tuscani 11.816 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Heb je al een 6cilinder gehad/deftig gereden? Het antwoord is overduidelijk nee. ik heb leren rijden met een E300 Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Dan zou je het toch moeten appreciëren? Zeker tegenover een 4cilinder tractor diesel.. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 ik heb leren rijden met een E300 En waar is het in je autoleven nadien zo fout gelopen? 1 Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 En waar is het in je autoleven nadien zo fout gelopen? bij mijn vader waarvoor een wagen enkel een voorwerp is om van a naar b te rijden? al gaf hij na de verkoop van de E naar een C ook wel toe dat die niet zo plezant reed, en dat de E nog altijd de beste auto geweest is sindsdien. ik probeer dan ook mijn schade wat in te halen. en van de 6 gekochte wagens zijn er 3 diesels en 3 benzines. het is dus niet helemaal rampzalig. Quote
Gast Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Enkel een bmw kan je imago nu nog redden tuscani... Quote
tuscani 11.816 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Enkel een bmw kan je imago nu nog redden tuscani... zot dan geraakt sally niet op haar werk in de winter. Quote
Gast Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 awd>zescilinder dus? Je maakt het enkel erger makker. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Dan zou je het toch moeten appreciëren? Zeker tegenover een 4cilinder tractor diesel.. Vergeet niet dat tuscani de metrosexuele autoliefhebber is van dit forum. Als je zijn insteek volgt, is "autoplezier" voor hem een onderwerp waarbij stijl en looks een belangrijke rol spelen. (no offence meant, brillemans ) Ik vergelijk het met mijn ex-schoonbroer. Wanneer hij buitenkomt, dan moet alles steeds 100% zijn qua looks. Als het koud buiten is, dan doe ik een warme winterjas of anorak aan, hoe lomp die er ook uitziet, want ik voel mij niet prettig als ik het koud heb. Pavel zou een hartaanval krijgen van zo buiten te wandelen. Hij doet liever een stijlvolle jas aan want hij voelt er zich een stuk slechter bij met een lompe anorak rond te lopen (en het warm te hebben), dan zich er "goed uitzien" voelen en het wat koud te hebben... Voor mensen als ik (en enkele anderen hier) is het geluid, de techniek, het rijgevoel wat primeert. Hoe een auto eruit ziet of welk imago die projecteert, doet me absoluut niks. De huidige XC90 is voor mijn part een stijlvolle winterjas jas. Min of meer practisch want er zitten zakken in, en het bedekt je hemd. Voor mijn part hebben ze het "winter" gedeelte echter vergeten want een winterjas moet ook dik en waterbestendig zijn. Ze gaat er daardoor niet minder stijlvol uitzien. Het is dus een gemiste kans van Volvo voor mijn part. 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Enkel een bmw kan je imago nu nog redden tuscani... Een i3. Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Ik kan u ergens wel volgen behalve dat die XC90 een gemiste kans is, voor het doelpubliek is die motor eigenlijk ideaal. 'Wij' zijn spijtig genoeg een te apart publiek geworden, waar de meeste fabrikanten niet meer naar omkijken. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Ik kan u ergens wel volgen behalve dat die XC90 een gemiste kans is, voor het doelpubliek is die motor eigenlijk ideaal. 'Wij' zijn spijtig genoeg een te apart publiek geworden, waar de meeste fabrikanten niet meer naar omkijken. Hangt ervan af het doelpubliek in welk land. In België (en China) zijn het imago belangrijker dan de inhoud en trekken ze zich zo een motor niet aan. In de VS, Rusland (en alle Oost Europese landen), UK, etc willen ze wel een deftige motor. Quote
Ambi 1.769 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 In Holland moeten ze Die zwaar modellen ook niet. Duitsland zie je het wel nog en UK ook. Maar is zoiets in de UK ook niet veel goedkoper te rijden dan hier ? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 24 oktober 2015 Geplaatst: 24 oktober 2015 Hangt ervan af het doelpubliek in welk land. In België (en China) zijn het imago belangrijker dan de inhoud en trekken ze zich zo een motor niet aan. In de VS, Rusland (en alle Oost Europese landen), UK, etc willen ze wel een deftige motor. Hangt vooral van het taxatiebeleid af. Of van het verbruik, gerelateerd aan de brandstofaccijnzen. b.v. Maak de brandstof in de VS even duur als hier en 't is daar op 10 jaar tijd even over & out met dikke atmo V8'en als hier. De trend is trouwens al ingezet, en dat met brandstofprijzen die nog by far niet zo zijn als hier. In de UK is een dikke motor ook niet (zoals hier) exponentieel duurder dan een minder dikke motor, een beetje zoals in Duitsland eigenlijk. Dat maakt m.i. het grote verschil. 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Ja, zo. Nog houten interieurlijstjes met die combo, voor mij, en af. 1 Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 26 oktober 2015 Geplaatst: 26 oktober 2015 Zoals gTa zegt. Ik zie mij daar echt mee rijden he Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Ik heb nog altijd een degout van met een vorig model te rijden. Hopelijk rijdt deze beter, want hij ziet er iig al veel beter uit. Quote
Bompa 17.793 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 De vorige was dan ook maar een zwalpende boot met technologie van 15j geleden. Voor mij geen probleem, maar ik begrijp 100% dat velen dat storend zouden vinden. In december rijd ik eens met de nieuwe, zal het weten te zeggen. Ik heb al vernomen dat hij niet meer te vergelijken is met de vorige. Maar wacht nog even af. Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Het aantal cilinders heeft naar mijn gevoel, vooral in de praktijk, eigenlijk nog het minst invloed op het verbruik, als je de hele verzameling factoren bekijkt. Sterker nog: grote kans dat zo'n uitgewrongen 2.0 in praktijk meer zal drinken dan een 3.0 met wat ademruimte. Maar 't zijn spijtig genoeg die onnozele cycli die heel dat beleid bepalen. Om m'n stelling wat kracht bij te zetten: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/audi-q7-gegen-volvo-xc90-9855778.html?show=3 Een identiek minimumverbruik, en een erg beperkt verschil over de gehele test, zéker als je rekening houdt met het toch wel stevige verschil in specificaties (vermogen/koppel en prestaties op zich). De Audi weegt in deze test ook nog 'es 120 kg meer, en staat op nog wat bredere banden. Normverbruik is overigens zo goed als identiek... 1 Quote
Stabilo Boss 1.730 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Wel knappe configuratie in dat artikel: Quote
JanC 7.876 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 Over de looks ga ik me niet uitlaten, de Q7 blijft een mottig ding. Quote
Carlito 6.325 Geplaatst: 1 november 2015 Geplaatst: 1 november 2015 De vorige was dan ook maar een zwalpende boot met technologie van 15j geleden. Voor mij geen probleem, maar ik begrijp 100% dat velen dat storend zouden vinden. In december rijd ik eens met de nieuwe, zal het weten te zeggen. Ik heb al vernomen dat hij niet meer te vergelijken is met de vorige. Maar wacht nog even af. Ja, het is ongelooflijk welke vooruitgang SUVs gemaakt hebben op het vlak van on-road capaciteiten, dus ik twijfel er niet aan dat deze zoveel beter rijdt dan zijn voorganger. Die vond ik rijden als een ML van de eerste serie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.