Ga naar inhoud

Volvo XC90


Parsifal

Aanbevolen berichten

De motoren hebben wel allemaal veel vermogen voor hoe groot ze zijn, vraag mij af of dat wat smooth rijdt, is toch belangrijker bij een volvo dan enkel veel vermogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de verkoper bij onze garage zei toch dat een 5cil aangenamer rijdt. Een D4 4cil gaat idd goed vooruit, al is het niet zo explosief. Maar het rijdt anders. 't Is al te zien wat je wil. Mijn auto komt nooit adem te kort, ik kan me voorstellen dat je in een bepaald toerentalgebied met de viercil een licht verschilletje merkt. Maar zelf geen ervaring mee, bij mij zit het vooral tussen de oren. En in de oren, al is de huidige vooral pas hoorbaar als je in de toeren gaat, en niet op lage toeren, dan klinkt hij zelfs bijna als een 4cil.

 

Anyway, is de datum van vrijgeven van de buitenkant al gekend voor deze XC90?

Link naar reactie
Delen op andere sites

is maar 2000 cc he, heb er geen benul van wat de impact van een extra cilinder is op gelijke longinhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, definitief gedaan met 5 cil en Volvo

Daarom wou ik er nog eentje :)

 

Hoe?  Is Volvo van hun 5-cil 2 liter diesels afgestapt?  Die motor was toch niet zo oud (een jaar of 5?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe? Is Volvo van hun 5-cil 2 liter diesels afgestapt? Die motor was toch niet zo oud (een jaar of 5?)

Yep. Worden allemaal 2.0 viercilinders.

Onlangs met de d4 kunnen rijden en best wel een aangename krachtbron.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks zo aangenaam als een 5 cilinder, die s70 hier maakt echt een zalig geluid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep. Worden allemaal 2.0 viercilinders.

Onlangs met de d4 kunnen rijden en best wel een aangename krachtbron.

 

Ford/PSA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ford/PSA?

 

Je loopt wat achter. Geely is de eigenaar en moest sowieso nieuwe motoren hebben om los te komen van Ford/PSA, en dat trekken ze dan direct maar door, er gaat een streep door alle bestaande motoren wegens niet zuinig genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je loopt wat achter. Geely is de eigenaar en moest sowieso nieuwe motoren hebben om los te komen van Ford/PSA, en dat trekken ze dan direct maar door, er gaat een streep door alle bestaande motoren wegens niet zuinig genoeg.

 

Ik loop inderdaad wat achter ja :D  Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

 

Dus 1.6 verdwijnt ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loop inderdaad wat achter ja :D  Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

 

Dus 1.6 verdwijnt ook?

 

Sowieso een streep door alle Ford/PSA motoren ja :-)

Dat was het goede nieuws, ze doen alleen nog in viercilinders in de toekomst... dat is het minder goede nieuws

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer jammer, want het heeft toch steeds een specifiek karakter, die vijfcilinders.

Ach ja, voorlopig heb ik er nog twee, van elke brandstofsoort eentje. Nog even genieten om nadien te kunnen terugkijken op... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso een streep door alle Ford/PSA motoren ja :-)

Dat was het goede nieuws, ze doen alleen nog in viercilinders in de toekomst... dat is het minder goede nieuws

Nu ben ik weer mee sé, merci.  Idd goed nieuws en slecht nieuws...  Spijtig want die 5 cil was echt een pracht van een motor :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doorgaans? Minder koppel.

 

Ik denk dat een elektrische hulpmotor in dit geval meer koppel levert dan die extra cilinder. Loopcultuur, motorgeluid, enz. zijn wat mij betreft toch steeds onbelangrijker geworden in dagdagelijks gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een elektrische hulpmotor in dit geval meer koppel levert dan die extra cilinder. Loopcultuur, motorgeluid, enz. zijn wat mij betreft toch steeds onbelangrijker geworden in dagdagelijks gebruik.

 

Beter lezen, een extra cilinder zou doorgaans minder koppel leveren bij dezelfde inhoud. Dus dankzij de elektromotor zou het een 2.0 vijfcil of zescil kunnen zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer dat het gedaan is met de vijfcilinders. Heb de afgelopen toch een vijftal verschillende versies gereden, blijven ontzettend aangename krachtbronnen, maakt je dagelijkse rit toch net dat tikje draaglijker vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid