Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Just now, Super95 said:

Een 992 klinkt ook wel minder dan een 991.2 heb ik de indruk, monotoner en stiller 

t zal er nooit op vooruit gaan met de striker wordende geluidsnormen. Denk dat globaal genomen hoe ouder de Porsche hoe beter hij klinkt, tenzij je zelf gaat zitten foefelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 991.2 klinkt inderdaad veel luider, maar ik weet niet of ik het mooier vind. Wat me vooral stoort is dat vals gebrabbel van de uitlaat als je van het gas gaat, wat echt snel vermoeiend wordt. Ook mijn 991.1 GTS had dat heel fel. De 992 heeft dat gelukkig veel minder. het belangrijkste voor mij is de sound in de cockpit, en dat is bij de 992 dik in orde voor een turbomotor. Het geluid van de atmosferische motoren is sowieso met een turbomotor niet te overtreffen. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/12/2021 om 15:45, BMWMB zei:

Een 991.2 klinkt inderdaad veel luider, maar ik weet niet of ik het mooier vind. Wat me vooral stoort is dat vals gebrabbel van de uitlaat als je van het gas gaat, wat echt snel vermoeiend wordt. Ook mijn 991.1 GTS had dat heel fel. De 992 heeft dat gelukkig veel minder. het belangrijkste voor mij is de sound in de cockpit, en dat is bij de 992 dik in orde voor een turbomotor. Het geluid van de atmosferische motoren is sowieso met een turbomotor niet te overtreffen. 

Dank voor u antwoord goede info! Dit weekend al eens gaan zien naar 992 C4 Cab maar de prijzen liggen hoog voor relatief gezien ‘weinig’ meer heb je een nieuwe. Deze had geen full leder, saai combo zwart/zwart jammer op zo een dure auto was ex Porsche demo DE en dan door de handelaar zelf ermee rondgesnord.. (misbruik?, banden en blokken al slijt, nog geen enkel oh gehad).

Ik probeer mijn vader te overtuigen een nieuwe te bestellen naar zijn smaak, geen mogelijk misbruik en te wachten 1-1.5 jaar zoals nu het geval is, hij zal dan net op pensioen gaan. En voor nu heeft hij dan zijn nog altijd mooie 991 die perfect in orde staat en waar hij nog een (dik) jaar kan mee rijden.

Ik zou me geen beter pensioen kunnen voorstellen dan met een kakelverse 911 naar eigen smaak gespecced 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, tuscani zei:

Sommigen zullen het eentonig vinden. 

Maar ik ben toch zot jaloers op die collectie.

 

D’r had wel een gewone mogen tussenstaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, The Swede zei:

Waarom “ . “ ?

Ik vind de gewone 964 nog steeds de mooiste 911 die er ooit was.

Omdat m'n afbeelding niet laadde en je als user je post zelf niet kan verwijderen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Ceke zei:

Leuk hè. 

Ik rij nu mx-30 en die drivetrain in zo iets met versnellingen moet super zijn.

 

Wel nog wat sound erbij. Links en rechts een speakertje wegwerken. En dan de keuze tussen 356, GT3, Kever, 911,... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Interessant dat je dit aanhaalt, Phil.

Door welke anekdote merk je dit op?

Nja, ik vind het zelf ook een moeilijke.. hier ga je meer van genieten aan lagere snelheden, terwijl een 992 turbo (s), volgens mij te GT, te comfortabel, .. is. Is een Touring dan de 'gulden middenweg' ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, William Blake zei:

Is de Touring anders?

nee, even nerveus

EVO was ook niet blij met de voortrein al spraken ze wel van verschillen tussen diverse wagens die ze doorheen het jaar meekregen van Porsche

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Audi S8 zei:

Vraag me af hoe je zo een auto kan registreren voor dagdagelijks gebruik.

De keuring in Vlaanderen is aangepast en zou dit moeten toestaan.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Audi S8 said:

Vraag me af hoe je zo een auto kan registreren voor dagdagelijks gebruik.

Lijkt me nog wel een leuk project om eens te ondernemen :D 

De vraag is alleen: hoe begin je eraan. Zou niet weten waar ik moet beginnen zoeken achter stukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid