Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei vince522:

Zei de man vanuit zijn ivoren toren aan de overkant van het water :P

Het is een glazen toren.

Ik was gisteren nog even in jullie containerpark gepasseerd. Maar ik was er rap weer weg. Nu ja, toch al minder dan een half uur aanschuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook in het frans na door Frankrijk gereden te hebben.


Die gaat bij mij altijd over naar het Frans als ik de grens over ga.
Bij de terug rit doet hij het nooit. [emoji51]

Gisteren ging Waze mij de snelweg opsturen in Sint Denijs Westrem terwijl ik ze van ver zag stilstaan.
Google sprak over 1 uur vertraging.
Was Waze niet over genomen door Google?
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden zei Gixxer:

 


Die gaat bij mij altijd over naar het Frans als ik de grens over ga.
Bij de terug rit doet hij het nooit. emoji51.png

Gisteren ging Waze mij de snelweg opsturen in Sint Denijs Westrem terwijl ik ze van ver zag stilstaan.
Google sprak over 1 uur vertraging.
Was Waze niet over genomen door Google?

 

Ja maar ik denk dat dat maar enkel richtingsverkeer van waze naar Google toe.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waze werkt zeer goed in Frankrijk, minder in Nederland en Duitsland, inderdaad. En smalle baantjes in Engeland, daar kan ik van meespreken. Zeker met de vrachtwagen .

En ja, in de zomer gaat hij teveel voort op onbestaande structurele files. Daar mag iets aan gedaan worden .

 

Om niet teveel kleine baantjes te hebben zoom je soms best eens uit, weet waar je rijdt. De andere route mogelijkheden regelmatig eens bekijken of laten herberekenen kan ook handig zijn. Zeker als je denkt dat een file bvb gaat oplossen 

Ben ondertussen  een tijdje nr 8 van België geweest, maar nu terug een plaatsje omhoog gekickt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spanje en waze was (toch in het noorden) niet zo een succes. Toch niet voor filemeldingen.

In Barcelona wel een zegen want ze hebben daar in de buitenwijken goed alles herschikt met zones van 10 km/u, omgekeerde rijrichtingen en m'n ingebouwde gps had deze updates niet dus reden we in een paar rondjes en geraakten we niet bij het hotel. Waze deed dat feilloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lugubere grapjes terzijde [emoji6]:

Vraagje: weet er iemand of de politiediensten expliciet samenwerken met diensten zoals Waze?
De catalaanse politie houdt uiteraard verscherpte controles dezer dagen. Ik passeer regelmatig langs Ripoll (vanwaar de terroristen afkomstig zijn) en de controles daar (die voor 3-5 min vertraging zorgen), zijn nooit aangeduid op Waze, waar dat anders wel het geval is (zone die naar Frankrijk leidt via de bergen, dus smokkelroute).


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ex-Mooseman:

Laat Waze je het middenvak pakken op de Ramblas ?

Alleen te voet gedaan, en dan gebruik ik google maps of viewranger :)

Had anders hun excuus kunnen zijn, stel je voor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag ga ik van Inssbruck terug rijden naar België.

Bij het terugkomen met de campingcar heb ik dat via de Fernpas en de A7 naar Stuttgard en van daar naar de A61 en over Venlo.

Als ik het nu ingeef op maps geeft hij ook aan dat het via Munchen ook gaat, wel iets verder maar (met de drukte van vandaag) iets sneller.

Wat is volgens de ervaringsexperten de betere route op een maandag namiddag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds kort gebruik ik Waze sporadisch maar toch niet zo tevreden over. 

De applicatie vind ik schitterend, maar tien minuten Waze en ik kan een eitje koken op mijn telefoon..  Recent heb ik wifi problemen en ik vraag me af of het gerelateerd is, mogelijks te warm gekregen. Slechte val kan ook natuurlijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Jupke:

Maandag ga ik van Inssbruck terug rijden naar België.

Bij het terugkomen met de campingcar heb ik dat via de Fernpas en de A7 naar Stuttgard en van daar naar de A61 en over Venlo.

Als ik het nu ingeef op maps geeft hij ook aan dat het via Munchen ook gaat, wel iets verder maar (met de drukte van vandaag) iets sneller.

Wat is volgens de ervaringsexperten de betere route op een maandag namiddag?

Gewoon checken op het moment zelf? Is zoals de keuze om van west naar oost of omgekeerd te rijden over Brussel of Antwerpen. Meestal Brussel, maar bij incidenten/wegenwerken is Antwerpen een betere keus. In Duitsland zijn er veel wegenwerken voor de moment die voor veel extra files kunnen zorgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als ik zo kijk op maps zijn er langs beide kanten veel wegenwerken.

Ik zal dan maar gewoon waze opzetten en die laten kiezen op de moment zelf. :P

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Jupke:

Maandag ga ik van Inssbruck terug rijden naar België.

Bij het terugkomen met de campingcar heb ik dat via de Fernpas en de A7 naar Stuttgard en van daar naar de A61 en over Venlo.

Als ik het nu ingeef op maps geeft hij ook aan dat het via Munchen ook gaat, wel iets verder maar (met de drukte van vandaag) iets sneller.

Wat is volgens de ervaringsexperten de betere route op een maandag namiddag?

Fernpass-Stuttgart-Koblenz-Venlo is momenteel de beste optie vrees ik. 
Tenzij de Arlbergtunnel al terug open is, dan moet je tenminste heel die klote Fernpass niet over.

Wegenwerken zijn er overal in DE, daar moet je niet te hard naar kijken helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei brjefs:

Fernpass-Stuttgart-Koblenz-Venlo is momenteel de beste optie vrees ik. 
Tenzij de Arlbergtunnel al terug open is, dan moet je tenminste heel die klote Fernpass niet over.

Wegenwerken zijn er overal in DE, daar moet je niet te hard naar kijken helaas

Via Frankfurt toch merkelijk minder dan via Stuttgart vond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden zei Bompa:

Spanje en waze was (toch in het noorden) niet zo een succes. Toch niet voor filemeldingen.

In Barcelona wel een zegen want ze hebben daar in de buitenwijken goed alles herschikt met zones van 10 km/u, omgekeerde rijrichtingen en m'n ingebouwde gps had deze updates niet dus reden we in een paar rondjes en geraakten we niet bij het hotel. Waze deed dat feilloos.

Hahahaha!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Jupke:

Maandag ga ik van Inssbruck terug rijden naar België.

Bij het terugkomen met de campingcar heb ik dat via de Fernpas en de A7 naar Stuttgard en van daar naar de A61 en over Venlo.

Als ik het nu ingeef op maps geeft hij ook aan dat het via Munchen ook gaat, wel iets verder maar (met de drukte van vandaag) iets sneller.

Wat is volgens de ervaringsexperten de betere route op een maandag namiddag?

Crailsheim-Mannheim-Kaiserslautern-Wittlich-Luik gaat de rustigste route zijn, maar je bent wel sterk gekloot door wegenwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Lotuzzz:

Aken en dan E314 en E313 is wel kak als je in Vosselaar woont. 

Inderdaad redelijk uit de richting, en kut autostrade om te doen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-8-2017 om 12:01 zei Waky:

Sinds kort gebruik ik Waze sporadisch maar toch niet zo tevreden over. 

De applicatie vind ik schitterend, maar tien minuten Waze en ik kan een eitje koken op mijn telefoon..  Recent heb ik wifi problemen en ik vraag me af of het gerelateerd is, mogelijks te warm gekregen. Slechte val kan ook natuurlijk. 

Ik heb ook dat probleem, warmlopen.

In de Zaffer hang ik die voor de ventilatiemond en heb ik geen probleem dankzij de airco. In de Jos heb ik geen airco, telefoon liep dus warm. Batterij liep daarna vliegensvlug plat. Normaal als ik op een evenement rondloop en foto's trek heel de tijd heb ik tegen het einde nog een goeie 50%. Nu ging het pijlsnel na beneden, heb ik kieskeurig moeten zijn in fotogebruik en was de batterij na 4u 15%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid