Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

De 993 was de laatste luchtgekoelde 911, en die is nu, goed 15 jaar na einde produktie, heel veel geld waard. Deze 991 mk1 zal de laatste atmosferische 911 worden, waarbij deze GTS de laatste en meest krachtige 'gewone' 911 is. Ik vergelijk deze 991 GTS met de 993 Carrera S/4S van destijds. Als het enigszins financieel mogelijk zal zijn, ga ik deze GTS bewaren. Ik had zelfs graag mijn 997 bijgehouden.

At 25k per jaar? Dan zou ik precies toch overwegen om minder km's te maken...

 

Los daarvan, manueel zonder enige twijfel, dit is een rijdersauto en daar moet je zelf in de soep kunnen roeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop toch een 20 - 25k km per jaar te kunnen rijden met deze 991. Na 4 - 5 jaar zou ik dan weer eens wat anders kopen, en zal deze meer gespaard worden. Maar nogmaals, dat zijn dromen hé. Zo'n auto bewaren kost waanzinnig veel geld, want bij een volgende aankoop moet je alweer de volledige som ophoesten. Toch zou ik het graag willen doen, en zo een mooie collectie opbouwen. Zo heb ik al veel spijt dat ik de E36 M3 verkocht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 993 was de laatste luchtgekoelde 911, en die is nu, goed 15 jaar na einde produktie, heel veel geld waard. Deze 991 mk1 zal de laatste atmosferische 911 worden, waarbij deze GTS de laatste en meest krachtige 'gewone' 911 is. Ik vergelijk deze 991 GTS met de 993 Carrera S/4S van destijds. Als het enigszins financieel mogelijk zal zijn, ga ik deze GTS bewaren. Ik had zelfs graag mijn 997 bijgehouden.

Mijn vennoot heeft een prachtige 993 staan in zijn garage die hij zowaar laat oprotten bij manier van spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dat iet of wat deftig conserveren, moet je om de 2 weken de motor tot minimum 60° laten komen, en oliedruk opbouwen, dus niet stationair. Best van al een toertje rond de kerk.

 

En een goede druppellader die een normaal batterijgebruik simuleert.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn bedrijfshallen aan 't bouwen, die gekocht of gehuurd kunnen worden. Op termijn wil ik een loods bouwen met op het gelijkvloers parkeerplaatsen en ook een aantal afgsloten garageboxen, en op het verdiep kleine afsluitbare ruimtes voor opslag van meubels/archief/...

 

Die parkeerplaatsen en boxen wil ik dan verhuren aan liefhebbers voor hun automobiele juweeltjes. 

In die ruimte wil ik dan een brug zetten om aan de auto te kunnen werken voor die dat wil, en een mooie plaats om auto's te poetsen.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Zie antwoord Jokke_vlo

2 Zie antwoord willytoyota de grote

3 Ik heb eens mogen rijden met een 997S cabrio met PDK van een Duitse kennis en ik was zwaar onder de indruk van die bak. En als ge toch manueel wilt schakelen kunt ge dat ook doen met een PDK-bak.

Hoe schakel je manueel met een PDK ?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch perfect manueel schakelen met een PDK. Manueel wil zeggen dat je dat met je handen doet. Awel, dat kan dus met het pookje en met de schakelpaddles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan toch perfect manueel schakelen met een PDK. Manueel wil zeggen dat je dat met je handen doet. Awel, dat kan dus met het pookje en met de schakelpaddles.

Wat nen bullshit. Schakelen met flippers kan je gewoon NIET vgl met een klassieke manueel.

Een beetje scheef vergelijken kan ik al begrijpen maar dit staat toch mijlen ver uit mekaar he ....

Allez ik zal dat weer fout zien zeker.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk is het anders, maar je kan uiteindelijk toch gewoon kiezen wanneer je schakelt, en dat is dus manueel schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat nen bullshit. Schakelen met flippers kan je gewoon NIET vgl met een klassieke manueel.

Een beetje scheef vergelijken kan ik al begrijpen maar dit staat toch mijlen ver uit mekaar he ....

Allez ik zal dat weer fout zien zeker.......

Ik weet helemaal wat jij bedoelt, maar ik weet ook wat de PDK'ers bedoelen.  ;)

Ik begrijp jullie beiden, maar ik zal toch voor mezelf een keuze moeten maken bij welk 'kamp' ik mij ga aansluiten.  :)

 

Vandaag helt het nog net iets meer over naar de kant van de PDK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top Gear heeft dat geschreven.

 

PDK or manual, though?

As much as we love Porsche's PDK double clutch gearbox - it's still probably the best in the business - the company has outdone itself with the newly revamped seven-speed manual. This is, without little doubt, the best manual gearbox I have ever used. Smooth, quick, precise, it's like Porsche has reinvented it all over again. It's uniquely polished details like this that make so many people continue to buy Porsches.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen liep hier te zeiken dat er in de GT3 geen handbak meer kwam, en nu wordt er getwijfeld, begrijpe wie begrijpen kan! :D

Vrije tijd vs business .... Begrijpbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te begrijpen voor mij, maar da's waarschijnlijk omdat ik nog niet veel met een automaat gereden heb.

Ik hou er bv. van om op de motor te remmen, en om volledig zelf te kunnen kiezen in welke versnelling ik rij, los van voorprogrammatie.

Ik vind het zelfs geen straf in een Golf (aan 60000 km per jaar, nota bene), en kan me dus moeilijk voorstellen dat een automaat opeens een must wordt in dergelijke machine.

Of je moest opeens drie vierde van je tijd in de file gaan slijten, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

En dan zijn er nog de voordelen die eerder aangehaald werden.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid