Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Hmm zonde van die instelling. Ik denk dat het in de realiteit best kan meevallen, afhankelijk van de dagen, het tijdstip en de drukte. Niet? In ieder geval zou ik niet met een machomentaliteit het circuit op vlammen. Ik moet er echt eens werk van maken eigenlijk, gewoon keer naar de Nürburgring met Dolf en dan op't gemakje eens karren. Zonder zot te doen. Edit: of is dat geen goed idee met een '99 Dolf IV @@Jokke_vlo? Gewoon kijken of je remmen betrouwbaar zijn..... door je rem schieten is wat je NIET wil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Hmm... Denk dat ik dan toch eerst eens ga kijken hoe dat zit met dat trillen/mogelijks kromme remschijf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.703 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 lijkt mij een goed begin Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwoemba 1.081 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Zijn er trouwens ergens goede rijstages/cursussen die je kan volgen met je eigen wagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 ALLES hangt af van je instructeur. En er zijn er weinig goede. Heeft trouwens niets te maken met zijn race uitslagen...... Een goede coach zal je altijd van buitenaf beoordelen en niet (alleen) vanuit de passagiersstoel, imo. Heeft ook te maken met de beoordeling achteraf. Die basis regels lijken maar saai en geven geen waauw gevoel he. Het lijkt wel of je nutteloos geld hebt neergelegd. Bovendien krijg je nog dikwijls te maken met gekraakte ego's ..... En leg maar eens uit dat trager rijden (esp rijders) je sneller gaat maken. Geen makkelijke boodschappen allemaal. Een stap terugzetten om er twee of meer vooruit te zetten moet op een zeker ogenblik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 gekraakte ego's Kan ik wel begrijpen. Eigenlijk géén last van.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Dus wanneer hier de volgende forum meet circuit dag met jokke_vlo als trainer... 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Daann 4.202 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Gewoon kijken of je remmen betrouwbaar zijn..... door je rem schieten is wat je NIET wil.Dé reden waarom ik niet op de ring durf met de mini. Als ik zie hoeveel miserie Wax-it had met de remmen van zijn One D op circuit... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 2 november Ecuyers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Interessant... dat bollen... Ik kan de bal misslaan en leer graag bij, dus graag uw idee hierover: Na het remmen voor een bocht zit het gewicht nog grotendeels op de neus, dat moet toch terug naar achter (centraal) voor je de bocht in duikt? De voorbanden zitten al onder druk van het remmen, vergroot door gewicht van de motor op de vooras en moeten plots ook nog gaan sturen. Mijn indruk is dat als ik dan zacht terug op de gas ga, zonder te versnellen maar voldoende tot die terug tractie heeft en het gewicht zich terug centraler plaatst, dat de auto veel minder neiging heeft tot onderstuur en zonder gedoe de bocht door komt. Dat hangt van veel factoren af. Uitlijning, gewichtsverdeling, soort bocht. Er zijn bochten die ik remmend instuur, er zijn er waar ik de auto laat bollen vanaf het instuurpunt tot de apex, en er zijn er (om overstuur te vermijden) waarbij ik zodra ik instuur terug gas begin te geven voor de stabiliteit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 ik durf niet gaan circuit rijden omdat ik schrik heb dat er één of andere zot eens in mijn auto gaat vliegen. Met het motorrijden is het hetzelfde spelletje, ze willen allemaal met hun knie tegen de grond en daarvoor hebben ze natuurlijk een 1000cc hypersport moto nodig. Beetje zever he. Hoeveel accidenten gebeuren er op circuit waarbij 2 auto's botsen, op een trackday? Dat is echt extreem zeldzaam. Als je dan bv een dagje Ecuyers gaat doen ofzo met TrackAddix is de kans eigenlijk nihil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 met wie of wat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 ALLES hangt af van je instructeur. En er zijn er weinig goede. Heeft ook te maken met de beoordeling achteraf. Die basis regels lijken maar saai en geven geen waauw gevoel he. Het lijkt wel of je nutteloos geld hebt neergelegd. Bovendien krijg je nog dikwijls te maken met gekraakte ego's ..... En leg maar eens uit dat trager rijden (esp rijders) je sneller gaat maken. Geen makkelijke boodschappen allemaal. Zonder mezelf "instructeur" te noemen ... Ik heb zo op een Mini dag eens met een paar man meegereden. Gewoon de basis van de basis he. Hoe hou ik mijn stuur vast, hoe draai ik aan dat stuur, slow in fast out. Zo grappig dat er een uurtje later ne kerel naar mij kwam: "He bedankt he! Daarstraks reed ik even snel als mijne maat hier, en nu kan hij mij niet meer volgen". Om maar te zeggen hoe simpele dingen soms al een enorm verschil kunnen maken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 met wie of wat? https://www.facebook.com/TrackAddixBE Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Dus wanneer hier de volgende forum meet circuit dag met jokke_vlo als trainer... No way het boeit me enorm en ik zal altijd beste van mezelf proberen te geven. Maar er zijn er genoeg die geweldige piloten beweren te zijn en het veel beter weten. Let it be. Ik voel me niet geroepen hoe graag ik er ook over praat. Op een vraag geef ik altijd wel een mening of mijn idee, dat wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 thx, even over nadenken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Dat hangt van veel factoren af. Uitlijning, gewichtsverdeling, soort bocht. Er zijn bochten die ik remmend instuur, er zijn er waar ik de auto laat bollen vanaf het instuurpunt tot de apex, en er zijn er (om overstuur te vermijden) waarbij ik zodra ik instuur terug gas begin te geven voor de stabiliteit. Gevorderden dus. We willen veel te snel naar dit niveau gaan zonder de basis....... en dat bedoel ik algemeen zeker niet op Fuel , zeker niet ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Gevorderden dus. We willen veel te snel naar dit niveau gaan zonder de basis....... en dat bedoel ik algemeen zeker niet op Fuel , zeker niet ! Ga nog wat op uwe sim trainen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Dat is voor computernerds. Dat is zoals naar porno kijken, wel leuk, maar ik hou van the real stuff En...... ik kan niet winnen tegen u, maar dat is bijzaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 ik voel mij eigenlijk goed... telkens als ik naar de ring ga, probeer ik een zo proper mogelijke ronde te rijden. Zonder eigenlijk naar de tijden te rijden. Maar blijkbaar wel de goede manier , als ik hier zo een beetje tussen de lijnen lees. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Trouwens ook een topic met redelijk wat polemiek rond (niet in het minste door mezelf). Ik ben van mening dat je op "De Ring" niet leert rijden met een auto. *zoekt dekking* Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wabe 1.018 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 en waarom niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.981 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 en waarom niet? Omdat je daar om te beginnen al veel te lang doet over het 2 maal passeren op hetzelfde punt, de snelheden heel hoog liggen en de marge op fouten nul is, en je dus sowieso (tenzij je gek bent) wat terughoudender gaat rijden (al dan niet met de electronica op). 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jokke_vlo 14.812 Geplaatst: 23 oktober 2014 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Trouwens ook een topic met redelijk wat polemiek rond (niet in het minste door mezelf). Ik ben van mening dat je op "De Ring" niet leert rijden met een auto. *zoekt dekking* Ik ben het daar 200% mee eens. Snel rijden op de ring is dikwijls = circuit kennis soms gepaard met veel risico. Als je op alle andere circuits snel bent en dan ook op de ring, dat is iets anders. Maw op de Ring kan je snel lijken omdat je het circuit kent, niet omdat je goed kan rijden. Sorry daar zijn zeer zeer veel misverstanden over. Maar ipv een rustig topic over de beginselen is er hier weer ene een heftigere discussie aan het trollen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
3000 977 Geplaatst: 23 oktober 2014 Delen Geplaatst: 23 oktober 2014 Was met m'n moto ook zo. Ik kocht als eerste moto m'n NC700X, en iedereen "wat, zo'n traag spel??" Maar 't is daarmee dat je leert rijden, hij gaat niet opeens bijten. Een maat van me kocht als eerste moto een KTM SM990R, deze zomer eens met hem gaan rijden. Op de rechte stukken uiteraard weinig tegen te beginnen, maar groot was mijn verbazing toen ik in de twisty bits zo weer naar hem toe reed met m'n 48pk. En zo goed rijd ik nu ook weer niet... Maar met de mijne is het gemakkelijker te leren als de zijne. Nu, na 8000km met de NC heb ik het wel een beetje gezien natuurlijk Circuit zou ik ook graag eens doen (auto en moto). Moet leuk zijn, alleen al omdat je puur met je rijden kan bezig zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.