Ga naar inhoud

Alfa Romeo Giulia


Parsifal

Aanbevolen berichten

Zojuist, ir_fuel zei:

Ik zie mij naar die hier boven al bellen.

"C'est quoi ton meilleur prix, chef?"

"Vous avez 10% de remise hein"

"Pour 60.000 je viens l'acheter"

Benieuwd naar het antwoord :lolz: 

Die zijn dat daar gewoon, toch? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Phoe ik toch wel. Een maxicosi door een deur kunnen heisen aan de plaats waar de basis zit (of om gewoon op de zetel te zetten en daarna met gordel vast te klikken) ipv half door een coupé-deur te moeten kruipen door een holte die eigenlijk niet ruim genoeg is, om dat dan een zetelrij naar achter neer te kwakken en u daarna nog als een slangenmens te moeten torderen om die gordel nog bevestigd te krijgen ... groot verschil imo.

Je vergeet dat:

- bij een 3-deurs de B-stijl niet in de weg zit

- dat met de zetel naar voren geklapt je meer ruimte tussen de voorste en de achterste zetelrij hebt dan bij een 4-deurs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Je vergeet dat:

- bij een 3-deurs de B-stijl niet in de weg zit

- dat met de zetel naar voren geklapt je meer ruimte tussen de voorste en de achterste zetelrij hebt dan bij een 4-deurs.

:blink: 

Er zijn een pak 3-deurs waar er weldegelijk een B-zuil is, het zijn niet allemaal coupés zonder B-stijl, toch? En als de achterruit dicht is, helpt dat ook niks.
En dat van die ruimte tussen naar voor geklapte voorzetel vs. open achterdeur volg ik ook niet. Voldoende vbn waar het niet is zoals je schrijft.

Sowieso moet je altijd "om het hoekje" met een maxi cosi, bij een 2- of 3-deurs. Niet bij een 4- of 5-deurs.
Sommige achterdeurtjes zijn pokkeklein, ja, maar met een eenvoudige flick of the wrist draai je die maxi cosi zo naar binnen.
En als ze groter zijn (niet meer in maxi cosi) is 't sowieso eenvoudiger om ze staand en licht voorovergebogen vast te gespen, dan "om het hoekje" half in de auto gekropen.

Ik zeg niet dat het niet kan, zonder achterdeuren ... maar 't is wel veel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gTa zei:

:blink: 

Er zijn een pak 3-deurs waar er weldegelijk een B-zuil is, het zijn niet allemaal coupés zonder B-stijl, toch? En als de achterruit dicht is, helpt dat ook niks.
En dat van die ruimte tussen naar voor geklapte voorzetel vs. open achterdeur volg ik ook niet. Voldoende vbn waar het niet is zoals je schrijft.

Sowieso moet je altijd "om het hoekje" met een maxi cosi, bij een 2- of 3-deurs. Niet bij een 4- of 5-deurs.
Sommige achterdeurtjes zijn pokkeklein, ja, maar met een eenvoudige flick of the wrist draai je die maxi cosi zo naar binnen.
En als ze groter zijn (niet meer in maxi cosi) is 't sowieso eenvoudiger om ze staand en licht voorovergebogen vast te gespen, dan "om het hoekje" half in de auto gekropen.

Ik zeg niet dat het niet kan, zonder achterdeuren ... maar 't is wel veel makkelijker.

Voor de Cosi volg ik. Maar eens ze uit de Cosi zijn heeft een drie deurs wel voordelen. Je zet de kleine erin, stapt zelf in en zet je met je gat op de rugleuning van de voorzetel. Zo is je positie mooi recht tov de stoel en hoef je niet scheef te tillen (wat je ook op kan lossen met een stoel die draait, maar vanaf een bepaalde leeftijd bestaan die ook niet meer). Je kan dan ook heel makkelijk aan de gordel en het stukje om die vast in te klikken, zonder over het kind te moeten hangen (dat geldt niet voor wagens waar de gordels van het midden naar de buitenzijde sluiten). En gans de oefening kan je doen terwijl de droog zit en je kan ondertussen ook de deur zo goed als dicht doen, waardoor de kans op schade met de wagen op de parkeerplaats naast je kleiner is. 

Nadeel is dat de deur verder open moet kunnen zwaaien om zelf uit te kunnen stappen, wat niet handig is, en dat de kinderen nooit zelf uit kunnen stappen, al is dat even vaak een voordeel als een nadeel. 

Anyhow, de praktische kwaliteiten van een driedeurs worden toch vaak onderschat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn ook gewoon mensen die die 2 achterste deuren gewoon niet nodig hebben. 😁😎

Ik heb altijd coupes of 3deurs gehad (heb nog).

T is dat constructeurs geen (betaalbare) coupes meer in de markt zetten want na 10j kriebelt iets nieuw soms toch. ☺️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid