Ga naar inhoud

Jaguar XE


Gast

Aanbevolen berichten

Op ‎5‎-‎12‎-‎2016 om 10:39 zei PJH:

Stond op mijn shortlist als opvolger van de 120d, maar was idd veeeeeel duurder.

Is dan ook een concurrent van de 320d

Vandaag deze review tegengekomen, komt volledig overeen met mijn bevindingen:

http://www.carmagazine.co.uk/car-reviews/long-term-tests/jaguar/jaguar-xe-r-sport-20-2016-long-term-test-review/

Gebrek aan ruimte is voor mij geen issue meer. Al de andere punten wel. Maar het is wel een auto die je bij blijft. Hij rijdt verslavend. Had hij een meer geciviliseerde motor gehad dan zou ik hem waarschijnlijk gekocht hebben. Maar de motor (geluid) doet me afhaken. Krachtig en snel genoeg overigens.
Dat opgeteld bij het gebrek aan premium in het interieur.. jammer. Want het is een van de leukste wagens waar ik al mee gereden heb. (chassis, besturing, zitpositie)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei ex-Mooseman:

833 euro/maand voor een 163pk Portfolio-edition.
Met gps, metaalkleur, Bluetooth, parkeersensoren als verplichte opties

Is dat duur? Ben niet zo op de hoogte van leaseprijzen in België. Mijn collega's hebben 900 p/mnd dacht ik. Maar in NL zijn wagens duurder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden zei ex-Mooseman:

Mijn C zal meer dan 200 euro per maand goedkoper zijn, en beter uitgerust (wel 136 pk, en break)

Holy.... !

Dat is nog al een prijsverschil zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Citaat

Ze hebben bij Jaguar weer eens een fles Jägermeister achterover geslagen.

 

Een andere verklaring is niet te vinden voor dit idee. De Britse autofabrikant heeft groen licht gegeven aan Special Vehicle Operations (SVO) om een extreme variant van de XE (rijtest) te maken. Het gaat hier niet om een of andere concept, maar het beest gaat daadwerkelijk in productie.

Het apparaat zal luisteren naar de naam XE SV Project 8 en onder de kap van de powersedan ligt de supercharged 5.0-liter V8 die we natuurlijk kennen van de F-Type R. In deze XE is het blok goed voor 600 pk, waarmee de Project 8 de Alfa Q, de Merc-AMG C63 S en de BMW M4 ver achter zich laat.

 

Jaguar Land Rover gaat 300 stuks bouwen van de supersedan. De Britten hebben een reeks plaatjes vrijgegeven waar de XE is te zien op de Nordschleife. In juni zal het doek worden getrokken van de XE SV Project 8 op het Goodwood Festival of Speed. Meer specs en info zal ook dan bekend worden gemaakt. SVO spreekt over de extreemste straatlegale auto die ze ooit hebben gemaakt.

xe-sv-project-8-10001.jpg

xe-sv-project-8-10002.jpg

xe-sv-project-8-10003.jpg

xe-sv-project-8-10004.jpg

http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-jaguar-xe-sv-project-8-600-pk-98934#post-98934

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/05/2017 om 17:07 zei BMWMB:

Er komt een SVR versie van deze XE. Zal hoogstwaarschijnlijk wel voorgesteld worden op het salon van Frankfurt.

http://www.autoexpress.co.uk/jaguar/xe/88275/new-jaguar-xe-svr-jags-bmw-m3-rival-spied-testing



a2ee187063e0448220fef6a610721d58.jpg

Waarom noemen ze dat SVR nu en niet meer R zoals vroeger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg doorgaans nogal kubistisch gevormd alsook zich vrijelijk in de lucht voortbewegend SCHIJT van al dat "gelimiteerd" gedoe. Ik snap (en erken) dat dat werkt, marketingtechnisch. Maar het creëert wel in veel gevallen de situatie dat oprechte geïnteresseerden die géén verzamelaar zijn, gewoon nooit een slot te pakken krijgen. Verzamelaars, speculateurs, dealers zelf (via stroman) e.d. gaan er mee lopen. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
On 2017-5-29 at 4:50 PM, gTa said:

Ik krijg doorgaans nogal kubistisch gevormd alsook zich vrijelijk in de lucht voortbewegend SCHIJT van al dat "gelimiteerd" gedoe. Ik snap (en erken) dat dat werkt, marketingtechnisch. Maar het creëert wel in veel gevallen de situatie dat oprechte geïnteresseerden die géén verzamelaar zijn, gewoon nooit een slot te pakken krijgen. Verzamelaars, speculateurs, dealers zelf (via stroman) e.d. gaan er mee lopen. Bah.

Volgens mij kunnen ze dat ding ook niet gewoon in massaproductie steken. En het maakt het stock management wel een stuk gemakkelijker :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...
10 hours ago, Alexanderr said:

Zonder onbeleefd te willen doen; ik zie op het eerste zicht geen enkel verschil met de oude 

Modeljaarupdate dus weinig veranderingen, maar toch wijzigingen aan de bumpers en lichten. Het meeste zou weliswaar binnenin zitten en naar wat ik overal hoorde en las was dat ook gewoon dringend nodig. Automaat vanaf nu standaard. Motoren en onderstel zijn niet veranderd.

Quote

Coventry herbekeek niet alleen de materiaalkeuze en de assemblagekwaliteit van de Jaguar XE, maar werkte ook aan de vormgeving, de ergonomie en de technologie. 

Bron: Autogids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Touchscreen navigatie en slechte kwaliteit van de knoppen en bedieningselementen heeft mij doen afhaken.

Reed zeer goed, communicatief, etc. 

Was het interieur van betere kwaliteit geweest dan had ik er waarschijnlijk een gekocht. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid