Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
9 minuten geleden, ir_fuel zei:

Eigenlijk toch ook zever he. We zijn april en ze spreken al van modeljaar 2021 :fp: 

In de VS is dat vreselijk. Het MY vermelden bij je kar is daar de helft van de status, precies. "Look@me, my car is from the future!" Vandaar: hoe recenter hoe cooler? :D  Geen idee hoe dat gekomen is, of hoe ze daar rekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dat snappen als je een auto pakweg in september voorstelt. Tegen dat hij dan bij de dealer staat zijn we effectief het jaar erop. Maar voor een auto die in de lente al beschikbaar is? Wat heeft Porsche gedaan? In december 2019 de Turbo S modeljaar 2021 voorgesteld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik kan dat snappen als je een auto pakweg in september voorstelt. Tegen dat hij dan bij de dealer staat zijn we effectief het jaar erop. Maar voor een auto die in de lente al beschikbaar is? Wat heeft Porsche gedaan? In december 2019 de Turbo S modeljaar 2021 voorgesteld???

Helemaal mee. Constructeurs noemen dat zelf ook 't volgend modeljaar, vanaf een bepaald moment. Zomerstop in de productie, wat updates aan de productielijn en bij herstart zit je met nxt my. Klinkt logisch.

Nu al over een 2021 spreken is wel wreed vroeg joant.

 

Edit: ook dit kan ik nog snappen: de "huidige" wordt nog geleverd want staat nog in gigantische aantallen in stock bij de dealers, de nieuwe wordt wel al gemaakt maar nog niet massaal uitgeleverd, dus je zit met 2 verschillende auto's met dezelfde naam in hetzelfde jaar, awel ja tonzisthoewd :D 

image.thumb.png.3a946acf51ad01b390d0995878c4f34b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik kan dat snappen als je een auto pakweg in september voorstelt. Tegen dat hij dan bij de dealer staat zijn we effectief het jaar erop. Maar voor een auto die in de lente al beschikbaar is? Wat heeft Porsche gedaan? In december 2019 de Turbo S modeljaar 2021 voorgesteld???

 

1 uur geleden, gTa zei:

Helemaal mee. Constructeurs noemen dat zelf ook 't volgend modeljaar, vanaf een bepaald moment. Zomerstop in de productie, wat updates aan de productielijn en bij herstart zit je met nxt my. Klinkt logisch.

Nu al over een 2021 spreken is wel wreed vroeg joant.

 

Edit: ook dit kan ik nog snappen: de "huidige" wordt nog geleverd want staat nog in gigantische aantallen in stock bij de dealers, de nieuwe wordt wel al gemaakt maar nog niet massaal uitgeleverd, dus je zit met 2 verschillende auto's met dezelfde naam in hetzelfde jaar, awel ja tonzisthoewd :D 

image.thumb.png.3a946acf51ad01b390d0995878c4f34b.png

Das homologatie en uitstootwetgeving he. Het my moet op tijd bij alle overheden voorgesteld worden om op tijd gehomologeerd te geraken. Vandaar dat een my 2021 in 2020 al in serieproductie toestand moet voorgesteld worden. Daarnaast worden de CO2 credits per modeljaar toegedeeld en zijn ook de doelstellingen per modeljaar. Als je dan een paar efficiëntie updates over een homologatie brengt, kan het al eens interessanter zijn om een modeljaar vroeger te lanceren. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met wltp is dat nog complexer geworden omdat veel zaken (zoals gewicht van opties) plotseling ook een rol voor de homologatie spelen. Dus als je bv een verbetering aan je pano dak brengt en die weegt daarmee bv 0,5kg meer, moet je dat ook kijken of je dat over een my update moet brengen / homologeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, Bouncing Bullet zei:

 

Das homologatie en uitstootwetgeving he. Het my moet op tijd bij alle overheden voorgesteld worden om op tijd gehomologeerd te geraken. Vandaar dat een my 2021 in 2020 al in serieproductie toestand moet voorgesteld worden. Daarnaast worden de CO2 credits per modeljaar toegedeeld en zijn ook de doelstellingen per modeljaar. Als je dan een paar efficiëntie updates over een homologatie brengt, kan het al eens interessanter zijn om een modeljaar vroeger te lanceren. 

Interessant, thanks!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om één of andere reden vind ik de 996 GT3 echt een dikke kist. Of ik hem voor de 997 GT3 weet ik niet. Moeilijke keuze. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks bedoel je? Ik vind de 996 mk2 in het algemeen ook gewoon de mooiste 911.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Jules_W zei:

Qua looks bedoel je? Ik vind de 996 mk2 in het algemeen ook gewoon de mooiste 911.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Jep qua looks. Is ook één van de meest bescheiden GT3's qua uiterlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid