Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had het op het verschil tussen de 136 en de 150 pk. 180 is way out of my league

Geplaatst:
1 hour ago, ex-Mooseman said:

Ik kom van 115 pk, alles wat meer is, is een verbetering.

150 pk Super, met businesspack, en xenons. Dat zou al genoeg zijn.

Nu, na een weekend besef ik altijd dat ik een break-mens ben: vrijdag fiets van de kleine gaan ophalen op school, nadat mijn ma haar ziek gaan afhalen heeft, zaterdag naar containerpark, bomvol rommel en tonnen met tuinafval, vandaag opnieuw een fiets er in.  Ik ga op tafel moeten kloppen zodat ik een S-Max kan bestellen!

Nog een paar maanden bedenktijd.

Trekhaak + remorque

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Inderdaad, en dan smijt je op je remorque wat je wil zonder risico op enige schade aan je wagen.

Geplaatst:

Trekhaak en leasing vind ik geen goede combinatie: alleen de originele is toegelaten, en dat kost stukken van mensen. En na vier jaar begin je opnieuw te betalen.

Ik heb trouwens geen plaats om een remorque weg te zetten.  

En, het is geen oplossing als ik, zoals vanavond, op het onverwacht een deel van mijn gebroed, samen met hun fiets, moet op pikken.  Nu is dat achterbank plat, fiets er in, desnoods twee, koffer toe. Dan kan er nog een persoon langs achter zitten, op het kleine gedeelte van de zetel, en een van voor.

Kofferruimte is nog netjes, hoor. Alleen een korte maar diepe kras in de bovenkant van de bumper. Maar dat is van een reiskoffer, toen ik de auto moest lossen in de gutsende regen, en haast & spoed geen gouden combinatie bleken.

Geplaatst:

Fleetagent :facepalm:... Trok in de verste verte niet op de uiteindelijke leaseprijs bij mij.

Geplaatst:

Wij moeten calculatie maken via die tool, en zelfs de bestelling doorgeven.

Echt ervaring hoe het dan uiteindelijk uitdraait, heb ik niet.  De Volvo was een speciaal aanbod dat buiten 'fleetagent' viel, en waar Alphabet manueel offertes moest voor bezorgen.

Veel kans dat het een C200 Kombi wordt, via 2+2.  Een Superb vindt mijn vrouw veel te groot, en een saaie auto.

Geplaatst:

Bij ons ook calculatie, maar als je een offerte hebt die beter is nemen ze die ook aan. Was voor mij een gigantisch verschil... En veel logica zit er niet in. Mijn collega wou een A4: die ging eerst niet en twee weken later ineens wel...

zo'n 2+2 is nog interessant, sneller een nieuwe kar :). Bij de Superb zijn de wachttijden aan het oplopen vrees ik, mijne is besteld begin maart- levering voorzien midden augustus (was eerst 1ste helft juli).

Geplaatst:

Collega vertelde me dat 2+2 van zijn C-klasse goedkoper uitkwam als zelfde configuratie op de gewone termijn. Kan dat?

Geplaatst:

Alphabet is dan ook belachelijk duur.

Wij zaten 15-20% goedkoper bij ALD & Arval.

Geplaatst:

Het strafste was toen ze wisten hoeveel het leasingbudget was van iemand en die wagen rond die zijn budget aanboden (+/- 1.000 euro). Wij maken deel uit van dezelfde groep en dus voor hun eens dezelfde wagen offerte gevraagd bij onze leasingmaatschappijen en scheelde dus 20%. Kwamen ze met het argument af dat ze het doen passen hadden binnen het vooropgestelde budget :lolz:. Dom van beide kanten natuurlijk.

Geplaatst:

Alphabet is de nieuwe naam/overnemer van ING Car Lease.  Er zullen wel herenakkoorden zijn over hoe lang, en hoeveel.

2+2 is normaal merkelijk goedkoper dan een gewoon 4jarig contract.  Keuze is beperkt tot de C & E en hun varianten. Intake is moordend streng.

Bij mijn baas kwam een 2+2 duurder uit dan een vierjarig contract, en dat omdat hij meer dan 60.000 km per jaar rijdt.  Je moet idealiter onder de 100' km bij inlevering blijven - zou net moeten lukken bij mij.

Geplaatst: (aangepast)
6 uur geleden zei ex-Mooseman:

Veel kans dat het een C200 Kombi wordt, via 2+2.

Goeie keuze. Tip: als je niet het budget hebt om leder te nemen, kijk even naar de grijze stof i.p.v. die saaie zwarte stof. Heb dat er ook doorgeduwd bij m'n schoonpa, gelukkig met hulp van een goeie verkoper die meer kon/wou dan enkel maar de standaard shit erdoor rammen. Die is nu dolgelukkig. Het is erg licht van kleur en 't interieur leeft er helemaal mee op. En zeg niet: dat onderhoudt niet makkelijk, want dat doet het wel.

2016-06-14%2020_25_42-Clipboard.jpg

Ik heb de 180d en 200d testgereden. De 180d is pokketam, dus inderdaad best de 200d nemen, die is aangenaam vlotjes.

p.s.: ik heb de indruk dat de meeste leasefirma's het "design pack" (= Avantgarde exterieur + LED-koplampen en -achterlichten) voor (quasi) geen meerprijs aanbieden --> wordt daar een heel andere auto mee! (bijkomende tip: je krijgt dan 17" velgen die OK zijn qua looks, maar nadeel is dat ze in een soort grijs zitten --> voor 80 EUR meerprijs krijg je diezelfde velgen met een gepolierd frontje, waarmee ze een rappel zijn van 't chroom rond de ramen --> dikke aanrader)

aangepast door gTa
Geplaatst:

Heb ik ook al bekeken ;).

Artico-kunstleder is maar een kleine meerprijs.  Ik ben ook voorstander van een licht interieur, maar dan wel beige, het kristal-kleur is niet echt mijn ding (de C van mijn schoonzus heeft dat).  Bruin vind ik ook wel mooi, maar daarvoor moet je 'designo' gaan, met automaat, en nog een pak zakken, direct +3.000 euro erbij.

Een licht interieur is wat vlek-gevoeliger, maar naar dagdagelijks stof toe, is dat veel vergevingsgezinder dan het gebruikelijke zwart of antraciet.  Onze E46 was 'een bleke', en op wat verkleuring van de bestuurdersstoel na, was die na 200.000 km nog als nieuw.

Geplaatst:

Yep, en Benz is een pak langlevender dan BMW. Zou zeker snor moeten zitten.

Dat kristalgrijs is echt knap, ik heb 't ook eerder voor warme kleuren maar 'k was erg verrast hierdoor. Zeker als je bij stof moet blijven, is alles beter dan zwart.

Artico ken ik niet. Als dat nog maar een béétje lijkt op dat namaakleder van BMW, dan zou ik daar voor passen. Maar misschien valt dat al bij al nog best mee? (ook qua temperatuurcomfort)

Geplaatst:

O, 'k zie dat nu pas. Artico zijdebeige/zwart: knap! Zou ook mijn keuze zijn.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Artico ziet er een pak beter/echter uit dan het Sensatec.

Zo mogen ze die afzetten van mij.  Al kan ik me niet 100% vinden in de 'alu'-inleg, maar de alternatieven vind ik nog minder

Schermafbeelding 2016-06-14 om 21.02.41.png

Schermafbeelding 2016-06-14 om 21.04.22.png

• Vind ik leuk 2

Niet mis. Jammer van 't zwart (vind ik). Het klassiek donkerblauw (cavansiet) al eens bekeken? Toont m.i. niet correct in de configurator. 't Is echt een donker, warm, klassevol donkerblauw. Er is ook nog dat sportieve blauw, naam effe kwijt (minder mijn smaak, maar zal wel knap staan op een AMG-versie o.i.d.)

Je koos daar inderdaad de velgen met gepolierd front: much better dan de standaard donkergrijze. Zeker in combinatie met een zwarte.

Toen ik met m'n schoonpa mee was om de zijne te gaan bestellen, stond er eentje in de showroom met het matte donkerbruine hout (wel een Exclusive dus met beige/bruin interieur, wat ik veel minder knap vind dan beige/zwart). Ik vind dat super. Er is ook een matte zwarte variant, past ook perfect met beige (zeker in combinatie met zwarte buitenkleur).
Wat jij daar nu spect is ultra-cheap zwart plastic rond de middenconsole: zéér krasgevoelig en oogt allerminst edel ('t is gewoon Senseo-koffie-apparaat-plastic, vréselijk). Schoonpa heeft het ook en vindt 't nu al al (na 1.500 km) een misser...maar hij mocht niks extra speccen. Met een houtafwerking (mat of glanzend) wordt 't paneeltje in de deuren ook in dat materiaal ipv in dat alu-imitaat. En vooral: dan ben je die verschrikkelijk plastiekerige middenconsole kwijt (staat écht niet op zo'n knappe auto, vind ik). De middenconsole krijgt ook wat extra details in alu (imitaat). Echt eens goed overwegen, imo...

Bruin:

2016-06-14%2022_00_45-Configurator%20C-K

2016-06-14%2022_12_05-Configurator%20C-K

Zwart:

2016-06-14%2022_01_21-Configurator%20C-K

O en trouwens: als je beperkt zit qua budget, zou 'k niet adviseren om bij te dokken voor de COMAND. Dat die beter zal zijn dan de Audio 20 met Garmin, dat zal wel ... maar tegen dik 3.000 EUR extra lijkt me dat overkill. Die Garmin app op de radio Audio 20 werkt echt goed!

aangepast door gTa
Geplaatst:

Felle blauw is precies voor een Matchbox, donkere (canvasiet) is me te klassiek (collega heeft zo'n sedan).

Grijs is allemaal saai, wit is so 2000, citrien-bruin is geen mooi bruin (te licht). Hyacinthrood is mega-duur.

En het moet metaal-kleur zijn.  Dan heb je nog... zwart

Geen fan van hout in een interieur, al valt het zwarte nog mee. Met beige meubilair is het niet eenvoudig om niet in de oude Jag-style te vervallen.

Comand zou ik inderdaad geen geld aan geven.  Waze kunnen carplayen, dat is wat ik wil :D.

Geplaatst:

Dat laatste lukt nog niet, dacht ik?

Geplaatst:

Jammer genoeg niet.

Geplaatst:

Wilt alfa die auto eigenlijk wel verkopen? Die vraag stel ik me na vanavond.

ben naar de launch geweest bij Cornette, waar Carl Van De Velde kwam spreken. Iedereen was daar percies voor Carl, want na zijn keynote was de helft van het volk al weg. Logisch ook: er stond ocharme 1 Giulia buiten. Binnen: niks.

ik had op zijn minst een verkoper bij de auto buiten verwacht na de sessie, maar ook dat niet.

Die garmin gps op de c klasse is inderdaad lachen, volgens collega's: is niet veel waard, vooral de routeberekening trekt volgens velen op niks. Command us n oak beter, maar die prijs ook.

het toeval wil ook dat vandaag collega nr 3 zijn Merc in noodloop ging. Allemaal hetzelfde euvel: collision detection failed. En dat gaat van de eerste w205 break tot nieuwe CLA's. Electronica blijkt toch een teer punt bij recente benzen, en dan zwijg ik over Adblue ...

aangepast door Rabbit
Geplaatst:
Op 13 juin 2016 om 19:50 zei ex-Mooseman:

Ik kom van 115 pk, alles wat meer is, is een verbetering.

150 pk Super, met businesspack, en xenons. Dat zou al genoeg zijn.

Nu, na een weekend besef ik altijd dat ik een break-mens ben: vrijdag fiets van de kleine gaan ophalen op school, nadat mijn ma haar ziek gaan afhalen heeft, zaterdag naar containerpark, bomvol rommel en tonnen met tuinafval, vandaag opnieuw een fiets er in.  Ik ga op tafel moeten kloppen zodat ik een S-Max kan bestellen!

Nog een paar maanden bedenktijd.

Sven? Ben jij dat?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
8 uur geleden zei Rabbit:

Die garmin gps op de c klasse is inderdaad lachen, volgens collega's: is niet veel waard, vooral de routeberekening trekt volgens velen op niks. Command us n oak beter, maar die prijs ook.

het toeval wil ook dat vandaag collega nr 3 zijn Merc in noodloop ging. Allemaal hetzelfde euvel: collision detection failed. En dat gaat van de eerste w205 break tot nieuwe CLA's. Electronica blijkt toch een teer punt bij recente benzen, en dan zwijg ik over Adblue ...

Mijn city assist op de Superb vertoont ook kuren horen. Ging overlaatst ineens af op een lege snelweg... Ding staat nu veelal uit.

Geplaatst:
8 uur geleden zei Rabbit:

Garmin is niets waard

Maar auto gaat niet in noodloop als Collision prevention assist in de fout gaat.

Wat is het probleem met AdBlue?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid