Ga naar inhoud

Jaguar XE


Gast

Aanbevolen berichten

Daar gaan er vast veel van verkocht worden dan. :fp:

Je kan net zo goed je geld in brand steken.

Een Maserati Ghibli S kost 85.000 euro, ongeveer?

De Giulia is "dezelfde" auto, maar met een pak vermogen extra.

Denk je dan dat die minder zal kosten dan de Ghibli S?

(Ik weet 't ook niet, hé.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog altijd de factor Maserati > Alfa, voor mij zou het niet veel uitmaken want ik zou geen 1 van de 2 moeten hebben maar Maserati klinkt toch beter dan ik heb een Alfa.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de Giulia een '3 concurrent, eerder dan een '5 concurrent? Als dat klopt, dan is 85k inderdaad absurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

correctie, offerte zonder korting (gps maar geen command, 18", zetels/stuur, gn open dak)

Prijs was zoals ik 'm heb samengesteld, en dus met vergelijkbare uitrusting zoals ik de XE had samengesteld. Ik heb graag veel opties.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prijs was zoals ik 'm heb samengesteld, en dus met vergelijkbare uitrusting zoals ik de XE had samengesteld. Ik heb graag veel opties.  :)

je doet dan ook Xmaal meer km als ik

eig wil ik een fiesta st als woon/werk-auto

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Is de Giulia een '3 concurrent, eerder dan een '5 concurrent? Als dat klopt, dan is 85k inderdaad absurd.

@@gTa

Absoluut... staat trouwens ook niet op hetzelfde platform als de Ghibli (dat zijn basis heeft van de 300c) maar is een volledig nieuw ontwikkeld platform (genaamd Giorgio)

Prijzen zouden vergelijkbaar zijn met de m3. Maar dqn met een pak meer vermogen.

Er komt in 2018 nog een 5serie concurrent boven de giulia te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, da's nieuw voor mij. Ik was in de veronderstelling dat de Giulia een Alfa-variant van de Ghibli was en in het segment van de A6/'5/E zat. My mistake, I didn't know.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met BMW is het niet anders hoor. Mijn 530d heb ik 4 jaar geleden 80k euro betaald, en daar krijg ik vandaag met veel geluk 20k voor terug...

@@BMWMB

Als je 60k had betaald, had je het dan minder erg gevonden? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@gTa

Absoluut... staat trouwens ook niet op hetzelfde platform als de Ghibli (dat zijn basis heeft van de 300c) maar is een volledig nieuw ontwikkeld platform (genaamd Giorgio)

Prijzen zouden vergelijkbaar zijn met de m3. Maar dqn met een pak meer vermogen.

Er komt in 2018 nog een 5serie concurrent boven de giulia te staan.

Heb zolang uitgekeken naar nieuwe modellen van Alfa :) Ook best benieuwd naar de FIAT 124 Spider die op het MX-5 chassis wordt gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, da's nieuw voor mij. Ik was in de veronderstelling dat de Giulia een Alfa-variant van de Ghibli was en in het segment van de A6/'5/E zat. My mistake, I didn't know.

Doel is zo'n beetje de skoda octavia tour op te gaan.

Zelfde prijs als 3 serie, maar qua grootte tussen de 3 en 5...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zolang uitgekeken naar nieuwe modellen van Alfa :) Ook best benieuwd naar de FIAT 124 Spider die op het MX-5 chassis wordt gebouwd.

Die 124 gaat tegenvallen vrees ik.

Deuren zijn identiek aan de mx-5. Dus ik vrees dat ze er niet teveel moeite in hebben gestoken.

De Abarth versie ben ik wel benieuwd naar :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 124 gaat tegenvallen vrees ik.

Deuren zijn identiek aan de mx-5. Dus ik vrees dat ze er niet teveel moeite in hebben gestoken.

 

 

Parsi, ik schat je hoger in dan gemiddeld, maar hier zie ik echt weinig causaliteit in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parsi, ik schat je hoger in dan gemiddeld, maar hier zie ik echt weinig causaliteit in.

Als ze al geen moeite gedaan hebben om die kar geen volledig uniek koetswerk te geven... denk in dat het voor de rest ook maar half en half uitontwikkeld zal zijn.

De 124 is er ook gekomen omdat ze geen zin meer hadden om een Alfa spider te maken en anders een gigantisch dikke boete moesten betalen aan Mazda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 124 is er ook gekomen omdat ze geen zin meer hadden om een Alfa spider te maken en anders een gigantisch dikke boete moesten betalen aan Mazda.

Waarom? Hoe komen ze daarbij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Hoe komen ze daarbij?

Er was reeds een contract getekend om xx% van het aantal geproduceerde mx-5's als alfa te verkopen.

Voor mazda was dit de enige manier om de business case voor de mx-5 rendabel te maken.

Mazda staat ook volledig in voor de productie van de 124 spider in Japan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel om plots geen spider meer te maken, dat snap ik echt niet.

Omdat Alfa HET toonbeeld van italiaans vakmanschap moet zijn heeft Marchione beslist dat alle Alfa's uit Italiė moeten komen.

En Hiroshima ligt daar niet.

Dat is de officiële versie. De waarheid zal vooral liggen in de belofte aan de italiaanse overheid om de productie van Alfa 100% in IT te houden in ruil voor riante staatssteun + rechten van de vakbonden verder inperken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid