Ga naar inhoud

Tijd voor iets (oud) nieuw


Polygoon

Aanbevolen berichten

Een puur hypothetische vraag die in me is opgekomen toen ik deze donderdag frietjes ging halen. Tijdens het aanschuiven in de frituur vraagt de friturist: "Seg, diene G-Klasse is die toevallig van u?". Na samen eens buiten te gaan kijken een heel verhaal gehoord hoe hij op zoek is naar zoiets, was ook al naar een hoop Defenders etc. gaan zien maar een G bleef toch in zijn kuiten bijten.

 

Tussen de soep en de patatten zegt hij iets in de trend van: "Ik geef er u nu 5000 euro voor." Ik heb vriendelijk bedankt voor het bod ondanks dat het eigenlijk geen slecht bod is. Hij heeft de G niet testgereden etc dus pakt dat er nog een bod tussen 4300 en 4800 euro overblijft.

 

 

De vraag: Je bent een 22-jarige student en rijdt al 5 jaar met deze G-Klasse. Hij is traag, op sommige plaatsen een beetje krokant maar eigenlijk echt een zalige kar. Nu met 5000 euro kan je al eens iets leuks kopen, maar zoals gezegd: je bent student dus de running costs mogen niet te hoog oplopen. Je gebruikt deze kar ook als daily om naar de Universiteit te rijden en hier rond de kerktoren te rijden.

 

 

 

Wat zouden jullie kopen met 4000-5000 euro?

 

 

EDIT: Ik was al een hele tijd aan het denken om er bij te zetten EN GEEN MX5. Ik vergeet dat en lap, de eerste comment is al meteen van dat :fp::D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De definitie van iets leuk is zeer breed natuurlijk, de G-klasse je nu hebt, hoewel dat verre van een bochtenpikker is, is leuk op zijn eigen manier. Net zoals een starslet dat kan zijn. Als je iets speels met achtertractie wilt wordt de keuze natuurlijk al beperkter. Anderzijds denk ik dat iets zoals een Golf IV met dikke 1.9 TDI(150 PK) ook wel veel fun kan bieden, omdat dat gewoon zorgeloos knallen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou die G houden, ik vrees dat je met een andere wagen in die prijsklasse niet aan je trekken zult komen.

Jij en je G zijn dikke vriendjes heb ik gemerkt de laatste jaren op het forum, je zou hem teveel missen en die wagen voldoet prima voor waar je hem nu voor gebruikt.

Beter denken aan een vervanger eens je aan het werk bent ofzo en iets kopen waar je echt zot van staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is dat, eens je een band hebt kar, die emotionele waarde is moeilijk in prijs uit te drukken. Ik heb dat ook met mijn E30, een beetje een verlengstuk van jezelve.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houden !!!!

Als je terug iets anders koopt zal je er terug veel geld moeten tegenaan smijten om de auto in orde en of naar je zin te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag was dan ook hypothetisch hoor jongens :)

Inderdaad de G zal iets meer moeten gaan en hij staat eigenlijk nog niet naar mijn zin.

@@gl3nn zijn voorstel heb ik ook al veel gecheckt eigenlijk :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

voor 5k euro ligt daar wel een andere motor in.

En anders 190 2.6? Of een 300TE?

Als ik hem verkoop voor 5k dan kan ik er geen andere motor in steken he :D

Goedkoopste LWB G is momenteel 12k. Da vind ik precies niet erg :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er eens tot bij die bekende carrossier in Holland moeten geraken. Probleem is dat volgens @@gewoon ik die mens geen "prijsschatting" doet via mail. Dus moet ik al helemaal naar ginder rijden om de werken die moeten gebeuren te laten zien. Als dat dan 3-4K kost is dat een rit voor niks geweest want dat ga ik er nu niet insteken :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe kan je nu een prijszetting maken via mail? het is geen stofzuigerzak of zo é!

 

Dat moet niet op de euro juist zijn maar er is wel een verschil tussen dat lijkt me rond de 1500 te zitten maar kom zeker eens langs voor meer details of dat lijkt me rond de 4000 te zitten.

 

Ik heb geen idee wat carrosseriewerken kosten maar dat is niet goedkoop volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dat is het net. Je kan er met een foto alleen al vlot 200 euro naast zitten. Een roestblaas kan zijn dat het een gat is, dat het nog geen gat is, dat het onderhuids verder gerot is en er een vervangstuk compleet op moet, ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid