Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

Als je een auto op markt zet met enkel V8 motoren en als top of de range moet na een paar jaar niet met een 6 cilinder afkomen 

Je steekt ook geen 4 cilinder in een 911

De GT had nu een redelijk bruut imago en een 6 cilinder zal hem perfect passen maar voor mij wringt dat

Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG

Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes 

Op naar het EV tijdperk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het bij jou wringt, snap ik. Is ook ergens logisch. En het zou bij mij (in hetzelfde geval) ook wat wringen.

Maar dat zijn zuiver emotionele, persoonlijke redenen.

Of 't een domme of slimme zet is, is iets helemaal anders. Ik denk dat het een slimme zet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je omgekeerd ook niet een beetje in je gat gebeten omdat ze telkens met een meer hardcore versie afkomen? Ik bedoel eerst een s, dan de r.  en nu komen ze met  een r+ bij wijze van spreken. Al kan je dat ook van Porsche zeggen natuurlijk met hun R variant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap zijn mening over die kar (dat was allerminst bonkers qua power en prestaties), maar ik vond dat nu ook niet zo'n draak van een auto, moet ik eerlijk zijn. Heb natuurlijk wel niet de ervaring met snelle karren zoals fuel, ik kan dus niet zo goed vergelijken. Een 911 turbo (997) vond ik b.v. een pak impressionanter qua power en prestaties, maar de beleving in een manuele R8 4.2 vond ik eigenlijk ook dik OK. Voelt specialer dan een 911, imo. Vond dat bovendien behoorlijk aangenaam rijden op de openbare weg. Wel niet voluit mee gegaan, dus ik durf niks zeggen over hoe onderstuurd of neutraal of communicatief of (chassis) performant dat is, b.v.
Maar ik ben helemaal akkoord: supercar vind ik dat toch niet.

Dat is BY FAR de slechtst rijdende “sportwagen” die ik ooit mocht rijden (ook op circuit)

Ik vond die zo zwak dat Ik werkelijk geen pluspunt kan zeggen.

Lomp, onderstuur, versnellingsbak die het van je overneemt op bepaalde momenten, stuurgevoel, intens gebruik remmen.......

Ik kan me inbeelden dat je dat misschien niet direct voelt bij een rit op de ow. Een moderne 991 op de ow voelt tot aan vrij asociaal rijgedrag bv aan als een bulldozer.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brunault zei:

Als je een auto op markt zet met enkel V8 motoren en als top of de range moet na een paar jaar niet met een 6 cilinder afkomen 

Je steekt ook geen 4 cilinder in een 911

De GT had nu een redelijk bruut imago en een 6 cilinder zal hem perfect passen maar voor mij wringt dat

Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG

Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes 

Op naar het EV tijdperk

 

zijn we ineens de C32, C36, C43, E50, etc.. vergeten?

dat een 43 of 53 geen echte AMG is vind ik onzin

en een 911 met 4-pitter of een AMG GT met R6 vind ik toch niet echt hetzelfde... 

Maar... Ik begrijp wel uw visie, dat de GT niet meer V8 exclusief is doet op bepaalde vlakken wel afbreuk aan het imago, maar niet aan de wagen

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn we ineens de C32, C36, C43, E50, etc.. vergeten?
dat een 43 of 53 geen echte AMG is vind ik onzin
en een 911 met 4-pitter of een AMG GT met R6 vind ik toch niet echt hetzelfde... 
Maar... Ik begrijp wel uw visie, dat de GT niet meer V8 exclusief is doet op bepaalde vlakken wel afbreuk aan het imago, maar niet aan de wagen
 
 
 

Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker
De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan
Ben ik in mijn gat gebeten ?
Totaal niet
Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht
Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt
Als je me verstaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Brunault zei:

Een 43 of 53 is voor mij ook geen echte AMG
Maar de markt heeft gelijk en de 43 en 53 verkopen als zoete broodjes 

Op naar het EV tijdperk

'k Vind de eindconclusie heerlijk. Hier loopt een blond individu rond die mij out-of-the-blue op soortgelijke zwart/wit uitingen trakteert soms. 😄❤️ 

Passie hé. 

Nu, om vandaag de dag met zo'n auto te rijden, al is het 'maar' een zes-in-lijn is, dan is er passie aanwezig, zo bekijk ik dat. Zelfs met m'n BMW'tje is dat verschil tov een EV al in die mate groot dat de gemiddelde mens je compleet (maar echt compleet) krankjorum verklaart moest 'ie de eindbalans kennen.  

'k Snap waarom je dat denkt, maar 't doet totaal geen afbreuk aan de wagen die je hebt... die rijdt nog steeds krak hetzelfde als gisteren, toch? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben een tijdje geleden tegen me gezegd dat ik geen simpele mens ben
Ik moet de man wel gelijk geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Dat het bij jou wringt, snap ik. Is ook ergens logisch. En het zou bij mij (in hetzelfde geval) ook wat wringen.

Maar dat zijn zuiver emotionele, persoonlijke redenen.

Zoals je de Jaguar F Type kan kopen met een 4-cilinder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Zoals je de Jaguar F Type kan kopen met een 4-cilinder.

En wat is het effect op de verkoop en perceptie van de wagen? Scheet in een fles? 

...

Allicht iemand denkt nu dat 'ie klinkt als een scheet in een fles. 😄

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, Brunault said:


Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker
De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan
Ben ik in mijn gat gebeten ?
Totaal niet
Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht
Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt
Als je me verstaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mooi gezegd! :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minutes ago, Logic said:

En wat is het effect op de verkoop en perceptie van de wagen? Scheet in een fles? 

...

Ik denk het. Ik ben nog geen enkele 4 cilinder tegengekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Logic zei:

'k Vind de eindconclusie heerlijk. Hier loopt een blond individu rond die mij out-of-the-blue op soortgelijke zwart/wit uitingen trakteert soms. 😄❤️ 

Passie hé. 

Nu, om vandaag de dag met zo'n auto te rijden, al is het 'maar' een zes-in-lijn is, dan is er passie aanwezig, zo bekijk ik dat. Zelfs met m'n BMW'tje is dat verschil tov een EV al in die mate groot dat de gemiddelde mens je compleet (maar echt compleet) krankjorum verklaart moest 'ie de eindbalans kennen.  

'k Snap waarom je dat denkt, maar 't doet totaal geen afbreuk aan de wagen die je hebt... die rijdt nog steeds krak hetzelfde als gisteren, toch? 

Het is dat hé, zelfs een zescilinder rijden kost u in ons land toch nog altijd een pak geld daarom vind ik de vergelijking met een 911 met 4-cilinder niet echt correct, blijft toch nog altijd een mooie krachtbron zo een performante zes-in-lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Brunault zei:


Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker
De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan
Ben ik in mijn gat gebeten ?
Totaal niet
Maar ik ga nu bvb ook geen vlees leveren aan de Lidl voor de omzet maar behoud mijn filosofie qua ambacht
Leveren aan de Lidl zal wel een goede zet zijn qua omzet maar voor de firma zelf is dat geen pluspunt
Als je me verstaat


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@Mich vindt dit 'mooi gezegd', ik ga het tegendeel niet beweren ... maar de vergelijking is wel scheef (als je me toelaat dat te zeggen). Jouw verhaal en dat van de AMG GT zijn niet vergelijkbaar.

 

Jouw variant van het AMG GT verhaal zou kunnen zijn:

Stel dat er een regel komt die jou (en jouw ambacht) verplicht om een bepaaalde standaard te halen, die (veel) strenger wordt dan vroeger. Ik zeg maar iets: het gemiddeld vetgehalte (of wat dan ook) van al jouw producten samen moet met zoveel % omlaag, zoniet voldoe je niet meer aan de verstrengde norm en wordt je vergunning om je ambacht uit te oefenen niet verlengd (of kijk je aan om serieuze boetes). Wat ga jij dan doen? "Ik ben ne moeilijke mens en ik houd vast aan mijn ambacht, dus ik doe niet mee." ? Neen toch? Ge gaat zoeken naar een product (of 2-3) waar je het vetpercentage naar beneden kan halen zonder dat dat de klanten van die producten stoort, en op die manier er voor zorgen dat ge uw écht goeie producten kunt blijven maken (met het hogere vetpercentage dat de gourmand-klant graag wil).
Als gij b.v. twee soorten boudins hebt (ik zeg maar iets), waarvan énen echt class leading is met klanten die daar verdomd veel geld voor betalen, maar den andere soort boudin is net zo'n product waar ge 't vetpercentage naar beneden hebt gehaald ... dan moet de klant van uwen top-boudin niet zagen dat gij met dienen andere boudin een domme zet hebt gedaan: (1) hij koopt de 'gedownsizede' boudin niet eens en (2) zijnen eigen boudin die hij wél koopt, blijft ongewijzigd bestaan. (Meer nog: mocht den eerste boudin er niet zijn neemt de kans dat zijnen boudin préféré blijft bestaan, zelfs af.) Dat is geen "domme zet", vind ik.

Het gaat 'm AMG helemaal niet om (zoals jij lijkt te beweren) het minder kwalitatief maken van een product om het plots aan een massa-afnemer tegen discountprijzen te kunnen gaan verkopen zodat de omzet plots significant stijgt. (Jouw Lidl-verhaal.) Dat zou je inderdaad een domme zet kunnen noemen. Maar daar gaat 't dus helemaal niet om. Of toch niet voor zover ik het kan inschatten.

 

Maar! Ik vind dat elk z'n mening mag hebben. Daarom dat ik er ook naar vroeg en 'k ben blij dat je je mening argumenteerde. Merci daarvoor. (Dat maakt een forum net zo leuk.)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, gTa zei:

@Mich vindt dit 'mooi gezegd', ik ga het tegendeel niet beweren ... maar de vergelijking is wel scheef (als je me toelaat dat te zeggen). Jouw verhaal en dat van de AMG GT zijn niet vergelijkbaar.

 

Jouw variant van het AMG GT verhaal zou kunnen zijn:

Stel dat er een regel komt die jou (en jouw ambacht) verplicht om een bepaaalde standaard te halen, die (veel) strenger wordt dan vroeger. Ik zeg maar iets: het gemiddeld vetgehalte (of wat dan ook) van al jouw producten samen moet met zoveel % omlaag, zoniet voldoe je niet meer aan de verstrengde norm en wordt je vergunning om je ambacht uit te oefenen niet verlengd (of kijk je aan om serieuze boetes). Wat ga jij dan doen? "Ik ben ne moeilijke mens en ik houd vast aan mijn ambacht, dus ik doe niet mee." ? Neen toch? Ge gaat zoeken naar een product (of 2-3) waar je het vetpercentage naar beneden kan halen zonder dat dat de klanten van die producten stoort, en op die manier er voor zorgen dat ge uw écht goeie producten kunt blijven maken (met het hogere vetpercentage dat de gourmand-klant graag wil).
Als gij b.v. twee soorten boudins hebt (ik zeg maar iets), waarvan énen echt class leading is met klanten die daar verdomd veel geld voor betalen, maar den andere soort boudin is net zo'n product waar ge 't vetpercentage naar beneden hebt gehaald ... dan moet de klant van uwen top-boudin niet zagen dat gij met dienen andere boudin een domme zet hebt gedaan: (1) hij koopt de 'gedownsizede' boudin niet eens en (2) zijnen eigen boudin die hij wél koopt, blijft ongewijzigd bestaan. (Meer nog: mocht den eerste boudin er niet zijn neemt de kans dat zijnen boudin préféré blijft bestaan, zelfs af.) Dat is geen "domme zet", vind ik.

Het gaat 'm AMG helemaal niet om (zoals jij lijkt te beweren) het minder kwalitatief maken van een product om het plots aan een massa-afnemer tegen discountprijzen te kunnen gaan verkopen zodat de omzet plots significant stijgt. (Jouw Lidl-verhaal.) Dat zou je inderdaad een domme zet kunnen noemen. Maar daar gaat 't dus helemaal niet om. Of toch niet voor zover ik het kan inschatten.

 

Maar! Ik vind dat elk z'n mening mag hebben. Daarom dat ik er ook naar vroeg en 'k ben blij dat je je mening argumenteerde. Merci daarvoor. (Dat maakt een forum net zo leuk.)

Als de globale vloot-uitstoot de echte reden is, hoe blijft pakweg Mclaren/Ferrari/Bugatti dan hun auto's produceren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de globale vloot-uitstoot de echte reden is, hoe blijft pakweg Mclaren/Ferrari/Bugatti dan hun auto's produceren? 


Die worden als kleine fabrikant beschouwd en daarvoor geldt de regel ni
... al produceert ferrari wel best veel autos per jaar he
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Mich zei:

 


Die worden als kleine fabrikant beschouwd en daarvoor geldt de regel ni
... al produceert ferrari wel best veel autos per jaar he

 

8400 in 2017 volgens de officiële website..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat ze maar niet teveel verkopen dan, of het plebs kan zich straks een Ferrari permitteren. 🤭

@gTa, waarom moeten ze raken aan de GT, zolang ze elders in het gamma genoeg weten te bezuinigen? Laat ze dan gerust een EV bouwen om de V8 nog in leven te houden. 

En dan komt het uiteindelijk toch neer op een verloedering van 't product AMG voor winstgevendheid. 

aangepast door Logic
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Logic zei:

Oei, dat ze maar niet teveel verkopen dan, of het plebs kan zich straks een Ferrari permitteren. 🤭

Zijt maar zeker dat Ferrari er over zal waken die kaap van de 10.000 niet te overschrijden. :D 

Quote

@gTa, waarom moeten ze raken aan de GT, zolang ze elders in het gamma genoeg weten te bezuinigen? Laat ze dan gerust een EV bouwen om de V8 nog in leven te houden. 

De V8 wòrdt in leven gehouden. Net (ook) daardoor. En elders in het gamma genoeg bezuinigen, dat doen ze, al eventjes ... en het volstaat niet meer. Zomaar eventjes een bijkomende EV R&D'en kost een extreem veelvoud van één motorversie van een bestaand model swappen voor een zuiniger motor die in 't schap ligt. Men kon in het begin nog de sportkarren onaangetast laten, maar de normen zijn zo streng dat ook die nu mee in scope moeten worden genomen.

Quote

En dan komt het uiteindelijk toch neer op een verloedering van 't product AMG voor winstgevendheid. 

Mjah, ik zie dat anders. De AMG GT is er nog altijd met V8, maar straks ook met een (steengoeie) V6 die het model een tikje interessanter maakt (tov de concurrentie), wat mogelijks nog een boost in succes zal betekenen, maar allerminst het model "marginaliseert" (alsof dat plots alle Dacia Dutser volk (pun intended) zich nu een AMG GT gaat kopen). En de V6 erin betekent ook dat de vlootuitstoot weer een paar procentpuntjes naar beneden gaat, wat ruimte laat om de andere 3 motorisaties (mét V8) "onbeschaamd" in 't aanbod te kunnen laten, zoals ze zijn. Laat ons daar vooral blij om zijn? Bij Porsche kan je verdorie geen Boxster/Cayman meer krijgen met flat six, dat is al een heel pak erger (maar wordt straks wel opgelost). Bij AMG kan je je GT nog altijd mooi met V8 bestellen, so what's the problem?

De S-klasse en de '7 worden in ons land ook voor een significant deel met 4-cilinder dieseltjes verkocht. Heb je daar last van? Ik niet. En als dat betekent dat een M760Li of een S 65 AMG nog in 't gamma kan blijven, dan vind ik dat een bijzonder goeie ruil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid