William Blake 2.685 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 nu gaat 't over een R8 van 10 jaar geleden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Als je een auto op markt zet met enkel V8 motoren en als top of de range moet na een paar jaar niet met een 6 cilinder afkomen Je steekt ook geen 4 cilinder in een 911 De GT had nu een redelijk bruut imago en een 6 cilinder zal hem perfect passen maar voor mij wringt dat Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes Op naar het EV tijdperk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Dat het bij jou wringt, snap ik. Is ook ergens logisch. En het zou bij mij (in hetzelfde geval) ook wat wringen. Maar dat zijn zuiver emotionele, persoonlijke redenen. Of 't een domme of slimme zet is, is iets helemaal anders. Ik denk dat het een slimme zet is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.035 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Ben je omgekeerd ook niet een beetje in je gat gebeten omdat ze telkens met een meer hardcore versie afkomen? Ik bedoel eerst een s, dan de r. en nu komen ze met een r+ bij wijze van spreken. Al kan je dat ook van Porsche zeggen natuurlijk met hun R variant. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Ik snap zijn mening over die kar (dat was allerminst bonkers qua power en prestaties), maar ik vond dat nu ook niet zo'n draak van een auto, moet ik eerlijk zijn. Heb natuurlijk wel niet de ervaring met snelle karren zoals fuel, ik kan dus niet zo goed vergelijken. Een 911 turbo (997) vond ik b.v. een pak impressionanter qua power en prestaties, maar de beleving in een manuele R8 4.2 vond ik eigenlijk ook dik OK. Voelt specialer dan een 911, imo. Vond dat bovendien behoorlijk aangenaam rijden op de openbare weg. Wel niet voluit mee gegaan, dus ik durf niks zeggen over hoe onderstuurd of neutraal of communicatief of (chassis) performant dat is, b.v. Maar ik ben helemaal akkoord: supercar vind ik dat toch niet.Dat is BY FAR de slechtst rijdende “sportwagen” die ik ooit mocht rijden (ook op circuit)Ik vond die zo zwak dat Ik werkelijk geen pluspunt kan zeggen.Lomp, onderstuur, versnellingsbak die het van je overneemt op bepaalde momenten, stuurgevoel, intens gebruik remmen.......Ik kan me inbeelden dat je dat misschien niet direct voelt bij een rit op de ow. Een moderne 991 op de ow voelt tot aan vrij asociaal rijgedrag bv aan als een bulldozer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.685 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 1 uur geleden, Brunault zei: Als je een auto op markt zet met enkel V8 motoren en als top of de range moet na een paar jaar niet met een 6 cilinder afkomen Je steekt ook geen 4 cilinder in een 911 De GT had nu een redelijk bruut imago en een 6 cilinder zal hem perfect passen maar voor mij wringt dat Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes Op naar het EV tijdperk zijn we ineens de C32, C36, C43, E50, etc.. vergeten? dat een 43 of 53 geen echte AMG is vind ik onzin en een 911 met 4-pitter of een AMG GT met R6 vind ik toch niet echt hetzelfde... Maar... Ik begrijp wel uw visie, dat de GT niet meer V8 exclusief is doet op bepaalde vlakken wel afbreuk aan het imago, maar niet aan de wagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 zijn we ineens de C32, C36, C43, E50, etc.. vergeten? dat een 43 of 53 geen echte AMG is vind ik onzin en een 911 met 4-pitter of een AMG GT met R6 vind ik toch niet echt hetzelfde... Maar... Ik begrijp wel uw visie, dat de GT niet meer V8 exclusief is doet op bepaalde vlakken wel afbreuk aan het imago, maar niet aan de wagen Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan Ben ik in mijn gat gebeten ?Totaal niet Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt Als je me verstaat Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 1 uur terug, Brunault zei: Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes Op naar het EV tijdperk 'k Vind de eindconclusie heerlijk. Hier loopt een blond individu rond die mij out-of-the-blue op soortgelijke zwart/wit uitingen trakteert soms. Passie hé. Nu, om vandaag de dag met zo'n auto te rijden, al is het 'maar' een zes-in-lijn is, dan is er passie aanwezig, zo bekijk ik dat. Zelfs met m'n BMW'tje is dat verschil tov een EV al in die mate groot dat de gemiddelde mens je compleet (maar echt compleet) krankjorum verklaart moest 'ie de eindbalans kennen. 'k Snap waarom je dat denkt, maar 't doet totaal geen afbreuk aan de wagen die je hebt... die rijdt nog steeds krak hetzelfde als gisteren, toch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.748 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Ze hebben een tijdje geleden tegen me gezegd dat ik geen simpele mens ben Ik moet de man wel gelijk geven Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.068 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 1 hour ago, gTa said: Dat het bij jou wringt, snap ik. Is ook ergens logisch. En het zou bij mij (in hetzelfde geval) ook wat wringen. Maar dat zijn zuiver emotionele, persoonlijke redenen. Zoals je de Jaguar F Type kan kopen met een 4-cilinder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Zoals je de Jaguar F Type kan kopen met een 4-cilinder. En wat is het effect op de verkoop en perceptie van de wagen? Scheet in een fles? ... Allicht iemand denkt nu dat 'ie klinkt als een scheet in een fles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 31 minutes ago, Brunault said: Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan Ben ik in mijn gat gebeten ? Totaal niet Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt Als je me verstaat Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk mooi gezegd! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.068 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 21 minutes ago, Logic said: En wat is het effect op de verkoop en perceptie van de wagen? Scheet in een fles? ... Ik denk het. Ik ben nog geen enkele 4 cilinder tegengekomen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 22 november 2018 Delen Geplaatst: 22 november 2018 Ik enkele. Wel handig dat je dat goed want kan dan mijn raampje dichtlaten Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 19 uren geleden, Logic zei: 'k Vind de eindconclusie heerlijk. Hier loopt een blond individu rond die mij out-of-the-blue op soortgelijke zwart/wit uitingen trakteert soms. Passie hé. Nu, om vandaag de dag met zo'n auto te rijden, al is het 'maar' een zes-in-lijn is, dan is er passie aanwezig, zo bekijk ik dat. Zelfs met m'n BMW'tje is dat verschil tov een EV al in die mate groot dat de gemiddelde mens je compleet (maar echt compleet) krankjorum verklaart moest 'ie de eindbalans kennen. 'k Snap waarom je dat denkt, maar 't doet totaal geen afbreuk aan de wagen die je hebt... die rijdt nog steeds krak hetzelfde als gisteren, toch? Het is dat hé, zelfs een zescilinder rijden kost u in ons land toch nog altijd een pak geld daarom vind ik de vergelijking met een 911 met 4-cilinder niet echt correct, blijft toch nog altijd een mooie krachtbron zo een performante zes-in-lijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Luv4DLM 808 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 Ik denk het. Ik ben nog geen enkele 4 cilinder tegengekomen.Ik wel, opvallend lelijke uitlaat. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rabbit 2.711 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 Bij mij heerst toch ook een beetje dat synoniem van AMG GT & V8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 22 uren geleden, Brunault zei: Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan Ben ik in mijn gat gebeten ? Totaal niet Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt Als je me verstaat Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk @Mich vindt dit 'mooi gezegd', ik ga het tegendeel niet beweren ... maar de vergelijking is wel scheef (als je me toelaat dat te zeggen). Jouw verhaal en dat van de AMG GT zijn niet vergelijkbaar. Jouw variant van het AMG GT verhaal zou kunnen zijn: Stel dat er een regel komt die jou (en jouw ambacht) verplicht om een bepaaalde standaard te halen, die (veel) strenger wordt dan vroeger. Ik zeg maar iets: het gemiddeld vetgehalte (of wat dan ook) van al jouw producten samen moet met zoveel % omlaag, zoniet voldoe je niet meer aan de verstrengde norm en wordt je vergunning om je ambacht uit te oefenen niet verlengd (of kijk je aan om serieuze boetes). Wat ga jij dan doen? "Ik ben ne moeilijke mens en ik houd vast aan mijn ambacht, dus ik doe niet mee." ? Neen toch? Ge gaat zoeken naar een product (of 2-3) waar je het vetpercentage naar beneden kan halen zonder dat dat de klanten van die producten stoort, en op die manier er voor zorgen dat ge uw écht goeie producten kunt blijven maken (met het hogere vetpercentage dat de gourmand-klant graag wil). Als gij b.v. twee soorten boudins hebt (ik zeg maar iets), waarvan énen echt class leading is met klanten die daar verdomd veel geld voor betalen, maar den andere soort boudin is net zo'n product waar ge 't vetpercentage naar beneden hebt gehaald ... dan moet de klant van uwen top-boudin niet zagen dat gij met dienen andere boudin een domme zet hebt gedaan: (1) hij koopt de 'gedownsizede' boudin niet eens en (2) zijnen eigen boudin die hij wél koopt, blijft ongewijzigd bestaan. (Meer nog: mocht den eerste boudin er niet zijn neemt de kans dat zijnen boudin préféré blijft bestaan, zelfs af.) Dat is geen "domme zet", vind ik. Het gaat 'm AMG helemaal niet om (zoals jij lijkt te beweren) het minder kwalitatief maken van een product om het plots aan een massa-afnemer tegen discountprijzen te kunnen gaan verkopen zodat de omzet plots significant stijgt. (Jouw Lidl-verhaal.) Dat zou je inderdaad een domme zet kunnen noemen. Maar daar gaat 't dus helemaal niet om. Of toch niet voor zover ik het kan inschatten. Maar! Ik vind dat elk z'n mening mag hebben. Daarom dat ik er ook naar vroeg en 'k ben blij dat je je mening argumenteerde. Merci daarvoor. (Dat maakt een forum net zo leuk.) 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 923 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 20 minuten geleden, gTa zei: @Mich vindt dit 'mooi gezegd', ik ga het tegendeel niet beweren ... maar de vergelijking is wel scheef (als je me toelaat dat te zeggen). Jouw verhaal en dat van de AMG GT zijn niet vergelijkbaar. Jouw variant van het AMG GT verhaal zou kunnen zijn: Stel dat er een regel komt die jou (en jouw ambacht) verplicht om een bepaaalde standaard te halen, die (veel) strenger wordt dan vroeger. Ik zeg maar iets: het gemiddeld vetgehalte (of wat dan ook) van al jouw producten samen moet met zoveel % omlaag, zoniet voldoe je niet meer aan de verstrengde norm en wordt je vergunning om je ambacht uit te oefenen niet verlengd (of kijk je aan om serieuze boetes). Wat ga jij dan doen? "Ik ben ne moeilijke mens en ik houd vast aan mijn ambacht, dus ik doe niet mee." ? Neen toch? Ge gaat zoeken naar een product (of 2-3) waar je het vetpercentage naar beneden kan halen zonder dat dat de klanten van die producten stoort, en op die manier er voor zorgen dat ge uw écht goeie producten kunt blijven maken (met het hogere vetpercentage dat de gourmand-klant graag wil). Als gij b.v. twee soorten boudins hebt (ik zeg maar iets), waarvan énen echt class leading is met klanten die daar verdomd veel geld voor betalen, maar den andere soort boudin is net zo'n product waar ge 't vetpercentage naar beneden hebt gehaald ... dan moet de klant van uwen top-boudin niet zagen dat gij met dienen andere boudin een domme zet hebt gedaan: (1) hij koopt de 'gedownsizede' boudin niet eens en (2) zijnen eigen boudin die hij wél koopt, blijft ongewijzigd bestaan. (Meer nog: mocht den eerste boudin er niet zijn neemt de kans dat zijnen boudin préféré blijft bestaan, zelfs af.) Dat is geen "domme zet", vind ik. Het gaat 'm AMG helemaal niet om (zoals jij lijkt te beweren) het minder kwalitatief maken van een product om het plots aan een massa-afnemer tegen discountprijzen te kunnen gaan verkopen zodat de omzet plots significant stijgt. (Jouw Lidl-verhaal.) Dat zou je inderdaad een domme zet kunnen noemen. Maar daar gaat 't dus helemaal niet om. Of toch niet voor zover ik het kan inschatten. Maar! Ik vind dat elk z'n mening mag hebben. Daarom dat ik er ook naar vroeg en 'k ben blij dat je je mening argumenteerde. Merci daarvoor. (Dat maakt een forum net zo leuk.) Als de globale vloot-uitstoot de echte reden is, hoe blijft pakweg Mclaren/Ferrari/Bugatti dan hun auto's produceren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mich 2.460 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 Als de globale vloot-uitstoot de echte reden is, hoe blijft pakweg Mclaren/Ferrari/Bugatti dan hun auto's produceren? Die worden als kleine fabrikant beschouwd en daarvoor geldt de regel ni... al produceert ferrari wel best veel autos per jaar he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 923 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 15 minuten geleden, Mich zei: Die worden als kleine fabrikant beschouwd en daarvoor geldt de regel ni ... al produceert ferrari wel best veel autos per jaar he 8400 in 2017 volgens de officiële website.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 50 minuten geleden, Jan zei: Als de globale vloot-uitstoot de echte reden is, hoe blijft pakweg Mclaren/Ferrari/Bugatti dan hun auto's produceren? Edit: staat hier boven al. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 923 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 Dus Ferrari moet onder de 10k blijven of t'is miserie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 432 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 (aangepast) Oei, dat ze maar niet teveel verkopen dan, of het plebs kan zich straks een Ferrari permitteren. @gTa, waarom moeten ze raken aan de GT, zolang ze elders in het gamma genoeg weten te bezuinigen? Laat ze dan gerust een EV bouwen om de V8 nog in leven te houden. En dan komt het uiteindelijk toch neer op een verloedering van 't product AMG voor winstgevendheid. 23 november 2018 aangepast door Logic Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.154 Geplaatst: 23 november 2018 Delen Geplaatst: 23 november 2018 12 minuten geleden, Logic zei: Oei, dat ze maar niet teveel verkopen dan, of het plebs kan zich straks een Ferrari permitteren. Zijt maar zeker dat Ferrari er over zal waken die kaap van de 10.000 niet te overschrijden. Quote @gTa, waarom moeten ze raken aan de GT, zolang ze elders in het gamma genoeg weten te bezuinigen? Laat ze dan gerust een EV bouwen om de V8 nog in leven te houden. De V8 wòrdt in leven gehouden. Net (ook) daardoor. En elders in het gamma genoeg bezuinigen, dat doen ze, al eventjes ... en het volstaat niet meer. Zomaar eventjes een bijkomende EV R&D'en kost een extreem veelvoud van één motorversie van een bestaand model swappen voor een zuiniger motor die in 't schap ligt. Men kon in het begin nog de sportkarren onaangetast laten, maar de normen zijn zo streng dat ook die nu mee in scope moeten worden genomen. Quote En dan komt het uiteindelijk toch neer op een verloedering van 't product AMG voor winstgevendheid. Mjah, ik zie dat anders. De AMG GT is er nog altijd met V8, maar straks ook met een (steengoeie) V6 die het model een tikje interessanter maakt (tov de concurrentie), wat mogelijks nog een boost in succes zal betekenen, maar allerminst het model "marginaliseert" (alsof dat plots alle Dacia Dutser volk (pun intended) zich nu een AMG GT gaat kopen). En de V6 erin betekent ook dat de vlootuitstoot weer een paar procentpuntjes naar beneden gaat, wat ruimte laat om de andere 3 motorisaties (mét V8) "onbeschaamd" in 't aanbod te kunnen laten, zoals ze zijn. Laat ons daar vooral blij om zijn? Bij Porsche kan je verdorie geen Boxster/Cayman meer krijgen met flat six, dat is al een heel pak erger (maar wordt straks wel opgelost). Bij AMG kan je je GT nog altijd mooi met V8 bestellen, so what's the problem? De S-klasse en de '7 worden in ons land ook voor een significant deel met 4-cilinder dieseltjes verkocht. Heb je daar last van? Ik niet. En als dat betekent dat een M760Li of een S 65 AMG nog in 't gamma kan blijven, dan vind ik dat een bijzonder goeie ruil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.