Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, -krikke- zei:

Ben zeer benieuwd wanneer de opvolger gaat voorgesteld worden en hoe die er gaat uitzien...  Tegen dan zal het wel 2023 zijn ofzo zeker?

Als die komt...

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Vrees alleen dat ik de manuele bak ga missen.

Die DCT is wel mega goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah? Bestaat de kans dan dat de GT lijn zou stoppen?  Misschien dat AM met hun nieuwe ex AMG baas gaten gaat opvullen...  Tobias Moers is dacht ik bij AMG vertrokken omwille van de (uit hogerhand opgelegde) visies die niet meer rijmden met zijn visie van hoe AMG de toekomst zou moeten ingaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

GT-C roadster :inlove:

MBCAN-2020-AMG-GTC-ROADSTER-CH-1-1-DR.jp

 

Vrees alleen dat ik de manuele bak ga missen.

Ge gebruikt 'ga' ipv 'zou'... Heb je dan ene in bestelling staan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, -krikke- zei:

Ah? Bestaat de kans dan dat de GT lijn zou stoppen?  Misschien dat AM met hun nieuwe ex AMG baas gaten gaat opvullen...  Tobias Moers is dacht ik bij AMG vertrokken omwille van de (uit hogerhand opgelegde) visies die niet meer rijmden met zijn visie van hoe AMG de toekomst zou moeten ingaan.

De roadster verdwijnt, omdat die volledig de SL opgevreten heeft. En die "naam", SL, moet terug op niveau worden gebracht. Zouden ze willen doen door (1) terug een mooie SL te maken (want de laatste generatie SL én de laatste facelift van de generatie ervoor kan geen hond bekoren, behalve enkele blinden en een occasionele ongelukkige die van de schepper geen smaak heeft meegekregen) en (2) de interne concurrentie te minimaliseren.

Jammer, want de GT-C Roadster is naar mijn mening één van de knapste roadsters op de markt. Zou naar verluidt ook extreem goed rijden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

niet naar verluidt

Die rijdt gewoon super goed en de meesturende achteras maakt dat deze auto zeer plezant rijdt en het geeft geen onnatuurlijk gevoel aan de auto

De DCT in de GT is zelfs een Belgische (westvlaamse)ontwikkeling (Tremec)

De GT blijft een ondergewaardeerde auto en je apprecieert die maar na een 500km 

Ieder model (S-C-GTR) heeft zijn eigen karakter en de C heeft de beste kwaliteiten voor op de straat maar ik ben een spoilerman en zo heb ik deze nooit gekocht maar ik heb er wel al meegereden 

aangepast door Brunault
bijvullen van tekst
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

GT-C roadster :inlove:

MBCAN-2020-AMG-GTC-ROADSTER-CH-1-1-DR.jp

 

Vrees alleen dat ik de manuele bak ga missen.

Dit is echt wel totaal iets anders dan je Spyder

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Brunault zei:

niet naar verluidt

Die rijdt gewoon super goed en de meesturende achteras maakt dat deze auto zeer plezant rijdt en het geeft geen onnatuurlijk gevoel aan de auto

De DCT in de GT is zelfs een Belgische (westvlaamse)ontwikkeling (Tremec)

De GT blijft een ondergewaardeerde auto en je apprecieert die maar na een 500km 

Ieder model (S-C-GTR) heeft zijn eigen karakter en de C heeft de beste kwaliteiten voor op de straat maar ik ben een spoilerman en zo heb ik deze nooit gekocht maar ik heb er wel al meegereden 

De DCT is van Getrag hoor. Ferrari en Ford (GT) gebruiken die ook, mits andere final drive en ratio’s

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, William Blake zei:

De DCT is van Getrag hoor. Ferrari en Ford (GT) gebruiken die ook, mits andere final drive en ratio’s

sorry Tremec heeft die ontwikkeld voor getrag en dat weet ik van mensen die daar werken 

bij tremec gebeuren er veel dingen die niet aan de grote klok worden gehangen 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

De roadster verdwijnt, omdat die volledig de SL opgevreten heeft. En die "naam", SL, moet terug op niveau worden gebracht. Zouden ze willen doen door (1) terug een mooie SL te maken (want de laatste generatie SL én de laatste facelift van de generatie ervoor kan geen hond bekoren, behalve enkele blinden en een occasionele ongelukkige die van de schepper geen smaak heeft meegekregen) en (2) de interne concurrentie te minimaliseren.

Jammer, want de GT-C Roadster is naar mijn mening één van de knapste roadsters op de markt. Zou naar verluidt ook extreem goed rijden.

Verdekke eh... Als dat zo is dan heb ik m'n kans definitief gemist in de GT range.  Hopelijk zijn ze ginds nog niet volledig de pedalen kwijt en komt er nog een nieuwe coupé uit.

Ipv dan gewoon de GT roadster te hernoemen naar SL en de gesloten coupés onder de naam GT te houden.  Problem solved en iedereen content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brunault zei:

niet naar verluidt

Die rijdt gewoon super goed en de meesturende achteras maakt dat deze auto zeer plezant rijdt en het geeft geen onnatuurlijk gevoel aan de auto

De DCT in de GT is zelfs een Belgische (westvlaamse)ontwikkeling (Tremec)

De GT blijft een ondergewaardeerde auto en je apprecieert die maar na een 500km 

Ieder model (S-C-GTR) heeft zijn eigen karakter en de C heeft de beste kwaliteiten voor op de straat maar ik ben een spoilerman en zo heb ik deze nooit gekocht maar ik heb er wel al meegereden 

Awel ja, dus "naar verluidt", dat wil zeggen dat ik dat niet zelf kan beweren (want niet mee gereden) maar wel anderen. Dat is wat "naar verluidt" betekent. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, -krikke- zei:

Verdekke eh... Als dat zo is dan heb ik m'n kans definitief gemist in de GT range.  Hopelijk zijn ze ginds nog niet volledig de pedalen kwijt en komt er nog een nieuwe coupé uit.

Ipv dan gewoon de GT roadster te hernoemen naar SL en de gesloten coupés onder de naam GT te houden.  Problem solved en iedereen content.

Ik sprak idd énkel over de roadster, niet over de gesloten versie.
Die zou inderdaad behouden blijven, zoals jij ook hoopt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Brunault zei:

sorry Tremec heeft die ontwikkeld voor getrag en dat weet ik van mensen die daar werken 

bij tremec gebeuren er veel dingen die niet aan de grote klok worden gehangen 

Cool, wist ik niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

GT-C roadster :inlove:

MBCAN-2020-AMG-GTC-ROADSTER-CH-1-1-DR.jp

 

Vrees alleen dat ik de manuele bak ga missen.

Dat is mijn gedroomde cabrio... maar ze zakken niet hard genoeg in prijs en ben ronduit bang voor de running costs :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, William Blake said:

Die DCT is wel mega goed.

Dat zeggen ze van de PDK ook, of van de ZF. En dat doet er allemaal niet toe. Feit is dat manueel schakelen een andere rijbeleving geeft.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, Brunault said:

sorry Tremec heeft die ontwikkeld voor getrag en dat weet ik van mensen die daar werken 

bij tremec gebeuren er veel dingen die niet aan de grote klok worden gehangen 

Die hebben ook al werk gedaan voor Ferrari dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ICM zei:

Op transportblokken.

 

Mjah, het zal aan mij liggen dat ik geen 22" wielen zonder banden en onbestaande vering niet prefereer op deze transportblokkenmodus :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, msxx said:

Mjah, het zal aan mij liggen dat ik geen 22" wielen zonder banden en onbestaande vering niet prefereer op deze transportblokkenmodus :D 

Is optisch bedrog

9986.jpg

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid