Ga naar inhoud

BMW G11/G12 7 Reeks


Dimitri

Aanbevolen berichten

De accijnzen zijn gelijk getrokken, op een zuchtje na. Het prijsverschil komt dus door de grondstofprijs. Da's één vlak waarop de diesel fiscaal niet gunstiger is. Qua rijtax idem: sinds kort zijn diesels taxmatig in het nadeel. Niet veel, maar toch. In het VAA is er geen factor die diesels een voordeel geeft, voor zover ik weet worden benzine en diesel daar gelijk behandeld. Wat je zegt (diesel rijden doe je om fiscale voordelen) klopt dus niet.

 

Mensen rijden (hier, in Frankrijk, in Duitsland, in mindere mate in Spanje) vooral diesel omdat die wagens gevoelig minder verbruiken en de brandstof iets goedkoper is. (Of ze terecht diesel rijden en niet beter af zouden zijn met een benzine, da's een andere zaak, maar daar gaat 't hier niet over.) De meest voelbare rijkost, de variabele rijkost door wekelijks/maandelijks zoveel keer te moeten tanken, is dus een kwart tot een derde goedkoper, soms zelf nog meer. En dat geeft voor het overgrote deel de doorslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat daar hier een markt voor is. De elektrische aandrijving in de ZF is klein genoeg om weinig nadelen te veroorzaken (tenzij betrouwbaarheid op lange termijn, misschien) en biedt wel een gigantisch fiscaal voordeel. 'k Denk zelfs dat er hier ook bitter weinig 740i verkocht zullen worden. In Duitsland misschien nog een paar, maar 't leeuwendeel zal ook daar 730d, 740d ... en als het echt wat poeier moet hebben ... 750i zijn.

 

Komt er nog een 750d opnieuw ook? Heeft dat eigenlijk wat verkocht in de vorige '7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voelbare rijkost, de variabele rijkost door wekelijks/maandelijks zoveel keer te moeten tanken, is dus een kwart tot een derde goedkoper, soms zelf nog meer. En dat geeft voor het overgrote deel de doorslag.

Klopt. Ik ondervind het aan der lijve sinds een goede week. 530d met 9 liter gemiddeld en een actieradius van 750km, en nu de C450 met een gemiddeld verbruik van 12 liter en een actieradius van nog geen 500 liter.

Duurder in verbruik, en meer tijd kwijt aan tankstations. [emoji2]

Mijn 740d destijds had zelfs maar een gemiddeld verbruik van 8,2 liter. Snelwegritten waren onder de 7 liter. Daar kan je met een 740i van dromen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

100k uitgeven asn een auto en moeten kijken op een liter naft  :fp:
Het blijft Vlaams.

 

Neen, ook Walen zijn typische dieselrijders, net zoals Duitsers (zeer sterk, zelfs) en Fransen b.v. Wij Vlamingen zijn dus allerminst uitzonderlijk, integendeel: binnen West-Europa sluiten we eerder aan bij de 'standaard'. Je hebt een idée fixe die verkeerd is.

 

Kijk naar de verkoopcijfers bij het E- en F-segment in West-Europa, en het dieselaandeel daarin. Mercedes-Benz verkoopt in Europa meer dan 4 op 5 S-klasses met dieselmotor. BMW's '7 zal wel idem zijn. That many people on such a scale can't be wrong (waarmee ik ook niet gezegd hebben dat ze right zijn, immers de waarheid ligt in het midden, maar jouw aanhoudend geblaat over hoe onnozel diesel wel is als brandstof is dus je reinste subjectieve prietpraat).

 

M'n pa maakte onlangs nog de rekening. Die spaarde de laatste jaren "maar" 7.500 EUR uit (per jaar) door te dieselen (ca. 60k km / jaar), vergeleken met dezelfde auto's (we spreken over verschillende BMW '5, Audi A5 en Jaguar XF) met een benzinemotor die qua punch overeen kwam. Hij heeft daarvoor een aantal jaren (krachtige) benzines gereden omdat 'ie ook van mening was dat benzine all in all de betere keuze zou zijn voor een liefhebber... maar dat heeft niet lang geduurd. De daling in verbruikskost is zodanig significant, zeker als je dat over tientallen jaren rekent. (En dan zwijgen we nog over de jaren waar 'ie met diesel-met-een-kleurtje reed en daarmee aan een verbruikskost zat van minder dan 1/6e (!!!) van die vergelijkbare benzine.) Dat tikt, zelfs met officiële diesel, bijzonder hard door. Zo heeft 'ie (alles samen) op die paar miljoen km die 'ie gereden heeft, een zéér deftig huis aan brandstofkosten uitgespaard.

Ik herinner me nog de uitspraken van Lefty hier (iemand die je bezwaarlijk geen liefhebber kan noemen) over z'n verbruik met benzine vs. met diesel. Toegegeven: z'n rijstijl en gebruik (zeker met de RS6) was atypisch, maar 't is niettemin een mooi voorbeeld: als je per maand meerdere duizenden euro (!) kan uitsparen door gewoon van brandstof te swappen en nog altijd bijzonder snel onderweg bent ... je zou een rund van galactische proporties moeten zijn om dat niét te doen. Ondanks die liefhebberij.

 

Het is niet omdat jij (op basis van jouw afwegingen) diesel geen valabel alternatief voor benzine vindt, dat het dat voor (vele) anderen niet kan zijn. Jouw standaarden zijn de waarheid niet, het zijn maar jouw standaarden. Het is in dat opzicht ook niet verwonderlijk dat jouw vergelijkende verbruikscijfers altijd zo sterk afwijken van wat zo ongeveer al de rest van ons vaststelt. Als jij een dikke benzine reed verbruikte die plots slechts het opgegeven ECE-verbruik maar als je de week erna (naar eigen zeggen) een sterk vergelijkbare diesel reed verbruikte die plots 't dubbele van 't opgegeven ECE-verbruik en miraculeus genoeg slechts een paar tiendes minder dan die benzine van de week ervoor, keer op keer, jaar na jaar. Yeah right. Kijk, ik trek je woord niet in twijfel en misschien is het écht wel zo, maar dan moet dat wel een reden hebben, b.v. het feit dat je niet (met een diesel) kan (of wil) rijden (zoals het hoort)? Just a thought. Sla er de jaarlijkse 1 tot 2 maal verschijnende vergelijkende tests in AMS op na (diesel vs. benzine in eenzelfde auto) met de berekening van het kenterpunt waar 't goedkoper is. Hoe groter de auto, hoe sneller diesel opbrengt. Bij de grootste segmenten is dat zelfs vanaf 1 km/jaar en loopt de "winst" in de duizenden euro's per jaar, afhankelijk van het gereden aantal kilometer. They can't be that wrong.

 

 

Iets anders is het rijplezier. Dat vult elk voor zich in. Ik weet dat mijn pa uiteindelijk geen sikkepit minder plezier gehad heeft aan die diesels, al die km waar 'ie voornamelijk aan 't bellen was of naar (zeer luid spelende) muziek aan 't luisteren was in z'n kar, die een groot deel van z'n km op tempomat deed. Dan maakt het écht geen zak uit welke brandstof je voortstuwt. Tenzij in 't koppeke. En dat is weer: elk voor zich.

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

M760Li xDrive

1551772.jpg

1551776.jpg

1551792.jpg

 

 

1551788.jpg

 

6.6l v12  600pk  800nm

 

Jammer dat ze er een mperformance van gemaakt hebben. Vind die blauwe remklauwen en M logo's echt niet passen op zo een klassebak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

 

Jammer dat ze er een mperformance van gemaakt hebben. Vind die blauwe remklauwen en M logo's echt niet passen op zo een klassebak.

 

 

Zelfs die bodykit... neih.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus geen v12 zonder M-pack meer krijgen? Ergens wel een slechte keuze in die klasse imo.

 

Zou inderdaad geen slimme zet zijn.  Maar ik vermoed dat het wel te verkrijgen zal zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dus geen v12 zonder M-pack meer krijgen? Ergens wel een slechte keuze in die klasse imo.

 

In Europa misschien wel, maar ik denk dat UAE / Rusland / verre Oosten daar anders over denkt. 3x raden welke markt er belangrijkst is, België of één van eerder genoemde ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Europa misschien wel, maar ik denk dat UAE / Rusland / verre Oosten daar anders over denkt. 3x raden welke markt er belangrijkst is, België of één van eerder genoemde ;)

 

Waar klasseer je the swede onder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die V12 logo's zijn wel een beetje stom, maar zal je vermoedelijk wel kunnen achterwege laten.

 

Nog een primeur, een nieuw M-sportstuur, zoals wellicht in o.a. de volgende generatie 5 Reeks ook zal terugkomen:

 

BMW-M760Li-xDrive-33.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beestig :inlove:

 

Goed dat je de keuze hebt tussen wel of geen M Pack, maar ik hoop dat dat Exclusive Exterieur pack (ofzo, naam effe kwijt, iig dat pack met dat extra chroom en diene mottigen bril rond de uitlaten) niet standaard is op de V12, want dat trekt toch ook op niet veel.

 

Zou er nog een korte versie komen ook? (is een pak mooier, in de '7, beter geproportioneerd ... itt de S-klasse die er knapper uit ziet in lange versie)  De Duitsers konden dat wel smaken (de rest van de wereld niet).

 

Dat interieur: slik.  :blink:  Wat een verschil tegenover dat overdadig barokke interieur van de S-klasse, met die twee fuck ugly knoerten van iPads voor je neus. Dit is mmm. :inlove:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die logo's laat je toch gewoon weg?

 

Ik *hoop* dat ze nog een 760i brengen ook. Wat een naam :inlove: ik zou dat prefereren boven een M5, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid