet die nog heel aardig mee vind ik. Bovendien geven ze heel mooie packs en condities nu op die Passat.

 

De Zafira is ook een mooi aanbod, maar ik zie in dit geval geen reden om voor een busje te gaan. Een Passat in Comfortline uitvoering is even ruim en comfortabeler. De reden dat ik toch een busje heb is omdat er op dat moment geen break was binnen mijn budget die ik met "automaat" en de nodige opties kon nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt last heeft van haar rug ga dan voor een SUV. Hoge zit en gemakkelijker om de maxi cosie in te zetten.

 

Ja maar als ze wat groter worden kunnen ze in een lager model sneller zelf in hun stoeltje kruipen ;) Mijn zoon van 3 kan in de Touran nog niet zelf in zijn stoeltje kruipen, dus dat is een beetje dubbel dat voordeel van die hoogte ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou effe op de tanden bijten en voor de Sportsvan gaan.

 

 

Als je dan per se een Volkswagen wil zou ik dat ook doen. Niet mis, die kar. 

 

 

idem, ik zou ook de Sportsvan nemen

 

half mei tot ergens in augustus ten vroegste is wel erg lang om aan te modderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reken al gauw op september voor de Sportsvan.

Ik verschiet er echter wel van dat uw vrouw geen goede zithouding kan vinden in pakweg een Tiguan? Daar zijn toch superveel mogelijkheden om in te stellen (hoogte/diepte stuur, hoogte/diepte zetel, kantelen zitvlak,...)? Ik heb nog nooit geweten dat dat niet lukt eigenlijk.:oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag gerust nog vriendin zeggen ;)

 

ze zit zo kort op't stuur dat de hendel om de stuurpositie aan te passen eigenlijk in de weg zit... ik had het ook niet verwacht... maar ik kan ze echt niet dwingen om die te nemen he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het geen taktiek zijn van de vrouw om hem te sturen naar een bepaalde auto? De Tiguan ziet ze misschien niet graag dus is 't van: 'Ik zit hier niet goed in :( '

 

ze kwam zelf af met een tiguan, omdat, zoals ik al zei, twee bevriende koppels daar zelf erg tevreden van zijn. Ik had verwacht dat die te klein zou zijn, en te duur voor wat het is

Link naar reactie
Delen op andere sites

je mag gerust nog vriendin zeggen ;)

 

ze zit zo kort op't stuur dat de hendel om de stuurpositie aan te passen eigenlijk in de weg zit... ik had het ook niet verwacht... maar ik kan ze echt niet dwingen om die te nemen he :)

 

Mag ik vragen hoe groot uw vriendin is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid