Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Ik hou er bv. van om op de motor te remmen, en om volledig zelf te kunnen kiezen in welke versnelling ik rij, los van voorprogrammatie.

Ken perfect met een pdk, als hij wat slim is zelfs in automatische stand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch perfect manueel schakelen met een PDK. Manueel wil zeggen dat je dat met je handen doet. Awel, dat kan dus met het pookje en met de schakelpaddles.

 

 

:D

 

Manueel schakelen doe je met je één van je twee handen (LHD/RHD), je twee voeten, en je verstand.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van die piloot en test zou ik geen kopen :D

 

Als 'm op 1:06 opschakelt... dat geluid...en hoe de motor direct weer oppakt. Zaligheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren een rit gedaan met de GT3rs en dat roeren in de bak blijft toch plezant en het janken van de motor is verslavend

 

Neem dus de handbak maar neem de zetels waar je je best in past want die multi verstelbare stoelen zijn super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vraag is dom gesteld van mij. Wat ik bedoelde is of je hier nog redelijk normaal kan uitstappen, of dat je hier moet uit kruipen zoals bij mijn R26R. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruipen

Ik denk het ook. In dat geval ga ik voor de adaptieve sportstoelen. De stoelen die ik nu in mijn 997 heb zitten perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kuipen zijn extreem vet.

Dat vind ik ook. En ze zitten sowieso heerlijk. Ook de stoelen in de Megane zijn super, zelfs voor lange afstanden, en die kan je totaal niet verstellen, enkel in de lengterichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 993 was de laatste luchtgekoelde 911, en die is nu, goed 15 jaar na einde produktie, heel veel geld waard. Deze 991 mk1 zal de laatste atmosferische 911 worden, waarbij deze GTS de laatste en meest krachtige 'gewone' 911 is. Ik vergelijk deze 991 GTS met de 993 Carrera S/4S van destijds. Als het enigszins financieel mogelijk zal zijn, ga ik deze GTS bewaren. Ik had zelfs graag mijn 997 bijgehouden.

Nice.

Maarrr, dan is er maar één antwoord op jouw vraag:

Als je dat doet, manueel.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als op termijn waardestijging en oldschool rijplezier ook belangrijk zijn moet je idd voor een handbak gaan.

Als de gts gegeerder wordt omwille van de laatste atmo carrera te zijn wil je in dat concept ook de pure keuze: een handbak, geen verouderde automaat.

Is waarschijnlijk niet veel anders dan een 993 tiptronic nu: verpest het geheel en doet dus ook de prijs dalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handbak gaat altijd waardevoller zijn op deze auto richting waardestijging op (zeer) lange temijn. Alleen al het feit dat slechts een fractie van alle GTS in handbak verkocht wordt maakt deze auto automatisch zeldzamer..... dat is nu toch niet moeilijk om te snappen.

En dat van old school enz.... Een handbak en atmo uit deze periode gaat ALTIJD meer als "puur" en nog een "echte" P gezien worden door gepassioneerde verzamelaars en/of kopers.

Nu goed als het om waardebehoud gaat moet je nu geen GTS kopen he. Koop dan nog snel een 997GT3 nu het nog kan. Die beginnen nu al terug te stijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handbak gaat altijd waardevoller zijn op deze auto richting waardestijging op (zeer) lange temijn. Alleen al het feit dat slechts een fractie van alle GTS in handbak verkocht wordt maakt deze auto automatisch zeldzamer..... dat is nu toch niet moeilijk om te snappen.

En dat van old school enz.... Een handbak en atmo uit deze periode gaat ALTIJD meer als "puur" en nog een "echte" P gezien worden door gepassioneerde verzamelaars en/of kopers.

Nu goed als het om waardebehoud gaat moet je nu geen GTS kopen he. Koop dan nog snel een 997GT3 nu het nog kan. Die beginnen nu al terug te stijgen.

 

 

Tja, koop je een nieuwe auto om mee te rijden of als investering?

 

Ben je dan die grote liefhebber die manueel kiest omdat de volgende eigenaar daar meer zal voor betalen terwijl jij geen 20k/jaar op de teller durft bijzetten?

 

Mocht ik de rekening betalen, ik zou de kar pakken die ik op dat moment het liefste wil, het beste kan gebruiken, en dat dan ook vele kilometers doen. Waardebehoud is een nice to have voor later.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit zo?

Ja dat is zo.

Zeer goede vriend van me heeft een 996RS. Daar geven ze nu 250.000 euro voor !

De 997GT3 (RS), gaan nu al terug duurder dan 4 jaar geleden (indien km stand niet te hoog oploopt).

Want met al dat waardebehoud gedoe mag je 1 ding niet vergeten: je mag maar zeer weinig kms rijden met je auto.

Daarom zeg ik daar ook een welgemeend fuck it tegen. Bij MIJ dient een auto nog altijd om te genieten en dat genieten is ook weer bij mij, gebaseerd op rijden. Niet om in mijn garage te zien staan en bewonderen.

Ik wil daarmee mensen met een andere visie niet veroordelen he.

Alleen moet je weten, als je zo een auto koopt, wat je doel is.

Ik krijg de kriebels als ik moet denken, ow ow niet te veel kms zetten voor het waardebehoud van mijn wagen......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, vraag is dom gesteld van mij. Wat ik bedoelde is of je hier nog redelijk normaal kan uitstappen, of dat je hier moet uit kruipen zoals bij mijn R26R.

Ik heb kuipen in mijn daily laten steken. Om maar te zeggen :D

Ik wil geen andere stoelen in een auto. Eens je dat gewoon bent ... je hebt zoveel meer gevoel met wat er onder je gebeurt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat sportpasm je auto wel sneller maakt (op de limiet ) maar het weer een stuk rijplezier en gevoel wegneemt. Het maakt je auto sterieler. Weer een hulpmiddeltje.

Die mag je eens uitleggen, vooral dat laatste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid