Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Alexanderr zei:

@The Swede wanneer kom je bestellen? Een manuele non-S is beschikbaar, uw gebeden werden verhoord

https://www.porsche-press.be/new-lightweight-sports-car-porsche-911-carrera-t

Prachtig. Direct hier es navragen.

Op het punt dat hoger werd vermeld rond "wat is dit meer?", daar denk ik niet dat dit de vraag is.

Ik zie dit als een optie om ee no frills Carrera in handbak te kopen ZONDER absoluut een S te moeten kopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ICM zei:

En e poar duust euroots.

Als de trend van de prijszetting van alle vorige T-versies zich door zet, krijg je wel "korting" op de optieprijs van alle uitrusting die op de T standaard is en bij het basismodel extra moet worden aangevinkt. 't Moet dan natuurlijk ook uitrusting zijn die je als klant wil, maar als dat het geval is en je kan vrede nemen met de basismotor i.p.v. de S-motor, dan is 't een zaakje. :D  Tenzij de beperkingen in uitrusting, kleuren en opties (die er doorgaans ook wel in beperkte mate waren op de voorgaande T's) dan andere zaken die je wil, tegenhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wel jammer dat je er zelfs geen kuipen op kunt krijgen deze keer.

Staat toch in de perstekst van wel?

image.png.a0ce10d0eb29c786af48f99e57793210.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Als de trend van de prijszetting van alle vorige T-versies zich door zet, krijg je wel "korting" op de optieprijs van alle uitrusting die op de T standaard is en bij het basismodel extra moet worden aangevinkt. 't Moet dan natuurlijk ook uitrusting zijn die je als klant wil, maar als dat het geval is en je kan vrede nemen met de basismotor i.p.v. de S-motor, dan is 't een zaakje. :D  Tenzij de beperkingen in uitrusting, kleuren en opties (die er doorgaans ook wel in beperkte mate waren op de voorgaande T's) dan andere zaken die je wil, tegenhouden.

Ik keek efkes en een S met sportuitlaat, PASM en sportzetels, etc is al snel 15-16k duurder. Da's zo een 15% meer dan de basisprijs van een T. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, The Swede zei:

Ik keek efkes en een S met sportuitlaat, PASM en sportzetels, etc is al snel 15-16k duurder. Da's zo een 15% meer dan de basisprijs van een T. 

 

Maar daar zit een pak méér in dan een non-S met sportuitlaat (als dat al kan, denk het wel), PASM (idem) en sportzetels. De krachtiger motor alléén al, daarvoor rekent Porsche stevig door.

Om de T te vergelijken, moet je de combinatie van 2 oefeningen maken:

  • starten vanaf de basis 911 en dan proberen een gelijke uitrusting te bekomen o.b.v. de optieprijzen op de non-S die je erbij "krijgt" op de T
  • voor de opties die op de non-S niet beschikbaar zijn (manuele bak b.v. maar dat is een "gratis" optie op de S, al krijg je er dan wel Sportchrono bij; ook de PASM-sportophanging, denk ook PTV+sperdiff, ...) kan je dan niet anders dan de optieprijs op de S nemen (eventueel vermeerderd met de optieprijs op de non-S om te komen tot de basisuitrusting van de S)

Heb die oefening bij enkele vorige T's grondig gemaakt en steevast was er een "voordeel", niet enorm (zeker niet in de grootte-orde van 15%) maar toch ook geen symbolische euro.

 

Al kan elkeen die oefening eigenlijk enkel voor zichzelf maken. Ik vind het b.v. een voordeel dat je de kuipzetels kan aanvinken, maar ik zou zelf nooit extra betalen voor het lichtgewicht glas.
De "meerwaarde" van een T is dus voor iedereen anders. Grootste pluspunt is (vind ik) dat je een meer "driver dedicated" 911 kan speccen onderaan de prijsrange, i.p.v. enkel bovenin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gTa zei:

Maar daar zit een pak méér in dan een non-S met sportuitlaat (als dat al kan, denk het wel), PASM (idem) en sportzetels. De krachtiger motor alléén al, daarvoor rekent Porsche stevig door.

Om de T te vergelijken, moet je de combinatie van 2 oefeningen maken:

  • starten vanaf de basis 911 en dan proberen een gelijke uitrusting te bekomen o.b.v. de optieprijzen op de non-S die je erbij "krijgt" op de T
  • voor de opties die op de non-S niet beschikbaar zijn (manuele bak b.v. maar dat is een "gratis" optie op de S, al krijg je er dan wel Sportchrono bij; ook de PASM-sportophanging, denk ook PTV+sperdiff, ...) kan je dan niet anders dan de optieprijs op de S nemen (eventueel vermeerderd met de optieprijs op de non-S om te komen tot de basisuitrusting van de S)

Heb die oefening bij enkele vorige T's grondig gemaakt en steevast was er een "voordeel", niet enorm (zeker niet in de grootte-orde van 15%) maar toch ook geen symbolische euro.

 

Al kan elkeen die oefening eigenlijk enkel voor zichzelf maken. Ik vind het b.v. een voordeel dat je de kuipzetels kan aanvinken, maar ik zou zelf nooit extra betalen voor het lichtgewicht glas.
De "meerwaarde" van een T is dus voor iedereen anders. Grootste pluspunt is (vind ik) dat je een meer "driver dedicated" 911 kan speccen onderaan de prijsrange, i.p.v. enkel bovenin.

Want iedereen gaat zo erg precies gaan vergelijken? 

Ik kijk even : Als ik een 911 T naar mijn goesting wil speccen of een S naar mijn goesting spec, hoeveel verschil zit er dan op. 

Je kan nooit een rechstreekse vergelijking maken tussen verschillende wagens. Neem bvb het stoffen interieur op een T (met zijn kleuraccenten) dat best mooi is. Hier ga je bvb geen leder nemen. Terwijl je op een S wel leder gaat nemen of het wordt een erg trieste bedoening met de standaardzetels.  En zo kan ik veel dingen vernoemen.

Ik vind een T een redelijk goed alterantief economisch als je eenvoudig rijplezier wil. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Over de 992 kan ik niks zeggen, maar de 991 T was de leukste 991 waar ik mee gereden heb (als je in "Carrera land" blijft toch).

Bwa. Een T verhoudt zich tot een C2 zoals een GTS zich verhoudt tot een C2S. Voor mij toch een GTS, aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/9/2022 om 12:24, BMWMB zei:

@Naish GT3 in Underberg Green.

Mijn keuze zou naar de 991.2 GT3 Touring gaan. Samen met de 964 RS blijft dat voor mij de mooiste 911 ooit gebouwd. 

@BMWMB had ik idd al gekeken :D

Daarop neodyme velgjes :inlove: 

11 uren geleden, Alexanderr zei:

Bwa. Een T verhoudt zich tot een C2 zoals een GTS zich verhoudt tot een C2S. Voor mij toch een GTS, aub.

Jaja, dat is allemaal commissiegedreven :ninja: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

Wel jammer dat je er zelfs geen kuipen op kunt krijgen deze keer.

Autobild zegt pertank van wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, The Swede zei:

Want iedereen gaat zo erg precies gaan vergelijken? 

Ik kijk even : Als ik een 911 T naar mijn goesting wil speccen of een S naar mijn goesting spec, hoeveel verschil zit er dan op. 

Je kan nooit een rechstreekse vergelijking maken tussen verschillende wagens. Neem bvb het stoffen interieur op een T (met zijn kleuraccenten) dat best mooi is. Hier ga je bvb geen leder nemen. Terwijl je op een S wel leder gaat nemen of het wordt een erg trieste bedoening met de standaardzetels.  En zo kan ik veel dingen vernoemen.

Ik vind een T een redelijk goed alterantief economisch als je eenvoudig rijplezier wil. 

Op de S kan je ook volleder krijgen gecomineerd met de sport-plus stoelen met half stof 'race-tex'. Ik heb dat namelijk in mijn 992, en is heel knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat expliciet in de perstekst geschreven en 't is zichtbaar op de persfoto's ... dus je mag er toch van uit gaan dat Porsche 't dan wel zal brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het persbericht:

Quote

"De 911 Carrera T biedt optionele adaptieve sportstoelen Plus (achttienvoudig verstelbaar, elektrisch) en de nog sportievere en bijzonder lichte, integrale kuipzetels met een Race Tex-middendeel. Het Carrera T-interieurpack wordt aangeboden met een optioneel uitgebreid lederen interieur. De armsteunen op de deurpanelen en de middenconsole zijn dan in leder uitgevoerd, net als de bovenste delen van het dashboard en de sierlijst op de deurpanelen."

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, luigi zei:

 

Stel ik koop een 996gt3 en ik wil dat geluid. Wat moet ik doen? 

 

 

 

 

 

Een 996 GT3 Road Challenge kopen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/10/2022 om 11:06, Bouncing Bullet zei:

Autobild zegt pertank van wel

De Duitsers komen altijd per tank.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/10/2022 om 11:42, BMWMB zei:

Op de S kan je ook volleder krijgen gecomineerd met de sport-plus stoelen met half stof 'race-tex'. Ik heb dat namelijk in mijn 992, en is heel knap.

Uiteraard. Je hebt het zelf gekozen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid