Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Naish zei:

Tes ook wel een kankerstok hoor...

Was ook een beetje m'n eerste gedacht. Zeker bij z'n eerste 991 die uiteindelijk teruggenomen werd door Porsche.

Maar als je dan ziet dat z'n 3.0 991 mk.2 gewoon afsloeg bij een stevige dwarsrichel ... da's toch gene kattenpis meer. Of wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor de eerste keer een 992 in dat grijs-groen (Aventurine green) gezien. Heel mooie kleur imo.

Had wel duotone goud-zilveren wielen. Viel mij wat tegen.

Overall wel écht een knappe auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren deze gaan testen:

image.png.32a533910db77fefb638539c04059fe2.png

https://www.instagram.com/p/Bww2jbTl2Xl/?utm_source=ig_web_copy_link

 

Beetje mixed feelings er bij .. bij sportief gebruik, zeer fijn. Bij gewoon gebruik, eigenlijk weinig spannend.

Heeft vermoedelijk meer te maken met het plezier van autorijden vs. het zich verplaatsen van A naar B ...

aangepast door Daggie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen journalist .. maar als je er dan toch echt op zit te wachten:

  • Interieur vind ik persoonlijk echt heel knap. Voelt enorm goed gemaakt en degelijk. Veel beter als de 991.2 (of de 2019 Macan S ..). De "gear shifter" die veel mensen stoort, stoort mij totaal niet. Ik vind hem eigenlijk best mooi en bruikbaar. Tijdens het rijden, kijk je daar ook helemaal niet naar. Het grote scherm is knap .. maar ik vind het nogal druk en niet noodzakelijk enorm intuitief. De schermen achter het stuur zijn mooi .. oogt modern .. en je ziet van de schermen op de zijkant effectief maar de helft. Zeer on-Porsche wat mij betreft. Het stuur is super. De drankhouder was er uit .. (funny issues met handrem .. Google is your friend)
  • Wat betreft het stuur .. stuurt heel "zwaar". Het voelt ook vreemd aan .. nu het was een 4S .. misschien heeft het daar mee te maken. Ik vond het vreemd, kan niet direct zeggen waarom.
  • Exterieur vind ik ook echt mooi. Achterkant is super .. Sportuitlaten zijn fake (het "ding" in de bumper) en zou ik niet speccen. Voorkant is me iets te braaf .. Maar da's persoonlijk.
  • Geluid van de uitlaat .. valt echt tegen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik sommige aftermarket dingen (ik noem geen namen ... maar de meeste forum gasten hier vinden het geweldig) borderline marginaal vind, maar deze is te stil .. en klinkt ook te artificieel. Filmke van de grijs-groene dat de ronde doet, geeft het geluid imho perfect weer. 
  • In normale stand onder normale wegomstandigheden .. is hij eigenlijk maar saai. Doet alles zoals het hoort, maar biedt eigenlijk weinig tot geen emotie. Then again .. bij een saaie rit, doet waarschijnlijk geen enkele auto dat. Op de autosnelweg, vond ik de ophanging heel zweverig. Ik kwam langs werkzaamheden op de kleine baantjes in mijn buurt, waardoor ik op een heel smal stuk flink moest manouvreren .. doet hij vlot, zonder issues. 360gr camera en PDC zijn wel leuk. In normale stand, had ik het gevoel dat er veel lag was en dat hij zelf niet supervlot opschakelde. Als je in normale stand, gaat sportief rijden, valt dat dan weer allemaal goed mee.
  • In sport vond ik hem echt zeer leuk. Stuurt goed, heeft veel grip (natte baan met blaadjes, cfr foto's). Hij voelt ook wel speciaal om 1 of andere reden. Het is de moeite om mee te rijden. Auto is snel, maar voelt minder snel dat je soms aan het rijden bent (if that makes any sense). Voor leuke bergpassen of een fijne rondrit, heb je zeker niet veel meer nodig.

Waarschijnlijk de perfecte wagen voor een "one car garage". Kleine kids kunnen mee, daily gebruik is perfect en de papa kan gaan spelen als hij eens buiten mag :)

 

Hopelijk ben je nu wel gelukkig met de review, Joris :)

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/4/2019 om 13:28, Daggie zei:

Ik ben geen journalist .. maar als je er dan toch echt op zit te wachten:

  • Interieur vind ik persoonlijk echt heel knap. Voelt enorm goed gemaakt en degelijk. Veel beter als de 991.2 (of de 2019 Macan S ..). De "gear shifter" die veel mensen stoort, stoort mij totaal niet. Ik vind hem eigenlijk best mooi en bruikbaar. Tijdens het rijden, kijk je daar ook helemaal niet naar. Het grote scherm is knap .. maar ik vind het nogal druk en niet noodzakelijk enorm intuitief. De schermen achter het stuur zijn mooi .. oogt modern .. en je ziet van de schermen op de zijkant effectief maar de helft. Zeer on-Porsche wat mij betreft. Het stuur is super. De drankhouder was er uit .. (funny issues met handrem .. Google is your friend)
  • Wat betreft het stuur .. stuurt heel "zwaar". Het voelt ook vreemd aan .. nu het was een 4S .. misschien heeft het daar mee te maken. Ik vond het vreemd, kan niet direct zeggen waarom.
  • Exterieur vind ik ook echt mooi. Achterkant is super .. Sportuitlaten zijn fake (het "ding" in de bumper) en zou ik niet speccen. Voorkant is me iets te braaf .. Maar da's persoonlijk.
  • Geluid van de uitlaat .. valt echt tegen. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik sommige aftermarket dingen (ik noem geen namen ... maar de meeste forum gasten hier vinden het geweldig) borderline marginaal vind, maar deze is te stil .. en klinkt ook te artificieel. Filmke van de grijs-groene dat de ronde doet, geeft het geluid imho perfect weer. 
  • In normale stand onder normale wegomstandigheden .. is hij eigenlijk maar saai. Doet alles zoals het hoort, maar biedt eigenlijk weinig tot geen emotie. Then again .. bij een saaie rit, doet waarschijnlijk geen enkele auto dat. Op de autosnelweg, vond ik de ophanging heel zweverig. Ik kwam langs werkzaamheden op de kleine baantjes in mijn buurt, waardoor ik op een heel smal stuk flink moest manouvreren .. doet hij vlot, zonder issues. 360gr camera en PDC zijn wel leuk. In normale stand, had ik het gevoel dat er veel lag was en dat hij zelf niet supervlot opschakelde. Als je in normale stand, gaat sportief rijden, valt dat dan weer allemaal goed mee.
  • In sport vond ik hem echt zeer leuk. Stuurt goed, heeft veel grip (natte baan met blaadjes, cfr foto's). Hij voelt ook wel speciaal om 1 of andere reden. Het is de moeite om mee te rijden. Auto is snel, maar voelt minder snel dat je soms aan het rijden bent (if that makes any sense). Voor leuke bergpassen of een fijne rondrit, heb je zeker niet veel meer nodig.

Waarschijnlijk de perfecte wagen voor een "one car garage". Kleine kids kunnen mee, daily gebruik is perfect en de papa kan gaan spelen als hij eens buiten mag :)

 

Hopelijk ben je nu wel gelukkig met de review, Joris :)

Thx ! 

Ik stel me ook de vraag of de volgende terug een GT3 wordt of toch maar een "andere" 992.  Heb veel genot gehad van de GTS, om te toeren vind ik dat een stuk aangenamer. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor de eerste keer een 992 in dat grijs-groen (Aventurine green) gezien. Heel mooie kleur imo.

Had wel duotone goud-zilveren wielen. Viel mij wat tegen.

Overall wel écht een knappe auto.

0cd01cc88c0a474798f6f43533cbe557.jpg&key=9c2bfabcf343d905e7420a1c961b770cabb552c80cabf2d3d6f96c8d4c3f3a0c

 

11b36c794d3efff18deb7c4ac0d2e8c8.jpg&key=68136316cb1696b9c53e87681756ba626dbae95a3509a3569e8d9ed2fcf16a9f

 

Kleur is best wel knap, maar icm die wielen vind ik het effenaf lelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Alexanderr zei:

39FE8D52-66D8-48B6-BB3B-47BC7B341C7E.jpeg

C022B1FB-5A70-4413-B888-71006F8D91D8.jpeg

9CED5FE7-2413-4D94-9AFD-E9DD3E6A0CF3.jpeg

Njammie, alleen lijkt het nieuwe aventurine niet dezelfde kleur als bij de 993...we zouden beiden eens naast elkaar moeten plaatsen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/4/2019 om 22:45, gTa zei:

Was ook een beetje m'n eerste gedacht. Zeker bij z'n eerste 991 die uiteindelijk teruggenomen werd door Porsche.

Maar als je dan ziet dat z'n 3.0 991 mk.2 gewoon afsloeg bij een stevige dwarsrichel ... da's toch gene kattenpis meer. Of wel?

Z'n MK1 deed dat ook. Stilvallen door over een dwarsrichel te rijden.

Ik ben Nick Murray beginnen volgen door de problemen met z'n eerste 991. Het is niet altijd 100% correct en je moet niet akkoord zijn met alles wat hij zegt, maar het is wel oprecht en aangenaam om te kijken. (Itt Schmee )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid