gewoon ik 6.737 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 ja, hoe anders kan je de putten nog groter maken dan dat ze al zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RRD 9.054 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Want 265 pk en 620 Nm is onvoldoende? Onvoldoende niet. Maar ik begrijp niet dat ze niet met diesel-alternatieven komen met + 300pk zoals Audi en BMW. Ik zou toch denken dat ze daar een groot deel van de markt laten liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ah, zo. Daar volg ik dan weer wel in. En dat ze ook geen zespitter in de C leggen! (al denk ik dat we daar nog bijsturing zullen zien...) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Nen Defender Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.954 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ford F450 met 6.7liter diesel. 440pk en 1200Nm 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BWS 2.855 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Nen Defender in zo'n ding zou ik nog geen 100 km kunnen rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Tot wanneer die polen ermee gaan beginnen In gechipte Dacia Dusters. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDke 7.311 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 in zo'n ding zou ik nog geen 100 km kunnen rijden Ik ben er ooit mee naar Zuid-Spanje met een grote Catamaran erachter gereden En de mast, die pastte niet boven de Defender wegens te hoog, en moest er dus achter. Was een laaaaaaaange combi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Je moet die 6000 nu ook wel tegenover de omzet/winst gooien wanneer je 250 000 km pakjes gaat rondrijden. Peanuts waarschijnlijk. Dat is pakweg 3K privé meer of minder. Als je dat peanuts vindt, mja .... wat je kan kopen met euro's is nog altijd niet relatief. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 aangezien ze vliegtuigen aanpassen (die props) wil ik ook een aangepaste kar. A6 Allroad met de 4.2 TDI in het vooronder graag! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Tante, er toch maar 1 auto dan: Mercedes-Benz E300 Bluetec Hybrid Kombi in facelift, volgende belangrijke opties: - De hybride omwille van rijbereik (dixit Benz tot 1.600 km met 1 tank mogelijk) en zo min mogelijk last van Umweltzone's, congestion charges en zo. Ja @@ir_fuel , ik zal de bandenspanning optimaliseren, ik steek een 12v compressor + degelijke manometer in de koffer. - Avantgarde: strakkere afstelling ophanging, goed voor Duitsland - Airmatic DC: altijd stabiele auto onafhankelijk van de belading - Dynamische Multicontour-zetels: zitcomfort is alles. - 80l-tank: rijbereik is alles. - Stalen carterplaat: Oostblok. - Adaptieve LED-koplampen: gene bang meer in het donker - Afstandsradar, dodehoekbewaking, lane-departure en indien beschikbaar IR-camera (veiliger door mistbanken). - Comand met upgraded audio, DAB en telefoonintegratie. - 2 Full-size reservewielen mee in de koffer. Ik twijfel nog tussen de downgrade naar de 16-duimsvelgen (beter comfort, lager verbruik, courante maat) of de upgrade naar sportpakket voor de krachtigere remmen. Dan wel met 17 duims-avantgarde velgen ipv die 18-duims sportvelgen (te gevoelig op slechte wegen). Als dat past tenminste met die sportremmen? @@Jan 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 oja: @openingspost, iets te veel as gesnoven @@gTa ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Waarom zou je dat willen, als je een 3.0 TDI hebt met 313pk en 650Nm hebt die bovendien qua sound actief bijgestuurd wordt zodat 'ie (vooral langs buiten) klinkt als een V8 benzien? Met V8 diesel gaat dat 2 liter meer verstoken, lijkt me? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tomski 5.334 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 because I can Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 because I can Bad idea: - Te lange levertijd, want BTO - Veel grotere kans op kinderziektes en stilstand -> omzetverlies - Te duur in onderhoud, want specialleke, dus langere stilstand. Als je zoiets doet heb je een auto nodig die zoveel mogelijk uit gemakkelijk bereikbare standaardonderdelen bestaat (hence Benz E-klasse met 4cyl). Geen waar de voorbouw compleet vol zit en je gans de neus moet demonteren om pakweg aan de oliefilter te kunnen. Pak tijdsverlies opnieuw, dus weg omzet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Tante, er toch maar 1 auto dan: Mercedes-Benz E300 Bluetec Hybrid Kombi in facelift, volgende belangrijke opties: - De hybride omwille van rijbereik (dixit Benz tot 1.600 km met 1 tank mogelijk) en zo min mogelijk last van Umweltzone's, congestion charges en zo. Ja @@ir_fuel , ik zal de bandenspanning optimaliseren, ik steek een 12v compressor + degelijke manometer in de koffer. - Avantgarde: strakkere afstelling ophanging, goed voor Duitsland - Airmatic DC: altijd stabiele auto onafhankelijk van de belading - Dynamische Multicontour-zetels: zitcomfort is alles. - 80l-tank: rijbereik is alles. - Stalen carterplaat: Oostblok. - Adaptieve LED-koplampen: gene bang meer in het donker - Afstandsradar, dodehoekbewaking, lane-departure en indien beschikbaar IR-camera (veiliger door mistbanken). - Comand met upgraded audio, DAB en telefoonintegratie. - 2 Full-size reservewielen mee in de koffer. Ik twijfel nog tussen de downgrade naar de 16-duimsvelgen (beter comfort, lager verbruik, courante maat) of de upgrade naar sportpakket voor de krachtigere remmen. Dan wel met 17 duims-avantgarde velgen ipv die 18-duims sportvelgen (te gevoelig op slechte wegen). Als dat past tenminste met die sportremmen? @@Jan Ook net een Benz in elkaar gevezen op de configger. Bij mij is het een E 350 BlueTec (rwd, zodat ik de nieuwe 9-traps automaat heb), Elegance (want ik wil het gepolierd edelstalen radiatorrooster met de ster er bovenop), 17", verluchte actieve multicontourzetels in bruin nappaleder, exclusiv pack, antraciet hout, palladiumzilver, zichtbare uitlaatjes, 80-liter tank, ... en quasi full option. Met inderdaad AirMatic, carterbescherming, de hele mikmak aan veiligheidssystemen. En ook de top geluidsinstallatie. Dat rijbereik van de hybrid is overdreven, je rijdt nooit 1.600 km aan 1 stuk. Met 80 liter aan gemiddeld 7 liter / 100 km geraak ik ook ver genoeg. Een zescilinder rijdt geen 10 maar 100 keer zo aangenaam als een vierpitter. De betrouwbaarheid van de hybrid zou me ook tegenhouden om daar zoveel km mee te doen, liever mikken op bewahrte Technik en en plus de souplesse en Laufkultur van de V6 meepikken. 4matic zou ik niet nemen omdat je dan de verouderde 7-traps automaat krijgt, en tractie is voor lange afstanden niet zo'n thema ('t ding dient niet om te traileren of in de bergen te gaan rijden, maar om autostrade af te malen; voor besneeuwde wegen in Scandinavië lijkt een wielset met goeie spijkerbanden daar veel interessanter dan 4matic). AirMatic DC twijfelde ik toch even, want alhoewel het een stabielere auto brengt onafhankelijk van de belading, is een Elegance-ophanging comfortabeler en door z'n stalen veren minder gevoelig (je zal maar met een lekke balg staan, ergens). Ik zou de 5-spaaks 17" nemen, dat kuist makkelijker en dan kan ik runflats nemen zonder aan (veel) comfort in te boeten. Dan hoef ik maar 1 reservewiel mee in de koffer, zonder aan laadruimte in te boeten. Waarom ik zou twijfelen (ten voordele van de Allroad): rijhoogte, ICE die een halve generatie minder ver ontwikkeld is (en ik gruwel altijd van die bruine kleuren bij de Benz-systemen, bah), auto zegt mij visueel zga helemaal niks (maar 't is een "camionette" au fond, daar primeren rentabiliteit en betrouwbaarheid bij). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.111 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Wat heb je aan die hybride installatie als het is om 99.99% van je kilometers op de snelweg te doen, behalve een hoop extra gewicht meezeulen? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ook al. In fileverkeer kan dat wel helpen, maar algemeen gezien is dat voor die toepassing allerminst nuttig, lijkt me. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Ook net een Benz in elkaar gevezen op de configger. Bij mij is het een E 350 BlueTec (rwd, zodat ik de nieuwe 9-traps automaat heb), Elegance (want ik wil het gepolierd edelstalen radiatorrooster met de ster er bovenop), 17", verluchte actieve multicontourzetels in bruin nappaleder, antraciet hout, palladiumzilver, zichtbare uitlaatjes, 80-liter tank, ... en quasi full option. Dat rijbereik van de hybrid is overdreven, je rijdt nooit 1.600 km aan 1 stuk. Met 80 liter aan gemiddeld 7 liter / 100 km geraak ik ook ver genoeg. Een zescilinder rijdt geen 10 maar 100 keer zo aangenaam als een vierpitter. De betrouwbaarheid van de hybrid zou me ook tegenhouden om daar zoveel km mee te doen, liever mikken op bewahrte Technik en en plus de souplesse en Laufkultur van de V6 meepikken. 4matic zou ik niet nemen omdat je dan de verouderde 7-traps automaat krijgt, en tractie is voor lange afstanden niet zo'n thema ('t ding dient niet om te traileren of in de bergen te gaan rijden, maar om autostrade af te malen; voor besneeuwde wegen in Scandinavië lijkt een wielset met goeie spijkerbanden daar veel interessanter dan 4matic). AirMatic DC twijfel ik, want alhoewel het een stabielere auto brengt onafhankelijk van de belading, is een Elegance-ophanging comfortabeler en door z'n stalen veren minder gevoelig (je zal maar met een lekke balg staan, ergens). Ik zou de 5-spaaks 17" nemen, dat kuist makkelijker en dan kan ik runflats nemen zonder aan (veel) comfort in te boeten. Dan hoef ik maar 1 reservewiel mee in de koffer, zonder aan laadruimte in te boeten. Rijbereik is idd overdreven. Ze claimen dat en in ideale omstandigheden kan dat lukken, maar in uw voorbeeld onhaalbaar. Moet wel zeggen, 1.200km met 1 80l-tank is vlot haalbaar met de onze (en die staat op de bredere 18-duimers (245v en 265a)). Betrouwbaarheid is OK van de hybrid, op stomme sensor na probleemvrij na 75k km hier. Kar is even betrouwbaar als de 3 voorgaande (2*w211, 1*A6), die hadden ook telkens 1 akkefietje in de eerste 100k km. Laufkultur van de V6 merk je toch niets van in die auto door de isolatie. Hybrid is m.i. zelf beter, want directere gasrespons. En in de file geen diesel-genagel. Met uwe stofwolk gaan de stadcentra nog moeilijker doen over toegang door auto's. Als er hybrid op je koffer staat gaat de controlerende instantie normaal wel akkoord gaan dat je binnen mag. 4Matic is idd overbodig, banden maken idd het verschil. 9 of 7traps kan mij niet schelen. Liefst nog de 5traps, die kan je beter lanceren aan de lichten. Airmatic DC lijkt me iets dat staat of valt met degelijk onderhoud. Alle camions staan op luchtbalgen en dat is daar betrouwbaar, dus dat moet toch ook gaan voor een auto? M.i. gewoon tijdig (preventief) de balgen vervangen. Schokdempers gaan ook stuk, veren kunnen breken. Denk het allerbelangrijkste is een goede merk-dealer met goede medewerkers te hebben waar je duidelijk maakt dat je niet wil stilstaan, kar dus technisch 200% moet staan na onderhoud. Te vroeg vervangen is geen probleem, te laat wel (merendeel van hun klanten denkt nl. omgekeerd, dus moet je dat even vermelden). En kuisen? Dat ding dient om te werken. Gewoon binnensteken door de wasstraat van de Wasbeer in Roeselare. Krijg zelf mijn velgen niet zo proper. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Waarom ik zou twijfelen (ten voordele van de Allroad): rijhoogte, ICE die een halve generatie minder ver ontwikkeld is (en ik gruwel altijd van die bruine kleuren bij de Benz-systemen, bah), auto zegt mij visueel zga helemaal niks (maar 't is een "camionette" au fond, daar primeren rentabiliteit en betrouwbaarheid bij).Heb zowel Audi als Benz ICE thuis. Ik prefereer die van de Benz, veel intuïtiever, gericht op de veelrijder. Bv. aanduiding TMC op de kaart is veel duidelijker in de Benz (je ziet daar bv. over welke kant van de autostrade het gaat). Ik gruwel bij audi dat je naar beneden moet kijken om te zien of je de juiste knop meehebt. Bij de E staat dat veel meer in je gezichtsveld. Idem voor het intikken van een nummer, bij Audi met die draaiknop (of nu met dat touch-ding schrijven), bij Benz heb je gewoon een numeriek klavier zitten. Wat heb je aan die hybride installatie als het is om 99.99% van je kilometers op de snelweg te doen, behalve een hoop extra gewicht meezeulen?Ding geeft ook power af bij hernemingen bv. (vangt zo het turbogat wat op). In bepaalde omstandigheden houdt ie zelfs de wagen op snelheid puur op elektriciteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 En toch zou 'k 't niet nemen. Techniek is me allemaal wat te nieuw voor zo'n toepassing. Dan liever iets dat zeker blijft bollen, en als er iets aan scheelt: waar ze 'r overal meteen aan kunnen werken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Je moet wel vertragen om stroom te genereren. Als je met cc rijdt op de snelweg gaat hij dat dus niet doen. Ik neem aan dat je met die km's veel met cc rijdt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.098 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 En toch zou 'k 't niet nemen. Techniek is me allemaal wat te nieuw voor zo'n toepassing. Dan liever iets dat zeker blijft bollen, en als er iets aan scheelt: waar ze 'r overal meteen aan kunnen werken.Is overal toch hetzelfde: ding aan de computer hangen of ze vinden de fout niet. Zowel de hybrid als de 6cyl zitten bomvol elektronica. bv. De 220CDI in mijn w211 staat gekend als oerend betrouwbaar en heeft ook 1 akkefietje gehad (sensor in de common rail die soms foutieve waarden gaf waardoor ie in noodloop ging) waar ze lang (paar maand) naar gezocht hebben. Zelfde verhaal als die sensor op de batterij van de hybrid, de computer van de auto logde het probleem niet en in de garage ging ie natuurlijk niet in foutmelding, dan kan je lang zoeken. Toen we onze A6 kochten dachten we ook dat ie niet zo betrouwbaar ging zijn (directe injectie was dan ook nog nieuw), gaven het blokje max 300k km. Bijna 500k km mee gebold, blokje is oerend betrouwbaar gebleken. Dus ik ben niet zo bang voor nieuwe technieken als ze van bij dergelijke constructeur komen. Je moet wel vertragen om stroom te genereren. Als je met cc rijdt op de snelweg gaat hij dat dus niet doen. Ik neem aan dat je met die km's veel met cc rijdt.Bergaf op CC genereert ie ook stroom. Op de snelweg moet je ook veel vertragen (wisselen van autosnelweg, wegenwerken, péages, tragere voorliggers, plaspauzes, ...) Zodra de diesel-motor niet meer nodig is wordt die direct afgelegd door het systeem en zodra het kan wordt er stroom opgewekt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.159 Geplaatst: 4 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Doe jij maar. Ik bol wel met m'n zespitter. :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fons De Turbospons 1.153 Geplaatst: 4 augustus 2014 Delen Geplaatst: 4 augustus 2014 Alsof de firma die dergelijke diensten aanbiedt, gaat investeren in dure auto's. Moest dat zo zijn, dan zie je elke transportfirma nu ook al met dikke knoerten rondrijden. De realiteit leert dat de werknemer/chauffeur niet verwend wordt. Enkel het hoogstnoodzakelijke geeft men. M.a.w. als het rijdt en goedkoop is in onderhoud, dan is de vraag beantwoord. Mocht het luchtruim o.w.v. dergelijke redenen zo lang gesloten worden, dan voorspel ik een aanpassing van vliegtuigen zodat alles toch terug mogelijk wordt. Nu brengt het niet op om aangepaste motoren te ontwikkelen en op de markt te brengen omdat er geen afzet is, maar in zo'n geval natuurlijk wel. Als alle wegen vastzetten vanwege het toegenomen verkeer, hoe ga je dan 5-10k km in een week doen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.