Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

Ziet er goed uit. Denk dat de nieuwe 5 een pareltje zal zijn als je met deze vergelijkt. 7 serie vind ik te groot.

 

5 reeks is voor wannabes en paupers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het alvast een prachtwagen. Zou hem zo overwegen... Moest er geen S klasse of Flying Spur zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet normaal wat een prachtketels dit zijn :inlove:

Staat boenk op niveau van S-klasse, zelfs op enkele gebieden duidelijk beter. (Automaat, infotainment, sportiviteit, verbruik, ... )

S klasse had wel telkens de mooiere motorklank vond ik, zowel in 500 als in 350d.

En hoe vet dat ze zich zelf lager leggen nadat je bent uitgestapt :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen wel weer zien hoezeer hij beter is dan de S klasse :lol:

 

Wat telt hier is comfort. Dat de automaat beter is, is een aspect. Dat infotainment beter is, who cares? Dit type wagen wordt niet gekocht door jongeren. Idem voor sportiviteit en zelfs verbruik. 

 

Valt hier al mee te rijden ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren is de onze toegekomen. Ja hallo. Interieur is er los op. Zo knap, zo mooi afgewerkt, vele malen mooier dan het Barok-geïnspireerde interieur in de W222.

 

 Buitenkant is wennen. Ie oogt duidelijk logger dan de F01, maar daarmee oogt ie ook impressionanter. Heel benieuwd om er binnenkort wat kilometers op te zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zullen wel weer zien hoezeer hij beter is dan de S klasse :lol:

 

Wat telt hier is comfort. Dat de automaat beter is, is een aspect. Dat infotainment beter is, who cares? Dit type wagen wordt niet gekocht door jongeren. Idem voor sportiviteit en zelfs verbruik

 

Valt hier al mee te rijden ergens?

 

Euhm... Ik denk dat je de bal hier wel effe mis slaat ! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm... Ik denk dat je de bal hier wel effe mis slaat ! 

 

Hoewel @@The Swede kort door de bocht gaat, heeft hij volgens mij wel gelijk.

 

In deze klasse van wagens draait het in principe niet om de sportiviteit of de 1001 features die in het infotainment systeem zitten. Het verbruik kan wel bepalend zijn, maar alleen als het heel sterk zou afwijken van de concurrentie, wat niet het geval is voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort voorbeeld tijdens de testritten: S500 zat op 16,9 liter, de 750i zat op 12,7 liter.

Zelfde traject, zelfde rijstijl wegens in treintje. Toch al een verschil denk ik dan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel @@The Swede kort door de bocht gaat, heeft hij volgens mij wel gelijk.

 

In deze klasse van wagens draait het in principe niet om de sportiviteit of de 1001 features die in het infotainment systeem zitten. Het verbruik kan wel bepalend zijn, maar alleen als het heel sterk zou afwijken van de concurrentie, wat niet het geval is voor zover ik weet.

 

Het probleem is: wie koopt een 7 (laten we de conservatieven die een S kopen al even helemaal opzij laten) ? 

 

Doorgaans, wie dynamisch wil rijden en zodanig kijkt naar sportieve kwaliteiten van het onderstel dat hij het verschil merkt tussen een S en een 7 (als je wil kan je met beiden ziekelijk hard door bochten)... die koopt een 5. "Want een 7 is een boot waarvoor hij nog niet oud genoeg is".

 

Infotainment is hetzelfde liedje. Ik zit in de "jongere" groep van rijders in die klasse (no comments needed, thank you :ninja:  ) en ondanks het feit dat ik redelijk mee ben met al die rommel, interesseert het me maar weinig meer. 

Iemand die rond de 50 is, die wil comfort, stilte, een eenvoudige maar fijne geluidsinstallatie en andere dingen die het leven makkelijker maken. Geen 27 apps om dingen te doen die hem niet interesseren. 

 

Bij deze trouwens de vraag: wat is die voorsprong qua infotainment die de 7 heeft? 

 

Voor mijn part heeft hij een stereo en satnav. Da's al wat ge nodig hebt om te rijden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor jou ben jij niet representatief voor wat klanten wereldwijd in dat segment willen.

Klanten zijn net wel vragende partij voor nieuwe infotainment toepassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort voorbeeld tijdens de testritten: S500 zat op 16,9 liter, de 750i zat op 12,7 liter.

Zelfde traject, zelfde rijstijl wegens in treintje. Toch al een verschil denk ik dan...

 

Dat lijkt me een nogal groot verschil. Zelf zit ik aan 15.6L gemiddeld met de AMG en ik doe er redelijk gortige dingen mee die je hoogste waarschijnlijk op de testrit niet deed. 

Met de BMW zit ik aan een 13L. Gelijkaardige rijstijl. 

 

Ik verwacht wel dat de nieuwe 750i zuiniger is. Maar ook wel dat de nieuwe S500 zuiniger is dan de ouwe AMG.

 

Hoe weet je dat de andere chauffeur dezelfde rijstijl aanhield? Ik kan éénzelfde traject achter iemand afleggen en een stuk meer verbruiken door veel heftiger om te springen met het gas, me niet te laten uitbollen, etc ;)

Wie reed met die Mercedes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor jou ben jij niet representatief voor wat klanten wereldwijd in dat segment willen.

Klanten zijn net wel vragende partij voor nieuwe infotainment toepassingen.

 

En wat doet jou besluiten dat ik niet representatief ben voor de klanten uit het segment? Wie is er dan wel representatief? Want alle andere mensen dieik ken die een S hebben bvb, zijn minstens een jaar of 10 ouder dan ik en nog een stuk conservatiever.

 

Wat zijn trouwens die nieuwe infotainment toepassingen waarover men het heeft? Dat ge naar uw scherm kunt wuiven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas voor jou ben jij niet representatief voor wat klanten wereldwijd in dat segment willen.

Klanten zijn net wel vragende partij voor nieuwe infotainment toepassingen.

 

Wij hebben thuis een A8 (laatste versie van de D3) en hoewel mijn vader in de industriële IT zit, interesseert het hem geen moer dat er op de Golf 7 van mijn zus meer features zitten in het infotainment.

 

Wat primeert is comfort/rijkwaliteit/stilte/...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort voorbeeld tijdens de testritten: S500 zat op 16,9 liter, de 750i zat op 12,7 liter.

Zelfde traject, zelfde rijstijl wegens in treintje. Toch al een verschil denk ik dan...

 

Als dat klopt dan is dat inderdaad een serieus verschil  :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat klopt dan is dat inderdaad een serieus verschil  :blink:

 

Iets te groot om geloofwaardig te zijn ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is: wie koopt een 7 (laten we de conservatieven die een S kopen al even helemaal opzij laten) ? 

 

Doorgaans, wie dynamisch wil rijden en zodanig kijkt naar sportieve kwaliteiten van het onderstel dat hij het verschil merkt tussen een S en een 7 (als je wil kan je met beiden ziekelijk hard door bochten)... die koopt een 5. "Want een 7 is een boot waarvoor hij nog niet oud genoeg is".

 

Infotainment is hetzelfde liedje. Ik zit in de "jongere" groep van rijders in die klasse (no comments needed, thank you :ninja:  ) en ondanks het feit dat ik redelijk mee ben met al die rommel, interesseert het me maar weinig meer. 

Iemand die rond de 50 is, die wil comfort, stilte, een eenvoudige maar fijne geluidsinstallatie en andere dingen die het leven makkelijker maken. Geen 27 apps om dingen te doen die hem niet interesseren. 

 

Bij deze trouwens de vraag: wat is die voorsprong qua infotainment die de 7 heeft? 

 

Voor mijn part heeft hij een stereo en satnav. Da's al wat ge nodig hebt om te rijden !

 

Veel klanten willen die nieuwste gadgets gewoon hebben... Ook al weet je dat ze ze nooit zullen gebruiken.

Mij interesseren die dingen me ook minder en minder, maar ik blijf het verbazend vinden dat veel klanten (jong of oud) wel altijd naar die nieuwe snufjes en gadgets vragen. 

En uit eigen ervaring kan ik toch wel besluiten dat zo'n dingen weldegelijk vergeleken worden met de concurrentie! 

 

edit: waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ze belangrijker zijn dan het algemeen comfort van de auto. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel klanten willen die nieuwste gadgets gewoon hebben... Ook al weet je dat ze ze nooit zullen gebruiken.

Mij interesseren die dingen me ook minder en minder, maar ik blijf het verbazend vinden dat veel klanten (jong of oud) wel altijd naar die nieuwe snufjes en gadgets vragen. 

En uit eigen ervaring kan ik toch wel besluiten dat zo'n dingen weldegelijk vergeleken worden met de concurrentie! 

 

edit: waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat ze belangrijker zijn dan het algemeen comfort van de auto. 

 

Daar kan ik u wel volgen. 

 

De vraag is hoeveel klanten de 7 over de S bvb gaan verkiezen wegens het infotainment. 

 

Als ik even rondga rondom mij, dan is het eerste criterium om een auto te kiezen in die klasse "imago". De BMW mag zelfs minder sportief rijden, toch zal de klant er eentje kopen omdat de S "te oud" is voor hem. 

Moest men zuiver op kwaliteiten kopen, dan zouden Maserati, Aston Martin en co geen auto meer verkopen. En toch rijdt half Monaco met een Maserati, Aston, Bentley, etc ;)

 

En zo past uw gadget verhaal inderdaad weer: men wil het vaak "voor de heb". 

 

Zal in elk geval begin volgend jaar es met deze nieuwe 7 willen kennismaken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me een nogal groot verschil. Zelf zit ik aan 15.6L gemiddeld met de AMG en ik doe er redelijk gortige dingen mee die je hoogste waarschijnlijk op de testrit niet deed. 

Met de BMW zit ik aan een 13L. Gelijkaardige rijstijl. 

 

Ik verwacht wel dat de nieuwe 750i zuiniger is. Maar ook wel dat de nieuwe S500 zuiniger is dan de ouwe AMG.

 

Hoe weet je dat de andere chauffeur dezelfde rijstijl aanhield? Ik kan éénzelfde traject achter iemand afleggen en een stuk meer verbruiken door veel heftiger om te springen met het gas, me niet te laten uitbollen, etc ;)

Wie reed met die Mercedes?

Iedereen reed met alles. Dus dan zou dat willen zeggen dat iedereen die S klasse heeft liggen afbeulen, maar die 750 als een watje heeft behandeld? Denk het niet ;)

Fyi, de 730d in hetzelfde rijtje zat aan 9,7 ofzo. De S350d durf ik niet zeggen, niet op gelet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid