Ga naar inhoud

Porsche 991 GTS, manueel of PDK?


BMWMB

Porsche 991 GTS, manueel of PDK  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Manueel of PDK

    • Manueel
      35
    • PDK
      17


Aanbevolen berichten

Maand, maand,... Als een auto echt naar mijn zin is, dan kan ik die wel jaren houden. Bewijs mijn E60 530d (6 jaar), M3 cabrio (4 jaar), R26.R (4 jaar), F10 530d (bijna 4 jaar) 

 

wat valt je tegen aan je 997? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, de 991 is een veel betere auto. Ik wil er meer ritten mee doen, en een 991 leent zich door z'n hogere comfort voor deze langere ritten.

Ook klinkt deze 991 veel mooier, is 'm sneller, hij is knapper, specialer,... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen behalve jij wist bij aankoop van die 997 dat jij dat ging vinden. :D

Ik wist dat toen ook, maar had toen niet de centen. Ik heb nu toch een jaar genoten van deze 997, want hoewel de 991 beter is, is ook deze 997 een echte 911, een dijk van een auto!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wist dat toen ook, maar had toen niet de centen. Ik heb nu toch een jaar genoten van deze 997, want hoewel de 991 beter is, is ook deze 997 een echte 911, een dijk van een auto!!!

Niet dat ik je rekening wil maken, maar het lijkt me nu niet echt de meest geniale zet om in 2013 te zeggen: 'ik heb geen budget voor een 991' om dan vervolgens voor een jaartje een 997 te kopen en daarna een 991.

Tenzij je natuurlijk dikke winst pakt op de verkoop van die 997?

Ik zou wel eens willen weten wat een avontuur van een jaar 997 rijden all -in kost (biv, taks, onderhoud, banden, afschrijving, batterij (:D), enz).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik je rekening wil maken, maar het lijkt me nu niet echt de meest geniale zet om in 2013 te zeggen: 'ik heb geen budget voor een 991' om dan vervolgens voor een jaartje een 997 te kopen en daarna een 991.

Tenzij je natuurlijk dikke winst pakt op de verkoop van die 997?

Ik zou wel eens willen weten wat een avontuur van een jaar 997 rijden all -in kost (biv, taks, onderhoud, banden, afschrijving, batterij ( :D), enz).

BMWMB heeft zich eens extra dividendje uitbetaald denk ik  :ninja:

 

 

:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat sportpasm je auto wel sneller maakt (op de limiet ) maar het weer een stuk rijplezier en gevoel wegneemt. Het maakt je auto sterieler. Weer een hulpmiddeltje.

Omdat dit geen circuit kar is waar je de snelste tijd wil mee klokken maar zoveel mogelijk zoekt naar rijplezier.

Kuipjes ja: omdat je daar zeker niet meer last(rug etc...) van hebt (minder zelfs) dan van de andere stoelen en je de auto zoveel beter aanvoelt.

Pdk vs manueel staan er hier pagina's vol van.....Q

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik,zou,zeker de pdk nemen ook als je later de wagen verkoopt je krijgt hier zeker een groter verkoopsbereik

De sport plus stoelen vind ik ook,voldoende,die echte kuipen vind ik er over zeker als je de wagen dagelijks gaat gebruiken

En die sportpasm maakt de wagen nog lager wat in het dagelijks verkeer echt een nadeel is en ook harder

Ik ben van de mijne super content

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een manueel gaat dan weer exclusiever zijn waardoor iemand die dat zoekt minder snel zal kunnen afbieden op je prijs ....

In wederverkoop gaat dat imo niets verschillen. En om over waardebehoud te spreken is het nog 15 jaar te vroeg :D

Feit is dat een 991GtS manueel binnen 15-20!jaar een gewilde wagen zal zijn (imo) . Laatste van een soort ?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

En een manueel gaat dan weer exclusiever zijn waardoor iemand die dat zoekt minder snel zal kunnen afbieden op je prijs ....

In wederverkoop gaat dat imo niets verschillen. En om over waardebehoud te spreken is het nog 15 jaar te vroeg :D

Feit is dat een 991GtS manueel binnen 15-20!jaar een gewilde wagen zal zijn (imo) . Laatste van een soort ?

 

 

Nagels met koppen.

 

BMWMB zegt zelf dat er maar 1 manuele tussen de zovele PDK's staat.

 

Bij een normale wagen zou dat willen zeggen dat je er nooit meer vanaf geraakt. Bij deze, de waarschijnlijk laatste atmo Porsche, topmodel van de "gewone" 991's, die net onder de GT3 staat, en dus ook een serieus sportieve insteek heeft. Daar is het imo toch net even anders.

 

PDK wil dan zeggen de zoveelste in rij, manueel gaat in the end the one to have zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet dat mensen rekening houden met herverkoopwaarde als je een kar koopt om uzelf mee te bevredigen... Doe zot, ne manuele, een ongehoord zot sportief elegant kleureke erop en erin, etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou ook manueel gaan... zeker omdat je er niet mee gaat werken want je haalde zelf al aan dat de klanten er niet mee gediend zijn.

dus 530d automaat om te gaan verkopen en P manueel voor de spielerei

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Zie antwoord Jokke_vlo

 

2 Zie antwoord willytoyota de grote

 

3 Ik heb eens mogen rijden met een 997S cabrio met PDK van een Duitse kennis en ik was zwaar onder de indruk van die bak. En als ge toch manueel wilt schakelen kunt ge dat ook doen met een PDK-bak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat sportpasm je auto wel sneller maakt (op de limiet ) maar het weer een stuk rijplezier en gevoel wegneemt. Het maakt je auto sterieler. Weer een hulpmiddeltje.

Omdat dit geen circuit kar is waar je de snelste tijd wil mee klokken maar zoveel mogelijk zoekt naar rijplezier.

 

 

Jij vindt die 20mm verlaagde sportophanging dus minder goed? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 993 was de laatste luchtgekoelde 911, en die is nu, goed 15 jaar na einde produktie, heel veel geld waard. Deze 991 mk1 zal de laatste atmosferische 911 worden, waarbij deze GTS de laatste en meest krachtige 'gewone' 911 is. Ik vergelijk deze 991 GTS met de 993 Carrera S/4S van destijds. Als het enigszins financieel mogelijk zal zijn, ga ik deze GTS bewaren. Ik had zelfs graag mijn 997 bijgehouden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 993 was de laatste luchtgekoelde 911, en die is nu, goed 15 jaar na einde produktie, heel veel geld waard. Deze 991 mk1 zal de laatste atmosferische 911 worden, waarbij deze GTS de laatste en meest krachtige 'gewone' 911 is. Ik vergelijk deze 991 GTS met de 993 Carrera S/4S van destijds. Als het enigszins financieel mogelijk zal zijn, ga ik deze GTS bewaren. Ik had zelfs graag mijn 997 bijgehouden.

 

 

Als je dat doet, manueel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid