Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

13 uren geleden, Redfive zei:

Ik heb de mijne verleden jaar e/okt weggedaan (991.2 Carrera S - 03/2016). Werd toen aangeboden bij PCK aan 105K. (of die daar voor weggegaan is weet ik niet.)

Nagenoeg exact een jaar later werd ie alweer ingeleverd en staat nu terug voor 105K te koop.. 

Kwa waardebehoud kan dat wel tellen. Ze zijn enorm duur, terwijl de 992 aan 't zakken is. Zitten nu net boven de 110K (wel met redelijk wat kms..)

Begin Corona was ik er effectief naar aan het zien (voor binnen 1-2 jaar aan te schaffen op dat moment). Ik rekende nog op een kleine prijsdaling en dacht aan te kopen tussen 65 en 75k. Helaas! Volstrekt kansloze missie. 😄  heb het aan andere dingen uitgegeven inmiddels maar toch 🙂 

2019: Een 991.2 Carrera T, ze stonden bij Porsche zelf tussen de 82 en 90k met zeer lage kilometerstanden
2022: Dezelfde Carrera T's staan nu bij Porsche tussen de 99 en 110k

Die auto's waren toen 1 jaar oud en zijn nu 4-5 jaar oud. En toch 10-20% duurder. 

  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles gaat in cycli en de huidige is imho al weer over de top. Veel verkopers zitten nog in la la land zoals JayEmm zegt en sommigen ontwaken maar traag uit hun droom. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik dat terugzie, ik vind het echt een EXTREEM geslaagde combo, @Alexanderr. Het is niet meteen mijn persoonlijke smaak, ik zie me daar zelf minder snel mee rijden (ik houd voor m'n eigen kisten vooral van een diepe metallic kleur en van zilverkleurige velgen), maar potdorie, dit is echt spot on. ❤️   De turbo-stikking van de zetelbekleding (of is dat std op die Exclusive CCX kleuren?) maakt het helemaal af.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gTa zei:

Nu ik dat terugzie, ik vind het echt een EXTREEM geslaagde combo, @Alexanderr. Het is niet meteen mijn persoonlijke smaak, ik zie me daar zelf minder snel mee rijden (ik houd voor m'n eigen kisten vooral van een diepe metallic kleur en van zilverkleurige velgen), maar potdorie, dit is echt spot on. ❤️   De turbo-stikking van de zetelbekleding (of is dat std op die Exclusive CCX kleuren?) maakt het helemaal af.

Ein hingucker zoals ze zeggen.

Vooral gedurfd als het voor jezelf is.... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, ir_fuel zei:

Denk dat in de "Carrera" reeks de GTS wel altijd een pak meer waard zal zijn dan de rest. Bij de 997 bleef die ook veel hoger staan dan zijn "collega's".

Een mooi voorbeeld is ook de 991.1 GTS die ik heb gehad, met manuele versnellingsbak.

Gekocht in 2015 voor 132k, verkocht in 2018 voor 135k, en staan nu te koop voor 120k euro. Slechts 12k waardeverlies in 8,5 jaar tijd. Zalig! 

Dat de tweedehands prijzen gestegen zijn, komt ook omdat de nieuwe auto's de laatste 2 jaren heel veel gestegen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is alleszins ook een feit. Op dik 10 jaar tijd is de "goed uitgeruste betere 911" (geen GT of turbo) van 120ish naar 200ish duizend euro gestegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/11/2023 om 18:47, Redfive zei:

Ik heb de mijne verleden jaar e/okt weggedaan (991.2 Carrera S - 03/2016). Werd toen aangeboden bij PCK aan 105K. (of die daar voor weggegaan is weet ik niet.)

Nagenoeg exact een jaar later werd ie alweer ingeleverd en staat nu terug voor 105K te koop.. 

Kwa waardebehoud kan dat wel tellen. Ze zijn enorm duur, terwijl de 992 aan 't zakken is. Zitten nu net boven de 110K (wel met redelijk wat kms..)


En ondertussen opnieuw verkocht 😉 was echt een hele, hele mooie spec! Sport PASM, agate over Espresso, sportuitlaat en alle goeie opties. 

f47c8594-9af4-42c5-81b5-2fe15fd9b7d5.jpeg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gTa zei:

Nu ik dat terugzie, ik vind het echt een EXTREEM geslaagde combo, @Alexanderr. Het is niet meteen mijn persoonlijke smaak, ik zie me daar zelf minder snel mee rijden (ik houd voor m'n eigen kisten vooral van een diepe metallic kleur en van zilverkleurige velgen), maar potdorie, dit is echt spot on. ❤️   De turbo-stikking van de zetelbekleding (of is dat std op die Exclusive CCX kleuren?) maakt het helemaal af.

Vandaag een Turbo S Cab afgeleverd met Riviera interieur. Wij waren “vroeg” bezig met kleuren, iedereen is ons nu aan t kopiëren, dus we zijn nu met interieurs bezig. Hele coole spec als je t mij vraagt!

IMG_3970.jpeg

IMG_3971.jpeg

IMG_3972.jpeg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alexanderr zei:

Vandaag een Turbo S Cab afgeleverd met Riviera interieur. Wij waren “vroeg” bezig met kleuren, iedereen is ons nu aan t kopiëren, dus we zijn nu met interieurs bezig. Hele coole spec als je t mij vraagt!

Vind ik minder leuk dan de andere. De remklauwen: ik snap het, leuke rappel. Benieuwd hoe Porsche lastig gaat doen als ze garantie moeten verlenen :D maar klanten die niét op N-spec banden rijden, ho maar! :D

Met dit riviera heb je wel zo ongeveer alle speciale kleuren gehad, wat die interieurs betreft (tenzij je full Sonderwunsch gaat). Guards red is er ook nog, je mag dat nemen voor mij, graag in eentje in 944cobalt als 't kan - danke! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Alexanderr zei:

Vandaag een Turbo S Cab afgeleverd met Riviera interieur. Wij waren “vroeg” bezig met kleuren, iedereen is ons nu aan t kopiëren, dus we zijn nu met interieurs bezig. Hele coole spec als je t mij vraagt!

IMG_3970.jpeg

IMG_3971.jpeg

IMG_3972.jpeg

Met dat zwart en dat brute van de Turbo vind ik het hier wél cool

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:Met dit riviera heb je wel zo ongeveer alle speciale kleuren gehad, wat die interieurs betreft (tenzij je full Sonderwunsch gaat). Guards red is er ook nog, je mag dat nemen voor mij, graag in eentje in 944cobalt als 't kan - danke! :D


Goh toch niet hoor. Er is nog speed Blue, Mamba green, lipstick red, en je kan nog werken met afwijkende dashboard/deurpanelen.

Vb deze (simulatiebeelden worden jammer genoeg niet ondersteund) is met een graphite blue interieur met cognac leder

https://finder.porsche.com/be/nl-BE/dealer/details/porsche-911-carrera-4-cabriolet-nieuwe-6D43NW?condition=new&model=911&dealership=1500000774

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Soul zei:

045bbec0c5c2ac93d1569a4f26047b0607d016ed

e8a4b82a69531aa9ece70cf33d4d113c2a0121a0

Ik zou hem zelf zo nooit samenstellen, maar nu ik het zie : ik vind dit een schandalig lekkere combinatie die maakt dat ik zelfs een "grijs" exterieur kan appreciëren !

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Alexanderr zei:

Goh toch niet hoor. Er is nog speed Blue, Mamba green, lipstick red, en je kan nog werken met afwijkende dashboard/deurpanelen.

Ik herinner me mamba green en lipstick (dat een tik donkerder is dan guards?!) uit een eerdere versie van de configurator, maar die zijn er nu uit, dus ik dacht dat die dan ook niet meer beschikbaar waren.

Ik wou eerst schrijven "succes met mamba green" maar deed dat daarom niet. :D

De anderskleurige 'welt' is inderdaad nog een specialleke, maar 'k zie daar zelden een meerwaarde in. Op de Duitse configurator worden die beelden wel getoond, afaik?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gTa zei:

Ik herinner me mamba green en lipstick (dat een tik donkerder is dan guards?!) uit een eerdere versie van de configurator, maar die zijn er nu uit, dus ik dacht dat die dan ook niet meer beschikbaar waren.

Ik wou eerst schrijven "succes met mamba green" maar deed dat daarom niet. :D

De anderskleurige 'welt' is inderdaad nog een specialleke, maar 'k zie daar zelden een meerwaarde in. Op de Duitse configurator worden die beelden wel getoond, afaik?

 

 

 

Het zit in order stop dus vandaar niet zichtbaar op de CCC. Op de Belgische configurator wordt het ook getoond maar om eoa reden niet in Finder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Dat zijn van die karren met interieuren waar we over 10 jaar goed mee lachen.

90's kleuren

Om dan over 40 jaar zotte bedragen voor neer te leggen omdat het een specialleke is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid