Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Een moeilijke keuze...

 

Om 25k km per jaar mee te rijden, dus zowel dagelijkse verplaatsingen als vrijetijdskm's.

 

PDK is goedkoper in BIV, € 1862 tov € 3241 voor de manuele.

De PDK kost ruim 5k euro in optie. Deze optie was gratis, maar ik weet niet of dat vandaag ook nog zo is...

 

De PDK zal ook wel wat zuiniger zijn, maar het gaat hier allemaal over kleine verschillen. Deze beslissing moet niet genomen worden op basis van budget, maar wel op basis van wat je het liefst zou hebben om mee te rijden.

 

 

PDK 

 

porsche-911-991-GT3-interior-carsguns-co

 

 

of manueel

 

2970329-eo0t8985-jpg_2595632.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Porscheliefhebber: handgeschakeld.

Maar die PDK... Da's bijlange zo verkeerd niet.

 

Moest het een weekendkar zijn zou ik persoonlijk voor handgeschakeld gaan.

Als daily + vrijetijds-/plezierwagen: PDK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het eerlijk gezegd echt niet weten, maar ik denk dat je - in tegenstelling tot Jokkevlo niet al te vaak in een file staat?

Handbak dan.

Inderdaad, ik sta relatief weinig in files. En als ik op voorhand weet dat ik veel in de file zal staan, dan kan ik nog de 530d nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens Top Gear:


 


PDK or manual, though?


As much as we love Porsche's PDK double clutch gearbox - it's still probably the best in the business - the company has outdone itself with the newly revamped seven-speed manual. This is, without little doubt, the best manual gearbox I have ever used. Smooth, quick, precise, it's like Porsche has reinvented it all over again. It's uniquely polished details like this that make so many people continue to buy Porsches.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet enkel de griep is actief in het land, ook Tomskitis besmet veel mensen. :D

Als het over zo'n budgetten gaat, mag een mens toch eens effe twijfelen, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig file, je koopt het voor je eigen plezier, én het gebrek aan handbak bij de i8 is iets dat je doet twijfelen?

Dan is de keuze snel gemaakt.

Je wil een 911, je wil een GTS, en je wil een handbak.

Stop met twijfelen, koop en geniet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het deze GTS wordt, heb ik nog heel wat twijfels: PASM of SportPASM -20mm, de adaptieve sportstoelen of de kuipjes, grijze of rode stitching?

Link naar reactie
Delen op andere sites

No brainer, manueel, zal je veel meer beleving bezorgen. Mocht je zoals Jokke quasi dagelijks in de file staan, zou ik durven twijfelen maar ik ben zeker dat hij als echte autoliefhebber uiteindelijk ook wel voor de manuele zal opteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mobile.de staan er al 80 GTS'en te koop, waarvan 79 met PDK en slechts 1 manueel... :huh:

Das dan duidelijk! Als je toch een manuele zou overwegen, zou ik het zeker doen, voor de herverkoopwaarde alleen al. Toen Porsche met de 7-bak kwam bij de lancering van de 991 was het blijkbaar nog te vroeg, niet echt goeie reviews over de handbal gelezen. Maar nu met de lancering van de GTS is ook de 7-bak herzien, en veel beter geworden, zoals Top Gear ook zegt in het stukje dat je zelf postte.

Er zijn wereldwijd slechts 2 RHD exemplaren verkocht van de Ferrari California met manuele bak, en die zijn nu opeens veel geld waard natuurlijk. Zo'n vaart zal het wel niet lopen met de 991 GTS, maar een atmo + handbak, het is een uitstervend ras!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Manueel. Goedkoper, meer fun, meer voldoening, minder kans op brokken, minder kosten bij brokken. En fuck restwaarde: een manuele GTS gaat over zoveel jaar (als er geen atmo's en handbakken meer zijn) zó verkocht zijn.

 

Plus je spaart 50% op je fitness-abo uit want je moet enkel maar je rechter been trainen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid