Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Zou dit een moment opname zijn, of zou dit elke ronde zo zijn?

Het lijkt me toch niet al te best voor de banden als dat elke ronde zo gaat.

 

Geen idee maar het is wel sneller denk ik niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren op vw days geweest, niet gereden, viel precies veel beter mee dan andere jaren kwa idioot rijgedrag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet in de mail van Mettet motor zien passeren dat je nu buiten seizoen het circuit kunt huren per uur aan gunstige condities. Moest er enige interesse zijn en de condities zijn enorm gunstig, misschien eens luisteren voor een half dagje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom geen volwaardige trackday é. Eens luisteren hoeveel het is voor een uur, hoeveel man we kunnen mobiliseren en afhankelijk daarvan kan je misschien een half dagje afhuren. Of 2 keer een uurtje met een uur tussen als er bvb maar 10 man interesse heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Durant la période hivernale, n'hésitez pas à profiter du Circuit pour un prix démocratique. Les possesseurs d'une voiture peuvent venir rouler pour une heure ou plus à des conditions intéressantes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contact met Walen :facepalm:

 

Het is dus niet mogelijk om de hele zooi "privé" af te huren. Maar als er anders geen reservaties zijn is het wel mogelijk dat je daar alleen bent :biggrin:.

Kostprijs is 55€ tvac per wagen per uur :D.

Je moet op voorhand reserveren, het is enkel in de week, maar als het bvb oude wijven zou gieten doen ze wellicht niet moeilijk als je afzegt.

Er is geen medisch personeel e.d. voorzien.

En dan de casual shit van helmplicht, afstand van verhaal,...

 

Het is in ieder geval goedkoper dan duezdays, maar het is natuurlijk een beetje ongecontroleerd zo zonder vlaggers e.d. Ik zou eerder voorstander zijn om gewoon eens naar daar te gaan en te kijken wie of wat er op de baan zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Heeft er hier iemand ervaring met de RACB Driving Experience in samenwerking met Peugeot?

 

 

· Filosofie van de stage

Circuitrijden trekt u aan u wenst doorgedreven technieken aan te leren dankzij
de ervaring van echte piloten?
U neemt plaats in sportwagens zoals de Porsche
Cayman S, de Peugeot 208 GTI en de Peugeot RCZ.
.
Het huidige wagenpark
Model Cylinder Vermogen
PEUGEOT RCZ 1598 cc 147 kW (200 pk DIN) - 5.500 opm (Voortrekker)
 
PORSCHE Cayman S 3387 cc 217 kW (295 pk DIN) - 6.500 opm (Achterwielaandrijving)
 
PEUGEOT GTi 1.6 THP 1598 cc 147 kW (200 pk DIN) - 6.000 opm (Voortrekker)
 
Instructeurs
Wij stellen drie professionele pilootinstructeurs ter beschikking voor deze activiteit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik weet absoluut niet meer in welk topic het was, maar bon dan zet ik 't maar hier.

 

Ging toen over de snelheid die 'k me herinnerde te nemen op Spa-Francorchamps met m'n 120d. Ging specifiek over insturen Blanchimont 2. Ik ging daar op teller tot (voorbij) de 190 km/u en ging dan kort van 't gas af ... traagste snelheid daar weet ik natuurlijk niet van op teller te kijken, want dat doe je niet als je zo'n bocht aan 't pakken bent :-) maar ik schatte dat dat niet erg laag kon zijn omdat ik geen secondenlang van 't gas af ging. Ik denk dat ik oorspronkelijk "190" (op teller) moet gezegd hebben en dat @@ir_fuel dat toen betwijfelde, omdat de race-M3 van FSA dat maar net haalt. Good point. :-) Dan opnieuw overdacht en 10-15 per uur speed drop ingerekend dus voorzichtigheidshalve 170-175 per op teller geschat, zijnde 160.

 

Heb een screenshot van een PerformanceBox-rondje 3:09 teruggevonden:

 

2015-04-21%2012_47_35-Microsoft%20Office

 

Blijkt toch 170 echte GPS-km/u te zijn (dus close to 180 op teller).

 

Heb de PB-data nog niet teruggevonden maar ben alle oude ext.HD's aan 't verzamelen en aan 't samensmijten, om daarna in de cloud te smijten.

 

Kwam deze tegen dus vond 't wel tof om 'es te zien. :-)

  • Ronde start op (supplies!!) start/finish.
  • 55 km/u in de Source
  • 175 km/u naar beneden richting Eau Rouge
  • minimale snelheid Eau Rouge is 150 km/u ... veel hoger dan ik me herinnerde (ik dacht dat ik daar maar 120-130 deed...) ... ik trok daar blijkbaar 1,2 G dus toch niet "pussy"-speed?
  • klim Kemmel geraak ik zelfs niet aan 200 km/u...
  • 85 per uur in 't begin van Malmédy
  • tot 150 per uur net voor Bruxelles, daar minimum 80
  • minimaal 100 in de linkse na Bruxelles
  • net voor insturen Pouhon 170
  • niet onder de 130 in Pouhon (tot 1,2 G), dooraccelereren tot aan Fagnes levert net geen 180 op
  • rond de 110 door Pif-Paf
  • net geen 140 voor Stavelot
  • dan omhoog moeizaam tot aan 180 (volgas door Blanchimont I)
  • gas lossen aan Blanchimont II (niet remmen ... 't is te zeggen toch niet tijdens mijn snelste ronde sub 8:07 ... hier misschien wel, weet echt niet meer) = 170
  • voorbij Blanchimont weer moeizaam tot 180
  • en dan 60 door de busstop

 

Leutig om 'es te zien. :-)

 

Heb toen op die trackdays 3 of 4 mensen mee gehad in de auto, ook @@ir_fuel maar die was stil en gaf toen geen tips; Andy Jaenen is wel mee geweest en die zei dat ik te braaf was op Eau Rouge; meen me te herinneren dat Jo Lammens toen ook mee geweest is en die moedigde me aan om overal volgas te gaan :D en nog iemand, ben niet meer helemaal zeker wie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb toen op die trackdays 3 of 4 mensen mee gehad in de auto, ook @@ir_fuel maar die was stil en gaf toen geen tips;

Ik had toen ook totaal geen circuitervaring met een auto. Dat is al eventjes geleden he ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had toen ook totaal geen circuitervaring met een auto. Dat is al eventjes geleden he ;)

Yep, file is van 23 maart 2009! Miljaar is dat al zo lang... tijd vliegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die stond zoooo vet op die goudkleurige BBS'kes :inlove: Nooit zo'n lichte velgen in m'n pollen gehad. 7 kg per stuk, met R888 erop woog dat ongeveer de helft van wat een 18" wiel nu van m'n '5 weegt, precies :D

(Heb ze vorig jaar verkocht, nadat ze jaren in ons chauffagekot rondslingerden.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dat zo zie: ja en nee.

 

Ja omdat dat een beeeeeestige activiteit is. Nee als het niet met een track dedicated wagen kan, want met een wegauto is me dat te sletig. Ik mag dan nog wel denken "oké, 'es een dagje circuit maar rustig want 't moet blijven mee gaan en niet te veel rondjes rijden" ... maar als ik (zoals met alles) éénmaal bezig ben is dat altijd à fond + 10% en dat dan nog eens héél de dag lang zonder stoppen. Een auto die daar niet op gebouwd is breekt ge zo echt af. :lol:  (q.e.d. och-heere dat 120d-beestje dat was écht op...)

 

En ja als het Spa is, of een ander groot circuit. De kleintjes, mjah, don't know. Denk niet dat ik daar nog erg vaak op te zien ga zijn in m'n leven. :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha!

Ja en het is een kostelijke hobby... Was eigenlijk blij dat ik dat vroeger met men pa kon doen. Nu is voor eigen rekening en dan doe ik het toch iets rustiger aan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid