Ga naar inhoud

turn by turn navigatie van een GPX-track op smartphone


gTa

Aanbevolen berichten

Waze doet dat turn-by-turn navigeren anders zeer behoorlijk! Niet op iOS, dan? Maar Waze kan geen routes laden, helaas...

 

Thanks, met Google Maps moet dat ook al gaan (visueel, dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@Asserti @@CAS Jullie werken ook met tablets & stuff. Jullie een idee?

 

Ik werk momenteel met een Mappy GPS. Voor GSM is Sygic wss het beste dat ik al gehad heb. Toch het enige waarvan ik dacht, deze software ga ik eens kopen. Wel voor alles altijd de truckersversie gebruikt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waze doet dat turn-by-turn navigeren anders zeer behoorlijk! Niet op iOS, dan? Maar Waze kan geen routes laden, helaas...

Thanks, met Google Maps moet dat ook al gaan (visueel, dan).

Waze op iOS is even goed, maar geen GPX ondersteuning.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Super @@gTa ! Eigenlijk al geruime tijd aan t zoeken naar dit. Uw handleiding is perfect.

 

Is er een mogelijkheid om GPX'en te delen?

Ja, uiteraard. In elke app of op elk toestel zijn routes ook in één of ander formaat opgeslagen. ITN Converter kan er erg veel lezen en converteren naar een ander formaat.

Als je onder Sygic-gebruikers routes wil delen, kan je best de itf-file delen, lijkt me.

 

Tenzij je bedoelt: zin om GPX'en uit te wisselen? Euhm, ook ja. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, uiteraard. In elke app of op elk toestel zijn routes ook in één of ander formaat opgeslagen. ITN Converter kan er erg veel lezen en converteren naar een ander formaat.

Als je onder Sygic-gebruikers routes wil delen, kan je best de itf-file delen, lijkt me.

 

Tenzij je bedoelt: zin om GPX'en uit te wisselen? Euhm, ook ja. :D

 

 

Beetje zoals Pokémonkaarten ruilen voor petrolheads :D

 

Zoiets ja. Een site ofzo waarnaar we mooie routes kunnen uploaden? En delen met onze lieve autominded vrienden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een 'social network app voor motards', WeRide noemt dat ofzo. Stond nog in zijn kinderschoenen toen ik het gebruikte en ben er dan mee gestopt, maar daar kan je uw routes eenvoudig delen en ook groepen aanmaken. De app zelf heeft zelfs een tracking functie als ik mij niet vergis. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje zoals Pokémonkaarten ruilen voor petrolheads :D

 

 

Je hebt een 'social network app voor motards', WeRide noemt dat ofzo. Stond nog in zijn kinderschoenen toen ik het gebruikte en ben er dan mee gestopt, maar daar kan je uw routes eenvoudig delen en ook groepen aanmaken. De app zelf heeft zelfs een tracking functie als ik mij niet vergis. 

 

Kijk, die vraag ging ik eigenlijk stellen. Op android kan je via 'Mijn routes" een ritje opnemen. Zoiets sluimert al langer in mijn hoofd. Soms heb je eens een leuk ritje gedaan en wil je dat graag delen. Als je 't dan moet beginnen uitleggen of maken in Tyre, is gewoon opnemen soms een handigere optie. WeRide is beschikbaar op Android maar mijn eerste indruk: nogal warrig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, ik heb m'n Garmin Edge 800 fietscomputertje op m'n stuur hangen.

Geeft wat waardes weer die nog interessant zijn (dan moet ik niet continu m'n BC zitten switchen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe zondag mijn eerste rondrit met een .gpx file en ik heb daarmee MotoMap gekocht. Kost 5 euros en ziet er dan ook wel cheap uit. Slechte/lelijke userface en is totaal niet scherp, maar het lijkt wel te doen wat het moet doen. Misschien dat ik ooit Sygic koop en de methode van @@gTa gebruik, maar voorlopig test ik het uit via deze manier.

 

LKCAvvu.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze avond testje gedaan met 2 kleine GPX'jes hier in de buurt, slechts enkele waypoints.

Via ITN Converter 2 itf-bestandjes van gemaakt en in de juiste map van Sygic gezet.

Geladen und los geht's. Ging goed!

  • Stembegeleiding van Sygic is duidelijk beter dan die van Waze, vind ik. :oops: (toch in 't Nederlands) Spreekt wel geen straatnamen uit, maar toen ik vorig weekend enkele trips deed en de routebegeleiding in m'n helm liet spreken, ging de uitspraak van die straatnamen (helft van de tijd verkeerd, soms wel eens lachen) me op den duur storen. Gewoon links/rechts over zoveel meter, da's voldoende.
  • Heel veel opties ook die 't aangenaam maken:
    • Een korte, vriendelijke "je passeert een waypoint"-melding, telkens opnieuw.
    • waarschuwt indien gewenst voor vaste camera's (instelbaar hoeveel meter, apart voor binnen/buiten bebouwde kom)
    • waarschuwt indien gewenst voor overschrijding van toegestane snelheid (instelbaar vanaf hoeveel km/u overschrijding, apart voor binnen/buiten bebouwde kom)
    • waarschuwt indien gewenst voor scherpe bochten (instelbaar in graden voor 3 categorieën, nl. makkelijk/gemiddeld/moeilijk)
  • 'k Heb de indruk dat, als je in de buurt (max. een paar 100m) van de eerste waypoint start, maar op een verkeerde straat staat, 'ie dat eerste waypoint soms eens skipt. Beetje opletten dus dat je ofwel ver genoeg van 1e waypoint begint met navigeren, ofwel wéét welke straat je in moet als 'ie denkt dat je al op dat 1e waypoint staat.

Morgen grote test. Een 800km voor de boeg, dat wordt sporten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een jaar of 3 sygic op mijn nexus 7 om te navigeren. Super app!

Gebruikt trouwens TomTom kaarten.

Heb mij wel een oudere versie terug geinstalleerd, namelijk 1432. Bij een update vorige zomer hebben ze heel de

UI veranderd, een hoop handige functies er uit gesmeten etc.. ik blijf wel bij de oude versie.

Flitscamera's in France meldt ie met drie duidelijke biepjes op 500m afstand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een jaar of 3 sygic op mijn nexus 7 om te navigeren. Super app!

Gebruikt trouwens TomTom kaarten.

Heb mij wel een oudere versie terug geinstalleerd, namelijk 1432. Bij een update vorige zomer hebben ze heel de

UI veranderd, een hoop handige functies er uit gesmeten etc.. ik blijf wel bij de oude versie.

Flitscamera's in France meldt ie met drie duidelijke biepjes op 500m afstand

Vandaag voor 't eerst op een lange rit gebruikt.

 

Les 1: veel meer waypoints in steken. Sygic navigeert nogal eigenwijs: in plaats van de kleine baantjes tussen 2 (nochtans goed gekozen) waypoints te nemen, laat 'ie omdraaien en doet 'ie een ommetoer langs grotere wegen. Mogelijks moet ik 'm "kortste route" laten navigeren.

 

Les 2: Sygic is toch niet beter dan Waze, by far zelfs. Oké, 't is offline dus dat is best OK, maar voor de rest mis je heel wat functionaliteiten (gesloten weg melden, laten omleiden rond obstructie, enz.). En de gesproken aanwijzingen zijn zelfs bagger op bochtige wegen: een "scherpe" bocht in een weg ziet Sygic als "afdraaien", vreselijk. Als je dus een kronkelende hoofdbaan volgt en in de bocht komen er andere wegen uit, dan weet je langs geen kanten hoe je moet rijden (afgaand op gesproken instructies). Visueel zal dat allemaal perfect zijn, dan is dat geen thema.

 

Les 3: ik mis de interactiviteit van Waze, de community-factor. Optioneel kan je dat bij Sygic ook hebben, maar ik doe 't niet.

 

Sorry @@Lefty en @@Porker dat het in 't begin soms wat draaien en keren was. Ondertussen een pak geleerd en next time gaat dat heel wat beter zijn. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds een jaar of 3 sygic op mijn nexus 7 om te navigeren. Super app!

Gebruikt trouwens TomTom kaarten.

Heb mij wel een oudere versie terug geinstalleerd, namelijk 1432. Bij een update vorige zomer hebben ze heel de

UI veranderd, een hoop handige functies er uit gesmeten etc.. ik blijf wel bij de oude versie.

Flitscamera's in France meldt ie met drie duidelijke biepjes op 500m afstand

Rij jij niet constant met Waze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij jij niet constant met Waze?

 

Het voorbije jaar wel ja. Maar heb gemerkt dat wanneer ik distributie moet doen met de vrachtwagen, Waze mij nogal vaak door dorpskernen en boerenbaantjes stuurt om minimale tijdswinst te bekomen. En dan kom ik nogal vaak +3,5t verboden bordjes tegen. Sygic gebruikt veel consequenter N wegen en grote banen waardoor het eigenlijk vlotter en vooral rustiger rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net sygic eens gekocht (volledige unlock voor 40 euro). Ziet er goed uit! Binnenkort eens testen in het buitenland.

Idem + I did, gisteren. Als dat voor op 't dashboard is voor iemand die genoeg heeft aan visuele weergave: top!

Minus de interactiviteit, dus. Geen route-aanpassing adhv verkeer, meldingen e.a.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid