Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

Porsche Taycan

Recommended Posts

Jokke_vlo    11,163
Jokke_vlo

Sorry de Porsche fans die “hun” merk Heilig verdedigen zitten hier niet.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    714
Le Capri Mauve

Tegen wie? Iedereen is hier porschefan. Er worden honderden fotos van Porsches gepost.

Zelfs van kneusjesporsches als de Boxster!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    412
Germinal
Wooter jij bent net ene van Jehova makker.

Ge weet wel van die mannen met wie je niet kan praten en je liever de deur toe houdt als ze aanbellen.


Pff inderdaad... ‘alle’ topics worden bevuild door dat aanhoudende tesla geneuzel..
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly
9 minuten geleden, Germinal zei:

Pff inderdaad... ‘alle’ topics worden bevuild door dat aanhoudende tesla geneuzel..

 

Het is mijn schuld maar om dit topic ook niet om zeep te helpen ben ik er niet verder op ingegaan :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel

Ik stel me vooral de vraag bij het design.

Wat gaat er overschieten van de concept eens de productieversie er gaat zijn. Ik verwacht een panamera afkooksel eerder dan die kar die ze hebben voorgesteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8    796
Audi S8
8 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik stel me vooral de vraag bij het design.

Wat gaat er overschieten van de concept eens de productieversie er gaat zijn. Ik verwacht een panamera afkooksel eerder dan die kar die ze hebben voorgesteld.

Gelijkaardig aan het verschil tussen de Sport Turismo concept en de ST zoals we die nu kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stabilo Boss    1,730
Stabilo Boss
17 uren geleden, wooter zei:

Het lijkt me momenteel op een 3 GT met Porsche neus.

Porsche-Mission-E-5.jpg

DL15OGC-used-BMW-3-SERIES-GRAN-TURISMO-D

buiten de zwarte kleur zie ik weinig gelijkenissen. Misschien zie ik iets over het hoofd

  • Like 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logic    214
Logic

Wel mooie proporties (bij de Porsche toch).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
1 hour ago, Logic said:

Wel mooie proporties (bij de Porsche toch).

Van buiten wel maar ik vraag me af wat de ruimte op de achterbank gaat zijn. De auto is duidelijk kleiner dan de Panamera, en bijgevolg ook kleiner dan de Model S.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Germinal    412
Germinal

Zou het de eerste elektrische auto worden met fake motor geluid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Monterey Jack    2,994
Monterey Jack
On 17-2-2018 at 12:50 PM, wooter said:

 

Wil ik het filmpje bekijken en zet ik mijn radio effe af om die te kunnen horen.

2 seconden later: :fp::fp::fp::fp: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Matthi    2,408
Matthi
Op 30-1-2018 om 11:01, wooter zei:

In related news:

https://www.reuters.com/article/us-porsche-electric/battery-suppliers-struggle-to-keep-up-with-demand-for-porsches-panamera-idUSKBN1E923I

Ze krijgen net genoeg batterijen los voor de Panamera. Dat gaat wat geven als ze de Model E willen uitbrengen :)

En oh, men bouwt blijkbaar even veel Panamera's per jaar als dat er nu al Model 3's zijn gebouwd.

Wat wil je bewijzen? :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Dat Porsche net zoals Tesla hun capaciteit afhankelijk is van wat ze van hun leveranciers kunnen los krijgen qua batterijen, en dat Tesla daar al heel wat meer ervaring in heeft. Dat het makkelijk is om op Tesla hun Model 3 te kappen maar dat Tesla nu al zoveel batterijen inbouwt in Model 3’s per week waar Porsche nu een jaar mee doet.

Dat opschalen naar pakweg wat een Model S nu doet, ik ben benieuwd. En ik ben ook benieuwd naar de prijs, en weet nu al dat ze met 800V op hun snelladers het niet waar gaan maken om op 8 minuten een batterij vol te laden. Daar heb je minimum 1000V voor, want eens de batterij 50-60% vol is moet je het laadvermogen degressief verminderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon
      Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 
      BY CONNOR HOFFMAN  MAY 8, 2021    
      ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept.  We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform.  The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same.  Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.
    • Audi S8
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions