Ga naar inhoud

Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio of S Cabrio?

AWD of RWD?  

14 leden hebben gestemd

1. 1. AWD of RWD?

• Tweedehands Porsche 911 (991) Carrera S Cabrio
      7
    • Nieuwe Porsche 911 (991) Carrera 4 S Cabrio
      7

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

2de hands is inderdaad altijd inbinden, vandaar dat ik ook liever nieuw koop maar voor 40k kan je al eens een optie laten vallen.

En er zal wel nog wat van de prijs afkunnen :)

Geplaatst:

Het is niet enkel het verschil in breedte, het zijn ook de dikkere zijschorten. Voor mij is de carrosserie van een 4/4S veel knapper. Daarom dat een GTS voor mij het favoriete model is met RWD en toch die heerlijke brede kont.

De 50th anniversary edition heeft dit trouwens ook.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

2de hands is inderdaad altijd inbinden, vandaar dat ik ook liever nieuw koop maar voor 40k kan je al eens een optie laten vallen.

En er zal wel nog wat van de prijs afkunnen :)

Met 40k kun je al wat taks betalen en benzine tanken.

Er is voor mij nog een verschil tussen een wagen privé kopen, of via de firma.

Bij een firmawagen heb je het voordeel dat je de gebruikskosten fiscaal kan inbrengen, en dat je kan afschrijven over een aantal jaren. Ook betaal je op een tweedehands firmawagen zo goed als de volle pot VAA, want er gaat maar 6% af per jaar, berekend op de nieuwprijs. Hierdoor wordt de kloof tussen jong tweedehands en nieuw veel kleiner, terwijl je privé deze voordelen niet hebt, en je dit onmiddellijk voelt in de portemonnee. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De 50th anniversary edition heeft dit trouwens ook.

Bij de verdeler in Maastricht staat er eentje te koop als jonge tweedehands. Als ik zie wat ze daar durven voor vragen, dan zou ik liever een nieuwe GTS kopen.

Geplaatst:

Ik zet 10 euro in dat je er geen koopt.

Voor het overige, zou ik de looks van een 4 willen maar met RWD. Een GTS aub en koop je inderdaad geen zo'n auto die je niet 100% aanstaat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Er is voor mij nog een verschil tussen een wagen privé kopen, of via de firma.

Bij een firmawagen heb je het voordeel dat je de gebruikskosten fiscaal kan inbrengen, en dat je kan afschrijven over een aantal jaren. Ook betaal je op een tweedehands firmawagen zo goed als de volle pot VAA, want er gaat maar 6% af per jaar, berekend op de nieuwprijs. Hierdoor wordt de kloof tussen jong tweedehands en nieuw veel kleiner, terwijl je privé deze voordelen niet hebt, en je dit onmiddellijk voelt in de portemonnee. 

Wat je zegt klopt allemaal, maar er is natuurlijk de 40K verschil.

Probleem is dat je in weze appelen met peren probeert te vergelijken:

• 4S vs S
  • Nieuw vs 2 jaar oud
  • Je eigen opties vs opties die de eerste eigenaar heeft gekozen
  • Restwaarde na 5 jaar renting van een 5 jaar oude auto vs restwaarde na x jaar renting op een x+2 jaar oude auto
  • VAA vanaf jaar 1 op een 4S met meer opties vs VAA op een 2 jaar oude S met minder opties

Netto zal de S goedkoper zijn, maar het zal geen 40K zijn.

Geplaatst:

Ik zet 10 euro in dat je er geen koopt.

Voor het overige, zou ik de looks van een 4 willen maar met RWD. Een GTS aub en koop je inderdaad geen zo'n auto die je niet 100% aanstaat.

Gij moet M4 zeggen :)

Geplaatst:

Gij moet M4 zeggen :)

Nope, ik vind een M3 'vetter' dan een M4.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nope, ik vind een M3 'vetter' dan een M4.

Idem
Geplaatst:

Begrijp dat gezeik op wooter niet goed. Is het al een schande als je degelijk gaat rekenen voor je +100k overweegt uit te geven?

Laat iedereen toch dromen....ook al koopt hij niets, who cares.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

On topic. 

Moeilijke keuze. Als er 1 awd is die toch heel goed stuurt is het de Carrera S wel. Ik heb zelfs reviews (voor wat het waard is want de gemiddelde autojournalist is nu niet echt een goed bestuurder) gelezen (die kerel van Autocar) waar men stelt dat het een leukere en betere wagen is.

Persoonlijk, voor het rijplezier, zou ik altijd voor de rwd ga. Ik begrijp echter perfect de keuze voor awd als al die rijtechnieken die hier aan bod komen op het forum u geen kl*** kunnen schelen en je gewoon veilig wil genieten van een leuke wagen.

Soms lijkt het erop (ik werk daar aan mee) dat je alleen de echte drivers car moet kopen.

Eerlijk gezegd zou ik wel oplettten om zo een hoge bedragen te spenderen aan een wagen die misschien niet helemaal je ding is. Kijk naar BMWMB die toch niet helemaal in zijn sas is met zijn tweede hands.

Als je op bedrijf koopt via renting is een tweedehands geen groot voordeel imo...... dan zou ik altijd nieuw kopen. 

Geplaatst:

Persoonlijk - maar da's mijn bescheiden mening - vind ik een gewone S veel lichtvoetiger en dynamischer aanvoelen dan een 4S. Bij een S ervaar je nog meer de sensatie, terwijl een 4S wat braver aanvoelt.

Als het puur over "fun" gaat kan je met een 4S even schuin door de bocht, en de grote meerwaarde zit hem toch in de stabiliteit bij "verraderlijk" weer. Het gebeurt nog wel eens dat een S bitsig reageert bij een sportieve rijstijl in 't nat ...

Geplaatst:

Nee, waarom?

Never mind :)

Ook betaal je op een tweedehands firmawagen zo goed als de volle pot VAA, want er gaat maar 6% af per jaar, berekend op de nieuwprijs. Hierdoor wordt de kloof tussen jong tweedehands en nieuw veel kleiner, terwijl je privé deze voordelen niet hebt, en je dit onmiddellijk voelt in de portemonnee. 

VAA is toch 6% per levensjaar van het voertuig? Dan betaal je toch niet de volle pot VAA of heb ik iets gemist in al hun aanpassingen?

Geplaatst:

VAA is toch 6% per levensjaar van het voertuig? Dan betaal je toch niet de volle pot VAA of heb ik iets gemist in al hun aanpassingen?

Met een plafond van 70%. Dat is zuur bij een tweedehands. Stel dat je nu een 997 koopt voor 65K ofzo.

Geplaatst:

Als je op bedrijf koopt via renting is een tweedehands geen groot voordeel imo...... dan zou ik altijd nieuw kopen. 

Akkoord, maar in feite kan je een met sale & lease back een okkazie ook renten. Incl eerste verhoogde huur of aanbetaling.

Maar die 70% ondergrens voor van de VAA nekt je.

Geplaatst:

Met een plafond van 70%. Dat is zuur bij een tweedehands. Stel dat je nu een 997 koopt voor 65K ofzo.

Ja dat weet ik maar BMWMB deed alsof je voor een 2de hands terug op 100% begint :)

Geplaatst:

Akkoord, maar in feite kan je een met sale & lease back een okkazie ook renten. Incl eerste verhoogde huur of aanbetaling.

Maar die 70% ondergrens voor van de VAA nekt je.

Dacht bij KBC maar tot 1 of 2 jaar oud zeker? Weet het nu niet meer...

Geplaatst:

Ik sprak niet over oldtimers he. :D

Geplaatst:

maximaal 6 jaar oud einde-lease.

Geplaatst:

Ik sprak niet over oldtimers he. :D

Ik ga dan beginnen sparen om je oldtimer M4 binnen 2j over te kopen hé :P

Geplaatst:

Ik ga dan beginnen sparen om je oldtimer M4 binnen 2j over te kopen hé :P

Ofwel rij ik er lang mee, want in tegenstelling tot een A3 1.9TDI heeft deze kar ook 'op leeftijd' een bepaalde charme, ofwel doe ik hem binnen 4 jaar weg voor een 911.

Geplaatst:

Ofwel rij ik er lang mee, want in tegenstelling tot een A3 1.9TDI heeft deze kar ook 'op leeftijd' een bepaalde charme, ofwel doe ik hem binnen 4 jaar weg voor een 911.

Je gaat toch niet wachten tot je 40ste ICM.  Proficiat overigens hé.

Geplaatst:

Je gaat toch niet wachten tot je 40ste ICM.  Proficiat overigens hé.

Een turbo kost 3x de prijs van een M4. Lijkt me opportuun een paar ramen dicht te metsen.

Merci.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in