Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Op 26/1/2022 om 23:28, abtler zei:

Hier in de hotelparking in Zwitserland ... 997 Turbo, zilver met cohiba leer ... en skirek.

 

4E282792-3A01-4CC9-89D5-FFC84CC93995.jpeg

1B55A2C2-371E-480E-A9BE-A93DDFD97EDB.jpeg

Skies wel in de verkeerde richting op het skirek gelegd 🤦‍♂️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarstraks bij Porsche Maastricht geweest, waar meerdere modellen stonden in de kleur ‘Krijt’. Het viel me op hoe deze kleur verandert met de inval van licht, van lichtgrijs, tot met een beige 'hue'. Mooi. 😍
 

 

B74D9EDB-AA4B-4613-85E9-4F617A554B43.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

PORSCHE 911S TROUTMAN-BARNES: DE OER-PANAMERA

 

https://drivr.be/2015/04/15/porsche-911s-troutman-barnes-de-oer-panamera/

 

De 911 zal steeds centraal blijven staan in het Porsche-gamma. Dat was ten tijde van de 914, 928 en 944 al zo, en is nu met de Cayman en Boxster nog steeds het geval. Maar Porsches road to succes dankt het al lang niet meer alleen aan de 911. De Cayenne, Panamera en ondertussen Macan zijn een schot in de roos. Die eerste was dan wel de eerste officiële Porsche met achterdeuren, maar de Duitsers hadden al eerder geëxperimenteerd. Getuige daarvan de Porsche 911S Troutman-Barnes, voorvader van de Panamera.

1967_Porsche_911sTroutmanBarnes_01

Een langere 911S, met vier deuren, dat moet gewoon de gedroomde gezinsauto van elke Porschist zijn. Voor de Amerikaan William Dick was het in 1967 een liefdevol kerstcadeau voor zijn echtgenote, die van coupés hield maar de voorkeur gaf aan berlines. De attente Texaan was op dat moment een grote Porscheverdeler in de States, en bij het zien van al zijn 911’s ontsprong het idee om er een vierdeurs van te maken.

1967_Porsche_911sTroutmanBarnes_02

Voor William Dick restte nu nog de taak een carrosseriebouwer te vinden. Die vond hij wat verderop in Los Angeles: Troutman-Barnes zou zijn gedroomde Porsche 911 sedan bouwen. De eerste vierdeurs van Porsche kwam dus niet uit Stuttgart, maar werd in Amerika gebouwd. Al had mister Dick wel de officiële overzeese toestemming gekregen om dit project op te starten.

De basis voor deze unieke vierdeurs waren, zo wordt er gezegd, twee gecrashte 911 S’en waarvan logischerwijze de voor- en achterkant hergebruikt werden. De basis werd op die manier met een goede vijftig centimeter verlengd en de sedan kreeg suicide doors en dus ook drie raampjes aan weerszijden. Binnenin werden zowel vooraan als achteraan dezelfde zetels gebruikt. Bijzonder, maar deze 911S Troutman-Barnes kwam er mee weg. De motor bleef, zoals het een Porsche 911 beaamt, achterin zitten. Over prestaties en rijgedrag met die zware achterkant hebben we geen verdere info.

1967_Porsche_911sTroutmanBarnes_03

1967_Porsche_911sTroutmanBarnes_051967_Porsche_911sTroutmanBarnes_04

31 jaar later werd de Panamera geboren. Een commercieel succes weliswaar, maar op esthetisch vlak kan die nooit tippen aan deze originele one-off negen-elf vierdeurs. De foto’s van deze knappe sedan moeten bovendien gekoesterd worden, aangezien het niet bekend is of de auto nog bestaat. Iemand met wat Photoshop-skills die deze 911 nieuw leven kan inblazen?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/2/2022 om 11:56, Jules_W zei:

Amai da's dik. Ik blijf fan van wat Singer brengt, heerlijk retro's met prachtige afwerking en de looks (vind ik) zijn spot on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een auto :inlove: Zo eenvoudig en zo mooi. En dan die sfeer van die foto; nu moeten we een extraordinaire GP Ice race organiseren om dezelfde auto's te zien. Toen gewoon op een lokale GP strecke in DE. 

https://www.bonhams.com/auction/27329/lot/250/1955-porsche-550-spydercoachwork-by-wendlerchassis-no-550-0036engine-no-90-034

 

25168271-1-84.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12/2/2022 om 16:53, gTa zei:

Amai da's dik. Ik blijf fan van wat Singer brengt, heerlijk retro's met prachtige afwerking en de looks (vind ik) zijn spot on.

Idem, maar dat nieuw ding doet het voor mij niet...

Als er nu 1 iets is dat echt lelijk is aan de porsches van die generatie zijn die impact bumpers. De voornaamste reden voor een backdate te doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/2/2022 om 08:38, Naish zei:

Idem, maar dat nieuw ding doet het voor mij niet...

Als er nu 1 iets is dat echt lelijk is aan de porsches van die generatie zijn die impact bumpers. De voornaamste reden voor een backdate te doen :D

Agreed en toch vind ik het machtig goed passen, voldoende discreet ge(her)daan en ook nodig om die 930-vibe vollédig te hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/2/2022 om 12:49, Dante zei:

Skies wel in de verkeerde richting op het skirek gelegd 🤦‍♂️

Nog nooit gezien 997 Turbo op de standaard Carrera 18-inch velgen (uiteraard om de wintersloffen te huizen), rode achterlichten vind ik wel mottig ook. Die zal wel de berg opraken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ergens bericht zien passeren vorige week dat de productie van zowat alle Porsches stopt in de loop van Maart...

Taycan, 992 GT3, 992, pana, cayenne,... 

Gerelateerd aan de situatie in Oekraïne. 

Klopt dat @Alexanderr?

Welke impact heeft dat op de generatiewissels zoiets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/2/2022 om 14:13, flupke73 zei:

dat is echt een vriendelijke mens

Inderdaad! Heerlijk figuur

Op 2/2/2022 om 16:18, Alexx zei:

Klopt. Is een klant van mij. Elke keer ik daar een auto ga afleveren, volgt er een babbel van minstens 1,30u. :D
Heaven als Porschefreak :inlove:

Krijg je niet stil inderdaad :lolz: 

Op 2/2/2022 om 22:43, Lotuzzz zei:

Inderdaad! Wel eens met hem meegereden met zijn Lotus 340R, en ook een Elise ooit.

Laatste keer mee gereden toen hij zijn gele RS 2.7 eens buiten liet. Zeer fijne ervaring 😄 Die 2e in het filmpje als ze de rij af gaan. Die 2 rallye's klinken ook fenomenaal :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/1/2022 om 20:33, gTa zei:

Ook fan van. Niet easy om zelf te bestellen (velen zijn mogelijks geroepen, maar weinigen zijn uitverkoren om uiteindelijk toch hun krabbel onder een bestelbon te zetten, vermoed ik) maar zo'n fantastische kleur.

Onlangs op foto's gestoten van een 992 GT3 in een zachtere, lichtere en minder gesatureerde goudkleur: goldbronzemetallic. Wtf, gewoon out of this world :inlove: 

image.png.a5333cda559cdc7b3689945d06596d68.png

image.png.0706651d52ac008b65d8c6667f811cc7.png

image.png.5738c6a1fbc906870aac0c9f668157e4.png

 

En dan die machtige velgen in eerlijk simpel zilver eronder. Just waauw.

Check hoe dat licht speelt op die heupen/flanken, op de laatste foto.

 

IMG_1524.JPG.523c1c10f9eb8fedd62e7ceedf758bad.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Recent beginnen kijken naar 987.2 boxster, iemand ervaring mee? 
 De 2.9 is me kog aanvaardbaard qua taks als weekend toy. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid