Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Bicolor interieurs waren toen niet beschikbaar, 't was altijd één kleur. Zwart, grijs, donkerblauw, baksteenrood ("Boxster rood"), beige, kaneelbruin, antraciet en natuurbruin.
Al die interieurs waren volledig, incl. tapijten en stuur, in die ene kleur:

image.png.17c88684cc4a7057d0eb6229d826b272.png image.png.05af4fca2dc8989af890b320af2d4c20.png image.png.69672bb12f13a1c27ec9e690d2a837c6.png image.png.070cc37e093ecfc53487de3711c7bed8.png image.png.327bb5e41376667ba67edec1a89569fc.png 

De enige (gedeeltelijke) uitzondering zijn de 2 tinten "natuurleder", nl. antraciet en natuurbruin: daar waren de bekleding van de middenconsole (het plastic deel, dat je optioneel in koetswerkkleur of hout of carbon of alu-look kon krijgen, of ook in leder optioneel zie bovenstaande kleine foto van het kaneelbruin interieur met de zilverkleurige middenconsole) en van de panelen rond de luchtmonden in het dashboard altijd in het zwart. Die panelen (in kunststof) werden dus niet in de bekledingskleur gemaakt. De gewone interieurkleuren (zwart, grijs, donkerblauw, groen, rood, beige, bruin) wel. Voorbeeldje van natuurbruin natuurleder, waarin je de zwarte middenconsole en de zwarte luchtmondsurrounds ziet:

image.png.9774fc1920d031d92b39bd06fc58c145.png

Bicolor interieurs zoals je zegt, waren afaik toen enkel als sonderwunsch beschikbaar. Heb er nog niet veel foto's van gezien.

 

 

Nu, dat neprhitegroen ... ik heb mid de "nillies" enkele keren meegereden in een zilverkleurige 996 Carrera met aerokit (GT3-like) met nephritegrün interieur en IRL is dat niet zo licht/fel als bovenstaande foto. Ik vond het ook nog altijd niet mooi :D  maar 't was wel beter verteerbaar dan op die foto, iig.

Enkele Google-foto's:

Porsche Carrera 996 - Nephrite Green and Dark Burr Wood. Too much? #porsche  #wood #green | Porsche parts, Porsche, Sport cars

> foto met flits overbelicht de kleur echt hard, zo komt het irl echt niet over

Any Nephrite Greens out there - Rennlist - Porsche Discussion Forums

> foto van buiten in natuurlijk licht, die al veel beter de realiteit weergeeft

 

Zoals gezegd; het verkocht eigenlijk verrassend "goed" voor zo'n speciale kleur. Porsche heeft dat tot 't einde van het productieleven van de 996 geleverd en het was afaik geen "uitzondering" dat dat gekozen werd. Smaken/trends evolueren met de tijd.
M'n aanvoelen is dat je even veel van die groene interieurs zag dan dat je de boxsterrode interieurs of de kaneelbruine tegenkwam...  Zwart, grijs, beige en antraciet (natuurleder) waren wel couranter.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Tjeu zei:

Voila, deze drie zijn weerhouden, de rest mag beschikken :D 

Je vergeet het donkerblauwe! (maar zie nu dat ik er geen pic van bij zette)
Da's echt een knappe interieurkleur, gaat machtig  goed met zilver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, gTa zei:

Je vergeet het donkerblauwe! (maar zie nu dat ik er geen pic van bij zette)
Da's echt een knappe interieurkleur, gaat machtig  goed met zilver.

dsc_8451_0.jpg

 

Dit? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tjeu zei:

dsc_8451_0.jpg

 

Dit? 

 

Hmnee, dat lijkt me Exclusive: 't is een lichter en veel meer gesatureerd dan het std donkerblauw. Middenbaan zetels ook in andere stof (indien origineel). Al het carbon (dat kostte toen echt een enorme smak geld) tipt ook wel in de richting van "koste wat het kost, het moet exclusief".

Dit was het gewone "metropolblau":

Porsche 996 Carrera 2004 - elferspot.com - Marketplace for Porsche Sports  Cars

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, gTa zei:

Hmnee, dat lijkt me Exclusive: 't is een lichter en veel meer gesatureerd dan het std donkerblauw. Middenbaan zetels ook in andere stof (indien origineel). Al het carbon (dat kostte toen echt een enorme smak geld) tipt ook wel in de richting van "koste wat het kost, het moet exclusief".

Dit was het gewone "metropolblau":

Porsche 996 Carrera 2004 - elferspot.com - Marketplace for Porsche Sports  Cars

 

😮 Dat is idd reteknap 😮 

Manueel en Targa en zet maar af :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje aan @Alexanderr: wat is de logica bij Porsche dat je bepaalde interieurs enkel kan krijgen met een zekere buitenkant en zelfs bepaald velgen?

Dat ze proberen te vermijden dat je een te rare kleur combinatie, is ergens te begrijpen (hoewel ze bij Porsche altijd toch speciale dingen toelaten, want je kan zonder probleem een oranje auto met een grijs interieur of een groene met rooie zetels bestellen). Maar er zijn tegenwoordig zoveel beperkingen dat je denkt dat ze je eenheidsworst proberen te verkopen.

Neem bvb het Pied de Poule interieur op de Cayenne coupé. Persoonlijk vind ik dat mooi (en retro). Maar als ik dat specifieer, dan mag ik geen normale zwarte Cayenne met RS velgen bestellen, maar ik moet direct 12000 chf bijbetalen voor een lightweight pack (waarom heb ik een carbon dak en andere dingen aan de buitenkant nodig omdat ik karookes op mijn zetels wil??). Dan kan ik enkel matzwarte velgen nemen (wat ik echt niet wil. Ziet er te maroef uit imo) en ik moet carbon binnenin nemen terwijl dit ook perfect met eenvoudige alu of leder inleg zou passen… Ik begrijp de strategie niet helemaal.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Vraagje aan @Alexanderr: wat is de logica bij Porsche dat je bepaalde interieurs enkel kan krijgen met een zekere buitenkant en zelfs bepaald velgen?

Dat ze proberen te vermijden dat je een te rare kleur combinatie, is ergens te begrijpen (hoewel ze bij Porsche altijd toch speciale dingen toelaten, want je kan zonder probleem een oranje auto met een grijs interieur of een groene met rooie zetels bestellen). Maar er zijn tegenwoordig zoveel beperkingen dat je denkt dat ze je eenheidsworst proberen te verkopen.

Neem bvb het Pied de Poule interieur op de Cayenne coupé. Persoonlijk vind ik dat mooi (en retro). Maar als ik dat specifieer, dan mag ik geen normale zwarte Cayenne met RS velgen bestellen, maar ik moet direct 12000 chf bijbetalen voor een lightweight pack (waarom heb ik een carbon dak en andere dingen aan de buitenkant nodig omdat ik karookes op mijn zetels wil??). Dan kan ik enkel matzwarte velgen nemen (wat ik echt niet wil. Ziet er te maroef uit imo) en ik moet carbon binnenin nemen terwijl dit ook perfect met eenvoudige alu of leder inleg zou passen… Ik begrijp de strategie niet helemaal.

 

Ik snap het ook niet goed, eerlijk gezegd. De pakketten op de Cayenne E3 zitten zeer onlogisch in elkaar en ik denk dat veel mensen vloeken op die (lightweight) sport packages op de Cayenne. Zo heb ik het in de omgekeerde richting ook al gehad, mensen die graag een carbon dak willen, of zwarte 22" (GT wielen) maar absoluut niet dat pepita interieur willen, of zetelventilatie willen. Altijd schipperen ... 

Daarnaast is de Cayenne de meest beperkte Porsche in personalisatie omdat de productie in Bratislava gebeurt. De fabrieken in Zuffenhausen en Leipzig zijn (lijken mij) veel flexibeler.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2021 om 13:20, Mvl zei:

Onze 991 4S Cab zouden we misschien wegdoen door een 992 4 of 4S Cab. De 991 is redelijk wat gestegen in waarde (105 110k) in vergelijking met onze aankoopprijs 2-3j terug. We zouden met zelfde opleg nu naar 992 kunnen gaan zoals we van 997 naar 991 zijn gegaan. 

Heeft 75000 km nu. Gekocht aan 50000km

Iemand met beide gereden, vergelijk 991 / 992 ? Ouders zijn zestigers gebruiken hem als weekendwagen, om mee uit te gaan en grotere trips in de buurlanden, eerder een cruiser i.p.v. sporter ;) Ik rij er niet meer mee nu ik m'n Cayman heb :D 

Bijhouden of upgraden?

Ondertussen dit weekend test gereden met de 992 Carrera 2 Cabriolet en Targa 4S bij de dealer. We twijfelden om eens een Targa te nemen garage merkte eerlijk op beiden te rijden als carbio 911 rijders om het verschil in open rijden te ervaren, merkten op dat de Targa open veel meer turbulentie en windgeruis geeft.

Dus mits hoge prijzen occasie toch overwogen om een nieuwe te bestellen naar eigen smaak en te wachten jammer genoeg +- 1 jaar nu met de huidige vraag en productie perikelen.

Bevindingen

C2 Cab PDK 

Nog iets directer en beter stuurgevoel dan de 991

De 8 traps nieuwe PDK bak is weer merkelijk verbeterend tov de oude 7 traps, echt wat een topslaatje techniek en engineering van Porsche

Vermogen 385pk is meer dan voldoende voelt zeker niet trager aan dan de 991 c4s zelf rapper door het vroeger en iets meer koppel en de turbo's, en ook redline aan 7500, werkelijk top.

Was een 2wd, zette rapper zijn poepje maar gecontroleerd uiteraard door de elektronica, vind ik leuk, maar voor mijn ouders vinden dat niet.

Geluid met de sportuitlaat valt goed mee, niet echt beter of slechter dan onze 991 zonder sportuitlaat.

Cabrio dak zelfde als 991 super geïsoleerd, rijdend te open. En open rijden zelf op grotere snelheid zeker te doen met ruitjes en windscherm qua geluid, geruist en turbulentie. Lekkere chauffage en poepstoof.

Had de Sport plus (niet volledig elektrische) zetels zitten werkelijk goed

Interieur toch mooier en bijdetijdser, achterkant ook mooier dan de 991

Targa 4S PDK

Veel meer turbulentie en windgeruis t.o.v. cabrio al vanaf 60 70, op autosnelweg werkelijk storend ivgl met de Carbio. Je kan bijna niet meer praten met elkaar, storend voor oren en haardos. Effect van een schuifdak..

Meer zicht en licht wel in de cabine door de grotere achterruit.

Dak duurt langer en kan enkel al stilstaand bediend worden. Je moet ergens stoppen/plaats vinden.

Ik vond persoonlijk het vermogen van +65pk 450pk in de S niet zo heel fel meer in de acceleratie qua gevoel ivgl met de Carrera 385pk. De instapper is echt al toppie.

4x4 rijdt als op rails, hoge bochtsnelheid zonder verlies van tractie

Stuur was iets zwaarder wss ook de tractie vooraan en hoger gewicht, beiden hadden nochtans de Power Steering Plus

Had de 14 way gewone zetels zitten minder goed dan de sport plus vonden we.

 

Ik heb me persoonlijk veel meer geamuseerd met de Carrera 2 Cab ;) 

 

Keuze zal dus vallen op de Carrera 4 Carbiolet al vinden we de Targa mooier, jammer want hij is minder praktisch en storend open te rijden voor ons.

Kleurtjes nog niet 100% vast maar zal hoogtwss Kreide worden met zwart interieur, zwarte logo's en zwarte Carrera S velgen. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mvl zei:

Ondertussen dit weekend test gereden met de 992 Carrera 2 Cabriolet en Targa 4S bij de dealer. We twijfelden om eens een Targa te nemen garage merkte eerlijk op beiden te rijden als carbio 911 rijders om het verschil in open rijden te ervaren, merkten op dat de Targa open veel meer turbulentie en windgeruis geeft.

Dus mits hoge prijzen occasie toch overwogen om een nieuwe te bestellen naar eigen smaak en te wachten jammer genoeg +- 1 jaar nu met de huidige vraag en productie perikelen.

Bevindingen

C2 Cab PDK 

Nog iets directer en beter stuurgevoel dan de 991

De 8 traps nieuwe PDK bak is weer merkelijk verbeterend tov de oude 7 traps, echt wat een topslaatje techniek en engineering van Porsche

Vermogen 385pk is meer dan voldoende voelt zeker niet trager aan dan de 991 c4s zelf rapper door het vroeger en iets meer koppel en de turbo's, en ook redline aan 7500, werkelijk top.

Was een 2wd, zette rapper zijn poepje maar gecontroleerd uiteraard door de elektronica, vind ik leuk, maar voor mijn ouders vinden dat niet.

Geluid met de sportuitlaat valt goed mee, niet echt beter of slechter dan onze 991 zonder sportuitlaat.

Cabrio dak zelfde als 991 super geïsoleerd, rijdend te open. En open rijden zelf op grotere snelheid zeker te doen met ruitjes en windscherm qua geluid, geruist en turbulentie. Lekkere chauffage en poepstoof.

Had de Sport plus (niet volledig elektrische) zetels zitten werkelijk goed

Interieur toch mooier en bijdetijdser, achterkant ook mooier dan de 991

Targa 4S PDK

Veel meer turbulentie en windgeruis t.o.v. cabrio al vanaf 60 70, op autosnelweg werkelijk storend ivgl met de Carbio. Je kan bijna niet meer praten met elkaar, storend voor oren en haardos. Effect van een schuifdak..

Meer zicht en licht wel in de cabine door de grotere achterruit.

Dak duurt langer en kan enkel al stilstaand bediend worden. Je moet ergens stoppen/plaats vinden.

Ik vond persoonlijk het vermogen van +65pk 450pk in de S niet zo heel fel meer in de acceleratie qua gevoel ivgl met de Carrera 385pk. De instapper is echt al toppie.

4x4 rijdt als op rails, hoge bochtsnelheid zonder verlies van tractie

Stuur was iets zwaarder wss ook de tractie vooraan en hoger gewicht, beiden hadden nochtans de Power Steering Plus

Had de 14 way gewone zetels zitten minder goed dan de sport plus vonden we.

 

Ik heb me persoonlijk veel meer geamuseerd met de Carrera 2 Cab ;) 

 

Keuze zal dus vallen op de Carrera 4 Carbiolet al vinden we de Targa mooier, jammer want hij is minder praktisch en storend open te rijden voor ons.

Kleurtjes nog niet 100% vast maar zal hoogtwss Kreide worden met zwart interieur, zwarte logo's en zwarte Carrera S velgen. 

Was je vader's vorige ook geen witte?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ICM zei:

Was je vader's vorige ook geen witte?

 

Inderdaad hij wil terug gelijkaardige configuratie wit met zwart maar Kreide ipv wit.

Vind ik mooier persoonlijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/1/2022 om 21:41, Alexanderr zei:

Ik snap het ook niet goed, eerlijk gezegd. De pakketten op de Cayenne E3 zitten zeer onlogisch in elkaar en ik denk dat veel mensen vloeken op die (lightweight) sport packages op de Cayenne. Zo heb ik het in de omgekeerde richting ook al gehad, mensen die graag een carbon dak willen, of zwarte 22" (GT wielen) maar absoluut niet dat pepita interieur willen, of zetelventilatie willen. Altijd schipperen ... 

Daarnaast is de Cayenne de meest beperkte Porsche in personalisatie omdat de productie in Bratislava gebeurt. De fabrieken in Zuffenhausen en Leipzig zijn (lijken mij) veel flexibeler.

Dat ze de keuzes wat beperken in een bepaalde fabriek om complexiteit te vermijden, is best begrijpelijk. Maar de keuze van een velg koppelen aan het type interieur is wel echt raar.
Ik zette een tijd geleden ook al zo een kronkel van de optielijst van de Cayenne neer: Je kan kiezen de logos van hybride niet in het gifgroen te hebben (wat ik een stuk discreter vind), maar als je diezelfde discretie op de kofferklep ook wil en daar het logo wegwil... dan krijg je je hybride logo wel weer enkel in het gifgroen... begrijpe wie kan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Classy kleurtje op een sportmachine, welk type klant heb je dan op ‘t oog?

Mr Dokteur die ook op circuit rijdt en persé met een NA de huisbezoeken wil doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, flupke73 zei:

Classy kleurtje op een sportmachine, welk type klant heb je dan op ‘t oog?

Mr Dokteur die ook op circuit rijdt en persé met een NA de huisbezoeken wil doen?

Gewoon poging tot “eens iets anders” :P 

Niemand durft / doet het, ik vind het een geweldig coole look. Ik heb er niet echt een idee over wie dat gaat kopen maar de laatste 10 jaar heeft altijd wel iemand het gekocht dus komt wel goed :D 

Dit zit richting 150k (imho geschift! 981 was 110 bij full full spec) maar vorige week een Spyder van 165k gehad dus why not

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk / ervaar dat het een kleur is die nooit gekozen wordt. Ziet er nochtans echt ge-wel-dig uit - reacties op onze instagram stories bevestigen mijn idee …

Binnenkort nog meer “vergeten 997” specs 🙂 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er al verliefd op en heb hem dan nog niet gezien in real-life!!!

Mijn huis in Rollegem staat al te koop, ik koop mijn dochter wel een stacaravan om in te wonen🤣

 

😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Alexanderr zei:

Gewoon poging tot “eens iets anders” :P 

 

Cool 

maar dat goud-oranje zou’k dan toch op Targa met zilveren beugel doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Alexanderr zei:

Ik denk / ervaar dat het een kleur is die nooit gekozen wordt. Ziet er nochtans echt ge-wel-dig uit - reacties op onze instagram stories bevestigen mijn idee …

Binnenkort nog meer “vergeten 997” specs 🙂 

vroeger reed er in Asse een 997 Targa in nordic gold. Schitterende kleur :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid