Ga naar inhoud

Mercedes-AMG GT


Phil

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden, Carlito zei:

Geen V6 gTa! 

:oops:  Sorry. :D 

Edit: kijk, nog een contra-argument minder!! :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thoughts on this purple?

-> Ah, 't is paars. :D  M'n kleurenblindheid deed me eerst denken dat dat gewoon klassiek donkerblauw was en ik vond het al magnifiek. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎22‎/‎11‎/‎2018 om 21:35, Brunault zei:

Een amg is volgens mij een auto met de motor gebouwd door 1 technieker
De 32/36/c43/e50/60/73 enz voldoen daar perfect aan

Ik vind dat toch zeer kort door de bocht hoor, het rijden/beleving/karakter van de auto bepaalt voor mij of het een 'AMG' is of niet. De rest is toch ook marketing...

Trouwens niet alle motoren werden vroeger door 1 technieker gebouwd. Of het werd er niet opgeplakt. Pre 2002 werden de auto's zelf nog gebouwd door AMG dacht ik, op C36 na, die z'n leven begon als C280 en dan omgebouwd werd. Dus alles nadien is geen echte AMG volgens uw redenering?

Alpina bouwt z'n modellen ook op de band van BMW, is dat dan ook geen echte Alpina?

30 minuten geleden, gTa zei:

Thoughts on this purple?

-> Ah, 't is paars. :D  M'n kleurenblindheid deed me eerst denken dat dat gewoon klassiek donkerblauw was en ik vond het al magnifiek. :D 

da kleurke heeft hem +/- 36k gekost, custom respray door AMG zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, William Blake zei:

 

Trouwens niet alle motoren werden vroeger door 1 technieker gebouwd. Of het werd er niet opgeplakt. Pre 2002 werden de auto's zelf nog gebouwd door AMG dacht ik, op C36 na, die z'n leven begon als C280 en dan omgebouwd werd. Dus alles nadien is geen echte AMG volgens uw redenering?

Alpina bouwt z'n modellen ook op de band van BMW, is dat dan ook geen echte Alpina?

 

Het gaat over het one man one engine principe. Niet over heel de auto.

 

Quote
In contrast to large-series production, every Mercedes-AMG engine is traditionally assembled by hand according to the "one man, one engine" philosophy. A single AMG technician assembles the complete engine in the AMG engine shop in Affalterbach, and is therefore responsible for everything from the installation of the crankshaft in the engine block to the assembly of the camshaft and the cables and oil fill-up – his signature is then put on the engine plate.
The special production techniques used in Affalterbach were already taken into account during the design and development phases for the new AMG 5.5-litre V8 biturbo engine, and this opened up new scope and possibilities with respect to engine design.
Electronic documentation of the entire production process
During the assembly process, each engine absolves various tests in which it is examined for water and oil leakages. The entire fuel system is also tested for leaks – to the extent that even individual gas molecules can be detected. All the engine functions are then examined on the so-called cold test bench, using simulated resistances and pressurisation as well as the very latest resonance and airborne noise measurement methods. And finally a fully automatic image processing system is used to check the delivery condition of the completed engine.
The assembly process is also controlled and documented by the AMG Trace
System. This system provides full documentation of various process parameters such as the tightening torques of all bolted connections, fluid levels, component and batch information and test results. Special PCs are mounted on the assembly trolleys, which have a wireless link to a documentation database. They display the relevant online information depending on the assembly stage. This state-of-the-art system guarantees exemplary production quality at the highest level. At the same time its unique architecture combines the traditional approach to AMG engine production with the production trends of the future.
Assembly of AMG high-performance engines in Affalterbach
The AMG high-performance engines for the different car models are built in the engine shop, which covers an area of 9950 square metres and occupies two storeys. The production procedures are designed for maximum flexibility. Depending on the order intake, production can be rapidly adapted in line with current market conditions.
Only highly qualified technicians with many years of experience are employed
in the AMG engine shop. The utmost precision and attention to detail are a matter of course during the hand-assembly process. All work stages are subject to the stringent Mercedes-Benz quality criteria which also apply to all other series-production engines. After all, even an AMG high-performance engine must exhibit the reliability and long operating life typical of a Mercedes.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Instapper blijft gewoon 476 pk V8, met nieuwe uitlaten:

190mopf5.jpg

beetje jammer, had graag de R6 hier ook in gezien, past m.i. perfect in de stijl van de GT...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, ir_fuel zei:

Much ado about nothing dus?

Klopt, AMG bevestigt nu ook dat er nooit een R6 in komt...

6 minuten geleden, JanC zei:

Veel knapper als 'basismodel' dan als GT R PRO... 

Ja, de mooiste is de GT C met de widebody, wat een verschijning...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Voor het eerst opgemerkt dat de snuit van de AMG GT in profiel onder een bepaalde hoek (iets meer naar achter) aan een haai doet denken. T was een witte.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

amg gt-r cabrio

53573906_2156308667797718_14906145795651

53169374_2156308761131042_57092999406734

 

53036254_2156308704464381_47867075076974

Net als als GT R Coupé is de GT R Roadster uitgerust met de 585 pk en 700 Nm sterke variant van de 4,0-liter biturbo-V8.

De Roadster is met 1.710 kg exact 81 kg zwaarder dan de Coupé. Er zullen slechts 750 exemplaren gemaakt worden

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...

Da's gelijk ... hoe langer Benz aan de tepels van hun GT-koe sleurt, hoe zuurder de melk die er uit komt.

Dus, in 2020 krijgen we, na de GT R roadster en blijkbaar deze GT R Black Series, nog een GT R Roadster Pro, waarschijnlijk nog wel een GT R Black Series S, nog een GT R Roadster Black Serie Pro S Plus, met wat chance nog een GT "Ultra" (in de smalle caisse, met gedowntunede R6 biturbo, lichte electro assistance in de boite en smallere bandjes ... vlootuitstoot weetewel) en dan mogelijks nog een limited edition waarvan er in realiteit 6 keer zo veel gemaakt worden dan officieel aangekondigd (en waarvan dan 40% niet verkocht geraakt tenzij na een jaar of 2 showroom queens spelen tegen serieuze Nachlass...). En dan om af te sluiten nog een roadster van die limited edition.

Call it a day, guys. :D  It is NEVER going to be as succesful nor as good as a 911...

  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, gTa zei:

Da's gelijk ... hoe langer Benz aan de tepels van hun GT-koe sleurt, hoe zuurder de melk die er uit komt.

Stadsvolk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gTa zei:

Da's gelijk ... hoe langer Benz aan de tepels van hun GT-koe sleurt, hoe zuurder de melk die er uit komt.

Dus, in 2020 krijgen we, na de GT R roadster en blijkbaar deze GT R Black Series, nog een GT R Roadster Pro, waarschijnlijk nog wel een GT R Black Series S, nog een GT R Roadster Black Serie Pro S Plus, met wat chance nog een GT "Ultra" (in de smalle caisse, met gedowntunede R6 biturbo, lichte electro assistance in de boite en smallere bandjes ... vlootuitstoot weetewel) en dan mogelijks nog een limited edition waarvan er in realiteit 6 keer zo veel gemaakt worden dan officieel aangekondigd (en waarvan dan 40% niet verkocht geraakt tenzij na een jaar of 2 showroom queens spelen tegen serieuze Nachlass...). En dan om af te sluiten nog een roadster van die limited edition.

Call it a day, guys. :D  It is NEVER going to be as succesful nor as good as a 911...

maar zoveel specialer wel

na de 'Black' (gaat andere naam krijgen) is 't gedaan

voor mij graag de GT C Coupé :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid