Greg 3.576 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Pakt op foto niet zo goed, maar irl oogt het front veel minder massief. Is effectief zo, in het echt Vandaag eentje gezien in het donkerblauw/zwart, niet normaal dik Dit of een Range Rover, ik zou serieus twijfelen denk ik. Quote
Quill 189 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Is effectief zo, in het echt Vandaag eentje gezien in het donkerblauw/zwart, niet normaal dik Dit of een Range Rover, ik zou serieus twijfelen denk ik. In een donkere kleurstelling is hij effectief wel het knapst, wellicht door alle chroomaccenten. Sowieso probeer ik die kar thuis aan te praten, al blijft het toch een dikke €95000 voor 'maar' een Volvo, met viercilinder dan nog. Qua korting zal het wellicht niet veel zijn, i.t.t. andere Volvo's? Het fiscale speelt weliswaar een grote rol. 1 Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 Ja, fleur die straat waar ik veel passeer even op met een mooie auto erbij als je wil. Quote
OlivierV 219 Geplaatst: 18 september 2015 Geplaatst: 18 september 2015 M'n grootvader heeft ene besteld eind augustus, levering in Januari. Kleur is luminous sand metallic. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 wel het doelplubiek natuurlijk. Quote
Timo 16.104 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 In een donkere kleurstelling is hij effectief wel het knapst, wellicht door alle chroomaccenten. Sowieso probeer ik die kar thuis aan te praten, al blijft het toch een dikke €95000 voor 'maar' een Volvo, met viercilinder dan nog. Qua korting zal het wellicht niet veel zijn, i.t.t. andere Volvo's? Het fiscale speelt weliswaar een grote rol. 95k voor dit.... Praat je ouders alsjeblieft iets anders aan. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Heb je er al eens mee gereden Timo? Quote
Quill 189 Geplaatst: 19 september 2015 Geplaatst: 19 september 2015 Veel andere zaken vallen hier niet meer aan te praten hoor. Moet een hoge zit hebben, aftrekbaarheid en vaa spelen ook altijd een rol en een monovolume is allesbehalve gewenst.. Dan vind ik dit een mooie optie, zeker wetende dat we normaal gezien goeie condities en service krijgen bij Volvo. Alternatieven zijn er eventueel wel in bvb een lexus rx450h, of een x5-hybride, of nog wat wachten op een tesla model x. Quote
wabe 1.018 Geplaatst: 24 september 2015 Geplaatst: 24 september 2015 Net gespot... veel leuker dan op foto. De achterkant is enorm mooi. Voorkant is minder bombastisch dan op foto. Goedgekeurd. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Vorige week dit ding es van dichtbij bekeken in Stockholm en ik moet zeggen, het is één van de knapste SUV's die ik ooit zag. Binnenin ook uitermate geslaagd. Moest er op een dag ooit een passende motor inkomen, dan mogen ze die zo afzetten. Nu heeft hij één probleem en dat heet Range Quote
Kakker Scheef 2.512 Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Heb je ergens al eens mee gereden Timo? fixed (dialect weliswaar) Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Vele vragen die ik aan Timo stel blijven onbeantwoord Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Las gisterenavond efkes een test van de XC90. Was echt verwonderd: dat ding mag slechts 2400kg trekken Echt een mooi bakbeest, maar wat zijt ge ermee als ge er enkel 4 cilinders kunt in krijgen en ge kunt er maar 2400kg mee trekken (= geen voordeel tegenover een dikke berline om een zware caravan, boot of paardentrailer mee te trekken)... De verkoopsargumenten van die kist beginnen meer en meer te zakken De Range Sport is niet echt veel duurder, mag 3.5 ton trekken, heeft minstens een zescilinder in het vooronder, en heeft veel beter terreincapaciteiten. Idem voor de X5, GLE, Q7, etc (minus de terreincapaciteiten voor die laatsten). Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 De Range Sport is niet echt veel duurder, mag 3.5 ton trekken, heeft minstens een zescilinder in het vooronder, en heeft veel beter terreincapaciteiten. Idem voor de X5, GLE, Q7, etc (minus de terreincapaciteiten voor die laatsten). Nu nog wel ja.... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Nu nog wel ja.... Morgen Range Sport enkel met 4 pitters? Of X5 enkel met 4cyl? Vergeet niet dat de keuze om enkel 4 cilinders te hebben in de XC90 voornamelijk geïnspireerd is door kostenverlaging: 1 motor ontwikkeld als basis, dan een diesel en benzine versie van gemaakt en dan spelen met ECU en aantal turbos. Nadien komt men natuurlijk af met milieu en taksen etc als excuus. Blahblah. Voor een wagen die voornamelijk op de Chinese en Amerikaanse markt moet verkocht worden, markten waar milieu een nog erg onbelangrijk begrip is en de klanten nog steeds graag uitpakken met een dikke cilinderinhoud? Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Ik vrees dat je gelijk hebt en ik vrees dat de rest zal volgen. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Ik vrees dat je gelijk hebt en ik vrees dat de rest zal volgen. Qua cost cutting zijn ze al goed bezig. Uiteindelijk heeft BMW maar drie blokken bijna meer: een 2.0, een 3.0 en een 4.4. En dan de kleinere die gewoon een afgekapte 2.0 zijn... Wat gewoon spijtig is in deze wagen, is dat hij een zwaardere motor verdient en een hoger sleepvermogen. Nu kan hij enkel dienen als grote break. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Wat ook het integrale gebruik is van 99% van XC90-eigenaren: een verhoogde station wagon. Reiswagen. Schoolbus. Voetbalminiementransporttuig. Op een verhoogje fileforenzen. Zo'n dingen. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Klopt, maar dan krijg ik hetzelfde gevoel als in m'n XC60: 0,0 meerwaarde tov een comfortabele break. Dan liever de V90. Die dan wel uiteindelijk dezelfde motoren krijgt ... 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Ik volg bompa. Want dat is allemaal wel mooi, mijnheer gTa, maar het prijskaartje doet me wel anders verwachten! Quote
nls 74 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Las gisterenavond efkes een test van de XC90. Was echt verwonderd: dat ding mag slechts 2400kg trekken Echt een mooi bakbeest, maar wat zijt ge ermee als ge er enkel 4 cilinders kunt in krijgen en ge kunt er maar 2400kg mee trekken (= geen voordeel tegenover een dikke berline om een zware caravan, boot of paardentrailer mee te trekken)... De verkoopsargumenten van die kist beginnen meer en meer te zakken De Range Sport is niet echt veel duurder, mag 3.5 ton trekken, heeft minstens een zescilinder in het vooronder, en heeft veel beter terreincapaciteiten. Idem voor de X5, GLE, Q7, etc (minus de terreincapaciteiten voor die laatsten). D5 en T6 mogen 2700kg trekken. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Ik volg bompa. Want dat is allemaal wel mooi, mijnheer gTa, maar het prijskaartje doet me wel anders verwachten! Ik volg Bompa ook, ik ben ook fervent voorstander van niet-verhoogde breaks. Alhoewel ik de XC90 wel zeer knap vind ... ik verdedig die kar niet. Ik nuanceer gewoon een beetje. Want au fond, gezien het cliëntele van de XC90 en het gebruik van die auto, ligt Volvo niet wakker van jouw (of mijn) mening, wel van die van hun koperspubliek. Quote
Alexanderr 36.251 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Las gisterenavond efkes een test van de XC90. Was echt verwonderd: dat ding mag slechts 2400kg trekken Echt een mooi bakbeest, maar wat zijt ge ermee als ge er enkel 4 cilinders kunt in krijgen en ge kunt er maar 2400kg mee trekken (= geen voordeel tegenover een dikke berline om een zware caravan, boot of paardentrailer mee te trekken)... De verkoopsargumenten van die kist beginnen meer en meer te zakken De Range Sport is niet echt veel duurder, mag 3.5 ton trekken, heeft minstens een zescilinder in het vooronder, en heeft veel beter terreincapaciteiten. Idem voor de X5, GLE, Q7, etc (minus de terreincapaciteiten voor die laatsten). De Cayenne niet vergeten Quote
brjefs 15.519 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Klopt, maar dan krijg ik hetzelfde gevoel als in m'n XC60: 0,0 meerwaarde tov een comfortabele break. Dan liever de V90. Die dan wel uiteindelijk dezelfde motoren krijgt ... Viel de XC60 jou dan zo fel tegen? Ik ben eigenlijk echt wel tevreden van de onze. Ideaal voor zijn gebruik. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Ik volg Bompa ook, ik ben ook fervent voorstander van niet-verhoogde breaks. Alhoewel ik de XC90 wel zeer knap vind ... ik verdedig die kar niet. Ik nuanceer gewoon een beetje. Want au fond, gezien het cliëntele van de XC90 en het gebruik van die auto, ligt Volvo niet wakker van jouw (of mijn) mening, wel van die van hun koperspubliek. Nee, maar als je van mening niet wakker ligt, en niet van de uwe, en niet van die van... dan wordt uw publiek plots klein. En ik vind hier dat Land Rover, Mercedes, BMW, Porsche, etc proberen een breder publiek aan te spreken. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.