Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

740e zal geleverd worden vanaf de 2de helft van 2016. Ik ken nu al heel wat mensen die hierop wachten, wat ik kan begrijpen, want zo'n 740e gaat super rijden, is goed voor het milieu, en goed voor de portemonnee. Zo'n 740e wordt gekocht voor het comfort, en met deze koppelrijke hybride gaat dit een droom zijn om te rijden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klanten van een 7 kopen voor het comfort, en veel minder voor het sportieve. Mensen die kiezen voor comfort gaan aan deze 740e een superwagen hebben. Als je in deze klasse meer sportiviteit wil, dan koop je een 750i, ofwel ga je shoppen bij de concurrentie voor een S8 of S AMG.

Ik heb een C break gekocht, en ook hier heb je de keuze. Ik heb echter liever een sportieve auto, en de C350e kan mij dat niet bieden. Wel ben ik er zeker van dat ook de sportieve modellen op termijn een hybride zullen worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken nu al heel wat mensen die hierop wachten, wat ik kan begrijpen, want zo'n 740e gaat super rijden, is goed voor het milieu, en goed voor de portemonnee. Zo'n 740e wordt gekocht voor het comfort, en met deze koppelrijke hybride gaat dit een droom zijn om te rijden. 

'wachten' als in besteld/slot gereserveerd?

 

en idd voornaamste gebruik zou 20km woon-werkverkeer zijn 

 

toch vind ik het nog altijd vreemd dat er in zo een grote wagen met zo een presence slechts een 4 cilinder heeft, ook al is het gecombineerd vermogen 320 pk, toch wringt het ergens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wringt zeker, omdat we het niet gewoon zijn. Draai die schakelaar toch maar om, want het zal meer en meer van dat zijn.

 

Met wachten bedoel ik dat 'm gereserveerd is, want bestellen kan nog niet volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'wachten' als in besteld/slot gereserveerd?

en idd voornaamste gebruik zou 20km woon-werkverkeer zijn

toch vind ik het nog altijd vreemd dat er in zo een grote wagen met zo een presence slechts een 4 cilinder heeft, ook al is het gecombineerd vermogen 320 pk, toch wringt het ergens

Hoe graag ik het ook anders zou willen, meer heb je eigenlijk echt niet nodig. Het is leuk, daar niet van, maar nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Kijken vanaf 1:25

Een E39 525tds had een 6 cilinder met 143 pk, zowat hetzelfde als de huidige 518d.
Looks, prijs, ouderdom, ... buiten beschouwing gelaten, denk ik dat ik niet de enige ben die voor de E39 zou gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW will borrow the V12 6.6 liters engine from the Rolls Royce Ghost and Wraith, but with a smaller power output – the standard engine delivers 624 horsepower while the 760Li will output at most 600 horsepower. BMW will pair the engine with an eigh-speed automatic gearbox.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is vanzelfsprekend dat ze opnieuw dezelfde motor gebruiken. Bij de vorige generatie was dat ook zo, alleen was de slag wat langer bij de Rolls (en mapping, uiteraard).
 
BMW N74B60 = V12 van 6 liter met boring 89,0 mm en een slag van 80,0 mm.
Rolls N74B66 = V12 van 6,6 liter door de slag naar 88,3 mm te verlengen.

 

Aangezien de motor van de Ghost ongewijzigd is (only minor updates) en dus per definitie dezelfde is als de BMW 6-liter van de vorige '7 ... zie ik niet in waarom BMW niet verder die 6-liter kan gebruiken voor de 760. Tenzij het te veel inspanningen zou vergen om de "vernieuwde" 6,6-liter terug een kortere slag te geven en ze gewoon identiek dezelfde motor gaan delen. Kan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Vandaag bij de verdeler geweest, en effe plaats genomen in de nieuwe 7. Het was een donkergrijze 730d met M-sportpakket n en zwart vollederen interieur. Ook hier heb ik weer gezien dat het middendeel van het dashboard niet in leder is, maar in een kunststof met een andere textuur. Waarom hebben ze dat deel ook niet in dat mooie gladde leder uitgevoerd? Het is zelfs niet verkrijgbaar. Zonde...

6daad9cc1ca0b80b2d8d0d62a6b4b3b7.jpg

685e22248ce740803881d980e9727f3a.jpg

d0a8e838d12737a8b8443d7a3d607706.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Klanten van een 7 kopen voor het comfort, en veel minder voor het sportieve. Mensen die kiezen voor comfort gaan aan deze 740e een superwagen hebben. Als je in deze klasse meer sportiviteit wil, dan koop je een 750i, ofwel ga je shoppen bij de concurrentie voor een S8 of S AMG.

Ik heb een C break gekocht, en ook hier heb je de keuze. Ik heb echter liever een sportieve auto, en de C350e kan mij dat niet bieden. Wel ben ik er zeker van dat ook de sportieve modellen op termijn een hybride zullen worden.

 

Sorry, maar een 750i is niet echt sportief. Hij is een stuk comfortabeler dan de S63 AMG. De reden waarom ik de onze apprecieer, is net omdat je zonder eig drama ontzettend hard kan rijden. Maar geen sensaties.

 

Ik zou het eerder een erg aangename (en erg snelle) kilometervreter noemen.

 

730d.

De zweud zijn favoriet ongetwijfeld.

 

:up:

 

Wel, om eerlijk te zijn, er zijn twee diesels die me kunnen bekoren:

 

1. De Range TD V8 (en zelfs de RRS SDV6), gewoon omdat ik die wagen een dikke diesel heel erg goed past qua rijstijl

 

2. De BMW 730d. Ik zou 'em niet kopen als "BMW", maar het is een ontzettend goed geslaagde kilometervreter die uitblinkt door comfort en rijgemak. Beetje zoals een erg goeie E klasse, met dan meer ruimte en stijl en een motor die erg romig is en zacht klinkt.

    Is trouwens de enige 7 diesel die ik zou nemen. Eens je meer uitgeeft, kan je evengoed een benzine nemen. 

 

Ik zag onlangs 1 rijden op de snelweg. Deed me echt zwaar denken aan de E38, knap!

 

Ook erg fan :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om in te pikken;

Zonet de 750i gaan testrijden, vooral ook om de kleurencombinatie te zien en de xdrive eens te ervaren.

Heerlijke V8, maar super lineair. Leuke acceleratie maar inderdaad zoals @@The Swede zegt, mist wat sportiviteit.

Al wil je dat volgens mij niet in deze klasse van wagens. Vandaar deed hij perfect waarvoor hij diende en verrassend goed chassis trouwens! Voor een kist van 2,5 ton met de X-drive echt wel verbluffend.

Super comfortabel te rijden in comfort plus met de optionele uitbreiding van de vering, maar tevens ook heel sportief te rijden in alle gemak!

Weet niet of de x drive nu zo anders rijdt, maar denk dat we het niet gaan nemen...

Kleurencombinatie daarentegen nu echt volledig overtuigd!

AxhP2ak.jpg

ZxGglwX.jpg

2SMm6QJ.jpg

Wat een kist die nieuwe g11!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@B3noît die Individual 730d gezien die te koop staat bij Monserez? Vind ik enorm knap. Zo meepakken, niet wachten. Niet interessant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig. Mooie aankoop, B3noit :up:

750i of 750iL aan het overwegen?

Om misverstanden te voorkomen, wagen voor m'n schoonvader.

'T wordt een 730d in deze opstelling en goed uitgerust.

@B3noît die Individual 730d gezien die te koop staat bij Monserez? Vind ik enorm knap. Zo meepakken, niet wachten. Niet interessant?

Idd, hebben we ook gezien. Een 730ld in arkticgrau en cognac leder, individual 20",... Heel knap, doch vorige week al getekend voor een nieuwe en hij wil hem sowieso met zo weinig mogelijk chromé, vandaar dat de switch naar m pack nog wordt gemaakt.

Wel heel degelijke wagen, al zou ik hem persoonlijk zonder de geblindeerde ruiten nemen. Maar voor die prijs een no-brainer!

300 km gereden en korting van 15k is al niet min:

oyU3JcE.jpg

Die zal sowieso wel snel verkocht geraken, dat is een feit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid