Ga naar inhoud

turn by turn navigatie van een GPX-track op smartphone


gTa

Aanbevolen berichten

Mijn touchscreen van mijn TomTom Rider 410 is stuk 😞 

Nu is deze vraag voor mij ook weer actueel:

1) Nieuwe GPS kopen, maar welke geniet nu de voorkeur? (Zumo XT of een nieuwe Rider 550)
2) Via Smartphone > Als TomTom 'my routes' zou ondersteunen via iOs dan was het een no-brainer, maar nu ben ik niet zo zeker
3) Nieuwe motor kopen met navi-ondersteuning :D   Maar welke functies die precies hebben is ook even zoeken (nieuwe SD-GT en BMW GS hebben alvast pijl-navigatie via GPX)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij BMW is de "onboard navigatie" (die je standaard krijgt op modellen met de flat display) via de gekoppelde smartphone beperkt tot pijlen en rudimentaire kruispunt-weergave. Allerminst wat je wil als je ondersteuning wil van een bochtenroute (allez, voor mij toch, ik zie graag in een oogopslag van een secondje hoe de volgende 3-4 bochten ongeveer gaan zijn).

Voor mij gaat volgend jaar hetzelfde punt naar boven komen, als ik voor een XR zou gaan. De met de moto geconnecteerde navi (BMW-branded Garmin) is dan 't meest logisch, maar ik zou wel eens willen weten of de nieuwe Zumo zich ook door de jog wheel laat bedienen), maar dan nog zou ik liefst van al een tomtom hebben omdat ik zo tevreden ben van de functionaliteit. (Maar Garmin zal nu ook wel somewhat OK zijn, denk ik.)

 

Heb je je tomtom al opengevezen? Ik heb de mijne vorig jaar verschillende keren moeten open doen owv het gekende vochtprobleem. (Ben nog in een lokale Brico in Slovenië op zoek moeten gaan naar een mini-schroevendraaier-kit :D .)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, gTa zei:

Bij BMW is de "onboard navigatie" (die je standaard krijgt op modellen met de flat display) via de gekoppelde smartphone beperkt tot pijlen en rudimentaire kruispunt-weergave. Allerminst wat je wil als je ondersteuning wil van een bochtenroute (allez, voor mij toch, ik zie graag in een oogopslag van een secondje hoe de volgende 3-4 bochten ongeveer gaan zijn).

Voor mij gaat volgend jaar hetzelfde punt naar boven komen, als ik voor een XR zou gaan. De met de moto geconnecteerde navi (BMW-branded Garmin) is dan 't meest logisch, maar ik zou wel eens willen weten of de nieuwe Zumo zich ook door de jog wheel laat bedienen), maar dan nog zou ik liefst van al een tomtom hebben omdat ik zo tevreden ben van de functionaliteit. (Maar Garmin zal nu ook wel somewhat OK zijn, denk ik.)

 

Heb je je tomtom al opengevezen? Ik heb de mijne vorig jaar verschillende keren moeten open doen owv het gekende vochtprobleem. (Ben nog in een lokale Brico in Slovenië op zoek moeten gaan naar een mini-schroevendraaier-kit :D .)

Ja heb hem een dag opengevezen in een bak met rijst gelegd, zonder verschil. Of moet dat langer?

En idem, liefst TT en zeker geen BMW-branded Garmin voor €€€...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, lijkt me niet dat die plots terug gaat werken door hem nog langer open te laten liggen.
Zat er vocht in, kon je condens zien op 't scherm of mini druppeltjes in de hoeken van de (binnenzijde) behuizing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, gTa zei:

Nee, lijkt me niet dat die plots terug gaat werken door hem nog langer open te laten liggen.
Zat er vocht in, kon je condens zien op 't scherm of mini druppeltjes in de hoeken van de (binnenzijde) behuizing?

Grote condensvlek... was gelukkig op pad met mijn pa met identiek dezelfde navi, dus gewisseld van navi. Bochten kan je nog zien, maar route selecteren (en dus voorrijden) was onmogelijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, okay, dan misschien toch wat langer open laten.

Heteluchtoven (met luchtcirculatie/fan) op lage temperatuur instellen (50-60 oid, best eerst even testen met oventhermometer) en 'm daar een tijdje in leggen? Of uitdrogen met haardroger.

Ik heb 't ook gehad dat de touchscreen niet meer werkte door de condens, maar na uitdrogen ging 't wel. Ik denk wél dat ik eea heb losgekoppeld van elkaar, ben niet meer 100-ten-100 zeker.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even aan 't zoeken in m'n foto's. 

924571317_2019-06-0108_28_36.thumb.jpg.29aa80bcd7f236045e047252aab89597.jpg

Helaas geen close-ups van 't opengesmeten ding.
Ik kan dus niet meer reconstrueren wat ik loskoppelde en wat niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gTa zei:

Slow cooking, da's in, joh! 't Beste vlees maakt ge zo gereed!

Dat zullen we straks weten!

Ik beschouw hem toch al als stuk, dus desnoods aan 50 of 60 graden erin voor een paar uur 🤣

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dus de beste keuze momenteel: TomTom Mydrive gebruiken + een TomTom GPS, ipv Garmin?

Als je geen freak bent en niet offroad gaat: ja

Maar Garmin is echt wel zeer goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, msxx said:

Maar Garmin is echt wel zeer goed

De hardware, ja.

De software echter ...

 

 

Maar als ik snel rondkijk moet je zo een TomTom motorfiets GPS hebben om dat makkelijk te doen. Dat is overkill in mijn auto.

Zal wel bij de Garmin blijven en eens proberen met een andere tool gpx files te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garmin software is al 20 jaar bagger, ttz: toch de software releases tot ca. 1 jaar na toestel-release. Daarna loopt het meestal wel goed. Duidelijk een business strategie dus om de 2e helft van de R&D bij de first adopters te leggen. :lol: 

10 uren geleden, ir_fuel zei:

Maar als ik snel rondkijk moet je zo een TomTom motorfiets GPS hebben om dat makkelijk te doen. Dat is overkill in mijn auto.

Waarom zou dat moeten? (open vraag)  Kan je een tomtom navi-GPS voor de auto niet aan MyDrive koppelen, dan? Want 't is op die manier dat je je GPX'jes inlaadt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

Garmin software is al 20 jaar bagger, ttz: toch de software releases tot ca. 1 jaar na toestel-release. Daarna loopt het meestal wel goed. Duidelijk een business strategie dus om de 2e helft van de R&D bij de first adopters te leggen. :lol: 

Ik heb het over de software om routes te tekenen.

3 minutes ago, gTa said:

Waarom zou dat moeten? (open vraag)  Kan je een tomtom navi-GPS voor de auto niet aan MyDrive koppelen, dan? Want 't is op die manier dat je je GPX'jes inlaadt.

Blijkbaar niet. Dat kan geen GPX lezen. Moet je al beginnen converteren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ik heb het over de software om routes te tekenen.

Ah, Basecamp?

Lmao GIF - Find on GIFER

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Blijkbaar niet. Dat kan geen GPX lezen. Moet je al beginnen converteren. 

Damn. 😕

Motor-GPS heeft nu niet meteen nadelen voor autogebruik, denk ik. Zelfs formaat / bulkiness valt naar mijn mening nog wel (wat) mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gTa zei:

Garmin software is al 20 jaar bagger, ttz: toch de software releases tot ca. 1 jaar na toestel-release. Daarna loopt het meestal wel goed. Duidelijk een business strategie dus om de 2e helft van de R&D bij de first adopters te leggen. :lol: 

Waarom zou dat moeten? (open vraag)  Kan je een tomtom navi-GPS voor de auto niet aan MyDrive koppelen, dan? Want 't is op die manier dat je je GPX'jes inlaadt.

Ja dat kan, met app op je smartphone van tomtom, alleen op android helaas. Wel even checken met een proefabo want ze zijn aan het omschakelen van kaartmateriaal. En niet met alle producten tegelijk

Mooie app met zelfde menu als motorgps

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zumo XT besteld

Kan echt geen geld meer geven aan een bedrijf welke lekkende motor-gps op de markt gebracht heeft

Benieuwd hoe dat bevalt! Komt ook met auto-mount, kan ik gebruiken met de Mazda

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, msxx zei:

Zumo XT besteld

Kan echt geen geld meer geven aan een bedrijf welke lekkende motor-gps op de markt gebracht heeft

Benieuwd hoe dat bevalt! Komt ook met auto-mount, kan ik gebruiken met de Mazda

Let me know! Ook qua bediengemak, bedienlogica (voor een tomtom user) maar vooral qua import gpx en finesse van routebegeleiding (herberekenen, waypoint overslaan, ...) tijdens 't rijden van een track!

Als het goed mee valt voor jou, haal ik me volgend jaar ook ene. M'n ouwe 410 mag zo stilletjes aan ook met pensioen. En is ook incontinent. :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, gTa zei:

Let me know! Ook qua bediengemak, bedienlogica (voor een tomtom user) maar vooral qua import gpx en finesse van routebegeleiding (herberekenen, waypoint overslaan, ...) tijdens 't rijden van een track!

Als het goed mee valt voor jou, haal ik me volgend jaar ook ene. M'n ouwe 410 mag zo stilletjes aan ook met pensioen. En is ook incontinent. :lol: 

Als we nog samen rijden kunnen we het overlopen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yeah. Met wat geluk een tripke Pyreneeën. Oh boy. ❤️

Moet m'n jaar wel nog plannen, dus nu nog absoluut geen idee of dat lukt of niet.
Wél zin in. Én ook al aangekondigd hier dat wegens 2020 zonder trip^nu dus 2021 mét wordt.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/28/2020 at 9:42 PM, Liquid Li0n said:

Je kan snelheidscamera's importeren in OsmAnd als POI. 

109696618_565425604340760_6459606219276560557_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=b96e70&_nc_ohc=Vnkx8PvSpAQAX-8JV3J&_nc_ht=scontent.fcdg2-1.fna&oh=433b9c06bc9205313834aec1061c2b40&oe=5F701B00

Als welk formaat moet je die downloaden om in OsmAnd in te laden als POI?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Wutputt zei:

Als welk formaat moet je die downloaden om in OsmAnd in te laden als POI?

Ik heb die gewoon via de app zelf gevonden en kunnen "inladen" of eerder zichtbaar zetten zeg maar.

112891254_748401732588291_9038031679593113691_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=0ngiCMAVj7IAX9tcjlH&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=796faefb2966142ca53a8ddd8f485ae0&oe=5F9C35AC

109696618_565425604340760_6459606219276560557_n.jpg?_nc_cat=111&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=taKLlR6iBMAAX-2JuEZ&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=f02cfbf293c9d1a8ea0981b6dfb539ea&oe=5F9F9100

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid