Ga naar inhoud

Opties of vermogen


PJH

Wat zou jij kiezen?  

68 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat zou jij kiezen?

    • 190pk, minder opties
      49
    • 163pk, iets meer opties
      19


Aanbevolen berichten

is dat écht een optie die de moeite is? Wat doet dat? uw grootlichten op/afzetten afhankelijk van de tegenliggers?

in wallonie kan dat misschien nut hebben, maar hier springen die bijna nooit tot nooit op heb ik al gemerkt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is veel beter dan dat. Het regelt de lichtbundel in functie van wat er nog op de weg rijdt. Zo kan je bv perfect met grootlichten oprijden en maakt hij gewoon in het midden een zwart vierkantje als er een auto wat verder voor je rijdt, om die auto niet te verblinden. Kan ook bv enkel rechts harder schijnen of tijdelijk links de bundel aanpassen als er een tegenligger komt. Echt een straf systeem.

ah dan is dat anders dan bij audi vermoed ik.

want bij mij is dat puur de pharen die opspringen en van als er een andere lichtbron is schakelen die uit, om dan nadien weer aan te springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, een klein tikkie meer vermogen (als dat al zo is...) maar je levert enkele opties in:

  • 17" wordt 16"
  • geen navigatiesysteem i.p.v. de Navi Business
  • aut. dimmende binnenspiegel
  • Servotronic
  • High Beam Assist
  • neerklapbare hoofdsteunen

Enige jammere vind ik dat je van die echt knappe 17" kruisspaakjes terug "moet" naar die 16". Daarmee staat 't ding toch wat iel op z'n poten.

Al de rest (spiegel, servotronic, autom.grootlicht, neerklapbare hoofdsteunen) zou m'n geen bal kunnen schelen.

 

Moest ik zelf moeten beslissen, ik zou willen weten (van 'n chiptuner b.v.) hoe het nou wérkelijk zit met dat gereduceerd vermogen. Ik ga er hier even van uit dat er daadwerkelijk wordt gereduceerd, en dan kies ik het volledige paardenpakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels al 2 zoekertjes gevonden voor de 17" die ik wil, dus dat komt normaal wel :)

 

Als ik die velgen koop voor 600, dan lijkt het mij moeilijk om daar meer dan 100 euro verlies op te pakken op 2 jaar tijd, daar ze zeldzamer zijn vanwege hun prijs bij aankoop en hogere runningcosts.

OK, ik ontwaar strategieën om eigen schoeisel onder het ding te pleuren. Helemaal pro 190pk dan. :ninja:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moest ik zelf moeten beslissen, ik zou willen weten (van 'n chiptuner b.v.) hoe het nou wérkelijk zit met dat gereduceerd vermogen. Ik ga er hier even van uit dat er daadwerkelijk wordt gereduceerd, en dan kies ik het volledige paardenpakket.

 

Probleem is dat ze het in de garage zien hé dus met een leasing ligt dat al moeilijker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is dat ze het in de garage zien hé dus met een leasing ligt dat al moeilijker

Huh? Ik sprak niet over chippen, ik zou gewoon navraag doen of ze wérkelijk gereduceerd zijn bij iemand die daarvan al waardes heeft uitgelezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja (een Vlaamse "ja", @@ir_fuel, geen Duitse!), dat. En jouw vraag is ook wel terecht: voor 'n leasekrel zou ik ook niet gaarne zelf banden dokken. Hoe regelt ge dat, @@PJH?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je dan zelf de banden betalen?!

 

Zouden ze moeilijk doen?

 

Als lease zegt dat het 16" moet zijn, en ik zeg dat het 17" moet zijn en ik betaal het verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpend lezen ... gTa zegt niet dat PJH moet chippen, maar hij zou graag weten van een chiptuner of dat vermogen nu ook écht teruggeschroefd is.

 

Mja wie gaat er zijn 118d eens op de rollen zetten? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze moeilijk doen?

 

Als lease zegt dat het 16" moet zijn, en ik zeg dat het 17" moet zijn en ik betaal het verschil...

 

heb ik vroeger ook geprobeerd en werd geweigerd. 

 

de leasing betaalt 16 inch banden en die zal je krijgen ook, wil je 17" moet je ze volledig zelf ernaast dokken

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als ik nu eens 16" Kumho KU36's wil? Dat kan dan wss ook niet omdat lease me zal verplichten 1 type te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat als ik nu eens 16" Kumho KU36's wil? Dat kan dan wss ook niet omdat lease me zal verplichten 1 type te nemen?

 

Wake up

 

Lease = de wet van de fleetmanager van de leasemaatschappij wordt gevolgd als het om onderhoud gaat.

 

Je hebt daar niets in te zeggen of voor te stellen of whatsoever. Wil je inspraak? Regel kilometervergoeding/mobiliteitsbudget en koop wat je wilt...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

In het kader van 'het oog wil ook wat' zou ik gaan voor de 163pk - afgaande op de info hier is de kans zelfs groot dat hij in realiteit niet echt minder pk's heeft, en geef toe 163pk in een 1 zal al niet echt traag zijn. Vergeet niet dat je 90% van de tijd gewoon op de E40 in de kudde zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja wie gaat er zijn 118d eens op de rollen zetten? :)

Mja, 't gaat over de LCI é, dus wie weet hoe de gereduceerde vermogens er tegenwoordig echt uitzien. Eens mailen naar PPE, die zijn toch BMW-specialist? Misschien weten zij al meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, niet op rekenen. Je kan zelfs bijna nooit je voorkeur opgeven. Je krijgt wat in het gamma zit en wat er in voorraad is - klaar.

 

De opleg voor de 17" voor eigen rekening nemen zal ook niet lukken. Er is nl. geen levering gebeurd die kan worden gefactureerd binnen de opdracht. Geen enkele bandenboer die je zal laten buiten rijden met die banden zonder dat 'ie weet dat jij die gaat dokken.

 

Zo'n setje 17" komt op - wat - zo'n 700 euro? Lijkt me dat je er toch wel enkele gaat verslijten. Plus risico op beschadiging dat je dan ook moet dragen (platten tuub, tiet op de runflat, enz.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kumho was maar een voorbeeld é. Het gaat hem eerder over bandenmaat, en zelfs kiezen mits opleg dan

 

Wat denk je dat een declaratie bij een leasefirma kost?

Wat denk je dat het uitsturen van een factuur kost?

 

Hoeveel auto's hebben die mannen rondrijden? Een proces minder complex maken betekent minder fouten maken, minder facturen die afgehandeld hoeven te worden, etc etc. Dat scheelt hen dus veel (onderschat het niet) winst.

No way dat ze een proces gaan optuigen om een bestuurder inspraak te geven in dat soort zaken. Met gesplitste facturatie tot gevolg...

 

 

PJH leeft soms nog in dromenland denk ik :D

 

Sommige mensen hebben het te goed gehad thuis. Naïviteit is een cadeau voor de eerste 20jaar, een last voor de volgende 20jaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid