Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden, Maverick zei:

Had je beter wel gedaan, wat een auto 😍

Working on it :)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Jokke_vlo zei:

Working on it :)

Meen je dat... :party:

Ik zit daar toch ook nog steeds mee in mijne kop... Ideale aanvulling naast de 356 die meer de easy cruiser is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Naish zei:

Meen je dat... :party:

 

Ik denk niet dat ik een fantast ben :D 

 

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Cruisen met de vrouw en geen geld op verliezen (op de auto)

 

  • Vind ik leuk 5
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Jokke_vlo said:

Cruisen met de vrouw en geen geld op verliezen (op de auto)

 

Cruisen :lolz: 

Cruisen doe je in een oude targa, of een 356, of ...

Maar toch niet in zo ne racebak restomod :lolz: 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig week eindelijk eens kunnen meerijden in de 718 Cayman van een vriend van me. Ik moet zeggen, binnen klinkt dat nog redelijk ok. Vrij luid en de sound is cava. Zingt natuurlijk niet zoals een flat-6 maar het is zeker te pruimen.

Dinsdag op Spa dan een paar exemplaren full pull horen rijden op circuit ---> :sick:

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, ir_fuel said:

Zoals PCCB's dus? 😛 

Inderdaad.

Nu serieus, dat klokje vind ik spuuglelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. En het is ook zo nutteloos als wat.

Leukste nieuwtje bij de 992, vind ik, is dat je nu af fabriek (en tegen een voor Porsche "doenbare" meerprijs) je PCCB-remklauwen in 't zwart kan krijgen. Want PCCB's zou ik eigenlijk wel willen, maar niet als je met van die flashy calipers moet rondrijden...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Idem. En het is ook zo nutteloos als wat.

Leukste nieuwtje bij de 992, vind ik, is dat je nu af fabriek (en tegen een voor Porsche "doenbare" meerprijs) je PCCB-remklauwen in 't zwart kan krijgen. Want PCCB's zou ik eigenlijk wel willen, maar niet als je met van die flashy calipers moet rondrijden...

Waarom zou je PCCB's willen op je 911 ? Omdat je veel op circuit zou gaan of ook voor op de openbare weg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. En het is ook zo nutteloos als wat.
Leukste nieuwtje bij de 992, vind ik, is dat je nu af fabriek (en tegen een voor Porsche "doenbare" meerprijs) je PCCB-remklauwen in 't zwart kan krijgen. Want PCCB's zou ik eigenlijk wel willen, maar niet als je met van die flashy calipers moet rondrijden...

En waarom zou je PCCB remmen willen? Met de beste wil van de wereld en na vele discussies met voor en tegenstanders. (Ook met gebruikers) zie ik geen technische meerwaarde......
Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, Jokke_vlo said:


En waarom zou je PCCB remmen willen? Met de beste wil van de wereld en na vele discussies met voor en tegenstanders. (Ook met gebruikers) zie ik geen technische meerwaarde......

Dat gaat enorm goed bij groen!

  • Vind ik leuk 4
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de reden dat ze het aanbieden, buiten gewichtsbesparing? Als ik dat zo hoor is daar niets positiefs aan? :D of is dat serieus overdreven? Meeste mensen switchen inderdaad naar gewone remmen. Wat dan met bijvoorbeeld de meer track-focust Lambo’s en Ferrari’s? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minutes ago, Alexx said:

Wat is de reden dat ze het aanbieden, buiten gewichtsbesparing? Als ik dat zo hoor is daar niets positiefs aan? :D of is dat serieus overdreven? Meeste mensen switchen inderdaad naar gewone remmen. Wat dan met bijvoorbeeld de meer track-focust Lambo’s en Ferrari’s? 

Het slijt sowieso minder hard dan gewone schijven, en het scheelt een pak in gewicht, wat de prestaties ten goede komt. Hoeveel % dat in de praktijk scheelt door het verschil in roterende massa weet ik niet. Het argument "lichter sturen" lijkt me nonsens bij een auto waarbij men middels stuurbekrachtiging volledig kan instellen hoe zwaar of hoe licht hij stuurt.

Het enige nadeel is de gigantische prijs als je ze moet vervangen. Je zit met een verbetering in procenten tov een verschil in kostprijs dat zich uitdrukt in veelvouden.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Het slijt sowieso minder hard dan gewone schijven

Dat is non argument he, we hebben genoeg verhalen van slijtage en stukken aan dit soort schijven.  De kost in de long run (en ook short :)) gaat altijd een pak duurder kosten. @brunault kan ook wel wat verhalen over dit soort remmen vertellen.

Mocht ik geloven dat het me een stuk sneller of beter maakt, ik zou die optie DIRECT nemen. Maar ik zie het dus niet, en horen (van eigenaars) ook niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minutes ago, Jokke_vlo said:

Dat is non argument he, we hebben genoeg verhalen van slijtage en stukken aan dit soort schijven. 

Dat is geen non-argument. Ze gaan langer mee dan gewone schijven.

53 minutes ago, Jokke_vlo said:

De kost in de long run (en ook short :)) gaat altijd een pak duurder kosten. @brunault kan ook wel wat verhalen over dit soort remmen vertellen.

Meer kosten, duurder zijn. Maar dat is een ander argument. Als geld geen issue is: ze gaan langer mee.

 

53 minutes ago, Jokke_vlo said:

Mocht ik geloven dat het me een stuk sneller of beter maakt, ik zou die optie DIRECT nemen. Maar ik zie het dus niet, en horen (van eigenaars) ook niet

Nee, sneller en beter zal het je zeker niet maken. Je kan er niet harder mee stoppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Porker zei:

Dat gaat enorm goed bij groen!

:D :D  you know it

Hoe vallen de Dunlops trouwens mee/tegen?

 

1 uur terug, Lotuzzz zei:

Het hogere auto-nerd-gehalte is soms toch ook een goede reden :)

Om dan voorbijgesjeest te worden door een funcup......... kwestie de relativiteitstheorie even onder de loep te nemen.

Ik ben overtuigd dat ik geen skills heb om significant verschil te kennen door de keuze PCCB. 

2 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat is geen non-argument. Ze gaan langer mee dan gewone schijven.

Meer kosten, duurder zijn. Maar dat is een ander argument. Als geld geen issue is: ze gaan langer mee.

Vergis ik me of heeft @brunault ook niet zo een leuke ervaringen qua slijtage of gevoeligheid aan steentje/vuil/versleten remblokken. Ken elke verhaal niet maar herinner me toch uitspraken als "gelukkig" heb ik een all in onderhoudscontract. 

Op een GT3 met niet enorm intensief track gebruik: 55.000 km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ken elke verhaal niet maar herinner me toch uitspraken als "gelukkig" heb ik een all in onderhoudscontract. 

Dan ben je niet rijk genoeg voor pccb's.

Weerom: het argument "ze zijn beter" moet je niet counteren met het argument "maar de prijs". Dat zijn 2 los van mekaar staande zaken. Als mensen 1000% meer willen betalen voor iets dat 5% beter is is dat hun zaak, maar beter zijn ze zeker wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dan ben je niet rijk genoeg voor pccb's.

Weerom: het argument "ze zijn beter" moet je niet counteren met het argument "maar de prijs". Dat zijn 2 los van mekaar staande zaken. Als mensen 1000% meer willen betalen voor iets dat 5% beter is is dat hun zaak, maar beter zijn ze zeker wel.

Beter als in: het maakt je sneller? en het werkt beter op roadtrips? Ik ben trouwens akkoord met dat beter he, alleen op een GT3 zit dat vooral tussen de oren, en dat is ook belangrijk. 

Soit heb dat in mijn industrie ook "ceramische lagers" waar mensen (met dank) ontzettend veel geld willen voor geven en er ellenlange discussies ontstaan over nut en geen nut. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid