Ga naar inhoud

turn by turn navigatie van een GPX-track op smartphone


gTa

Aanbevolen berichten

Het voorbije jaar wel ja. Maar heb gemerkt dat wanneer ik distributie moet doen met de vrachtwagen, Waze mij nogal vaak door dorpskernen en boerenbaantjes stuurt om minimale tijdswinst te bekomen. En dan kom ik nogal vaak +3,5t verboden bordjes tegen. Sygic gebruikt veel consequenter N wegen en grote banen waardoor het eigenlijk vlotter en vooral rustiger rijdt.

Kan je niet instellen dat je vrachtwagen bent? (nog niet op gezocht of tegen gekomen dus geen idee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Heb nu Sygic GPS Navigation 17.1.13 geinstalleerd, maar geen idee hoe ik er een itf kan inladen.

Het eens de itf hier gezet: Android/data/com.sygic.aura/files/Res/itinerary/

Dan zou dat naar het schijnt beschikbaar worden in favorites maar niks.

Er is ook Sygic Car Navigation, misschien is het dat.

 

 

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, had het in SD card gezet, maar in phone storage vindt hij het wel. Ik had er zowel een itn als een itf gezet. Hij crasht erop, maar hij vindt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb iets dat opent in Sygic. Gpx>tyre>dan enkel waypoints converteren naar itf. trackpoints dumpen. Allemaal nieuw voor mij maar dat lukt. Weet nog niet of het zich gedraagt als een route.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sygic heb ik vroeger nog gebruikt, ben er vanaf gestapt. telkens je het op een ander toestel zet, moet die alle kaarten gaan downloaden. vind dat beetje tijdverlies. ik wou dat ik ze gewoon van mijn oude gsm naar de nieuwe kon over kopieren, maar dat lukt dus niet.

ik ben dan voor iGo gegaan, fantastische app. werkt zowel op mijn gsm's als tablets (behalve mijn nieuwe 7" nu omdat de schermresolutie niet ondersteund werd). je kan de 'content' map ineens kopieren zodat je alles meeneemt. voices, POI's, mappen, flitslokaties, ...

zal blijkbaar de nieuwe versie eens van sygic moeten proberen, maar aankopen zit er direct nog niet in. als ik zie hoeveel mensen nog met een crashende app zitten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sygic geeft geen al te stabiele indruk maar doet het toch goed. Heel tevreden met gta zijn tips hier en veel bijgeleerd.

Duidelijk nog niet klaar met leren ook want om een of andere reden behandelde Sygic het begin van de route als bestemming en wilde hij mij de hele tijd terugsturen langs alle mogelijke afslagen. Tamelijk verwarrend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk er ondertussen al een hele tijd niet meer mee. :oops:  Dedicated toestel voor op de moto is zoveel handiger. :oops: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/1/2015 at 3:11 PM, msxx said:

) Osmand:
Een gratis app met Open street maps die er vrij triestig uit ziet maar wel zeer veel functies heeft. Je kan gewoon GPX files maken in tyre en ze kunnen rechtstreeks geopend worden in Osmand. Zodra je de file opent zie je heel de route op de kaart en kan je navigeren naar het beginpunt.
Kaarten zijn volledig gratis.
Osmand doet wat het moet doen, maar ook niet meer dan dat.

Osmand inderdaad. Ook een betaalde versie zonder reclame en meer kaartdownloads die helemaal niet duur is en soms ook aan de helft van de prijs wordt verkocht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik ga het even hier in vragen. Ik ben op zoek naar een manier waarop ik kan navigeren van A naar Z (Antwerpen - Nantes) maar onderweg een 300 tal km van een GPX zou willen doen. Kan ik ergens berekenen hoelang me dat zou duren om te rijden?

Concreet voorbeeld:

Antwerpen - Start GPX via gewone wegen, daarna GPX en tot slot Einde GPX - Finale bestemming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een soortgelijke vraag. Ik moet volgende week iemand gaan halen in Bouillon. Nu heb ik zopas Kurviger ontdekt en wou het nuttige aan het aangename koppelen. Is er een mogelijkheid dat Kurviger bestand naar mijn smartphone te halen of dat op Waze te zetten ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Kurviger website zie ik een Export knop, en instructies om deze op welk GPS toestel dan ook te importeren.

Op Waze kan je het alvast vergeten om routes via een bestand in te laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Ambi said:

Hier ook een soortgelijke vraag. Ik moet volgende week iemand gaan halen in Bouillon. Nu heb ik zopas Kurviger ontdekt en wou het nuttige aan het aangename koppelen. Is er een mogelijkheid dat Kurviger bestand naar mijn smartphone te halen of dat op Waze te zetten ? 

Karting van Bouillon 😍 belachelijk klein circuit, maar zo veel fun

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Goesting zei:

Op de Kurviger website zie ik een Export knop, en instructies om deze op welk GPS toestel dan ook te importeren.

Op Waze kan je het alvast vergeten om routes via een bestand in te laden.

Dat is net de miserie, dat heb ik niet. Maar ook net ontdekt dat ze een app hebben misschien dat ik het daarmee wel op mijn GSM kan gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, Ambi said:

Dat is net de miserie, dat heb ik niet. Maar ook net ontdekt dat ze een app hebben misschien dat ik het daarmee wel op mijn GSM kan gebruiken.

Ik heb Scenic. Werkt redelijk. Werkt samen met kurviger naar je kan ook zelf vanalles aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Deze is wel goed. Je kan een GPX inladen en dan met nederlandstalige turn by turn navigatie laten navigeren adhv de waypoints in je GPX

Ook zie je altijd het dichtsbijzijnde tankstation e.d.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myrouteapp.navigation

Ik gebruik de MyRouteApp (op PC, via online platform) voor het plannen van routes en ritten. Werkt prachtig.

De navigatie-app voor mobile devices heb ik nog niet geprobeerd. Als die even doordacht in elkaar zit als die andere, dan zit dat wel snor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, gTa zei:

Ik gebruik de MyRouteApp (op PC, via online platform) voor het plannen van routes en ritten. Werkt prachtig.

De navigatie-app voor mobile devices heb ik nog niet geprobeerd. Als die even doordacht in elkaar zit als die andere, dan zit dat wel snor.

ik heb die zaterdag op een rondrit gebruikt wegens geen roadbook maar een GPX die je kreeg en app werkt prima. Je kan zelfs een waypoint overslaan bij een obstakel zoals een kermis of werken zodat die niet blijft zagen dat je dat ene punt nog moet passeren.

Je kan de kaarten offline zetten of als je niet genoeg ruimte hebt het gewoon laten streamen/downloaden en heeft Nederlandse spraak.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sounds good! Hoe zijn de steminstructies? (op de motorfiets is dat het enige wat er is, namelijk :D )

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, gTa zei:

Sounds good! Hoe zijn de steminstructies? (op de motorfiets is dat het enige wat er is, namelijk :D )

dat kan je via bluetooth doorsturen volgens mij en ja...dat is hollands he, maar anders dan hollandse stemmen van waze. dit lijkt meer computerized...omdat dit wss die google stem gebruikt.

ow ja one more thing...de app is uiteraard niet gratis en na 14d betalen. maar viel nog mee, was 40 euro per 3 jaar of 13 euro per/jaar. ietske meer dan 1 euro per maand dus

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/31/2018 at 9:51 PM, Liquid Li0n said:

dat kan je via bluetooth doorsturen volgens mij en ja...dat is hollands he, maar anders dan hollandse stemmen van waze. dit lijkt meer computerized...omdat dit wss die google stem gebruikt.

ow ja one more thing...de app is uiteraard niet gratis en na 14d betalen. maar viel nog mee, was 40 euro per 3 jaar of 13 euro per/jaar. ietske meer dan 1 euro per maand dus

Heb die MyRouteApp ook recentelijk geïnstalleerd omdat ik alleen was in een "bolleke-pijl" rondrit en ik de GPX file van de organisatie had gekregen.  Dat werkt super!  13 EUR per jaar is niks, maar ik moet nog even bekijken hoeveel van die routes ik nu eigenlijk rijd.

 

Maar die app zelf en de mogelijkheden op het online portaal (oa de databank van beschikbare routes) lijken mij zéér professioneel (en nee, ik heb met de ontwikkelaars niets te maken 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kan doen is de app kopen met 1 account en deze dan verdelen over meerdere mensen en de kosten zo delen. Net zoals dit bij Netflix e.d. gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Dit topic nog 'ns van het stof halen.

Wat zijn vandaag de beste apps om point-to--point navigatie te doen om smartphone op basis van GPX files? MyRouteApp? Sygic? ...?

En welke software gebruiken jullie om gpx-en te maken of aan te passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid