Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

14 uren geleden, gTa zei:

Fucking waauw. :shock:  :inlove: 

Wat een fantastisch groen, ook. Oak green?

Yup! Vermoedelijk de enige 968CS in die kleur. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik begrijp de kleurstelling, maar de lijnen van een 992 komen niet zo goed uit in een donkere kleur naar mijn mening...is deze van Ickx zelf, of van een fan gezien de nummerplaat?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alexanderr @ir_fuel e.a.

Het verlaagde (-20 mm) sportonderstel (X73) vs PASM (-10mm)? Hoe verhouden die twee zich qua hardheid (in een 981)? Valt het sportonderstel tussen de sport- en comfort setting van PASM? Dat verschil merk je wel duidelijk. En vooral is dat dagelijks doenbaar? Dat valt wellicht ook te nuanceren, daar ik nu dagelijks met het cup-chassis onderweg ben in mijn Clio dat allicht niet zo verfijnd is als dat van een Cayman. En als er geen PASM op zit, kan het ook niet stuk gaan. 

Volgend puntje, de PCCBs. Ik zou het zelf nooit speccen moest ik zelf een Porsche samenstellen, maar tweedehands moet je het doen met het aanbod. Zou ik hiervoor een auto laten staan?

Ik kan de PCCBs verkopen (of aan de kant houden voor eventuele herverkoop) door stalen schijven te steken. Of gewoon gebruiken tot ze het begeven en dan door staal te vervangen.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, tato zei:

@Alexanderr @ir_fuel e.a.

Het verlaagde (-20 mm) sportonderstel (X73) vs PASM (-10mm)? Hoe verhouden die twee zich qua hardheid (in een 981)? Valt het sportonderstel tussen de sport- en comfort setting van PASM? Dat verschil merk je wel duidelijk. En vooral is dat dagelijks doenbaar? Dat valt wellicht ook te nuanceren, daar ik nu dagelijks met het cup-chassis onderweg ben in mijn Clio dat allicht niet zo verfijnd is als dat van een Cayman. En als er geen PASM op zit, kan het ook niet stuk gaan. 

Volgend puntje, de PCCBs. Ik zou het zelf nooit speccen moest ik zelf een Porsche samenstellen, maar tweedehands moet je het doen met het aanbod. Zou ik hiervoor een auto laten staan?

Ik kan de PCCBs verkopen (of aan de kant houden voor eventuele herverkoop) door stalen schijven te steken. Of gewoon gebruiken tot ze het begeven en dan door staal te vervangen.

 

Het verschil tussen -20 en -10 gaat echt eerder over gebruiksgemak dan over comfort. Er zal zeker een verschil zijn als je de auto's back to back rijdt, maar in een dagelijks gebruik ... ik kan me niet inbeelden dat het verschil groot is. Voor mij gaat het meer over het vlotter kunnen nemen van verkeersdrempels, opritten, inritten ..

PCCB zou ik totaal niet mee inzitten. Natuurlijk is de take rate heel laag (zeker op Cayman); maar de fail rate is zo goed als onbestaand.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, BMWMB said:

Alles voor de looks! -20mm is the way to go!

Ik zou dan wel nog een setje DEZENT velgen op de kop tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, tato said:

@Alexanderr @ir_fuel e.a.

Het verlaagde (-20 mm) sportonderstel (X73) vs PASM (-10mm)? Hoe verhouden die twee zich qua hardheid (in een 981)? 

Sorry, ik kan niet vergelijken. Heb nooit de twee op dezelfde auto gehad.

11 hours ago, tato said:

Volgend puntje, de PCCBs. Ik zou het zelf nooit speccen moest ik zelf een Porsche samenstellen, maar tweedehands moet je het doen met het aanbod. Zou ik hiervoor een auto laten staan?

Ik kan de PCCBs verkopen (of aan de kant houden voor eventuele herverkoop) door stalen schijven te steken. Of gewoon gebruiken tot ze het begeven en dan door staal te vervangen.

Als ze in goeie staat zijn zou ik er geen auto voor laten staan. Als het enkel voor op straat is zou ik ze ook gewoon laten zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:
Ik zou dan wel nog een setje DEZENT velgen op de kop tikken.

Waarom? Ik vind die -20mm zeker niet te laag, en het is origineel Porsche, dus je weet dat de ophanging perfect is. Ik heb nu op de 992 ook alweer de verlaagde sportophanging gekozen, enkel voor de looks.

 

Kijk eens mijn GTS destijds, hoe perfect die lag met de 20mm verlaagde sportophanging. Waarom moeten hier nu Dezent wielen onder? Tuning is nog veel lager. En ik vind die sportophanging zeker niet te hard.

 

49eb0750c2caf1806693f3c6379cc755.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Waarom? Ik vind die -20mm zeker niet te laag, en het is origineel Porsche, dus je weet dat de ophanging perfect is. Ik heb nu op de 992 ook alweer de verlaagde sportophanging gekozen, enkel voor de looks.

 

Kijk eens mijn GTS destijds, hoe perfect die lag met de 20mm verlaagde sportophanging. Waarom moeten hier nu Dezent wielen onder? Tuning is nog veel lager. En ik vind die sportophanging zeker niet te hard.

 

49eb0750c2caf1806693f3c6379cc755.jpg

 Beter dan dat wordt het niet meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/6/2020 om 09:16, ir_fuel zei:

Sorry, ik kan niet vergelijken. Heb nooit de twee op dezelfde auto gehad.

Als ze in goeie staat zijn zou ik er geen auto voor laten staan. Als het enkel voor op straat is zou ik ze ook gewoon laten zitten.

Auto was een accidenté blijkbaar, gerepareerd voor 61k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ready for summer? 2009 Targa 4, eerste eigenaar en formidabele - unieke - kleurstelling. Tijdelijk ook 2 jaar Porsche Approved garantie!

www.elferspot.com/l/659258
 

D55F7639-EC43-40E8-A78F-6454A64A9398.thumb.jpeg.c85f0a1f4113d0d73c57aff790117922.jpeg

 

00593883-F047-4BF6-9503-706043DDFFEA.thumb.jpeg.f118cc269a11a714b045ea6d65066611.jpeg

 

4FEC81B8-2DFC-4589-A2A0-3F7D128CFEA3.thumb.jpeg.74fd4876943b6ce7a2ce0d8d2262dd23.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid