Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

Ik ben al jaren fan, maar sinds kort heb ik de EV optie aangevinkt bij Waze.

Sindsdien stelt hij de raarste trajecten voor soms. Ondertussen terug op diesel gezet, maar nog niet meteen een lange afstand gedaan sindsdien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Kartfreak zei:

Vraag is wat beter is hè...

Klopt. Google Maps eventueel maar die heeft dan weer geen radar etc.

Vanaf volgende week EV rijden en denk daar toch wat vaker de ingebouwde navi te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, ir_fuel said:

Alvast niet de ingebouwde navi ...

Nee de BMW madam wist ook van toeten noch blazen bij die snelwegsluiting, en wilde mij op een bepaald moment (letterlijk) het bos insturen via een ontieglijk smal landwegje en een route over B-wegen die nog anderhalf uur langer geweest zou zijn dan wat ik nu gereden heb. Heb dan maar gewoon richting Troyes gevolgd via de wegwijzers, en op een bepaald moment Waze het terug laten overnemen toen ze met een route kwam die me schappelijk leek.

Deze route hebben we gevolgd:

waze.thumb.jpg.a8b8c5c5ca0a31c9715cf40fc4607fc6.jpg

Achteraf bekeken had ik beter rechtsomkeer gemaakt en dan alsnog via Nancy gereden, dat zou maar 15 minuten terug rijden geweest zijn, maar bon.

Ook wel raar dat er op de snelweg zelf helemaal niks stond aangegeven op matrixborden of zo. Op een bepaald moment werden we gewoon de snelweg afgeleid, en daar stond dan aan de péage wel een bord dat richting Troyes afgesloten was, maar voor de rest: trek uw plan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms snap ik ook niet hoe het werkt. Hier vlakbij hebben ze een ringweg afgesloten omdat ze aan het asfalteren zijn. Dat zat na een week nog altijd niet in mijn BMW GPS, noch in Waze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Kartfreak zei:

Vraag is wat beter is hè...

Idd, enwaar is de tijd dat we het gewoon nog op een fysieke kaart moesten doen? 😉 

Ik weet zelf ook niet meer hoe ik dat toen allemaal deed, eerlijk gezegd, 🤔 maar soms vertrouwen we wel net iets té veel op die dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Soms snap ik ook niet hoe het werkt. Hier vlakbij hebben ze een ringweg afgesloten omdat ze aan het asfalteren zijn. Dat zat na een week nog altijd niet in mijn BMW GPS, noch in Waze.

Zelf al gerapporteerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Idd.

Alvast niet de ingebouwde navi ...

nog niet veel in auto's meegemaakt dat de ingebouwde beter is dan een Waze of Google Maps idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'nieuwe' situatie aan de Kennedytunnel kent mijn Waze nog altijd niet  Ik kreeg van de Waze-support het advies van daar Waze op mijn telefoon te gebruiken ipv via Carplay, want via Carplay zou die de kaarten van de auto gebruiken, en als die niet up to date zijn, dan krijg je zo'n farces.

En inderdaad:  via de telefoon zelf kent die perfect de weg.  Navigeer je via Carplay dan is die helemaal het Noorden kwijt, en wil die u langs allerlei niet meer bestaande wegen sturen, en rij je volgens het schermpje ergens in het groen, ipv op de weg.

Waze is soms ook een beetje te avontuurlijk naar mijn zin:  om 3 minuten file te vermijden, word je soms langs allerlei boerenwegen en woonwijken gestuurd.  Eén keertje wachten voor een tractor of een vierpinkerende PostNL'er, en je bent je voordeel al kwijt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

De 'nieuwe' situatie aan de Kennedytunnel kent mijn Waze nog altijd niet  Ik kreeg van de Waze-support het advies van daar Waze op mijn telefoon te gebruiken ipv via Carplay, want via Carplay zou die de kaarten van de auto gebruiken, en als die niet up to date zijn, dan krijg je zo'n farces.

En inderdaad:  via de telefoon zelf kent die perfect de weg.  Navigeer je via Carplay dan is die helemaal het Noorden kwijt, en wil die u langs allerlei niet meer bestaande wegen sturen, en rij je volgens het schermpje ergens in het groen, ipv op de weg.

Waze is soms ook een beetje te avontuurlijk naar mijn zin:  om 3 minuten file te vermijden, word je soms langs allerlei boerenwegen en woonwijken gestuurd.  Eén keertje wachten voor een tractor of een vierpinkerende PostNL'er, en je bent je voordeel al kwijt.

 

 

via android auto geen last van.

Die 3min file ontwijken ken ik. Genoeg afgereden via Haasdonk om de imaginaire minuut te halen. Zit je achter een slaper aan 60 en daar gaat je tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Een afgesloten weg rapporteren kan je niet via Waze op Carplay ....

 

2 uren geleden, dragonfly zei:

Klopt. Dat moet je via het forum melden en dan passen ze dat snel aan.

https://www.waze.com/forum/viewforum.php?f=149

Als je dingen wilt melden waar je niet rechtstreeks de mogelijkheid voor hebt, kan je dat melden via het forum. Maar gemakkelijker is eigenlijk om gewoon een kaartfout te melden. Geen (forum) account nodig, en je kan het onmiddelijk doen. Ofwel zet je er dan direct een beschrijving bij, ofwel zet je niks, en wacht je tot er een vriendelijk community lid zich over dat 'ticket' ontfermd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Cyrano.ak zei:

@Bompa gaat hier niet mee akkoord!

Die tijd is al voorbij  :D

Maar effectief, in het begin dat de V60 RTTI aan boord kreeg, werkte dat beter dan Waze. Met beide tegelijk nog gereden, en 85pct van de tijd was on board beter. Maar het tij is al lang gekeerd. Niemand is blijven stilzitten.

Nu in mijn 3-reeks heb ik keuze uit de ingebouwde BMW-nav, via Android Auto Waze of Google Maps. De laatste doet dat het beste, maar laat soms steken vallen ook. Waze is dan weer top owv de user-input. BMW-nav gebruik ik niet zo veel. Het is dus wat volgens de noodzaak van het moment.

7 uren geleden, ex-Mooseman zei:

De 'nieuwe' situatie aan de Kennedytunnel kent mijn Waze nog altijd niet  Ik kreeg van de Waze-support het advies van daar Waze op mijn telefoon te gebruiken ipv via Carplay, want via Carplay zou die de kaarten van de auto gebruiken, en als die niet up to date zijn, dan krijg je zo'n farces.

En inderdaad:  via de telefoon zelf kent die perfect de weg.  Navigeer je via Carplay dan is die helemaal het Noorden kwijt, en wil die u langs allerlei niet meer bestaande wegen sturen, en rij je volgens het schermpje ergens in het groen, ipv op de weg.

Waze is soms ook een beetje te avontuurlijk naar mijn zin:  om 3 minuten file te vermijden, word je soms langs allerlei boerenwegen en woonwijken gestuurd.  Eén keertje wachten voor een tractor of een vierpinkerende PostNL'er, en je bent je voordeel al kwijt.

Zie wel.

Sommigen geloven me niet als ik zeg dat waze via Android Auto anders navigeert dan via de telefoon zelf. Ook de test gedaan met de dochter haar gsm op waze en ik via Android Autu op Waze, Gent, spits. Via Android Auto recht de file in. Via telefoon vlot kleine straatjes en tijdswinst.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Polygoon zei:

Waze blijft op lange trajecten toch nog steeds matig at best imho.

Wat is dan beter?

Is Antwerpen-Amsterdam een lang traject en heb je betere alternatieven dan Waze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, D Squaloid zei:

Wat is dan beter?

Is Antwerpen-Amsterdam een lang traject en heb je betere alternatieven dan Waze?

Geen idee, ik modder ook maar wat aan met Waze.
Ik merk gewoon dat een ritje Antwerpen - CdA met Waze, Google Maps of interne GPS weinig verschil geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Kartfreak zei:

Ik merk in NL minder meldingen. Waze wordt daar volgens mij minder gebruikt als bij ons.

idd. Is mij ook al veel opgevallen. 

Ze zijn daar fan van flitsmeister, maar dat meldt geen files dacht ik. Dus ambetant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Kartfreak zei:

Ik merk in NL minder meldingen. Waze wordt daar volgens mij minder gebruikt als bij ons.

Ollanders staan zot van Flitsmeister

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, gewoon ik zei:

idd. Is mij ook al veel opgevallen. 

Ze zijn daar fan van flitsmeister, maar dat meldt geen files dacht ik. Dus ambetant.

ik gebruik flitsmeister en waze tegelijk. Flitsmeister, zelfs de gratis versie, is best ok ook.

En die melden dat allemaal wel, kijk maar even op hun site

https://www.flitsmeister.nl/

 

=============

Ik wist nu wel niet dat er een verschil in navigatie was tussen Waze op de telefoon gebruik en Waze via Android Auto, of is dit enkel het geval bij Apple Carplay?

Ik heb toch al gehad dat Waze me, via Android Auto, via kleinere baantjes stuurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een medewerker/vrijwilliger van de Waze-community die me dat liet weten. 

Ik heb enkel ervaring met Waze standalone, en sinds enkele maanden ook via Carplay.  Geen Android-machinerie ten huize Moose, dus ik kan me niet over Android Auto uitspreken.

Ik hou mezelf altijd voor dat ik ook eens moet testen met Google Maps en met de kaarten-app van Apple, om eens te zien of die op die locatie ook volledig de mist in gaan via Carplay.   Zo ja, dan zal Carplay voor wat betreft de navigatietoepassingen gebruik maken van het kaartmateriaal van de auto zelf (en dat kreeg een update tgv het laatste onderhoud, begin juli).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid