Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Ik zie daar nochtans niks nieuw onder de zon. Dat was vroeger ook al zo. Als er een nieuw GT model uitkomt vliegt iedereen erop, zijn ze "niet te krijgen", gaan prijzen voor slots / net geleverde wagens compleet door het dak, en eens dat ding 6-12 maand op de markt is en vlot uitgeleverd moet geen kat het nog hebben + zijn er een deal "early adopters" die er vanaf willen en geraak je er niet vanaf. Dat was bij de 991 GT3 ook al zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dikke bakken, chique atelier, heel schoon werk,...  maar geen van de vier auto's vind ik persoonlijk mooi geconfigureerd.   @Alexanderr moet dringend workshops 'hoe stel ik een gedurfde Porsche samen ?' beginnen geven

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

dikke bakken, chique atelier, heel schoon werk,...  maar geen van de vier auto's vind ik persoonlijk mooi geconfigureerd.   @Alexanderr moet dringend workshops 'hoe stel ik een gedurfde Porsche samen ?' beginnen geven

Ik wou hetzelfde schrijven. Maar kleuren en smaken eh. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei:

Ik wou hetzelfde schrijven. Maar kleuren en smaken eh. 

Of we worden oud :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, BMWMB zei:

 

Niet alleen de GT modellen. Ook bij de rest van het 911 gamma zijn de tweedehandsprijzen helemaal van het padje. Allez, voorlopig toch nog... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die evolueren toch gewoon mee met de nieuwprijzen

Als je vandaag 250 moet betalen voor een GT3 met opties, dan is een mooiere 991 aan 180 toch te overwegen, terwijl de logische 2dehands-waarde eerder rond de 130 zou moeten hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, flupke73 zei:

Die evolueren toch gewoon mee met de nieuwprijzen

Als je vandaag 250 moet betalen voor een GT3 met opties, dan is een mooiere 991 aan 180 toch te overwegen, terwijl de logische 2dehands-waarde eerder rond de 130 zou moeten hangen

Voor de GT's misschien wel maar voor de rest van het gamma toch zeker niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal u een voorbeeld geven. Ik kocht me in 2009 voor m'n 30ste verjaardag een 996 4S van toen 7j. oud (2002) en heb daar toen 31,5k voor betaald. Toegegeven, dat was een heel goede prijs wegens toen fin. crisis etc. Op dat moment kostte een basis Carrera (dat was toen net de 997.2) iets onder de 100k.

Nu moet een nieuwe basis 911 ongeveer 130-35k kosten dus dat dat ongeveer een derde meer. Lijkt me ook vrij normale prijsevolutie.

Maar als ik nu kijk naar een 911 van weer ongeveer 7j. oud (991.2) dan vind ik niets onder 95k en dat is factor drie tegenover wat ik toen betaalde. Dus +33% vs. maal 3 (+200%)

Sta me toe dat toch een abnormale ja zeg maar absurde prijsevolutie te vinden voor 2dehands vs. nieuw. No way dat ik dat er aan ga geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ex-Mooseman zei:

Of we worden oud :D.

oud oud! 

Aie mijne rugge! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Fr79 zei:

Zal u een voorbeeld geven. Ik kocht me in 2009 voor m'n 30ste verjaardag een 996 4S van toen 7j. oud (2002) en heb daar toen 31,5k voor betaald. Toegegeven, dat was een heel goede prijs wegens toen fin. crisis etc. Op dat moment kostte een basis Carrera (dat was toen net de 997.2) iets onder de 100k.

Nu moet een nieuwe basis 911 ongeveer 130-35k kosten dus dat dat ongeveer een derde meer. Lijkt me ook vrij normale prijsevolutie.

Maar als ik nu kijk naar een 911 van weer ongeveer 7j. oud (991.2) dan vind ik niets onder 95k en dat is factor drie tegenover wat ik toen betaalde. Dus +33% vs. maal 3 (+200%)

Sta me toe dat toch een abnormale ja zeg maar absurde prijsevolutie te vinden voor 2dehands vs. nieuw. No way dat ik dat er aan ga geven.

De 991's staan inderdaad niet goedkoop. Ik kijk er af en toe naar, maar je zit snel aan 95-100K voor een exemplaar met 70.80.000 km. Ik heb de indruk dat de tweedehandsprijzen hiervoor gestegen zijn. 

Ik denk vraag en aanbod. 

Mensen willen graag eens een "recente" 911 gehad hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook speelt is dat je t/m de 991.1 nog met hoge fiscale pk's (wegens 3.4 en 3.8) en hoge co2 cijfers zit die zelfs bij een kar van 10j. en meer moordend zijn voor je BIV en VB

Vanaf de 991.2 (3.0) is het "iets" beter maar voor mij een dikke nono zolang de price craze aanhoudt.

Beste value for money uit de 911 reeks heb je nu bij de 997.1 imho maar daar is het net iets uitdagender om een goede te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de mijne verleden jaar e/okt weggedaan (991.2 Carrera S - 03/2016). Werd toen aangeboden bij PCK aan 105K. (of die daar voor weggegaan is weet ik niet.)

Nagenoeg exact een jaar later werd ie alweer ingeleverd en staat nu terug voor 105K te koop.. 

Kwa waardebehoud kan dat wel tellen. Ze zijn enorm duur, terwijl de 992 aan 't zakken is. Zitten nu net boven de 110K (wel met redelijk wat kms..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Redfive zei:

Ik heb de mijne verleden jaar e/okt weggedaan (991.2 Carrera S - 03/2016). Werd toen aangeboden bij PCK aan 105K. (of die daar voor weggegaan is weet ik niet.)

Nagenoeg exact een jaar later werd ie alweer ingeleverd en staat nu terug voor 105K te koop.. 

Kwa waardebehoud kan dat wel tellen. Ze zijn enorm duur, terwijl de 992 aan 't zakken is. Zitten nu net boven de 110K (wel met redelijk wat kms..)

Idd. absurd gewoon, proves my point. En hoeveel had je deze nieuw gekocht in '16?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Denk dat in de "Carrera" reeks de GTS wel altijd een pak meer waard zal zijn dan de rest. Bij de 997 bleef die ook veel hoger staan dan zijn "collega's".

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid