Ga naar inhoud

AMG lovers


kefkie

Aanbevolen berichten

15 hours ago, Krikkie said:

Zelfde systeem als de focus RS:

The last part of the video explores the Focus RS' 'drift mode' which shuffles torque to the rear wheels, in particular the outside rear, to help provoke the car into a drift. The Focus RS uses a GKN engineering twin-clutch four-wheel-drive system that utilises a pair of clutch packs to control power distribution between the front and rear axles as well as the individual rear wheels. You can read about it in detail in our Focus RS preview here.

 

Volgens mij heb je bij een FRS nog steeds een vaste verbinding tussen voor en achteras eens de koppeling geactiveerd is. Meer dan 50% krijg je dus niet naar achter. Verschil is wel dat de verhouding van het achterste diff iets langer is dan dat van het voorste. De achterwielen willen dus sneller draaien dan de voorste, daardoor wordt die achteraan wel wat speelser (en zal de koppelverdeling wel niet perfect 50/50 zijn).

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Soundstorm zei:

Volgens mij heb je bij een FRS nog steeds een vaste verbinding tussen voor en achteras eens de koppeling geactiveerd is. Meer dan 50% krijg je dus niet naar achter. Verschil is wel dat de verhouding van het achterste diff iets langer is dan dat van het voorste. De achterwielen willen dus sneller draaien dan de voorste, daardoor wordt die achteraan wel wat speelser (en zal de koppelverdeling wel niet perfect 50/50 zijn).

De C63S 4matic kan het ook, werkt min of meer hetzelfde als de Ford focus rs. Als je de voorwielen kan deactiveren met een koppeling lijkt me dat mogelijk dat er 100% naar achteren gaat. 

Zit hier nu niemand die meer weet? @Carlito @Brunault??? 

Even Mercedes-AMG recognises that 604bhp and 627lb ft is a lot, which is why the E63 comes with 4Matic+ four-wheel drive. Ever since the four-wheel-drive-only E63 was first rumoured, AMG's boss Tobias Moers was on the defensive. It'd still be a true AMG, he said. Repeatedly. He wasn't lying, either, as it's exactly that, because you can switch off all-wheel traction, its trick 4Matic+ system allowing 100% of the drive to be diverted to the rear by disengaging a clutch to the front. AMG calls it Drift mode. How wonderfully juvenile.

Link naar reactie
Delen op andere sites

C en E-klasse zijn van nature uit RWD kisten, en daar is een FWD systeem bij opgezet, en dat FWD systeem kan uitgeschakeld worden.

 

Een auto die standaard FWD is, en waar ze een RWD systeem bijplaatsen is lastiger de FWD uit te schakelen.

 

Officiële communicatie is er nog niet rond, dus voorlopig is het ook voor ons nog gokken. Juli/augustus gaat veel duidelijk maken

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zoveel als jullie over de A 45 en kan hier niets bijbrengen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Krikkie zei:

De C63S 4matic kan het ook, werkt min of meer hetzelfde als de Ford focus rs. Als je de voorwielen kan deactiveren met een koppeling lijkt me dat mogelijk dat er 100% naar achteren gaat. 

Zit hier nu niemand die meer weet? @Carlito @Brunault??? 

Even Mercedes-AMG recognises that 604bhp and 627lb ft is a lot, which is why the E63 comes with 4Matic+ four-wheel drive. Ever since the four-wheel-drive-only E63 was first rumoured, AMG's boss Tobias Moers was on the defensive. It'd still be a true AMG, he said. Repeatedly. He wasn't lying, either, as it's exactly that, because you can switch off all-wheel traction, its trick 4Matic+ system allowing 100% of the drive to be diverted to the rear by disengaging a clutch to the front. AMG calls it Drift mode. How wonderfully juvenile.

Wel opvallend dat bepaalde merken en hun kopers 10 jaar geleden vast hielden aan het 'pure' aspect van handgeschakelde, atmosferische RWD setups en dat als argument gebruikten tegen innoverende tegenhangers zoals Nissan met de R35, terwijl ze vandaag zelf in meerdere segmenten drukgevoede AWD's bouwen met DCT's. De optie om het vermogen naar voor weg te halen (net zoals BMW nu doet met de M5) lijkt me eerder een verkoopstruukje verwijzend naar karaktertrekken van de automobiele voorouders van huidige modellen. Geven ze hiermee zelf toe dat ze vandaag 'saaie' auto's maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMG heeft nog nooit een handgeschakelde auto gemaakt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
13 uren geleden, Matthi zei:

Ik blijf toch helemaal weg van deze generatie C63 AMG. :inlove: 

IMG_5258.jpg

IMG_5261.jpg

IMG_5268.jpg

IMG_5270.jpg

Hoe komt het verschil van de voorste gril van de 1ste tov de overige (optioneel anders te krijgen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Stancke zei:

Facelift heeft de verticale grill

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk
 

Jup, maar hier is het nageplaatst op een pre-fl

Ben wel akkoord, vind persoonlijk de 205 C63 leuker en beter dan de 204; qua sound en motor vind ik de turbo motor zelfs beter (mits downpipes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, William Blake said:

Eindelijk een motorkap die wat agressiever is, de vorige had dat niet (CLA45 wel). Ik kan hem best pruimen, al wil ik er wel eens 1 zien zonder dat lelijk spoilerpakket, niet in het mat en zonder zwarte velgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid