Ga naar inhoud

Het grote 'deze auto's zullen binnen de x jaar in waarde stijgen'


Timo

Aanbevolen berichten

Hangt ervan af wat je natuurlijk weer verwacht. Uiteraard wordt dit nooit een "investering" zoals een Ferrari F40 of Porsche 2.7 RS dat wordt of andere exotische modellen van bepaalde merken.

 

Ik heb het hier over de wereld van de gewone sterveling / autofan. Als je tegenwoordig bvb een propere W123 of W124 wil vinden, dan ben je daar al makkelijk meer dan 5000 euro aan kwijt. Enerzijds zijn er bitter weinig deftige wagens nog van die modellen en anderzijds zijn er meer en meer autofans die een W123 of W124 willen vinden in originele staat.

 

We spreken hier van autos die je nu voor 2000-3000 op de kop kan tikken en mits wat kluswerk zelf perfect kan zetten. Ben je ze binnen x jaar beu, dan krijg je er waarschijnlijk dan makkelijk 4-5000 voor. Da's ongeveer het idee. 

 

Klopt, ben al een tijdje aan het uitkijken naar W124's maar het is verdomd lastig om nog een deftig exemplaar te vinden aan een normale prijs.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ferrari 599 GTB met manuele bak, er zouden slechts 30 exemplaren geproduceerd zijn en onlangs werd een exemplaar verkocht voor $682.000

 

http://www.gtspirit.com/2015/03/16/manual-ferrari-599-gtb-sells-for-crazy-682000/

 

Edit: Het is eveneens het laatste manuele V12 model van Ferrari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gaat nog een tijdje stijgen, niet waanzinnig maar gwn een mooie stabiele lijn, denk ik... Of de markt moest ineenstuiken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad koffiedik kijken, maar wij hebben onlangs een 356B coupe verkocht voor 90.000 EUR. 

Ik denk als je dat aan die prijs kan kopen, en dat is een eerlijke auto dat je daar niet te fel aan gekloot bent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso...

Ze zeggen al jaren dat de bubbel gaat barsten, maar de prijzen worden gwn des te hallucinanter... Maar met al die speciallekes die tegenwoordig op veiling komen zou je ook kunnen zeggen dat 'de echte' hun schaapjes op het droge zijn aan het halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari 599 GTB met manuele bak, er zouden slechts 30 exemplaren geproduceerd zijn en onlangs werd een exemplaar verkocht voor $682.000

 

http://www.gtspirit.com/2015/03/16/manual-ferrari-599-gtb-sells-for-crazy-682000/

 

Edit: Het is eveneens het laatste manuele V12 model van Ferrari.

 

Zijn er 20 van gebouwd voor de USA markt, en ongeveer 35-40 voor de rest van de wereld.

 

Van de 599 zijn er in totaal +- een 5.000tal stuk gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik koop gaat er wel mee gereden worden.

Geen 10K per jaar, maar toch zeker meer dan 1K en eerder richting 2 a 3K per jaar.

 

Wel goed stallen, regen vermijden, niet in de winter,...

 

Is niet mijn bedoeling om er geld mee te verdienen, maar wil er nu ook niet aan gaan verliezen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso...

Ze zeggen al jaren dat de bubbel gaat barsten, maar de prijzen worden gwn des te hallucinanter... Maar met al die speciallekes die tegenwoordig op veiling komen zou je ook kunnen zeggen dat 'de echte' hun schaapjes op het droge zijn aan het halen...

 

Interessante invalshoek...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik koop gaat er wel mee gereden worden.

Geen 10K per jaar, maar toch zeker meer dan 1K en eerder richting 2 a 3K per jaar.

 

Wel goed stallen, regen vermijden, niet in de winter,...

 

Is niet mijn bedoeling om er geld mee te verdienen, maar wil er nu ook niet aan gaan verliezen...

Zeker doen, een auto moet rijden ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rowan Atkinson heeft z'n McLaren F1 van de hand gedaan, 2x gecrashed, 8mio pond voor gevangen :silly:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid