Ga naar inhoud

2015 Škoda Superb


puhpuh

Aanbevolen berichten

Ik zie er geen 5 in. Een vleugje a6 misschien wel. Enkel de koplampen lijken wel veel op die van een leon, verder is de styling typisch skoda. Denk dat dit irl wel een mooie wagen gaat zijn als je hem wat aankleedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe Superb(eenruimte) is langer (+ 28 mm), breder (+ 47 mm), iets hoger (+ 6 mm), heeft een langere wielbasis en kortere overhang. Toch is-ie van binnen weer een beetje ruimer geworden. De Superb was binnen het segment toch al geen kleine jongen, maar ook de been- en hoofdruimte achterin meten plusjes.

Ondanks alles is het nieuwe model wel 75 kg lichter geworden en in sommige gevallen tot 30% zuiniger. Het motorenaanbod bestaat uit drie diesels die allemaal binnen de 20%-bijtellingscategorie vallen. De 1.6 Greenline poept gemiddeld 95 gram per kilometer uit bij een verbruik van 3,7 l/100 km. Verder kan de dieselaar kiezen uit twee 2.0 TDI’s, met 150 of 190 pk.

Het pallet aan benzinemotoren wordt gevormd door een 1.4 TSI (125 of 150 pk), een 1.8 TSI (180 pk) of een 2.0 TSI (220 of 280 pk.) Het interieur wordt verder aangekleed met zaken als Apple Carplay of Android Auto. De levering in Nederland start medio juni

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit onderhuids nu eigenlijk de meest recente versie van VAG technologie of lopen de modellen van Skoda en/of Seat op dat van de vorige generatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent de enigste :) Ik zie er vooral een VAG product in.

 

 

Ik zie er geen 5 in. Een vleugje a6 misschien wel. Enkel de koplampen lijken wel veel op die van een leon, verder is de styling typisch skoda. Denk dat dit irl wel een mooie wagen gaat zijn als je hem wat aankleedt.

 

Vooral die doorlopende lijn in het profiel ( boven de deurklinken ) doet mij er hard aan denken..

 

2011-bmw-5-series-side-driving.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd wanneer de combi variant uitkomt. Zou de ideale opvolger voor de huidige Superb combi van mijn vrouw zijn kijkend naar ruimte etc.

 

In maart dagje Geneve ingepland om onder andere (naast de dikke bolides) deze te gaan bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 2 jaren later...
  • 1 maand later...
  • 5 jaren later...

Met 5-cilinder en 700+ paarden. Zou volgens mij los doorheen de 320 GPS-km/u gegaan zijn :silly:

Steek dat in een burgerlijke L&K uitvoering (donkerblauw/beige) ... ultieme sleeper. (Meer nog dan de Britse L&K die de 2.0T opkietelde tot voorbij de 500 paarden.)

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Dimitri zei:

Jammer dat zoiets niet kan in ons land imo.

Keuring alleenstaand geval. Is ingeschreven in NL, dus moet wettelijk gezien bij ons ingeschreven kunnen worden.
Maar theorie vs praktijk............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid