Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

waar velen ook geen rekening mee houden (volgens mij) in hun restwaardeberekening is dat je op de verkoopprijs de btw mag afdragen (wat je privé niet moet) en dat je 33% meerwaardebelasting op de verkoopprijs ex btw moet afdragen.

 

 

Je moet goed zot zijn om op het einde van een renting de auto op je firma af te kopen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

op basisprijs van 120k manueel / 125k pdk

 

manueel: 15.812,38 € / jaar

pdk: 14.412,33 € / jaar

Met wat opties snel 18.000

Link naar reactie
Delen op andere sites

wie spreekt er van afkopen?

 

hou jij die GTS tot in de eeuwigheid bij? op een dag verkoopt je firma die kar toch.

 

als fietsenmaak NV die kist verkoopt aan 80000 binnen 4 jaar aan iemand die hem wil kopen dan gaat fietsenmaak NV de btw moeten afdragen en op hetgeen overblijft meerwaardebelasting betalen in de vorm van vennootschapsbelasting op die meerwaarde (0 euro waard in de boekhouding want afgeschreven)

 

maar het is waar, vennootschappen toveren geld en dat is niet ten koste van de eigenaar/zaakvoerder :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn weten is de eigenaar van de auto de lease maatschappij en zijn er geen aankoop - verkoop verplichtingen..... en bijgevolg ook geen meerwaardes te boeken of zo. 

 

Ja bedrijven zijn het vuil van onze wereld. Weg ermee ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, dat afschrijven krijg je ook niet in ruil voor die VAA hé.

 

Ik bedoel: wat schrijf je af over 5 jaar als je zo'n auto prive koopt? 60-70k? Zet dat tegenover 1200 bruto VAA betalen en je firma kan die afschrijving op zich nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je leaset en niet afkoopt is het idd een andere zaak, maar dat zie ik dan pas als geld wegsmijten :D

 

renten en privé de eindsom betalen hééé,

 

Dus firma rent je kar en jij koopt hem dan van de leasefirma ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt idd niet meer zomaar aanvaard als je ze snel zou doorverkopen . Maar als je er een paar jaar mee rijdt mag dat perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel: wat schrijf je af over 5 jaar als je zo'n auto prive koopt? 60-70k? Zet dat tegenover 1200 bruto VAA betalen en je firma kan die afschrijving op zich nemen.

Ja, maar ondertussen mag de firma ook nog 140k dokken ook. Die afschrijving krijg je ook niet voor niets.

Het is tijd voor

Iedere kost (ook afschrijving) is in de eerste plaats een uitgave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Privé zou ik ook niet nieuw kopen denk ik ....

Ik denk toch dat ik privé koop. Als je nu zo'n GTS wil, dan heb je geen keuze. Ook zakt een 911 pas serieus in waarde als 'm ouder is dan 3 jaar. Als in op Porsche.de zoek naar een 991 4S die alle opties heeft die ik wil, dan kom ik ook aan 120k euro. dan leg ik liever 20k bij, en koop ik 100% nieuw.

 

Sowieso ga ik ook rekenen of het niet voordeliger is om 'm op de firma te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar ondertussen mag de firma ook nog 140k dokken ook. Die afschrijving krijg je ook niet voor niets.

Het is tijd voor

Iedere kost (ook afschrijving) is in de eerste plaats een uitgave.

 

Ik volg je, maar heel kort door de bocht moet je 280 verdienen om prive 140 uit te geven, terwijl je firma 'maar' 140 moet verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik privé koop. Als je nu zo'n GTS wil, dan heb je geen keuze. Ook zakt een 911 pas serieus in waarde als 'm ouder is dan 3 jaar. Als in op Porsche.de zoek naar een 991 4S die alle opties heeft die ik wil, dan kom ik ook aan 120k euro. dan leg ik liever 20k bij, en koop ik 100% nieuw.

 

Vragen =/= krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je, maar heel kort door de bocht moet je 280 verdienen om prive 140 uit te geven, terwijl je firma 'maar' 140 moet verdienen.

 

140k + verworpen uitgaven. Dat vergeten er hier weer een paar ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

IK koop privé ook nooit meer nieuw. Na meer dan een jaar zoeken eindelijk een leuke Cayman R gevonden (2012 met 30k km) ongeveer 30k onder de nieuwprijs die eind 2011 rond de 80 k lag.....Fantastische kar trouwens, staat lekker binnen te wachten op beter weer ;-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik privé koop. Als je nu zo'n GTS wil, dan heb je geen keuze. Ook zakt een 911 pas serieus in waarde als 'm ouder is dan 3 jaar. Als in op Porsche.de zoek naar een 991 4S die alle opties heeft die ik wil, dan kom ik ook aan 120k euro. dan leg ik liever 20k bij, en koop ik 100% nieuw.

 

Sowieso ga ik ook rekenen of het niet voordeliger is om 'm op de firma te kopen.

 

Dit snap ik dan toch niet hoor voor de 10k/jaar die je ermee gaat doen maar 't is uiteraard jouw/jullie geld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je, maar heel kort door de bocht moet je 280 verdienen om prive 140 uit te geven, terwijl je firma 'maar' 140 moet verdienen.

 

Ik heb hier een uitgebreide berekening waar ik bij de 991 GTS uitkwam op een bruto kost van 2.2k euro per maand, gerekend over 4 jaar en 100k km. Hierbij heb ik rekening gehouden met het VAA, de aftrekbare BTW, de afschrijving, alle gebruikskosten (behalve onderhoud en banden), en de meerwaardebelasting op de restwaarde.

Als ik dezelfde wagen privé koop, en 5k euro per jaar door de firma kan laten betalen als km-vergoeding, dan kom ik uit op 1.4k euro per maand.

Via de firma is dus wel degelijk goedkoper...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat ik privé koop. Als je nu zo'n GTS wil, dan heb je geen keuze. Ook zakt een 911 pas serieus in waarde als 'm ouder is dan 3 jaar. Als in op Porsche.de zoek naar een 991 4S die alle opties heeft die ik wil, dan kom ik ook aan 120k euro. dan leg ik liever 20k bij, en koop ik 100% nieuw.

 

Sowieso ga ik ook rekenen of het niet voordeliger is om 'm op de firma te kopen.

Zeg koopt gij eens schoon een I8...... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind er echt niets aan, aan die i8...

 

991 gts kopen.... Die gebruiken naar klanten die het wel tof vinden, oude 5 gebruiken om naar de andere te kachelen.

 

Die 991 nooit meer wegdoen en binnen X jaar (euhh, het is bmwmb dus maand) een vervanger zoeken voor de 5 ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maand, maand,... Als een auto echt naar mijn zin is, dan kan ik die wel jaren houden. Bewijs mijn E60 530d (6 jaar), M3 cabrio (4 jaar), R26.R (4 jaar), F10 530d (bijna 4 jaar) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid